Podczas współpracy z marką Pracuj.pl osiągnęliśmy milionowe zasięgi w mediach społecznościowych oraz pozyskaliśmy rekordową liczbę obserwujących w przeciągu jednego tygodnia dzięki działaniom z influencerami. Osiągnęliśmy założone cele – dotarcie do osób, które szukają pracy i zachęcenie ich do korzystania z portalu Pracuj.pl.
WYZWANIA DLA AGENCJI
Współpraca: 2019 — sierpień 2023
Naszym celem podczas współpracy było dotarcie do osób, które szukają pracy i zachęcenie ich do korzystania z portalu Pracuj.pl. Wykorzystaliśmy do tego media społecznościowe (Facebook i Instagram) oraz współpracę z influencerami. Oprócz tego wspieraliśmy markę content marketingowo w dodatkowych kampaniach – pozyskiwaliśmy influencerów do jednej edycji Festiwalu Pracy JOBICON, pisaliśmy scenariusze wideo czy publikowaliśmy Reelsy związane z podcastem.
Całość działań dopasowaliśmy do stworzonej przez nas strategii, a komunikację kierowaliśmy do konkretnej grupy odbiorczej – osób pracujących w korporacjach, studentów, osób chcących zmienić pracę oraz osób pracujących fizycznie.
ROZWIĄZANIE
Na Facebooku postawiliśmy na komunikację dopasowaną do specyfiki tego medium. Wpisy opierały się o treści związane z pracą, ale nie stroniły od tematów lifestylowych. Naszym celem było zwiększenie zaangażowania na profilu, promocja konkretnych kampanii i wydarzeń oraz budowanie świadomości marki.
Posty podzieliliśmy na parę serii oraz treści okazjonalne – związane z tym, co aktualnie dzieje się na rynku pracy. Poruszaliśmy m.in. tematy związane z nową strefą IT, rekrutacją, końcem urlopu i wakacji czy znajomością języków obcych w kontekście zmiany pracy.
Posty podzieliliśmy na główne serie:
- Edukacyjne – wpisy na bazie artykułów, raportów Pracuj.pl i innych branż.
- Angażujące – wpisy tekstowe lub zabawy – krótkie zdanie na grafice, które trzeba dokończyć w komentarzu.
- RTM-y – wszystkie treści reagujące na aktualne wydarzenia.
- Memy – memy o pracownikach, konkretnych branżach i problemach, np. tych związanych z korporacjami. Na początku były to memy autorskie, później tworzyliśmy je we współpracy z Biurwą.
Dodatkowo przygotowywaliśmy różnego rodzaju posty kampanijne przy dodatkowych aktywnościach, np. kampania emoji z wykorzystaniem postaci zwierzaków czy konkurs z Janiną Bąk.
Na Instagramie postawiliśmy na komunikację dopasowaną do specyfiki tego medium. Wpisy opierały się o treści związane z pracą, ale nie stroniły od tematów lifestylowych i zabawnych. Tworzyliśmy posty na feed, Instastory oraz Reelsy.
Posty podzieliliśmy na główne serie:
- Edukacyjne – karuzele i Instastory na bazie artykułów, raportów Pracuj.pl i innych branż. Wpisy dotyczyły m.in. zmian w kodeksie pracy, porad dotyczących pierwszej pracy po studiach czy kwestii rekrutacji.
- Zaangażowanie – Instastory z ankietami czy quizami, które nawiązywały tematycznie do Pracuj.pl
- RTM-y – wszystkie treści reagujące na aktualne wydarzenia.
- Memy – memy o pracownikach, konkretnych branżach i problemach, np. tych związanych z korporacjami. Na początku były to memy autorskie, później tworzyliśmy je we współpracy z Biurwą.
- Inspiracja – treści inspirujące np. do zmiany pracy, podniesienia kwalifikacji, przebranżowienia, starania się o awans.
Influencer marketing
W ramach działań podejmowaliśmy współprace z influencerami. Były one zazwyczaj długofalowe. Działaliśmy głównie z Biurwą oraz Motywatorem finansowym. W skład świadczeń wchodziły m.in. Reelsy, memy publikowane na profilu Pracuj.pl i przejęcia na Instastory.
Oprócz tego współpracowaliśmy z Janiną Daily. W trakcie działań przeprowadziliśmy konkurs, podczas którego Janina stworzyła „zaginiony rozdział” swojej książki „Statystycznie rzecz biorąc” i opublikowała go na blogu. Konkurs odbył się na Instagramie i polegał na odpowiedzeniu na pytanie „Jak w nieoczywisty sposób można wykorzystać statystykę w pracy?”.
Content
Przez cały okres współpracy wspieraliśmy Pracuj.pl w treściach contentowych.
- Przygotowaliśmy opisy postaci do kampanii wideo “W środowisku Pracuj.pl”.
- Tworzyliśmy teksty do pierwszej serii podcastu “Dobra Robota” oraz publikowaliśmy Reelsy na podstawie nagrań.
- Wspieraliśmy markę przy materiałach reklamowych w zakresie redakcji i korekty.
- Tworzyliśmy animacje oraz filmy poradnikowe na YouTube i IGTV.
- Stworzyliśmy efekt AR.
Zobacz też: Blisko 300 historii pracowników Biedronki na Instagramie w ciągu roku [CASE STUDY]
FESTIWAL PRACY JOBICON (2019, 2021, 2022)
JOBICON to wydarzenie dla młodych osób szukających wyzwań zawodowych oraz pracodawców. Naszym celem była nie tylko promocja festiwalu w 2019, 2021 i 2022 roku, ale również zachęcenie młodych osób do inwestowania w karierę zawodową i przyszłość.
Ważnym elementem promocji było podjęcie działań z influencerami. Do wspólnych działań zaprosiliśmy topowych twórców. Na liście znaleźli się m.in.: Make Life Harder, Chujowa Pani Domu, Korpo Biurwa, Joanna Pachla, Janina Daily, Ania Maluje, Paulina Mikuła czy Mordor na Domaniewskiej.
REZULTATY
W trakcie działań na Instagramie skupiliśmy się na poszerzaniu zasięgu i zwiększenia zaangażowania. Od czerwca 2020 do sierpnia 2023 pozyskaliśmy 8113 nowych obserwujących.
W sierpniu 2023 udało nam się osiągnąć wyświetlenia profilu na poziomie 2808. Najlepszy post uzyskał 1630 polubień oraz 335 zapisań.
W trakcie działań na Instagramie skupiliśmy się na poszerzaniu zasięgu i zwiększenia zaangażowania. Od września 2022 do sierpnia 2023 pozyskaliśmy 4937 nowych obserwujących.
Pracuj.pl świetnie wypadało również na tle konkurencyjnych stron na Facebooku – wyniki pod względem liczby obserwujących przewyższały inne strony o co najmniej 4 razy.
Influencer marketing
Przejęcia Instastory dały nam rekordowe wzrosty followersów na Instagramie. Dzięki współpracy z Motywatorem Finansowym pozyskaliśmy prawie 130 nowych obserwujących w ciągu doby, a przejęcie Instastory przez Biurwę spowodowało wzrost o prawie pół tysiąca nowych followersów w 3 dni. Działania były wspierane kampaniami płatnymi.
Współprace miały również duży wpływ na zasięgi – w ciągu miesiąca podczas współpracy z Biurwą osiągnęliśmy wyniki na poziomie 1 051 290 zasięgu całkowitego, 2 453 663 wszystkich wyświetleń i 6244 wyświetleń profilu. Działania te były wspierane reklamami (każdy mem był promowany).
W przypadku współpracy z Motywatorem Finansowym, Instastory z przejęcia uplasowało się najwyżej ze wszystkich dodanych relacji w marcu. Zasięg całkowity działań na Instagramie wyniósł 1 533 848. Wszystkie Instastory u Motywatora Finansowego osiągnęły wynik prawie 50 tysięcy odbiorców.
TESTIMONIAL
Współpraca z More Bananas to czas w którym wprowadziliśmy wiele ciekawych rozwiązań w obszarze social media. Każda z naszych opiekunek posiada dużą wiedzę na temat rynku zatrudnienia i chętnie wykorzystuje ją w działaniach. Kontakt z osobami odpowiedzialnymi za konkretne obszary jest prosty, szybki i skuteczny. Agencja nie boi się dużych wyzwań i zwrotów typu „ASAP” co wielokrotnie było dla nas bardzo pomocne. Stały kontakt i duża wiedza merytoryczna powoduje, że współpraca przebiega płynnie i w dobrej atmosferze.
Aleksandra Winiarska
Starsza specjalistka ds. social mediów
Pracuj.pl