Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

BeReal – czy nowa aplikacja jest podobna do Instagrama?

Jarek Pawlik

Jarek Pawlik

Jednym z najczęściej powtarzanych trendów na 2023 rok była naturalność i autentyczność w mediach społecznościowych. Wielu marketerów przewidywało sukces nowej aplikacji BeReal. Czym ona jest i czym różni się od Instagrama? Sprawdź. 

Czym jest BeReal?

Możesz pomyśleć, że BeReal to nowość na rynku aplikacji społecznościowych, która pojawiła się końcem 2022 roku. W rzeczywistości, aplikacja zadebiutowała już w 2020 roku, a za jej stworzenie odpowiadają Francuzi – Alexis Barreyat i Kévin Perreau. BeReal to platforma społecznościowa, która swoje działania opiera na autentyczności i naturalności. Nie ma tam dostępnych żadnych filtrów, naklejek, itp. Nie można też dodać zdjęcia z galerii telefonu. Użytkownik ma raczej niewielką możliwość ingerencji w dodawane zdjęcie.

Aplikację BeReal w czasie 2 lat od daty premiery pobrano ponad 50 milionów razy, natomiast dane z sierpnia 2022 roku pokazywały, że aktywni użytkownicy to zaledwie 1/5 z tego. Jak widzisz na poniższych wykresach, dopiero w ostatnich miesiącach 2022 roku BeReal przeżywał prawdziwy renesans.

statystyki statystyki

Jak działa aplikacja BeReal?

BeReal to aplikacja, której użytkownicy raz dziennie, po otrzymaniu powiadomienia, wstawiają zdjęcie zawierające obraz z przedniej i tylnej kamery. Czas na wrzucenie zdjęcia to 2 minuty. Jeśli udostępnisz je później – opóźnienie będzie widoczne pod zdjęciem. Co ważne, jeśli nie wstawisz zdjęcia, to nie możesz też zobaczyć zdjęć swoich znajomych.

Zobacz też: Jak ciekawie i angażująco prowadzić firmowego Instagrama?

Jedyne opcje dla Ciebie, jako użytkownika, to możliwość wstawienia opisu do zdjęcia oraz skomentowania go, natomiast Twoi znajomi, którzy widzą dodane przez Ciebie zdjęcie w zakładce “My Friends”, oprócz skomentowania, mogą też na nie zareagować. Inne osoby, które znalazły Cię w zakładce “Discovery” (o ile zezwolił_ś na wyświetlanie tam Twoich zdjęć), mają możliwość reakcji, ale nie mogą go skomentować.

W chwili obecnej do wyboru jest 5 standardowych reakcji: 👍, 😃, 😮, 😍, 😂 oraz jedna niestandardowa: ⚡. Aby zareagować na zdjęcie znajomego, po kliknięciu w wybrane emoji, musisz zrobić sobie zdjęcie, które w przypadku pierwszych pięciu zostanie już zapisane przy danej reakcji (możesz je później zmienić), a dla reakcji niestandardowej będzie użyte jednorazowo.

Warto też wiedzieć, że podobnie jak na Snapchacie, w BeReal możesz zobaczyć, kto zrobił screenshota Twojego zdjęcia. Aplikacja wymaga wtedy udostępnienia go w innej platformie społecznościowej, ale możesz ten krok łatwo ominąć – po przejściu do innej platformy, wracasz do BeReal nic nie publikując. Możesz też wysłać zdjęcie sam do siebie na Messengerze. Dzięki temu uzyskasz podgląd osób, bez udostępniania treści poza BeRealem.

bereal

BeReal i Instagram – podobieństwa i różnice

Zasadniczą różnicą między tymi dwiema aplikacjami jest to, że na BeRealu nie możesz dodawać postów, karuzeli, rolek, itp. Aplikacja opiera się o treści, które po określonym czasie znikają i są dostępne tylko dla autora w zakładce “Memories”.

Największe podobieństwo możesz dostrzec, jeśli chodzi o Instastories. W obu aplikacjach użytkownik dodaje zdjęcie, które po upływie czasu znika, natomiast w przypadku BeReala, na zdjęcie z tylnej kamery nałożone jest zdjęcie z przedniej, które można przesunąć podczas wyświetlania, a w Instastories robisz zdjęcie przednią lub tylną kamerą, możesz też zaimportować je z galerii i urozmaicić przez różnego rodzaju narzędzia dostępne bezpośrednio w aplikacji Instagram.

Przeczytaj również: Marketingowe trendy na 2023 rok

Dziwne byłoby, gdyby BeReal upodabniał się do Instagrama, ponieważ jest wybierany przez dużą część użytkowników dlatego, że jest jego przeciwieństwem, jeśli chodzi o naturalność i autentyczność. Platforma należąca do Meta kojarzona jest raczej z pozowanymi zdjęciami, filtrami, a czasem nawet przerabianiem zdjęć w Photoshopie, od czego stroni BeReal.

Testy Instagram Candid Stories

Pomimo że aplikacji BeReal daleko do popularności Instagrama, pracownicy Meta dostrzegli chyba potencjał nowego gracza na rynku i ewentualne zagrożenie w przyszłości. 13 grudnia 2022 roku Instagram opublikował artykuł na temat nowości, gdzie opisana została funkcja Candid Stories, która jest w fazie testów:

“Testujemy nowe funkcje w Stories, aby ułatwić ludziom dzielenie się treściami w spontaniczny, zabawny sposób, aby pomóc w tworzeniu jeszcze silniejszych więzi ze znajomymi.”

Zasada działania nowej funkcji Instagrama łudząco przypomina to, co znamy z BeReal – powiadomienia o losowej porze dnia, 2 minuty na dodanie zdjęcia, zdjęcia z przedniej i tylnej kamery, brak możliwości korzystania z filtrów.

Funkcja na razie nie jest jeszcze dostępna, a rzeczniczka Meta – Christine Pai, potwierdziła wewnętrzne testy, natomiast stanowczo zaprzeczyła o jakichkolwiek testach zewnętrznych.

Instagram

Instagram i BeReal, choć na pierwszy rzut oka podobne – mają sporo różnic. BeReal jest prosty, ma ograniczone funkcje i kładzie duży nacisk na naturalność. Instagram z kolei jest na ten moment dużo bardziej popularny i oferuje znacznie więcej rodzajów treści, jakie możesz publikować. Najbardziej zbliżonym do tego z BeReala jest Instagram Stories, choć, jak mogł_ś przeczytać, Instagram dostrzegł potencjał formy publikacji treści na BeRealu i pracuje już nad podobnym rozwiązaniem. Kiedy będzie dostępne? Czy użytkownicy BeReala porzucą aplikację na rzecz Candid Stories? O tym przekonamy się w najbliższej przyszłości.

Jeśli pomimo rosnącej popularności BeReala nadal pozostajesz wiernym fanem Instagrama i chcesz tam budować zaangażowanie i lojalność wśród fanów Twojej marki – odezwij się do nas! Nasi specjaliści chętnie wesprą Twoje działania i stworzą dla Ciebie strategię, dzięki której zwiększysz zaangażowanie, zbudujesz świadomość i zrealizujesz postawione cele.

 

Jarek Pawlik

Jarek Pawlik

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii