Piąte urodziny More Bananas, okrągłe, mieliśmy nadzieję świętować hucznie i na żywo w gronie osób chcących poszerzać swoją marketingową wiedzę. Zgłębianie wiedzy naszej, naszych odbiorców i Klientów od dawna przyświeca naszej misji. #KarmimyWiedzą. Na żywo co prawda się nie udało, ale nadal było hucznie. I bananowo. Konferencja zdecydowanie się udała!
W urodziny More Bananas zaangażowani w mniejszym albo większym zakresie byli praktycznie wszyscy pracownicy agencji. Konferencja to wydarzenie, które zdecydowanie wymaga wielu zasobów. Świętować chcieliśmy dwutorowo:
- serią postów w Social Media przedstawiających nasze małpki, ich pasje, zainteresowania oraz to, czym zajmują się na co dzień,
- konferencją urodzinową “W dżungli marketingu” dla naszych odbiorców, klientów, partnerów, kursantów, ale również nowej grupy odbiorców.
Wszystko zaczęło się od planowania. Najczęściej wszystkie projekty ogarniamy poprzez Google Sheets oraz Asanę, a dodatkowo komunikując się mailowo czy też poprzez komunikator Slack. Tym razem było podobnie.
Co musieliśmy stworzyć i zaplanować przed godziną zero i samą konferencją?
- Terminy i deadline’y na konkretne aktywności. Dzień konferencji (ważne, aby w tym dniu nie było innych konkurencyjnych wydarzeń oraz logistycznie dla samej agencji – by konferencja nie przeszkadzała w naszej pracy dla Klientów), kontakt z prelegentami, stworzenie landing page, konkretne aktywności promocyjne, stworzenie materiałów pomocniczych, kontakt z prasą i partnerami.
- Prelegenci. Wiedzieliśmy, że muszą to być osoby z More Bananas. Chcieliśmy również współpracować z przyjaciółmi i partnerami naszej agencji. Naszym subiektywnym wyborem oraz ankietą na grupie dyskusyjnej “KarmimyWiedzą” zgromadziliśmy 12. wspaniałych ekspertów. Jak wyglądała ankieta? Znajdziecie ją tutaj.
- Tematyka. Chcieliśmy, aby z jednej strony konferencja była różnorodna, ale jednocześnie powiązana z tym, co robimy w agencji na co dzień i jakie wartości wyznajemy. Poruszyliśmy tematy mediów społecznościowych, customer experience, e-commerce i performance, zdrowia psychicznego w Social Media, employer brandingu, personal brandingu i monitoringu sieci.
- Spójność branding’owa i KV. Było dla nas niezwykle ważne, aby zachować ducha naszej marki, a jednocześnie stworzyć nowe KV, dedykowane właśnie naszym urodzinom. Całość wykorzystywana była w materiałach promocyjnych, newsletterze, blogu, prezentacjach czy samym landing’u.
- Landing page i grupa dyskusyjna. Centrum życia naszej konferencji. Landing: przed zakupem wejściówki na konfę. Grupa: po zakupie. To na grupie odbywała się cała konferencja i znaleźć można nadal wszystkie materiały dodatkowe oraz nagrania. Dostęp do konferencji i materiałów możesz nadal wykupić tutaj.
- Pakiety konferencyjne i partnerzy. Dla pierwszych 30 osób oraz prelegentów przygotowaliśmy fizyczne pakiety konferencyjne, a dla wszystkich rabaty i ofertę specjalną od naszych partnerów.
- Promocja. Przede wszystkim chcieliśmy postawić tutaj na działania organiczne i obecnych odbiorców More Bananas. Docieraliśmy do nich w naszej grupie dyskusyjnej, mediach społecznościowych oraz newsletterze. Oczywiście pojawiło się również wydarzenie na Facebooku, gdzie cyklicznie pojawiały się posty omawiające prelegentów czy dodatkowe bonusy. Nie zabrakło również kampanii płatnej czy informacji prasowych.
- Bilety. Wiedzieliśmy, że ilość włożonej pracy w konferencję oraz wiedzy, którą chcemy dostarczyć, nie może być darmowa. Z drugiej strony naszymi urodzinami chcieliśmy dzielić się z jak najszerszą publiką. Stąd podjęliśmy decyzję o jednej cenie biletu: 100zł netto; a nasi partnerzy, przyjaciele i Klienci dostali dodatkowy rabat. Część zysku przeznaczymy na Fundację MORN.
- E-booki. Stworzyliśmy 6 wiedzowych e-booków. Wszystkie otrzymali uczestnicy konferencji, a obecnie można je również kupić w naszym sklepie.
Wpadnij do naszego sklepu!
- Cel: sprzedaż 100 biletów. Zwiększona świadomość marki More Bananas w sieci.
- Budżet. Nie licząc kosztów poniesionych na najcenniejszym zasobie jaki mamy, czyli czasie, wydaliśmy 2367zł na promocję oraz 1600zł na pakiety konferencyjne. To mniej, niż planowaliśmy.
- Studio i sprzęt. Co prawda konferencja odbywała się w sposób zdalny, ale nawet tutaj wiedzieliśmy, że otoczenie i to skąd będziemy nadawać jest niezwykle ważne. Zdecydowaliśmy się na stworzenie studia w sali konferencyjnej More Bananas. Niezwykle ważne było tło, mikrofon oraz kamera. Dodatkowo do przeprowadzenia konferencji wybraliśmy narzędzie Streamyard.
Przebieg konferencji
👉 konferencja. Trwała od 9:40 do 18:20, a w jej zakres wchodziło 12 prelekcji. Z naszego studia oraz łączyliśmy się z prelegentami z Polski i jedną prelegentką z zagranicy.
👉 konkurs. Konkurs na najlepszą relację zorganizowaliśmy na Instagramie i Twitterze. Do wygrania były książki, gadżety bananowe oraz kursy.
Sprawdź nasze kursy!
👉 relacja na Instagramie i Twitterze. Założenie? “Żałuj, że nie ma Cię z nami.” 🙂 Scenariusz relacji znajdziesz tutaj, a całość możesz zobaczyć nadal w przypiętych stories na naszym profilu na IG @morebananas.pl Dodatkowo stworzyliśmy również naklejki GIPhy na IG Stories. Znajdziesz je wpisując w wyszukiwarce giphów na Instagramie hasło ‘more bananas’.
👉 posty z pracownikami. Ludzie to to, co mamy najcenniejszego. Chcieliśmy pokazać to wszystkim! Tak powstała seria o pracownikach na LinkedIn, Facebooku oraz Instagramie.
👉webinar. Przed samą konferencją przeprowadziliśmy również urodzinowy webinar na temat strategii marketingowej. Znajdziesz go tutaj.
👉 ewaluacja naszych działań jest dla nas niezwykle ważna. Dążymy cały czas do perfekcji. I teraz wiele rzeczy mogliśmy zrobić lepiej, ale wynik 81% uczestników, którzy zdecydowanie poleciliby konferencję swoim znajomych jest niezwykle satysfakcjonujący. Nie pojawiła się również żadna ocena poniżej 6.
EFEKTY
Podstawowy: 146 sprzedanych biletów, czyli cel zdecydowanie osiągnięty.
A ponadto:
- Zbudowanie świadomości marki w kluczowych dla nas grupach odbiorców, wśród nowych osób: potencjalni klienci, potencjalni kursanci, branża, studenci.
- Kilka leadów.
- Wzrost statystyk (zaangażowania) w Social Media o 30%.
- Zacieśnienie więzi z partnerami oraz społecznością.
- 146 uczestników konferencji (tyle osób zakupiło bilet)
- 737 osób zainteresowanych wydarzeniem.
Co się nie udało albo udało po czasie:
- UX zakupu biletów i dostępu do konferencji. Do dopracowania! Wszystko przed nami.
- Wysłanie o czasie pakietów konferencyjnych. Ale przypadki chodzą po ludziach.
Podsumowując… do zobaczenia za rok! Było bananowo.