Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter
more-bananas-dla-credin-polska

Chleb niepowszedni [Case study CREDIN]

Credin Polska jest producentem wysokiej jakości mieszanek piekarsko – cukierniczych o szeroko rozwiniętej sieci dystrybucji wraz z obsługą technologiczną. Zarząd firmy zdecydował się na współpracę z More Bananas, ponieważ przekonały go zarówno koncept kreatywny, jak i przygotowana przez agencję prezentacja, ukazująca nowe spojrzenie na produkty klienta.

WYZWANIE DLA AGENCJI: 

W 2021 na rynek piekarniczy Klient wprowadził innowację – CREDI PREBIOTIC, czyli pieczywo pszenne i mieszane z prebiotyczną inuliną, pozyskiwaną z korzenia cykorii. Pieczywo prebiotyczne to idealna alternatywa dla tradycyjnego pieczywa, będąca podstawą zbilansowanych posiłków. Do zadań agencji należało stworzenie nowej identyfikacji wizualnej, w tym nowego logotypu marki PREBIOTIC.  Miał on akcentować prozdrowotność, poprzez skojarzenia ze znakiem zboża, które ma pozytywne konotacje z naturą, dobrem, ekologią i swojskością.

ROZWIĄZANIE: 

W ramach pierwszego etapu obsługi przygotowaliśmy nową identyfikację wizualną, w tym nowy logotyp marki PREBIOTIC. 

CREDIN logotyp

Projekt przygotowała Paulina Janowiec, a czuwał nad nim Michał Oleksiej z More Bananas. Kolejnym elementem była sesja zdjęciowa produktów Prebiotic. Wybrane zdjęcia z sesji zostały dołączone do prezentacji produktowej, jak również w formie rekomendacji do postów na poszczególne media społecznościowe – Facebook i Instagram, a także do grafik na plakaty, prezentujące produkty.

CREDIN sesja foto

CREDIN - fb i ig-11

Credin sesja fotoW następnych etapach agencja przygotowała prezentacje produktowe dla produktów prebiotycznych w ofercie Prebiotic, takich jak chleb, bułki i półbagietki. Prezentacja omawia możliwości promocji produktów oraz grupę odbiorców. Kolejnym działaniem było opracowanie merytoryczne i graficzne ulotki produktowej, z wykorzystaniem przygotowanych wcześniej materiałów. Za działania po stronie agencji odpowiadali: Ania Ledwoń-Blacha, (creative owner), a za projektowanie graficzne Paulina Janowiec (graphic designer) i Michał Oleksiej (art director).

PODSUMOWANIE WYNIKÓW NASZEJ PRACY

Stworzyliśmy minimalistyczne logo, które swoim stylem pasuje do reszty komunikacji produktu. Ponieważ PREBIOTIC to chleb będący zdrowym zamiennikiem zwykłego pieczywa, ważne było, aby logo swoją prostotą i minimalizmem wskazywało na naturalność produktu i prostotę jego składu. Dodatkowo powinno idealnie pasować do reszty przygotowanych materiałów, np. wykonanej dla klienta sesji zdjęciowej pieczywa. CREDIN logotyp wersje kolorystyczne

CREDIN typografia

CREDIN pole ochronneW drugim etapie powstała minimalistyczna ulotka, utrzymana w naturalnej kolorystyce kojarzącej się z brandem. Poza zwykłym tekstem znajdują się w niej również proste infografiki, które w atrakcyjny sposób przekazują ważne informacje.PODSUMOWANIE REZULTATÓW DLA KLIENTA

Przygotowane materiały zostały zaakceptowane i wdrożone przez klienta. Feedback z rynku jest pozytywny, a procesy sprzedażowe uległy usprawnieniu.

TESTIMONIAL

Bananowa ekipa wykonała świetną robotę i spełniła nasze oczekiwania. Jestem bardzo zadowolona, zarówno z przebiegu współpracy, jak i dotychczasowych efektów. Jeszcze zanim podjęłam decyzję o zleceniu agencji jakichkolwiek zadań, byłam zaskoczona poziomem szczegółowości researchu, jaki przeprowadzono do samej prezentacji ofertowej. 

Edyta Trzcińska, manager ds. marketingu w Credin. 

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
< Poprzedni wpis Następny wpis >
WP_Post Object ( [ID] => 9873 [post_author] => 3 [post_date] => 2021-10-26 12:38:11 [post_date_gmt] => 2021-10-26 10:38:11 [post_content] => YouTube to druga największa wyszukiwarka na świecie. Każdego dnia użytkownicy tego serwisu oglądają miliard godzin filmów. Jak optymalizować wideo, aby słupki oglądalności poszybowały w górę? Przed Tobą praktyczny poradnik działań na YouTubie.

Mikrocontent

Pomyśl o wideo jeszcze przed wgraniem go na platformę. Nazwij go zgodnie z zawartością. Zamiast używać cyfr czy nic nieznaczących skrótów – podpisz wideo frazą kluczową związaną z tematem filmu. Algorytm YouTuba bierze to pod uwagę, więc poświęć kilka sekund na dobrą nazwę.

Tytuł

Tytuł Twojego filmu powinien być zgodny z prawdą. Nie obiecuj odbiorcom rzeczy, których nie dostaną po obejrzeniu wideo. Nikt nie lubi przykrych rozczarowań. Stracisz zaufanie odbiorcy i potencjalnego widza dla Twojego kanału. W tytule zawrzyj słowa kluczowe, które użytkownik może wpisać w wyszukiwarkę, szukając filmów powiązanych z daną tematyką. Tytuł powinien być krótki i precyzyjny. Dodaj do niego nazwę swojej marki. tytuł na YouTubie

Opis

Opis na YouTubie powinien w dwóch zdaniach opisywać to, o czym jest dany film. Postaraj się streścić zawartość wideo i zachęcić użytkownika do obejrzenia materiału. W opisie umieść CTA (Call To Action). Skłoń użytkownika do interakcji z Twoją marką. Zawrzyj w opisie linki do strony www lub Twoich social mediów. Nie zapomnij też zachęcić użytkowników do subskrybowania kanału. Optymalizacja kanału YouTube

Tagi

Przy optymalizacji wideo – nie zapomnij o tagach. Powinny one zawierać słowa kluczowe, które użytkownik może wpisać w wyszukiwarkę, kiedy chce znaleźć Twój film. Używaj tagów precyzyjnych (nazwa marki, produktu, osób, które występują w wideo), tagów opisowych (pytania jak coś zrobić np. jak dodać film na YouTube), tagów opisujących format wideo (ranking, wywiad, rozmowa). Warto również dodać nazwy (np. marki, produktu) bez polskich znaków, a trudne wyrazy zapisać ze słuchu lub z najczęściej pojawiającymi się w nich błędami. Optymalizacja kanału YouTube Zobacz też: Jak dodać lub usunąć managerów YouTube? [PORADNIK]

Miniatura

Twoje wideo powinno posiadać zaprojektowaną miniaturę. Grafika ma przyciągać wzrok na tyle, aby odbiorca spośród kilkunastu różnych filmów wybrał właśnie Twój. Jak o to zadbać? Najlepszym sposobem będzie umieszczenie na niej twarzy lub wyróżniających się kolorów czy fontu. Tekst, który umieścisz na grafice powinien być zapisany dużym rozmiarem czcionki, aby był dobrze widoczny na urządzeniach mobilnych. Musi być też kontekstowo powiązany z tematyką wideo. Zdjęcie użyte na grafice powinno mieć duży kontrast i głębie ostrości. Pamiętaj też, aby grafika miała dobrą jakość (1280x720 px) i było umieszczone na niej logo. miniatury yt

Ekran końcowy

Podczas optymalizacji wideo zadbaj o ekran końcowy, czyli zajawkę innych filmów znajdujących się na kanale lub całych playlist. Przypomnij widzom, że mogą zasubskrybować Twój kanał, aby być na bieżąco. To okazja, aby utrzymać uwagę widza i skłonić go do interakcji, więc jej nie przegap. Optymalizacja kanału YouTube

Karty

Skorzystaj też z opcji kart. W pierwszych kilkunastu sekundach dodaj zajawkę innego filmu, playlisty lub (jeśli Twój kanał osiągnął poziom 1000 subskrybentów) link do strony www. W jednym wideo możesz dodać kilka kart, ale nie przesadzaj z ich liczbą. Trzy w zupełności wystarczą, aby zachęcić widzów do interakcji z marką. Optymalizacja kanału YouTube Pamiętaj! Algorytm YouTube’a bierze pod uwagę m.in.
  • nazwę pliku,
  • jakość materiału i dźwięku,
  • tytuł, opis, tagi, miniaturę, linki,
  • liczbę subskrypcji,
  • czas wyświetlania filmów,
  • zaangażowanie użytkowników.
Zależność jest prosta. Jeśli odbiorcy lubią oglądać Twoje filmy – YouTube poleci je też innym użytkownikom.

Dostosowanie kanału marki

Oprócz optymalizacji wideo, na YouTubie możesz także optymalizować cały kanał. Co kryje się pod tym pojęciem? Zadbaj o spersonalizowany awatar i cover photo. Powinno być ono dopasowane do różnych rozdzielczości (1546x423 px – obszar bezpieczny), zawierać claim (hasło) marki (jeśli istnieje), zachęcenie do subskrybowania, linki social media. Cover photo postaraj się powiązać z marką lub tematyką kanału. Możesz je  zmieniać co sezon lub raz na rok. Informacje o kanale to miejsce, w którym możesz się zareklamować. Krótko opisz, co użytkownik znajdzie na kanale, jakich typów treści i kiedy może się spodziewać (jeśli masz harmonogram treści). Umieść tu też link do strony www, dane kontaktowe i linki do kanałów w social media. Optymalizacja kanału YouTube

Budowanie społeczności

Content na YouTubie to nie tylko treści, ale również budowanie zaangażowanej społeczności. Nie jest to łatwe, ale przy odpowiednich zasobach czasu i energii na pewno możliwe. Odpowiadaj na bieżąco na posty użytkowników, przypinaj najważniejsze dla marki komentarze i używaj funkcji „like” (serduszka). Staraj się skłaniać fanów do interakcji i aktywności również w filmach. Jak to zrobić? Zwracaj się do użytkowników podczas nagrań wideo. Pytaj o to, które filmy podobają im się najbardziej, jakie tematy powinny zostać przez Ciebie poruszone. Optymalizacja kanału YouTube Zaznacz, że jeśli ktoś ma pytanie – może zadać je w komentarzu pod wideo, a Ty na pewno na nie odpowiesz. Korzystaj również z kategorii społeczność, aby aktywizować subskrybentów. Dyskusja pod filmami powinna mieć charakter pozytywny i związany z tematyką wideo. Dlatego usuwaj spam i wyklucz słowa, których użytkownicy nie mogą używać na kanale (np. przekleństwa). Te proste rady pomogą Ci zoptymalizować wideo, jak i sam kanał marki na YouTubie. Pamiętaj, że na tej platformie miernikiem sukcesu jest przede wszystkim czas oglądania (watch time). Dlatego twórz po prostu dobry content. Autor: Agnieszka Gałczyńska Content Manager   [post_title] => Jak optymalizować wideo na YouTubie? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => jak-optymalizowac-wideo-na-youtubie [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2021-10-26 15:25:37 [post_modified_gmt] => 2021-10-26 13:25:37 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://morebananas.pl/?p=9873 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) WP_Post Object ( [ID] => 10897 [post_author] => 3421 [post_date] => 2021-11-09 09:53:33 [post_date_gmt] => 2021-11-09 08:53:33 [post_content] => Uwielbiamy czytać, zatem witamy w raju, czyli na bookstagramie! Jest to miejsce, gdzie digital przenika się z tradycją. Książki wciąż pozostają ogromną siłą, a wykorzystanie promocji online pomaga dotrzeć do większej liczby odbiorców. Połączenie klasycznej formy rozrywki, jaką jest czytanie, z kreatywnością i możliwościami Instagrama zagrało idealnie. Dlatego ulubionym miejscem do szukania inspiracji dla każdej jesieniary powinien być właśnie bookstagram. Zapraszamy na szybką podróż do magicznego świata książek na polskim Instagramie!  *UWAGA treści mogą spowodować nieodpartą chęć zakupu kolejnego tytułu* siła bookstagrama

Gdzie leży największa siła bookstagrama?

Lubisz to uczucie, gdy chwytasz do ręki nowy egzemplarz książki i przewracasz z namaszczeniem każdą ze stron? Och, ja również!  Jak wykazują nowe badania, w Polsce z Instagrama korzysta blisko 9,2 mln osób. Natomiast według Biblioteki Narodowej poziom czytelnictwa wciąż wzrasta. Polacy najchętniej sięgają po literaturę sensacyjno-kryminalną (24%), popularną (20%) oraz biografie (19%). Wydawnictwa, jak i recenzenci w pełni wykorzystują możliwości Instagrama, bazując na ciekawych, kreatywnych i oryginalnych pomysłach pokazania konkretnego tytułu. Można mówić o symbiozie rynku wydawniczego i Instagrama, pozwalającego na atrakcyjną prezentację tytułu. Dlaczego tak chętnie oglądamy profile z książkami? Bookstagram wykorzystuje wszystko, co najlepsze: przyciąga estetyką, ale również recenzjami, zapowiedziami, tematyka postów jest wszechstronna i dociera do bardzo szerokiej grupy odbiorców.  A może zainteresuje Cię: Jak ciekawie i angażująco prowadzić firmowego Instagrama?

Rynek wydawniczy, a bookstagram - jak to działa?

Bookstagramerzy to influencerzy zajmujący się recenzowaniem i prezentowaniem nowych tytułów książkowych. Mogą współpracować z wydawnictwami oraz autorami, dzięki czemu mają stały dostęp do nowych tytułów, często jeszcze przed ich premierą. To od opinii czytelników zależy sukces tytułu oraz w dużej części jego promocja. Niektóre tytuły oparte są w większości na akcjach związanych z bookstagramerami. Działy promocji aktywnie współpracują z recenzentami, a publikacje na Instagramie są jedną z głównych dróg dotarcia do czytelników. Książki posiadają swoje własne hasztagi, a atrakcyjne zdjęcia przykuwają uwagę!  Dobrze zorganizowana akcja promocyjna z bookstagramerami może przynieść naprawdę świetne wyniki sprzedaży, ponieważ wielu z nich ma duży wpływ na decyzje zakupowe swoich odbiorców. Dodatkowo zdjęcia tworzone przez recenzentów mogą być, oczywiście za ich zgodą, gotowym materiałem do wykorzystania w dalszej promocji książki!
Oto słowniczek, który przybliży pojęcia związane z rynkiem wydawniczym: Blurb — jest to rekomendacja lub streszczenie tytułu, znajdujące się na tyle książki. Często to właśnie na jego podstawie czytelnik decyduje się na zakup, dlatego powinien przede wszystkich przyciągnąć jego uwagę i zaciekawić. Do tworzenia blurbów zapraszani są inni autorzy, znane osoby, ale coraz częściej także bookstagramerzy. Recenzja — opinia na temat książki, która zamieszczona jest na portalach takich jak Lubimy czytać, Instagramie, blogach lub jest początkową wskazówką dla wydawnictwa na temat jakości tytułu i potencjalnych dróg promocji. Sampling — w wydawnictwach wykorzystywane jest wysyłanie dużej ilości książek do osób zainteresowanych tematyką (np. czytających kryminały). Znajduje się je najczęściej za pomocą grup na Facebooku lub Instagrama. Nie muszą mieć one dużych zasięgów, a wysyłanie książek ma wpłynąć na budowanie rozpoznawalności tytułu i spływanie organicznych recenzji wśród zainteresowanych odbiorców.  Szczotki —  jest to potoczna nazwa pierwszych, próbnych wydruków książki. Dzięki niej można sprawdzić poprawność materiału lub wysłać treść do recenzentów jeszcze przed samą premierą tytułu.

Subiektywne zestawienie ciekawych profili 

Na bookstagramie zdecydowanie każdy znajdzie coś dla siebie! Niektóre profile poświęcone są tylko konkretnym gatunkom literackim, a inne wszystkimi nowościami wydawniczymi. Przedstawiam subiektywne zestawienie kilku profili, które przyciągnęły moją uwagę: ladymargot   ver.reads   rudy_lisek_czyta bukowy_czytajnik zaczytana.querida okon_w_sieci Bookstagram to nie tylko recenzenci! Wiele wydawnictw prowadzi estetyczne i inspirujące profile. Oto kilka z nich:  Wydawnictwo Karakter Wydawnictwo Czwarta Strona   Wydawnictwo Tajfuny Wydawnictwo Otwarte Wydawnictwo Znak Wielu autorów buduje także swoje profile społecznościowe właśnie na Instagramie, m.in.: Jakub Żulczyk, Anna Ciarkowska czy Mariusz Szczygieł. Być może zainteresuje Cię: Te książki o marketingu warto przeczytać Książki, pomimo pojawiających się nowych form rozrywki, wciąż pozostają dla wielu osób niezastąpione. Zachęcam Was do śledzenia profili bookstagramerów i wydawnictw. To nie tylko uczta dla oka, ale także wsparcie podczas szukania lektury idealnej na jesienne i zimowe wieczory. A teraz czas wybrać się do księgarni... Autorka: Paulina Gawęda Social Media Specialist [post_title] => Siła bookstagrama [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sila-bookstagrama [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2021-11-09 09:53:33 [post_modified_gmt] => 2021-11-09 08:53:33 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://morebananas.pl/?p=10897 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw )