Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Milionowe zasięgi dla Pracuj.pl [CASE STUDY]

Redakcja

Redakcja

Podczas współpracy z marką Pracuj.pl osiągnęliśmy milionowe zasięgi w mediach społecznościowych oraz pozyskaliśmy rekordową liczbę obserwujących w przeciągu jednego tygodnia dzięki działaniom z influencerami. Osiągnęliśmy założone cele – dotarcie do osób, które szukają pracy i zachęcenie ich do korzystania z portalu Pracuj.pl. 

WYZWANIA DLA AGENCJI

Współpraca: 2019 — sierpień 2023 

Naszym celem podczas współpracy było dotarcie do osób, które szukają pracy i zachęcenie ich do korzystania z portalu Pracuj.pl. Wykorzystaliśmy do tego media społecznościowe (Facebook i Instagram) oraz współpracę z influencerami. Oprócz tego wspieraliśmy markę content marketingowo w dodatkowych kampaniach – pozyskiwaliśmy influencerów do jednej edycji Festiwalu Pracy JOBICON, pisaliśmy scenariusze wideo czy publikowaliśmy Reelsy związane z podcastem. 

Całość działań dopasowaliśmy do stworzonej przez nas strategii, a komunikację kierowaliśmy do konkretnej grupy odbiorczej – osób pracujących w korporacjach, studentów, osób chcących zmienić pracę oraz osób pracujących fizycznie.  

ROZWIĄZANIE

Facebook 

Na Facebooku postawiliśmy na komunikację dopasowaną do specyfiki tego medium. Wpisy opierały się o treści związane z pracą, ale nie stroniły od tematów lifestylowych. Naszym celem było zwiększenie zaangażowania na profilu, promocja konkretnych kampanii i wydarzeń oraz budowanie świadomości marki. 

Posty podzieliliśmy na parę serii oraz treści okazjonalne – związane z tym, co aktualnie dzieje się na rynku pracy. Poruszaliśmy m.in. tematy związane z nową strefą IT, rekrutacją, końcem urlopu i wakacji czy znajomością języków obcych w kontekście zmiany pracy. 

Posty podzieliliśmy na główne serie: 

  • Edukacyjne – wpisy na bazie artykułów, raportów Pracuj.pl i innych branż. 
  • Angażujące – wpisy tekstowe lub zabawy – krótkie zdanie na grafice, które trzeba dokończyć w komentarzu. 
  • RTM-y – wszystkie treści reagujące na aktualne wydarzenia. 
  • Memy – memy o pracownikach, konkretnych branżach i problemach, np. tych związanych z korporacjami. Na początku były to memy autorskie, później tworzyliśmy je we współpracy z Biurwą. 

Dodatkowo przygotowywaliśmy różnego rodzaju posty kampanijne przy dodatkowych aktywnościach, np. kampania emoji z wykorzystaniem postaci zwierzaków czy konkurs z Janiną Bąk. 

Facebook Pracuj.pl

Facebook firmy Pracuj.pl

Instagram 

Na Instagramie postawiliśmy na komunikację dopasowaną do specyfiki tego medium. Wpisy opierały się o treści związane z pracą, ale nie stroniły od tematów lifestylowych i zabawnych. Tworzyliśmy posty na feed, Instastory oraz Reelsy. 

Posty podzieliliśmy na główne serie: 

  • Edukacyjne – karuzele i Instastory na bazie artykułów, raportów Pracuj.pl i innych branż. Wpisy dotyczyły m.in. zmian w kodeksie pracy, porad dotyczących pierwszej pracy po studiach czy kwestii rekrutacji. 
  • Zaangażowanie – Instastory z ankietami czy quizami, które nawiązywały tematycznie do Pracuj.pl 
  • RTM-y – wszystkie treści reagujące na aktualne wydarzenia. 
  • Memy – memy o pracownikach, konkretnych branżach i problemach, np. tych związanych z korporacjami. Na początku były to memy autorskie, później tworzyliśmy je we współpracy z Biurwą. 
  • Inspiracja – treści inspirujące np. do zmiany pracy, podniesienia kwalifikacji, przebranżowienia, starania się o awans. 

Instagram Pracuj.pl

Influencer marketing 

W ramach działań podejmowaliśmy współprace z influencerami. Były one zazwyczaj długofalowe. Działaliśmy głównie z Biurwą oraz Motywatorem finansowym. W skład świadczeń wchodziły m.in. Reelsy, memy publikowane na profilu Pracuj.pl i przejęcia na Instastory. 

Reelsy - współpraca z biurwą

Memy - współpraca z biurwą

Reelsy - współpraca z motywatorem finansowym

Oprócz tego współpracowaliśmy z Janiną Daily. W trakcie działań przeprowadziliśmy konkurs, podczas którego Janina stworzyła zaginiony rozdział” swojej książki Statystycznie rzecz biorąc” i opublikowała go na blogu. Konkurs odbył się na Instagramie i polegał na odpowiedzeniu na pytanie Jak w nieoczywisty sposób można wykorzystać statystykę w pracy?”.

pracuj case study

Content 

Przez cały okres współpracy wspieraliśmy Pracuj.pl w treściach contentowych. 

  • Przygotowaliśmy opisy postaci do kampanii wideo “W środowisku Pracuj.pl”. 
  • Tworzyliśmy teksty do pierwszej serii podcastu “Dobra Robota” oraz publikowaliśmy Reelsy na podstawie nagrań. 
  • Wspieraliśmy markę przy materiałach reklamowych w zakresie redakcji i korekty. 
  • Tworzyliśmy animacje oraz filmy poradnikowe na YouTube i IGTV. 
  • Stworzyliśmy efekt AR. 

Zobacz też: Blisko 300 historii pracowników Biedronki na Instagramie w ciągu roku [CASE STUDY]

FESTIWAL PRACY JOBICON (2019, 2021, 2022)

JOBICON to wydarzenie dla młodych osób szukających wyzwań zawodowych oraz pracodawców.  Naszym celem była nie tylko promocja festiwalu w 2019, 2021 i 2022 roku, ale również zachęcenie młodych osób do inwestowania w karierę zawodową i przyszłość. 

Ważnym elementem promocji było podjęcie działań z influencerami. Do wspólnych działań zaprosiliśmy topowych twórców. Na liście znaleźli się m.in.: Make Life Harder, Chujowa Pani Domu, Korpo Biurwa, Joanna Pachla, Janina Daily, Ania Maluje, Paulina Mikuła czy Mordor na Domaniewskiej. 

REZULTATY 

Instagram

W trakcie działań na Instagramie skupiliśmy się na poszerzaniu zasięgu i zwiększenia zaangażowania. Od czerwca 2020 do sierpnia 2023 pozyskaliśmy 8113 nowych obserwujących. 

W sierpniu 2023 udało nam się osiągnąć wyświetlenia profilu na poziomie 2808. Najlepszy post uzyskał 1630 polubień oraz 335 zapisań. 

Liczba obserwujących - instagram Pracuj.pl

Liczba wyświetleń - instagram Pracuj.pl

Facebook

W trakcie działań na Instagramie skupiliśmy się na poszerzaniu zasięgu i zwiększenia zaangażowania. Od września 2022 do sierpnia 2023 pozyskaliśmy 4937 nowych obserwujących. 

Pracuj.pl świetnie wypadało również na tle konkurencyjnych stron na Facebooku – wyniki pod względem liczby obserwujących przewyższały inne strony o co najmniej 4 razy.

Liczba obserwujących - facebook Pracuj.pl

Influencer marketing 

Przejęcia Instastory dały nam rekordowe wzrosty followersów na Instagramie. Dzięki współpracy z Motywatorem Finansowym pozyskaliśmy prawie 130 nowych obserwujących w ciągu doby, a przejęcie Instastory przez Biurwę spowodowało wzrost o prawie pół tysiąca nowych followersów w 3 dni. Działania były wspierane kampaniami płatnymi. 

Przejęcie instastory przez biurwę

Współprace miały również duży wpływ na zasięgi – w ciągu miesiąca podczas współpracy z Biurwą osiągnęliśmy wyniki na poziomie 1 051 290 zasięgu całkowitego, 2 453 663 wszystkich wyświetleń i 6244 wyświetleń profilu. Działania te były wspierane reklamami (każdy mem był promowany). 

Współpraca z Biurwą

W przypadku współpracy z Motywatorem Finansowym, Instastory z przejęcia uplasowało się najwyżej ze wszystkich dodanych relacji w marcu. Zasięg całkowity działań na Instagramie wyniósł 1 533 848. Wszystkie Instastory u Motywatora Finansowego osiągnęły wynik prawie 50 tysięcy odbiorców.

Współpraca z motywatorem finansowym

TESTIMONIAL 

Współpraca z More Bananas to czas w którym wprowadziliśmy wiele ciekawych rozwiązań w obszarze social media. Każda z naszych opiekunek posiada dużą wiedzę na temat rynku zatrudnienia i chętnie wykorzystuje ją w działaniach. Kontakt z osobami odpowiedzialnymi za konkretne obszary jest prosty, szybki i skuteczny. Agencja nie boi się dużych wyzwań i zwrotów typu „ASAP” co wielokrotnie było dla nas bardzo pomocne. Stały kontakt i duża wiedza merytoryczna powoduje, że współpraca przebiega płynnie i w dobrej atmosferze.

Aleksandra Winiarska
Starsza specjalistka ds. social mediów

Pracuj.pl

 

Redakcja

Redakcja

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii