Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Audyty komunikacji w Social Mediach? A po co to komu?

Artur Ragan

Artur Ragan

Audyt komunikacji w mediach społecznościowych da Ci odpowiedzi na pytania, jakie działania musisz prowadzić, żeby social media pomagały sprzedawać, promować, budować relacje, budzić zaangażowanie i docierać do potencjalnych klientów. W największym skrócie.

Kto potrzebuje audytu Social Mediów? 

Audyt social mediów jest dla Ciebie, jeśli chcesz sprzedawać, zamiast pozyskiwać kolejnych „fanów”, którzy… nie zostaną Twoimi klientami. Audyt to także  niezbędna część strategii komunikacji w Social Mediach. Przyda się w każdej branży, niezależnie od tego czy do B2B, B2C czy sektor 3.0. Sprawdza efektywność prowadzonych kanałów i pozwala zweryfikować, czy dany kanał w ogóle przynosi korzyści biznesowe. Audyt jest też potrzebny wtedy, kiedy nie wiesz, czy realnie docierasz do grupy potencjalnych klientów albo konieczna jest weryfikacja grupy docelowej. Prowadzisz profile w Social Mediach, ale nie wiesz, czy robisz to dobrze? Zależy Ci na zaangażowanej społeczności Twoich potencjalnych klientów? Porozmawiajmy 🙂

Co daje audyt komunikacji w Social Mediach?

Przede wszystkim da Ci odpowiedź, kto jest obecnie odbiorcą Twojej komunikacji w Social Mediach i co będzie punktem wyjścia do dalszego określania grupy docelowej oraz jej weryfikacji. Jeśli potrzebujesz czegoś więcej – chętnie pomożemy. Powiemy Ci szczegółowo, co robisz dobrze, a co… możesz zrobić lepiej. Audyt komunikacji ma dać Ci zestaw konkretnych wskazówek, co robić, żeby efektywnie komunikować swoją markę i sprzedawać więcej. Podpowiemy Ci także, na co uważać i podsuniemy mnóstwo użytecznych praktycznych porad. Dowiesz się, co NAPRAWDĘ odbiorcy widzą w Twoich kanałach społecznościowych i otrzymasz rekomendacje, jak wznieść je na jeszcze wyższy poziom.

Przeczytaj także: Co Ci da analityka social media

Jakość contentu w mediach społecznościowych

Zaczynamy od zweryfikowania, jaki content publikujesz. Dużo tekstu z użytecznymi informacjami? Dobrze. Mało treści wizualnych? Gorzej. Brak wideo? Niefajnie. Choć nie zawsze. Proporcje tej mieszanki i częstotliwość publikacji mają kluczowe znaczenie dla efektywności komunikacji. A o jakości treści będzie osobna rozmowa. Przeprowadzimy drobiazgową analizę postów, zdjęć i filmów, które udostępniasz, a następnie sprawdzimy, czy Twoje komunikaty są czytelne dla odbiorców. Zadaniem audytu jest właśnie określenie, jaki format treści jest najlepszy, a z jakiego można zrezygnować lub zmniejszyć częstotliwość jego występowania. Dodatkowo zweryfikujemy, czy publikowane treści trafiają w potrzeby odbiorców, jednocześnie realizując cele biznesowe. Twoja marka jest pomocna dla fanów? Zdobywasz kolejny plusik.

Responsywność w social mediach

Może i banał, ale wykuj go na pamięć: Social Media to dialog. Jeśli reagujesz na komentarze po tygodniu, a firmowy messenger leży odłogiem, to masz… spory potencjał wzrostu. Przeanalizujemy treść wiadomości od fanów i Twoje odpowiedzi, podsuniemy najlepsze rozwiązania, a także popracujemy nad szybkością reakcji. Niekiedy to właśnie ona jest najważniejsza. Wiele marek ucierpiało przez opieszałość, ale wiemy, jak to naprawiać.

Zainteresuje Cię także: Content marketing vs copywriting – znajdź różnice

Analityka social media

Po co Ci analityka mediów społecznościowych? Po pierwsze, żeby sprawdzać, jaki efekt daje każde Twoje działanie marketingowe i sprzedażowe, które znalazło w nich odbicie. Żadna decyzja z tych obszarów nie może przecież pochodzić „z drzewa”, (chyba że to „drzewo decyzyjne”). Jeśli brak Ci kompletu danych, statystyki Facebooka, Instagrama, YouTube’a i innych mediów społecznościowych mogą Ci wiele podpowiedzieć. Nasza w tym głowa, żebyś nauczył się je czytać, rozumieć i wykorzystywać w rozwoju biznesu. A jeżeli chcesz, możemy zająć się tym od początku do końca, uwalniając Cię od trosk o zasięgi, liczby fanów oraz ich zaangażowanie. 

Narzędzia analityki social media

W przypadku Facebooka najważniejsze informacje, takie jak wiek, płeć i miejsce zamieszkania znajdziesz w sekcji Odbiorcy w narzędziu Audience Insights, a na LinkedInie – w narzędziu Analityka. Z całą pewnością warto także zaopatrzyć w narzędzie takie jak np. Brand24, czyli monitoring kanałów społecznościowych, w tym Facebooka, Instagrama, Twittera, YouTube’a i TikToka.

Pomocny jest również Sotrender, który zbiera i automatycznie podsumowuje działania na Facebooku, Twitterze, Instagramie oraz YouTube (niestety bez LinkedIna), pozwalając błyskawicznie generować szczegółowe raporty. Możesz się z nich dowiedzieć np. w których dniach tygodnia i w jakich godzinach zaangażowanie odbiorców jest największe, bądź które z postów wywołały największe zaangażowanie w konkretnych przedziałach czasowych. Analiza takich raportów pozwala wyciągać wnioski niezbędne do planowania dalszych działań. 

Przykładowy audyt social media

  1. analiza konkurencji, mająca na celu określenie pozycji, czyli porównanie działań Klienta na tle działań konkurencji;
  2. analiza grupy docelowej w kontekście założonych przez Klienta celów i realnych grup odbiorców;
  3. ocena jakości budowania świadomości marki oraz spójności brandowej;
  4. … w tym również analiza jakości brandingu strony (avatar, zdjęcie w tle etc).
  5. analiza ustawień strony oraz informacji o stronie;
  6. analiza statystyk profilu Klienta z danych zastanych, na podstawie dostępnych narzędzi (statystyki odsłon, zasięgów, polubień, obserwujących);
  7. badania wśród społeczności, dotyczące odbioru komunikacji;
  8. analiza obecnej komunikacji: formaty, częstotliwość publikacji, zaangażowanie, jakość, natywność (dopasowanie do platformy), dopasowanie do grupy celowej i założonych celów, ocena copy oraz jakości grafik, w tym także: wykorzystywanie narzędzi dodatkowych, takich jak wydarzenia, ‘live’, grupy dyskusyjne oraz analiza dotychczasowych działań płatnych;
  9. prezentacja wyników audytu – raport ze wskazaniami obszarów do doskonalenia oraz poprawy.

Tak to robimy w More Bananas. A jeśli chcesz spróbować swoich sił w audytowaniu profilu marki na Instagramie – mamy dla Ciebie przydatne narzędzie. Oto checklista audytu do pobrania za okrągłe 0 złotych >>>

Masz pytania dotyczące audytu komunikacji w social mediach?

Chętnie odpowiemy! Napisz – halo@morebananas.pl

Autor: Artur Ragan, Content Marketing Manager

Artur Ragan

Artur Ragan

Wymyślam ludziom, przebierając w słowach i sieję ferment. A poważniej - używając języka korzyści, tworzę treści, które angażują, pomagają pozyskiwać klientów, zapoznają ich z produktami i prezentują usługi. Słowem - pomagają maksymalizować zyski.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii