Wpisz sw贸j adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyra偶am zgod臋 na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za po艣rednictwem adresu e-mail. Informacje b臋d膮 wysy艂ane w formie newslettera zawieraj膮cego wy艂膮cznie warto艣ciowe tre艣ci.

Potwierdzam, 偶e jestem 艣wiadomy, 偶e administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzib膮 w Krakowie i 偶e administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapozna艂em si臋 z informacj膮 o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatno艣ci.

#KARMIMYWIEDZ膭

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pe艂en niespodzianek

Ka偶dego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawd藕!
x

Allex, czyli jak mie膰 zmiany prawne pod kontrol膮 [CASE STUDY]

Jacek Szczepan

Jacek Szczepan

Wprowadzenie nowej marki na rynek jest zawsze nie lada wyzwaniem. Z jednej strony trzeba trzyma膰 si臋 przyj臋tej strategii, z drugiej – bacznie obserwowa膰 rzeczywisto艣膰, analizowa膰 wyniki i nie ba膰 si臋 zmian. Szczeg贸lnie wtedy, kiedy planowany start dzia艂a艅 trafia na sam pocz膮tek pandemii, a aplikacja 艣ledzi zmiany w polskim prawie鈥


S艂owem wst臋pu – co w polskim prawie piszczy

Pomys艂 na stworzenie serwisu Allex.info wzi膮艂 si臋 z twardych danych. Jak wynika聽 z oblicze艅 Grant Thornton, to w艂a艣nie Polska ma obecnie najbardziej zmienne prawo ze wszystkich pa艅stw Unii Europejskiej. Tylko w latach 2012-2014 produkowa艂a 艣rednio w roku prawie:

– 56-krotnie wi臋cej przepis贸w ni偶 Szwecja,
– 11-krotnie wi臋cej ni偶 Litwa,
– 2-krotnie wi臋cej ni偶 W臋gry.

grafika Allex
I co kluczowe w kontek艣cie samego pomys艂u na Allexa – najwi臋ksz膮 cz臋艣膰 tych zmian stanowi膮 nowe przepisy dotycz膮ce 偶ycia gospodarczego. Czyli zar贸wno jednoosobowych dzia艂alno艣ci gospodarczych, firm wielko艣ci More Bananas, jak i najwi臋kszych sp贸艂ek, holding贸w.

Firma Grant Thorton oszacowa艂a, 偶e w samym 2019 r. przedsi臋biorca, kt贸ry chcia艂by przeczyta膰 wszystkie nowo wprowadzane przepisy, musia艂by po艣wi臋ci膰 na to ponad 3 godziny dziennie (sic!).

Czy polscy przedsi臋biorcy s膮 w stanie nad膮偶y膰 za tymi zmianami? Czy jest realna szansa, 偶eby byli na bie偶膮co ze wszystkimi istotnymi zmianami dla swoich biznes贸w?

Ot贸偶 nie. I tutaj wchodzi Allex – 鈥榸aspokajacz鈥 tej jak偶e realnej potrzeby, pomocnik wszystkich polskich przedsi臋biorc贸w – ca艂y na niebiesko.


Pocz膮tek wsp贸艂pracy – pocz膮tek pandemii

Zacz臋艂o si臋 od przes艂ania przez klienta briefu, potem by艂 debriefing i przygotowanie oferty uwzgl臋dniaj膮cej strategi臋 komunikacji marki.

W strategii postawili艣my na personifikacj臋 Allexa i stworzenie brand hero marki.

Allex
Postanowili艣my si臋 nie ogranicza膰 i stworzy膰 brand hero w r贸偶nych wariacjach, kt贸re b臋d膮 reprezentowa艂y poszczeg贸lne bran偶e (pod targetowanie poszczeg贸lnych cykli post贸w, kampanie CPC etc.).

W ko艅cu jedn膮 z najwa偶niejszych funkcjonalno艣ci aplikacji jest profilowanie u偶ytkownik贸w, aby otrzymywali alerty tylko o zmianach prawnych istotnych dla swoich bran偶y.

I tak powsta艂 m.in. “Allex budowniczy”:



Allex ksi臋gowy”:

Allex

A nawet “Allex rolnik”:

Allex
Wybrali艣my kana艂y komunikacji, rozpisali艣my strategi臋 i wys艂ali艣my ofert臋.

I przysz艂a pandemia…i przyszed艂 lockdown.


Jedyn膮 sta艂膮 jest zmienna – komunikacja covidowa

Wi臋kszo艣膰 przyj臋tych wcze艣niej za艂o偶e艅 mogli艣my dos艂ownie wyrzuci膰 do kosza. Musieli艣my zrewidowa膰 strategi臋 i dostosowa膰 j膮 do nowej rzeczywisto艣ci.

Wiedzieli艣my i dostali艣my jasn膮 informacj臋 od klienta, 偶e najbli偶sze miesi膮ce up艂yn膮 pod znakiem przepis贸w antykryzysowych, o kt贸rych b臋dziemy bezpo艣rednio informowali przez dedykowan膮 stron臋 – b艂yskawicznie postawion膮 na platformie Prowly.

grafika Allex
Premiera aplikacji przewidziana by艂a na czerwiec, dlatego naszym g艂贸wnym celem przez ten pre-launchowy okres by艂o:

– generowanie jak najwi臋kszego ruchu na stronie tarczaantykryzysowa.allex.info,
– budowanie spo艂eczno艣ci i moderowanie dyskusji w mediach spo艂eczno艣ciowych marki (Facebook, LinkedIn) – we wsp贸艂pracy z kancelari膮 Bogdan Chudoba Adwokaci Doradcy Podatkowi,

Allex

 

– przygotowanie si臋 do launchu aplikacji i kampanii skupionej na rejestracji nowych u偶ytkownik贸w – z wykorzystaniem bazy remarketingowej zdobytej podczas pierwszego etapu.

Start aplikacji – p艂ynne przej艣cie z komunikacji kryzysowej na produktow膮

Po przygotowaniach do startu aplikacji ruszyli艣my z komunikacj膮 USP produktu i kieruj膮c ruch na stron臋 – zach臋cali艣my do rejestracji w serwisie Allex.info. G艂贸wnie poprzez Facebook Ads wspierane LinkedIn Ads.

grafika Allexgrafika Allex

 

grafika Allex

Aby komunikacja przebiega艂a w spos贸b p艂ynny za艂o偶yli艣my stopniowe wprowadzanie tre艣ci typowo produktowych – nie odci臋li艣my si臋 nagle od sposobu wcze艣niej prowadzonych dzia艂a艅.

Kluczowym produktem i wyr贸偶nikiem ca艂ego projektu s膮 sprofilowane pod zarejestrowanego przedsi臋biorc臋 alerty prawne – pisane przez pracownik贸w kancelarii Bogdan Chudoba Adwokaci i Doradcy Podatkowi. To w艂a艣nie one stanowi艂y podstaw臋 naszych dzia艂a艅 z zakresu PPC.

grafika Allex


Strategia marketing automation – praca na zgromadzonej bazie klient贸w

R贸wnolegle do procesu powstawania bazy – razem z聽 dedykowanym specjalist膮 – przygotowali艣my podstawowe 艣cie偶ki onboardingowe nowych u偶ytkownik贸w, czyli zaplanowane serie wiadomo艣ci, wysy艂ane przez skonfigurowane narz臋dzie SALESmanago.

We wsp贸艂pracy ze specjalist膮 ds. marketing automation przygotowujemy strategi臋 generowania nowych lead贸w i procesy komunikacji z ci膮gle powi臋kszaj膮c膮 si臋 baz膮.

grafika Allex



Model wsp贸艂pracy z klientem

Model wsp贸艂pracy z klientem znacznie wykracza艂 poza przyj臋te schematy prowadzenia projekt贸w. Ze wzgl臋du na dynamik臋 i ci膮g艂e zmiany – postanowili艣my zaczerpn膮膰 z metody Agile i wprowadzi膰 tzw. daily do codziennej komunikacji.

Uwa偶amy, 偶e tego typu rozwi膮zanie by艂o kluczem do dobrej i efektywnej wsp贸艂pracy. Na codziennych podsumowaniach z klientem poruszali艣my m.in. tematy:

nowych akt贸w prawnych, kt贸re s膮 ju偶 w opracowaniu,
– nowych funkcjonalno艣ci aplikacji,
– aktualnych wynik贸w i potrzebnych optymalizacji prowadzonych dzia艂a艅.

W ko艅cu wprowadzali艣my nowy produkt na rynek, wi臋c wsp贸艂praca z klientem musia艂a przebiega膰 w modelu planowanie – testowanie – feedback. Proces trwa艂 do momentu osi膮gni臋cia satysfakcjonuj膮cych rezultat贸w.

Z pozoru regularne 鈥榗alle鈥 to ma艂a rzecz, a po spojrzeniu na ca艂o艣膰 z szerszej perspektywy – kluczowa do nad膮偶ania za tempem publikowanych zmian prawnych (i zmian w aplikacji!) w tym pocz膮tkowym okresie.

 

Podsumowanie

Jeste艣my po podsumowaniu, pewnego rodzaju ewaluacji pierwszych 6 miesi臋cy wsp贸艂pracy, a wyci膮gni臋te wnioski oraz najlepsze praktyki wp艂yn臋艂y na zmiany w samej aplikacji i korekt臋 przyj臋tej wcze艣niej strategii.

Bo jedyn膮 sta艂膮 jest zmienna – tym bardziej w temacie pracy nad innowacyjnymi produktami. Zw艂aszcza nad tymi, kt贸re maj膮 rzetelnie informowa膰 o zmianach w polskim prawie.

 

Zesp贸艂 projektowy:
Jacek Szczepan – marketing specialist

Paulina Janowiec – graphic designer
Agnieszka Ga艂czy艅ska – content manager

Jacek Szczepan

Jacek Szczepan

Udost臋pnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artyku艂y w tej kategorii