Dzień Miłośników Książek w kalendarzu świąt nietypowych jest tylko raz w roku. To dobry czas na przegląd marketingowych książek, które warto znać. Z tej okazji zapytaliśmy pracowników różnych działów naszej agencji o wartościowe polecenia. Sprawdź, czy masz te tytuły na listach “Przeczytane” lub “Do przeczytania”. Jakiej książki Twoim zdaniem zabrakło w tym zestawieniu?
Marcus Sheridan “Co chce wiedzieć Klient?”
To książka, do której często wracam. Prosta i szybka w przyswajaniu. Daje inną perspektywę na tworzone przez marki teksty. Metoda TAYA (They Ask Me Answer) towarzyszy mi zawsze i wszędzie. Dzięki niej nigdy nie brakuje mi pomysłów na nowe treści content marketingowe firmy czy marki osobistej. BTW jeśli chcecie o cokolwiek dopytać autora książki – jest on aktywny na LinkedInie i serio odpowiada! 🙂
Łukasz Kosuniak “To jest Social Selling”
Książka nie tylko dla sprzedawców. Składnica wiedzy o Social Sellingu, w którym biorą udział marketing, sprzedaż, produktowcy, BOK i kilka innych zespołów. Autor stworzył na prawdę pigułkę wiedzy, więc dla niektórych pewne rzeczy będą oczywiste. Sam autor jest wzorem Social Sellera. Również polecam obserwować go na LinkedIn i w innych miejscach.
Ed Catmull “Kreatywność SA. Droga do prawdziwej inspiracji”
Fenomen Pixara w szczegółach. Jednak nie jest to reportaż a historia sukcesu, z którego możemy wyciągnąć ciekawe insighty do swoich działań. Nie jest to książka tylko o kreatywności, ale o podejściu do procesów, walce z biurokracją i zarządzaniem zespołami.
Daniel Kahneman “Pułapki myślenia”
To podręcznik o ludzkiej percepcji, który pokazuje, jak działa nasz system myślenia. Kahneman ujawnia, jak często nas zwodzą, prowadząc do błędnych decyzji. Daje też praktyczne wskazówki, jak wykorzystać tę wiedzę w codziennym życiu i biznesie. Okazuje się, że nasze decyzje są często prostsze do przewidzenia, niż mogłoby się wydawać.
Blanchard Ken Oncken William Burrows Hal “Jednominutowy Menedżer spotyka małpę”
To świetna książka, która nauczy cię, jak przestać rozwiązywać problemy za swoich pracowników i odzyskać swój czas. Autorzy pokazują, jak uniknąć bycia przytłoczonym obowiązkami i skutecznie delegować zadania. Jeśli ciągle tkwisz w biurze, podczas gdy twoi podwładni odpoczywają, to książka dla ciebie!
Seth Godin “To jest marketing”
Przewodnik po świecie współczesnego marketingu, który pokazuje, jak skutecznie budować marki i angażować klientów. Godin dzieli się praktycznymi wskazówkami i unikalnymi spostrzeżeniami, które pomogą Ci wyróżnić się na rynku i osiągnąć trwały sukces w biznesie.
Kacper Bisanz, Karol Chojnacki “138”
Lektura pełna praktycznych strategii marketingowych, które mogą odmienić Twoje podejście do biznesu. Zawiera sprawdzone metody pozyskiwania klientów i zwiększania dochodów – unikalne i zachęcające do myślenia “out of the box”.
Katarzyna Jasiołek “Opakowania czyli perfumowanie śledzia” o grafice, reklamie i handlu w PRL-U
Ciekawa książka nie tylko dla fanów historii i sztuki użytkowej, ale również dla osób urodzonych w latach 80 ubiegłego wieku. Podczas lektury możemy odbyć sentymentalną podróż po witrynach sklepowych, dowiadujemy się jak artyści musieli walczyć o to, aby to ich projekt znalazł się na opakowaniu oraz jakich wyborów dokonywali konsumenci w tamtych czasach. Książka przybliża nam ówczesne trendy w designie i zawiera masę ciekawostek na temat porowadzenia sprzedaży w okresie PRL-u.
Hans Rosling “Factfulness. Dlaczego świat jest lepszy, niż myślimy, czyli jak stereotypy zastąpić realną wiedzą”
Książka pokazuje, jak często ludzkie myślenie o świecie jest błędne z powodu instynktów, które zniekształcają nasze postrzeganie rzeczywistości. Hans Rosling dostarcza narzędzi, które pomagają w oparciu o dane i fakty lepiej rozumieć to, co nas otacza i podejmować racjonalne decyzje. To również cenne źródło wiedzy o tym, jak przekazywać informacje, zarówno w prawdziwy, jak i przystępny sposób.
Paweł Tkaczyk “Narratologia”
Ta lektura to prawdziwy przewodnik po sztuce opowiadania historii, która angażuje i pozostaje w pamięci odbiorcy. Piotr Tkaczyk pokazuje, jak strategicznie budować narracje, które wzmacniają markę i tworzą głębokie połączenie ze społecznością. Dla mnie jako marketerki, “Narratologia” jest nieocenionym źródłem inspiracji oraz praktycznych technik, które pomagają w przekazywaniu wartości firmy w sposób, który naprawdę rezonuje z odbiorcami.
Tony Buzan, Chris Griffiths “Mapy myśli dla biznesu”
Zastosowanie map myśli może całkowicie odmienić sposób, w jaki organizujemy nasze przemyślenia i idee w pracy. Te wizualne narzędzia pozwalają na zwięzłe i klarowne przedstawienie nawet najbardziej skomplikowanych danych, co sprawia, że są nieocenione, gdy trzeba szybko podjąć decyzję lub przedstawić skomplikowane projekty w zrozumiały sposób. Idealne dla tych, którzy w dynamicznym świecie marketingu szukają skutecznych sposobów na usprawnienie przepływu pracy i zwiększenie swojej produktywności.
Szerszą listę marketingowych i biznesowych lektur znajdziesz TUTAJ