Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Kanlux: rekordowe zasięgi postów w branży oświetleniowej [CASE STUDY] 

Redakcja

Redakcja

Podczas współpracy z marką Kanlux zadaniem agencji było prowadzenie profili w mediach społecznościowych i działań content marketingowych, aby osiągnąć cele związane m.in. z rozpoznawalnością marki oraz umacnianiem wizerunku eksperta. 

Marka Kanlux jest liderem w branży oświetleniowej. Oferuje 7500 produktów w 40 krajach świata (spółki znajdują się m.in. w Niemczech, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii, na Węgrzech, Ukrainie i we Francji). Wszystkie produkty wypuszczane na rynek są dokładnie sprawdzane i kontrolowane w laboratorium badawczym Kanlux na śląsku. Marka może pochwalić się 99% bezawaryjności produktów.

WYZWANIA DLA AGENCJI

Współpraca: Październik 2019 – nadal

Klient przyszedł do nas z nowo wypracowaną strategią komunikacji marki. Chciał, żebyśmy zajęli się jej egzekucją w mediach społecznościowym. Głównym celem było i jest nadal: wzrost rozpoznawalności marki, prezentacja nowości oraz umacnianie wizerunku eksperta i wysokiej jakości produktów.

Obsługa obejmuje prowadzenie stron i profili na Facebooku, Instagramie, Pintereście i LinkedInie oraz kanału na YouTube, wsparcie contentowe, a także prowadzenie kampanii performance w kanałach Meta, YouTube, Pinterest i LinkedIn.

Za obsługę i nadzorowanie działań zespołu odpowiada Natalia Sikora – Head of Marketing More Bananas.

ROZWIĄZANIE 

Facebook

Facebook to jedyne medium społecznościowe, które funkcjonowało przed rozpoczęciem działań. Pierwotnie treści były kierowane do specjalistów_ek z zakresu elektryki. Naszym zadaniem było przekształcenie komunikacji, aby była skierowana do potencjalnych klientów marki Kanlux – osób w trakcie remontu, tych, którzy budują domy lub chcą zmienić wystrój w mieszkaniu. Z tego powodu w pierwszej kolejności zrealizowaliśmy wcześniej przygotowane 4 linie postów, aby dopasować komunikację do nowej grupy docelowej:

  • Kanlux Live – posty związane z życiem firmy, okazjonalne, dotyczące marki.
  • Efekt Kanlux – posty przedstawiające efekt, jak zmienia się wnętrze za pomocą produktów marki Kanlux.
  • Porada Kanlux – artykuły edukacyjne i poradnikowe na blogu oraz wszelkie posty dotyczące użytkowania lamp, żarówek i innych produktów.
  • Nowość Kanlux – posty produktowe.

Dodatkowo prowadzimy również kampanie płatne w serwisie Facebook.

Kanlux Case Study Kanlux Case Study Kanlux Case Study

Instagram

Treści na Instagramie są tworzone do podobnej grupy docelowej, jak na Facebooku. Stworzyliśmy 4 główne linie postów:

  • Kanlux efekt dzień i noc – posty pokazujące, jak zmienia się wnętrze za pomocą produktów Kanlux.
  • Posty bazujące na emocjach, które potęguje światło. 
  • Posty rozrywkowe – posty na zaangażowanie. Cytaty, memy, powiedzenia, format „dokończ zdanie”.
  • User generated content – reposty ze zdjęciami od klientów_ek Kanluxa.

Oprócz postów tworzymy również Insta Stories. W zapisanych relacjach można obejrzeć m.in. serie:

  • Wasze aranżacje – reposty treści od klientów_ek Kanluxa
  • #KanluxLive – treści dotyczące życia firmy
  • Fakty i mity – treści związane z edukacją, rozpoczynające się od ankiety.
  • Kanlux SMART – treści informacyjne o systemie Kanlux SMART.
  • Nasze inspiracje – pokazanie aranżacji pomieszczeń za pomocą kolażu zdjęć z dopasowanym produktem Kanlux.
  • Baza wiedzy – treści edukacyjne, dotyczące kwestii związanych z oświetleniem.

Dodatkowo prowadzimy również kampanię reklamową, która skupia się na aktywności pod postami oraz zasięgu.

Kanlux Case Study

Pinterest

W pierwszej kolejności stworzyliśmy i uzupełniliśmy profil marki Kanlux na Pintereście. Z racji specyfiki tego medium, zdecydowaliśmy się publikować głównie treści związane z wnętrzami, aranżacją, infografikami oraz pokazaniem produktu z uwzględnieniem jego cech. Aby zwiększyć zaangażowanie, tworzymy również kampanie płatne. Dotyczą one rozpoznawalności marki oraz ruchu na stronę internetową marki.

Kanlux Case Study

LinkedIn

Działania na LinkedIn opierają się na wdrażaniu wcześniej przygotowanej strategii. Po zapoznaniu się z wytycznymi, wprowadziliśmy różne cykle postów, aby sprawdzić ich efektywność. Najlepiej sprawdzają się wpisy, w których pojawiają się pracownicy Kanluxa, mówiący o realizacjach marki oraz treści zawierające ich wypowiedzi na tematy branżowe. Prowadzimy również kampanie reklamowe w serwisie LinkedIn.

Kanlux Case Study

YouTube

Zajęliśmy się odświeżeniem wizerunku marki na YouTubie. Zadbaliśmy o warstwę wizualną oraz optymalizację kanału zgodnie z potrzebami użytkowników (UX, SEO). Szata graficzna została oparta na kolorach przewodnich marki, czyli bieli i granacie. Dzięki temu uzyskaliśmy spójność na profilu. Kanał ma charakter wizerunkowy dla marki. Ma on budować pozycję eksperta w branży. Stworzyliśmy m.in.:

  • nowe  cover photo (z zajawką subskrybcji i strony www),
  • miniatury do każdego wideo,
  • opisy do każdego wideo (krótki opis, link do strony www, zachęcenie do subskrypcji kanału, linki do www),
  • nowy opis do sekcji Informacje (krótki opis o firmie, z wizją i misją marki oraz danymi kontaktowymi).

a oprócz tego zajęliśmy się:

  • optymalizacją każdego wideo – dobranie tagów, opracowanie ekranu końcowego, dodanie kart,
  • podziałem kanału na playlisty.

Kanlux Case Study

Content marketing

styczeń 2021 – obecnie 

Zajmujemy się również wsparciem contentowym klienta. Do bazy wiedzy tworzymy 2 artykuły miesięcznie. Mają one charakter poradnikowy i są skierowane do endusera. Ich cel to wzrost świadomości i edukacja endusera, a poprzez to również budowanie pozycji eksperta w branży.

Kanlux Case Study Kanlux Case Study

REZULTATY

Facebook

Według danych z raportów pod względem zaangażowania najlepiej sprawdzają się wpisy kierujące do bloga, przedstawiające produkty marki oraz posty stworzone pod zaangażowanie (pytania, ankiety, memy). Najlepszy post dotarł organicznie aż do 32 855 osób.

Dobrze sprawdzają się również kampanie na ruch do strony www – szczególnie te dotyczące wpisów blogowych oraz produktów z uwzględnieniem sezonowości (wiosna – kampania dotycząca oświetlenia ogrodowego).

Kanlux Case Study

W kampanii contentowej, w której kierowaliśmy użytkowników do wpisów blogowych na stronie Kanluxa, dotarliśmy do 16 669 osób, które przeszły na stronę aż 21 287 razy. Koszt za jedno kliknięcie to średnio 0,28 zł. Świetnie sprawdziła się również kampania, która kierowała zainteresowanych bezpośrednio do produktów marki Kanlux. W ciągu miesiąca udało nam się obniżyć koszt przejścia na stronę z 0,34 zł na 0,13 zł. Dzięki temu na całej kampanii zaoszczędziliśmy prawie trzykrotnie.

Najlepszy post pod względem organicznego zasięgu dotyczył Międzynarodowego Dnia Elektryka. Humorystyczny sposób przedstawienia oraz zdjęcie wpłynęło na jego statystyki. Osiągnął on rekordowy wynik 39 769 odbiorców, z czego 32 855 osób zobaczyło go organicznie.

Pozostałe posty o najwyższych statystykach były zbudowane na podobnym schemacie. Humorystyczny podpis, możliwość utożsamienia się z osobą na zdjęciu i dobrze dobrany komunikat do grupy docelowej pozwolił osiągnąć satysfakcjonujące wyniki.

Kanlux Case Study

Instagram

Przy rozpoczęciu współpracy z marką Kanlux stworzyliśmy profil na Instagramie. W tym momencie ma on 2283 obserwujących. Posty w formacie wideo (pokazanie jak produkty Kanlux zmieniają wnętrze) wpływają pozytywnie na wyświetlenia i zasięg.

Najlepiej działają posty, które skupiają się na emocjach i ludziach, oraz te, które pokazują zwierzęta z oświetleniem. Zaangażowanie zwiększają również treści rozrywkowe. Wyżej wspomniane linie postów dają oczekiwane rezultaty.

Na Instagramie z czasem zmieniliśmy podejście do tworzenia Insta Stories. Na samym początku przygotowaliśmy dopracowane formaty graficzne wykonane przez naszych grafików_czki. Z czasem postawiliśmy na naturalność i autentyczność. Proste zdjęcia i podstawowa edycja (np. dodanie napisów) bezpośrednio z aplikacji okazało się strzałem w dziesiątkę. Statystyki wyświetleń zdecydowanie wzrosły.

Kanlux Case Study

Pinterest

W trakcie publikacji testowaliśmy różne rozwiązania. Kampania kierująca ruch do konkretnego produktu na stronie internetowej nie dawała satysfakcjonujących wyników. Z tego powodu zmieniliśmy działania i przekierowaliśmy ruch na artykuły blogowe. Okazało się, że jest to zdecydowanie efektywniejsze rozwiązanie – koszt za kliknięcie zmalał o 0,08 zł, a użytkownicy z zainteresowaniem czytali linkowane treści, co potwierdzają statystyki przebywania na stronie. Wyniki kampanii na świadomość marki są zadowalające – było to średnio 4,32 zł za CPM (wyświetlenie reklamy przez 1000 użytkowników_czek) i 0,22 zł za CPC (koszt za kliknięcie w reklamę).

Kanlux Case Study

LinkedIn

Na LinkedInie najlepiej sprawdzają się treści, w których pojawiają się ludzie. Wypowiedzi pracowników, wideo z realizacjami oraz różnego rodzaju cytaty wzbudzają największe zaangażowanie. Z tego powodu bardzo istotne są m.in. działania employer brandingowe. W przypadku kampanii reklamowych istotna okazała się liczba użytych zdjęć. Po dodaniu 3 grafik, udało nam się podwyższyć wyniki dwukrotnie. W trakcie działań wzrosły również wyświetlenia. W lutym 2021 było to 4601, a w styczniu 2023 – 225 467. Różnica wynosi 220 866 wyświetleń.

Kanlux Case Study

YouTube

Podczas współpracy z marką (październik 2019 – luty 2023):

  • liczba wyświetleń wzrosła o 176 266,
  • czas oglądania w godzinach wzrósł o ponad 3020 godzin,
  • wyświetlenia miniaturów zwiększyły się o 19 468 odsłon.

Kanlux Case Study

Content marketing

Działania content marketingowe dotyczyły artykułów w bazie wiedzy Kanlux. Podczas współpracy z klientem, udało nam się zwiększyć średni czas spędzony na stronie (o 26 sekund), liczbę odsłon (w tym unikalnych odsłon) oraz obniżyć współczynnik odrzuceń o 3,47%.

Kanlux Case Study

TESTIMONIAL

Długo szukaliśmy agencji, która nie tylko podejdzie do działań holistycznie, ale również wniesie swoje pomysły. W More Bananas znaleźliśmy partnera, który nie tylko kreatywnie podchodzi do współpracy, ale również jest wartością dodaną do wspólnych działań. Codzienna współpraca jest bardzo inspirująca i wielu rzeczy uczymy się od siebie nawzajem. Osoby, które z nami współpracują są z nami w ciągłym kontakcie, co bardzo ułatwia wspólne działania.

Łukasz Kłys
Manager ds. komunikacji

Chcesz dowiedzieć się, jak prowadzić marketing w swojej branży? Napisz do nas: halo@morebananas.pl

Redakcja

Redakcja

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii