Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter
urodziny more bananas konferencja

Konferencja z okazji 5. urodzin More Bananas [case study]

Piąte urodziny More Bananas, okrągłe, mieliśmy nadzieję świętować hucznie i na żywo w gronie osób chcących poszerzać swoją marketingową wiedzę. Zgłębianie wiedzy naszej, naszych odbiorców i Klientów od dawna przyświeca naszej misji. #KarmimyWiedzą. Na żywo co prawda się nie udało, ale nadal było hucznie. I bananowo. Konferencja zdecydowanie się udała!

W urodziny More Bananas zaangażowani w mniejszym albo większym zakresie byli praktycznie wszyscy pracownicy agencji. Konferencja to wydarzenie, które zdecydowanie wymaga wielu zasobów. Świętować chcieliśmy dwutorowo:

  • serią postów w Social Media przedstawiających nasze małpki, ich pasje, zainteresowania oraz to, czym zajmują się na co dzień,
  • konferencją urodzinową “W dżungli marketingu” dla naszych odbiorców, klientów, partnerów, kursantów, ale również nowej grupy odbiorców. 

Wszystko zaczęło się od planowania. Najczęściej wszystkie projekty ogarniamy poprzez Google Sheets oraz Asanę, a dodatkowo komunikując się mailowo czy też poprzez komunikator Slack. Tym razem było podobnie.

Co musieliśmy stworzyć i zaplanować przed godziną zero i samą konferencją? 

  • Terminy i deadline’y na konkretne aktywności. Dzień konferencji (ważne, aby w tym dniu nie było innych konkurencyjnych wydarzeń oraz logistycznie dla samej agencji – by konferencja nie przeszkadzała w naszej pracy dla Klientów), kontakt z prelegentami, stworzenie landing page, konkretne aktywności promocyjne, stworzenie materiałów pomocniczych, kontakt z prasą i partnerami.

Planowanie projektu w Asanie

  • Prelegenci. Wiedzieliśmy, że muszą to być osoby z More Bananas. Chcieliśmy również współpracować z przyjaciółmi i partnerami naszej agencji. Naszym subiektywnym wyborem oraz ankietą na grupie dyskusyjnej “KarmimyWiedzą” zgromadziliśmy 12. wspaniałych ekspertów.  Jak wyglądała ankieta? Znajdziecie ją tutaj.

 

  • Tematyka. Chcieliśmy, aby z jednej strony konferencja była różnorodna, ale jednocześnie powiązana z tym, co robimy w agencji na co dzień i jakie wartości wyznajemy. Poruszyliśmy tematy mediów społecznościowych, customer experience, e-commerce i performance, zdrowia psychicznego w Social Media, employer brandingu, personal brandingu i monitoringu sieci.
  • Spójność branding’owa i KV. Było dla nas niezwykle ważne, aby zachować ducha naszej marki, a jednocześnie stworzyć nowe KV, dedykowane właśnie naszym urodzinom. Całość wykorzystywana była w materiałach promocyjnych, newsletterze, blogu, prezentacjach czy samym landing’u.

KV konferencja urodzinowa

  • Landing page i grupa dyskusyjna. Centrum życia naszej konferencji. Landing: przed zakupem wejściówki na konfę. Grupa: po zakupie. To na grupie odbywała się cała konferencja i znaleźć można nadal wszystkie materiały dodatkowe oraz nagrania. Dostęp do konferencji i materiałów możesz nadal wykupić tutaj. 

Cover grupy dyskusyjnej

  • Pakiety konferencyjne i partnerzy. Dla pierwszych 30 osób oraz prelegentów przygotowaliśmy fizyczne pakiety konferencyjne, a dla wszystkich rabaty i ofertę specjalną od naszych partnerów.

Pakiet konferencyjny

  • Promocja. Przede wszystkim chcieliśmy postawić tutaj na działania organiczne i obecnych odbiorców More Bananas. Docieraliśmy do nich w naszej grupie dyskusyjnej, mediach społecznościowych oraz newsletterze. Oczywiście pojawiło się również wydarzenie na Facebooku, gdzie cyklicznie pojawiały się posty omawiające prelegentów czy dodatkowe bonusy. Nie zabrakło również kampanii płatnej czy informacji prasowych.   

Promocja konferencji

  • Bilety. Wiedzieliśmy, że ilość włożonej pracy w konferencję oraz wiedzy, którą chcemy dostarczyć, nie może być darmowa.  Z drugiej strony naszymi urodzinami chcieliśmy dzielić się z jak najszerszą publiką. Stąd podjęliśmy decyzję o jednej cenie biletu: 100zł netto; a nasi partnerzy, przyjaciele i Klienci dostali dodatkowy rabat. Część zysku przeznaczymy na Fundację MORN.

Cena biletów

  • E-booki. Stworzyliśmy 6 wiedzowych e-booków. Wszystkie otrzymali uczestnicy konferencji, a obecnie można je również kupić w naszym sklepie. 

Ebooki

Wpadnij do naszego sklepu! 

  • Cel: sprzedaż 100 biletów. Zwiększona świadomość marki More Bananas w sieci.
  • Budżet. Nie licząc kosztów poniesionych na najcenniejszym zasobie jaki mamy, czyli czasie, wydaliśmy 2367zł na promocję oraz 1600zł na pakiety konferencyjne. To mniej, niż planowaliśmy.
  • Studio i sprzęt. Co prawda konferencja odbywała się w sposób zdalny, ale nawet tutaj wiedzieliśmy, że otoczenie i to skąd będziemy nadawać jest niezwykle ważne. Zdecydowaliśmy się na stworzenie studia w sali konferencyjnej More Bananas. Niezwykle ważne było tło, mikrofon oraz kamera. Dodatkowo do przeprowadzenia konferencji wybraliśmy narzędzie Streamyard.

Studio More Bananas Anna Ledwoń

 

Przebieg konferencji

👉 konferencja. Trwała od 9:40 do 18:20, a w jej zakres wchodziło 12 prelekcji.  Z naszego studia oraz łączyliśmy się z prelegentami z Polski i jedną prelegentką z zagranicy.

👉 konkurs. Konkurs na najlepszą relację zorganizowaliśmy na Instagramie i Twitterze. Do wygrania były książki, gadżety bananowe oraz kursy.

Wygrana relacja

Sprawdź nasze kursy! 

👉 relacja na Instagramie i Twitterze. Założenie? “Żałuj, że nie ma Cię z nami.” 🙂 Scenariusz relacji znajdziesz tutaj, a całość możesz zobaczyć nadal w przypiętych stories na naszym profilu na IG @morebananas.pl Dodatkowo stworzyliśmy również naklejki GIPhy na IG Stories. Znajdziesz je wpisując w wyszukiwarce giphów na Instagramie hasło ‘more bananas’.

👉 posty z pracownikami. Ludzie to to, co mamy najcenniejszego. Chcieliśmy pokazać to wszystkim! Tak powstała seria o pracownikach na LinkedIn, Facebooku oraz Instagramie.

Pracownicy More Bananas

👉webinar. Przed samą konferencją przeprowadziliśmy również urodzinowy webinar na temat strategii marketingowej. Znajdziesz go tutaj. 

👉 ewaluacja naszych działań jest dla nas niezwykle ważna. Dążymy cały czas do perfekcji. I teraz wiele rzeczy mogliśmy zrobić lepiej, ale wynik 81% uczestników, którzy zdecydowanie poleciliby konferencję swoim znajomych jest niezwykle satysfakcjonujący. Nie pojawiła się również żadna ocena poniżej 6.

NPS

 

EFEKTY

Podstawowy: 146 sprzedanych biletów, czyli cel zdecydowanie osiągnięty.

A ponadto:

  • Zbudowanie świadomości marki w kluczowych dla nas grupach odbiorców, wśród nowych osób: potencjalni klienci, potencjalni kursanci, branża, studenci.
  • Kilka leadów.
  • Wzrost statystyk (zaangażowania) w Social Media o 30%.
  • Zacieśnienie więzi z partnerami oraz społecznością.
  • 146 uczestników konferencji (tyle osób zakupiło bilet)
  • 737 osób zainteresowanych wydarzeniem.

Co się nie udało albo udało po czasie:

  • UX zakupu biletów i dostępu do konferencji. Do dopracowania! Wszystko przed nami.
  • Wysłanie o czasie pakietów konferencyjnych. Ale przypadki chodzą po ludziach.

Podsumowując… do zobaczenia za rok! Było bananowo. 

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
< Poprzedni wpis Następny wpis >
WP_Post Object ( [ID] => 3156 [post_author] => 3 [post_date] => 2020-06-15 15:58:41 [post_date_gmt] => 2020-06-15 13:58:41 [post_content] => Kolejne urodziny w powiększonym składzie planowaliśmy od kilku miesięcy. Niestety: z powodu COVID-19 większość planów mogliśmy przysłowiowo wrzucić do kosza i o nich zapomnieć. Ale, nie taki diabeł straszny, jak go malują! Wychodzę z założenia, że nie ma problemów, są rozwiązania. I z takiego samego założenia wychodzimy w agencji. Tak powstały urodziny online. W miesiąc. A to wszystko dzięki cudownym ludziom, którzy pracują w bananach.  Wszystko to, co zaplanowaliśmy, zmieściło się w jednym arkuszu w Excelu (a dokładnie Google Sheet). Projekty w More Bananas, tak wewnętrzne jak i zewnętrzne, najczęściej realizujemy wykorzystując Google Sheets (i cały ekosystem Gsuite) oraz Asanę. Nie inaczej było teraz.

Co było ważne? 

  • Terminy pojawienia się konkretnych rzeczy. Promocja, realizacja, sprzedaż itd.
  • Deadliny na rzeczy, których nie widać z zewnątrz, ale są kluczowe dla powodzenia całego projektu. Całe zaplecze “logistyczne”, instrukcje dla prelegentów, plan promocji itd. 
  • Mini podprojekty, które składały się na całość urodzin oraz przypisanie do nich konkretnych osób w firmie, aby każdy mógł się czuć częścią projektu, a także nie zrzucać wszystkiego na dwie osoby.
  • Kontakt z mediami, prasą, partnerami: wszakże oprócz tego, że wydarzenie robimy, wypadałoby, aby ktoś się jeszcze o nim dowiedział.
  • Ludzie i społeczność. Bez naszej zaangażowanej społeczności, nie byłoby tak udanych urodzin. Dziękujemy!
Okres: wydarzenie trwało dokładnie jeden miesiąc, od 1. do 31. maja. Same prace nad wydarzeniem online rozpoczęliśmy miesiąc wcześniej. Postawiliśmy to wszystko w 30 dni!  Kwota wydana na promocję: 400 zł Przebieg:  W planach mieliśmy: 👉 kilkanaście webinarów i 14. prelegentów (More Bananas & przyjaciele), 👉 konkursy z nagrodami, 👉 darmowe e-booki, 👉 gra do pobrania o archetypach marki, 👉 sklep z Bananową wiedzą, 👉 urodzinowy, wiedzowy bot, 👉 a dla aktywnych na Instagramie paczki naklejek do pobrania. Całość urodzin zaczęliśmy od poinformowania o nich w naszych Social Media oraz od stworzenia wydarzenie na FB. Dbając o każdy szczegół zmieniliśmy również cover photo na naszej stronie na urodzinowe. W kontekście dbania o szczegóły bardzo dbaliśmy o to, aby identyfikacja wydarzenia i wszystkich materiałów wokół niego była spójna. Pewnie sami to zauważycie. Niezwykle ważna była dla nas społeczność, która stała się pierwszym odbiorcom naszej komunikacji, szczególnie na grupie dyskusyjnej. Rozpoczęliśmy również serię dedykowanych postów na Instagramie oraz LinkedIn. Na IG przedstawiliśmy naszych pracowników i zarząd “na luzie”. Zgodnie z naszym mottem: #KarmimyEmocjami. Zobacz też: Strategia content marketingowa krok po kroku Na LinkedInie postawiliśmy na posty wiedzowe, gdzie każdy z pracowników mógł się podzielić swoim kawałkiem pracy i zawodowa pasją. Oczywiście clue całego wydarzenia była seria webinarów: pracowników oraz przyjaciół More Bananas. Gorąco dziękujemy Project People oraz Grzegorz Górzyński i Aga Pałka, Social Media Now wraz z Karolina Kaciołek, Hand Made z Agatą Patołą oraz 1000ideas i Marcie Orzechowskiej! Tak przedstawiały się wszystkie tematy. Każde wystąpienie podsumowaliśmy dedykowaną grafiką oraz podzieleniem się z ludźmi prezentacją prelegenta. Wszystkie webinary odbywały się na zamkniętej grupie dyskusyjnej na FB, a dostęp do nich był płatny - 50 zł netto. Wiedzieliśmy, że wiedza, którą chcemy się podzielić jest bardzo wartościowa, nie chcieliśmy wprowadzić edukacyjnego rozdawnictwa. Z drugiej strony, głupio było nam zarabiać na własnych urodzinach, a pomaganie innym jest w środku bananowego miąższu marki. Dlatego zdecydowaliśmy się cały przychód z wydarzenia przekazać na #CoronaNinjas i wybrany krakowski szpital. Dostęp do grupy możliwy jest nadal. Wystarczy, że napiszecie do nas i pokażecie przelew na 50 zł na wybrana organizację charytatywną. :)  Na Instagramie odbył się konkurs, gdzie do wygrania były dedykowane naklejki na IG oraz kurs Social Media Marketing. Kurs do wygrania był również w bocie, który uruchomiliśmy specjalnie z okazji urodzin. Nadal możecie do niego napisać i zgarnąć zniżkę na kurs! Wystarczy, że odpowiecie na 20 pytań z zakresu szeroko pojętego marketingu. Oprócz tego nadal możecie wybrać “jaką małpą jesteście” w naszym efekcie AR na Instagramie! Już niebawem również będziecie mogli skorzystać z NASZEGO SKLEPU! Tak! More Bananas Shop. :D A tam do kupienia lub pobrania bezpłatnie naklejki personalizowane na IG czy ebooki. Wszystko okraszone było płatną promocją oraz newsletterem.

EFEKTY

Podstawowy: hajs dla szpitala! Przekazaliśmy dla 5. Wojskowego Szpitala Klinicznego z Polikliniką SP ZOZ w Krakowie 3776,16 zł. A ponadto:
  • Zbudowanie świadomości marki w kluczowych dla nas grupach odbiorców, wśród nowych osób: potencjalni klienci, potencjalni kursanci, branża, studenci.
  • Kilka leadów, kilkanaście sprzedanych kursów.
  • Wzrost statystyk na Facebooku:
  • Wzrost statystyk na LinkedIn:
    • +26% liczba wyświetleń strony,
    • +26% unikalni odwiedzający,
    • +38% wzrost reakcji,
    • +33% wzrost liczby komentarzy
    • +44% wzrost liczby udostępnień
    • +22% liczba obserwujących.
  • Wzrost statystyk na IG:
    • +13% liczba obserwujących
    • Zasięg Liczba obserwujących profil + 155 Zasięg + 11991 Średni dzienny zasięg + 759
    • Zaangażowanie Aktywności użytkowników + 487 Wyświetlenia profilu +553 Komentarze +22 Polubienia + 465
  • Zacieśnienie więzi z partnerami oraz społecznością.
  • 128 widzów każdego z webinarów (tyle osób zakupiło bilet)
  • 648 osób zainteresowanych wydarzeniem
  • Stworzenie spersonalizowanych paczek naklejek na IG
  • Stworzenie efektu AR, co jest również dla nas benchmarkiem do działań dla klientów.
  • Liczba osób, która wzięła udział w quizie w bocie: 524. W tym wypełniło poprawnie… tylko 8! Oj, jest pole do nauki. 1,5%
  • Wzrost liczby członków grupy dyskusyjnej o 11% oraz zaangażowania o 33%
  • W końcu start kanałów na Pintereście i YouTube!
  • Stworzenie kilku wiedzowych e-booków.
Co się nie udało albo udało po czasie:  (ale co się odwlecze, to nie uciecze!)
  • E-booki - mama mówiła mierz siły na zamiary, nie posłuchaliśmy. :) E-booki powstały co prawda, ale nie wyrobiliśmy się z ich dystrybucją, bo…
  • Nie wyrobiliśmy się z postawieniem naszego bananowego sklepu. Ale! Już jesteśmy na finiszu.
Dlaczego się nie udało?  Przedobrzyliśmy. :) Zbyt mało czasu, a stawiając na pierwszym miejscu klientów (wiadomo!) zabrakło naszym grafikom i devowi czasu na pracę nad wewnętrznymi rzeczami. Dlaczego mimo wszystko sukces?  BO W KOŃCU PRZYSPIESZYLIŚMY STAWIANIE NASZEGO SKLEPU. I ON POWSTAŁ JUŻ PRAWIE! :D I patrz efekty powyżej. PODSUMOWUJĄC jesteśmy wniebowzięci, zachwycenia, szczęśliwi, wyurodzinowani. (Acz jednocześnie lekko zmartwieni stanem wiedzy 98,5% quizowiczów!)   [post_title] => 4. urodziny More Bananas [case study] [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 4-urodziny-more-bananas-case-study [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2021-06-21 15:43:11 [post_modified_gmt] => 2021-06-21 13:43:11 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://morebananas.pl/?p=3156 [menu_order] => 11 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) WP_Post Object ( [ID] => 3154 [post_author] => 11 [post_date] => 2020-06-25 08:18:11 [post_date_gmt] => 2020-06-25 06:18:11 [post_content] => Użytkownicy TikToka mogą przejść na darmowe konto Pro, dzięki któremu zyskują dostęp do licznych statystyk. Zastanawiasz się, jak wygląda panel z danymi statystycznymi i na co warto zwracać uwagę? Korzystając z jednej z wiodących aplikacji mobilnych, powinieneś monitorować na bieżąco odbiorców treści. Jednak zacznijmy od początku. Masz już konto, ale nie masz dostępu do statystyk na TikToku? To nic trudnego, oto co należy zrobić: infografika tiktok

Dane analityczne

Gdzie możesz znaleźć statystyki? Wróć do ustawień. Na liście pojawiła się nowa pozycja - dane analityczne - to właśnie w tym miejscu znajdziesz wszystkie informacje.  Podzielono je na trzy zakładki: Przegląd, Treści oraz Obserwujących.

Przegląd

Potrzebujesz dokładnych informacji o łącznej liczbie wyświetleń tiktoków, profilu, bądź liczby obserwujących? Tu je znajdziesz. Możesz sprawdzić dane dla 7 lub 28 dni.

Treści

Treści zostały podzielone na dwie części: posty z filmami oraz popularne filmy. Posty przedstawiają tiktoki ułożone w kolejności od najnowszego do najstarszego. Dostępne dane prezentują wyłącznie 7 ostatnich dni. W popularnych filmach znajduje się 9 klipów o najszybciej rosnącej liczbie wyświetleń. Jeżeli potrzebujesz więcej danych analitycznych do publikowanych treści, warto otworzyć dowolny film na stronie profilowej, następnie kliknąć w „Więcej (...)” i wybrać „Dane analityczne”. W tym miejscu sprawdzisz: dokładną datę i czas publikacji, liczbę polubień, komentarzy i udostępnień filmu, łączny czas odtwarzania, sumę wyświetleń, średni czas oglądania, rodzaje źródeł ruchu (widzowie mogą znaleźć filmy z takich miejsc: „dla Ciebie”, „profil osobisty”, „obserwujesz”, „dźwięk”, „szukaj” czy „hasztag”) oraz rozkład terytorialny obserwujących. panel statystyki tiktok

Obserwujący

Dzięki tej zakładce, dokładnie poznasz odbiorców. Sprawdzisz liczbę obserwujących, rozkład według płci czy miejsca zamieszkania. Aktywność obserwujących została podzielona na godziny oraz dni. Dlaczego warto tutaj zaglądać? Stąd dowiesz się, które trzy filmy i dźwięki są popularne wśród obserwujących Twojej strony. tiktok-statystyki Statystyki na TikToku umożliwiają poznanie użytkowników - to bardzo przydatne narzędzie, dzięki któremu lepiej dobierzesz content. Teraz, kiedy znasz możliwości danych analitycznych, nie pozostaje nic innego jak dokładna analiza! [post_title] => Jak sprawdzić statystyki na TikToku? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => jak-sprawdzic-statystyki-na-tiktoku [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2021-06-21 15:42:59 [post_modified_gmt] => 2021-06-21 13:42:59 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://morebananas.pl/?p=3154 [menu_order] => 8 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw )