fbpx
Allex

Allex, czyli jak mieć zmiany prawne pod kontrolą [CASE STUDY]

Wprowadzenie nowej marki na rynek jest zawsze nie lada wyzwaniem. Z jednej strony trzeba trzymać się przyjętej strategii, z drugiej – bacznie obserwować rzeczywistość, analizować wyniki i nie bać się zmian. Szczególnie wtedy, kiedy planowany start działań trafia na sam początek pandemii, a aplikacja śledzi zmiany w polskim prawie…


Słowem wstępu – co w polskim prawie piszczy

Pomysł na stworzenie serwisu Allex.info wziął się z twardych danych. Jak wynika  z obliczeń Grant Thornton, to właśnie Polska ma obecnie najbardziej zmienne prawo ze wszystkich państw Unii Europejskiej. Tylko w latach 2012-2014 produkowała średnio w roku prawie:

– 56-krotnie więcej przepisów niż Szwecja,
– 11-krotnie więcej niż Litwa,
– 2-krotnie więcej niż Węgry.

grafika Allex
I co kluczowe w kontekście samego pomysłu na Allexa – największą część tych zmian stanowią nowe przepisy dotyczące życia gospodarczego. Czyli zarówno jednoosobowych działalności gospodarczych, firm wielkości More Bananas, jak i największych spółek, holdingów.

Firma Grant Thorton oszacowała, że w samym 2019 r. przedsiębiorca, który chciałby przeczytać wszystkie nowo wprowadzane przepisy, musiałby poświęcić na to ponad 3 godziny dziennie (sic!).

Czy polscy przedsiębiorcy są w stanie nadążyć za tymi zmianami? Czy jest realna szansa, żeby byli na bieżąco ze wszystkimi istotnymi zmianami dla swoich biznesów?

Otóż nie. I tutaj wchodzi Allex – ‘zaspokajacz’ tej jakże realnej potrzeby, pomocnik wszystkich polskich przedsiębiorców – cały na niebiesko.


Początek współpracy – początek pandemii

Zaczęło się od przesłania przez klienta briefu, potem był debriefing i przygotowanie oferty uwzględniającej strategię komunikacji marki.

W strategii postawiliśmy na personifikację Allexa i stworzenie brand hero marki.

Allex
Postanowiliśmy się nie ograniczać i stworzyć brand hero w różnych wariacjach, które będą reprezentowały poszczególne branże (pod targetowanie poszczególnych cykli postów, kampanie CPC etc.).

W końcu jedną z najważniejszych funkcjonalności aplikacji jest profilowanie użytkowników, aby otrzymywali alerty tylko o zmianach prawnych istotnych dla swoich branży.

I tak powstał m.in. „Allex budowniczy”:



Allex księgowy”:

Allex

A nawet „Allex rolnik”:

Allex
Wybraliśmy kanały komunikacji, rozpisaliśmy strategię i wysłaliśmy ofertę.

I przyszła pandemia…i przyszedł lockdown.


Jedyną stałą jest zmienna – komunikacja covidowa

Większość przyjętych wcześniej założeń mogliśmy dosłownie wyrzucić do kosza. Musieliśmy zrewidować strategię i dostosować ją do nowej rzeczywistości.

Wiedzieliśmy i dostaliśmy jasną informację od klienta, że najbliższe miesiące upłyną pod znakiem przepisów antykryzysowych, o których będziemy bezpośrednio informowali przez dedykowaną stronę – błyskawicznie postawioną na platformie Prowly.

grafika Allex
Premiera aplikacji przewidziana była na czerwiec, dlatego naszym głównym celem przez ten pre-launchowy okres było:

– generowanie jak największego ruchu na stronie tarczaantykryzysowa.allex.info,
– budowanie społeczności i moderowanie dyskusji w mediach społecznościowych marki (Facebook, LinkedIn) – we współpracy z kancelarią Bogdan Chudoba Adwokaci Doradcy Podatkowi,

Allex

 

– przygotowanie się do launchu aplikacji i kampanii skupionej na rejestracji nowych użytkowników – z wykorzystaniem bazy remarketingowej zdobytej podczas pierwszego etapu.

Start aplikacji – płynne przejście z komunikacji kryzysowej na produktową

Po przygotowaniach do startu aplikacji ruszyliśmy z komunikacją USP produktu i kierując ruch na stronę – zachęcaliśmy do rejestracji w serwisie Allex.info. Głównie poprzez Facebook Ads wspierane LinkedIn Ads.

grafika Allexgrafika Allex

 

grafika Allex

Aby komunikacja przebiegała w sposób płynny założyliśmy stopniowe wprowadzanie treści typowo produktowych – nie odcięliśmy się nagle od sposobu wcześniej prowadzonych działań.

Kluczowym produktem i wyróżnikiem całego projektu są sprofilowane pod zarejestrowanego przedsiębiorcę alerty prawne – pisane przez pracowników kancelarii Bogdan Chudoba Adwokaci i Doradcy Podatkowi. To właśnie one stanowiły podstawę naszych działań z zakresu PPC.

grafika Allex


Strategia marketing automation – praca na zgromadzonej bazie klientów

Równolegle do procesu powstawania bazy – razem z  dedykowanym specjalistą – przygotowaliśmy podstawowe ścieżki onboardingowe nowych użytkowników, czyli zaplanowane serie wiadomości, wysyłane przez skonfigurowane narzędzie SALESmanago.

We współpracy ze specjalistą ds. marketing automation przygotowujemy strategię generowania nowych leadów i procesy komunikacji z ciągle powiększającą się bazą.

grafika Allex



Model współpracy z klientem

Model współpracy z klientem znacznie wykraczał poza przyjęte schematy prowadzenia projektów. Ze względu na dynamikę i ciągłe zmiany – postanowiliśmy zaczerpnąć z metody Agile i wprowadzić tzw. daily do codziennej komunikacji.

Uważamy, że tego typu rozwiązanie było kluczem do dobrej i efektywnej współpracy. Na codziennych podsumowaniach z klientem poruszaliśmy m.in. tematy:

nowych aktów prawnych, które są już w opracowaniu,
– nowych funkcjonalności aplikacji,
– aktualnych wyników i potrzebnych optymalizacji prowadzonych działań.

W końcu wprowadzaliśmy nowy produkt na rynek, więc współpraca z klientem musiała przebiegać w modelu planowanie – testowanie – feedback. Proces trwał do momentu osiągnięcia satysfakcjonujących rezultatów.

Z pozoru regularne ‘calle’ to mała rzecz, a po spojrzeniu na całość z szerszej perspektywy – kluczowa do nadążania za tempem publikowanych zmian prawnych (i zmian w aplikacji!) w tym początkowym okresie.

 

Podsumowanie

Jesteśmy po podsumowaniu, pewnego rodzaju ewaluacji pierwszych 6 miesięcy współpracy, a wyciągnięte wnioski oraz najlepsze praktyki wpłynęły na zmiany w samej aplikacji i korektę przyjętej wcześniej strategii.

Bo jedyną stałą jest zmienna – tym bardziej w temacie pracy nad innowacyjnymi produktami. Zwłaszcza nad tymi, które mają rzetelnie informować o zmianach w polskim prawie.

 

Zespół projektowy:
Jacek Szczepan – marketing specialist

Paulina Janowiec – graphic designer
Agnieszka Gałczyńska – content manager

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest