Podczas współpracy z Akamai Poland zwiększyliśmy wskaźnik zaangażowania o ponad 15 tysięcy w przeciągu jednego roku. Osiągnęliśmy założone cele – zwiększenie zasięgu, rozpoznawalności marki i kierowanie ruchu na stronę.
WYZWANIA DLA AGENCJI
Współpraca: sierpień 2020 — obecnie
Naszym zadaniem podczas współpracy jest wsparcie działań employer brandingowych dla Akamai Poland w mediach społecznościowych (Facebook) oraz przygotowywanie kampanii rekrutacyjnych (Meta). Głównym celem jest zwiększenie zasięgu i rozpoznawalności marki oraz kierowanie ruchu na stronę Akamai Careers. Za współpracę odpowiada Wojtek Żywolt – Social Media Specialist.
ROZWIĄZANIE
Od przeszło 3 lat odpowiadamy za prowadzenie działań employer brandingowych dla marki Akamai Poland, a także tworzymy liczne kampanie rekrutacyjne Meta Ads.
Stworzyliśmy cykle komunikacyjne, które pojawiają się na profilu marki Akamai Poland na Facebooku. Są to treści:
- rekrutacyjne,
- benefity w Akamai,
- informacyjne (m.in. o programach dla stażystów czy udziałach w akcjach CSR, Szlachetnej Paczce),
- zza kulis pracy,
- o kulturze w Akamai.
W postach przedstawiamy Akamites (pracowników Akamai), ich historie i testimoniale. Opisujemy korzyści oraz benefity pracy w polskim oddziale Akamai. Informujemy o zaangażowaniu marki w cele społeczne i charytatywne (m.in. sadzenie drzew, udział w biegach Poland Business Run czy cykliczne zbiórki na rzecz oddziału onkologii dziecięcej w Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie), bieżących akcjach w biurze, integracjach (np. Climbing Day, wyjścia na gokarty czy squash), sukcesach marki (np. uzyskanie tytułu Great Place To Work czy ujęcie w rankingu najlepszych pracodawców magazynu Forbes.pl), udziale zespołu w programach mentoringowych i konferencjach. Czyli wszystko to co sprawia, że Akamai to najlepsze miejsce pracy. W komunikacji wykorzystujemy głównie zdjęcia pracowników oraz posługujemy się cytatami.
Działania globalne
Od ponad dwóch lat wspieramy globalne działania marki, tworząc materiały graficzne do kampanii rekrutacyjnych (w Polsce i zagranicą). Tworzyliśmy także logotypy dla tzw. polskich Employee Resource Groups (ERGs) (lokalne grupy pracownicze, np. grupa rodziców w Akamai) czy materiały drukowane w prasie.
Konferencja Akamai Affinity Tech Talks
Wspólnie przygotowaliśmy plan mediów dla konferencji Akamai Affinity Tech Talks i zajmowaliśmy się jego realizacją. Na wydarzenie zarejestrowało się ponad 1000 użytkowników, m.in. z Polski, Czech, Niemiec czy Hiszpanii, spełniając tym samym założenia projektu.
REZULTATY
W 2022 roku uzyskaliśmy wynik 101,7% zaangażowanych użytkowników na Facebooku. W porównaniu z 2021 rokiem odnotowaliśmy wzrost tego wskaźnika o 13,47%. Wzrost odnotowaliśmy też w przypadku pozostałych wskaźników zaangażowania. Średnie INI (Interactivity Index) wyniósł w 2021 roku 17 307 (+15 503 w porównaniu do 2020) i 9 500 (+2193 w porównaniu do 2021). Zwiększyliśmy też średni INI – z 47,42 na 53,42.
Najlepsze posty osiągnęły średnio 10% wskaźnik zaangażowania, na które składało się 300-380 reakcji.
TESTIMONIAL
Agencja More Bananas może pochwalić się zespołem wybitnych specjalistów, którzy nie tylko słuchają, ale również potrafią przekształcić te uwagi w treści. Bez względu na to, czy potrzebujesz treści promocyjnych, edukacyjnych czy rozrywkowych, More Bananas ma na to patent i umiejętności, by to zrealizować.
Współpraca z tą firmą to nie tylko wykonywanie zadań, to prawdziwe partnerstwo. Tutaj czujesz się bardziej jak współtwórca treści niż bierny odbiorca. To podejście, oparte na wzajemnym szacunku i pełnym zrozumieniu, czyni pracę naprawdę przyjemnością, a nie tylko obowiązkiem.
Julia Płochocka
Global Employer Branding Specialist
Akamai