Podczas 5-letniej współpracy z marką Solutions.Rent zadaniem agencji było prowadzenie profili w mediach społecznościowych i działań content marketingowych, aby osiągnąć cele związane m.in. z pokazaniem możliwości przestrzenii coworkingowych do rozwoju w zakresie biznesu oraz zachęcania potencjalnych najemców do najmu.
Solutions.Rent to biura coworkingowe w Warszawie położone w najlepszych punktach miasta. Zaprojektowane z myślą o międzynarodowych zespołach interdyscyplinarnych, firmach, start-upach i zespołach. Komfortowa przestrzeń i dostęp do budynku 24/7 to tylko część udogodnień.
WYZWANIA DLA AGENCJI
Współpraca: wrzesień 2018 – wrzesień 2023
Zadaniem agencji było prowadzenie profili w mediach społecznościowych – Facebook i LinkedIn – oraz działania contentowe – wpisy blogowe. Do końca stycznia 2021 roku prowadziliśmy też profil na Instagramie. Na początku współpracy wspieraliśmy social media kampaniami reklamowymi.
Głównym celem działań było budowanie świadomości marki i przedstawianie Solutions.Rent jako miejsca, które odpowiada na potrzeby potencjalnych najemców. Oprócz tego ważne było podkreślenie, że coworking to nie tylko przestrzeń, ale również miejsce do rozwoju i poszerzania możliwości biznesowych – udziału w brainstormach czy pracy projektowej. Grupą docelową były osoby pracujące w branżach IT, prawniczej, HR, właściciele biznesów oraz zespoły projektowe.
Za obsługę i nadzorowanie działań zespołu odpowiadała Maja Kaczor – Social Media Specialist w More Bananas oraz Agnieszka Gałczyńska – Marketing Manager w More Bananas.
ROZWIĄZANIE
Z racji na charakter LinkedIna, skupiliśmy się na tematach związanych z biznesem. Celem było zgromadzenie społeczności wokół marki, która daje przestrzeń do rozwoju pod każdym względem – zarówno, jako miejsce do pracy, ale też przestrzeń w sieci. Wpisy można podzielić na dwie główne serie. Pierwszą z nich jest cykl o korzyściach i cechach pracy w coworkingu, druga skupia się na biznesowych poradach i inspiracjach.
W porównaniu z LinkedInem, na Facebooku content był szerszy tematycznie, ale nadal skupiał się na kwestiach biznesowo-inspiracyjnych oraz sprzedażowych i pokazujących zalety coworkingu. Skupiliśmy się na treściach, takich jak:
- Polecenia – cykl z zestawieniem najlepszych książek biznesowych, miejsc na obiad w okolicy coworkingu, playlist czy podcastów.
- Wpisy blogowe – posty kierujące do wpisów blogowych.
- Porady biznesowe i inspiracje – posty dotyczące różnych zagadnień związanych z biznesem, np. o dobrych praktykach czy nowoczesnym przywództwie.
- Korzyści coworkingu – posty sprzedażowe, mające na celu pokazać zalety coworkingu i zachęcić do odwiedzenia strony i umówienia dnia próbnego.
Na Instagramie zrezygnowaliśmy z grafik i postawiliśmy na naturalne zdjęcia bez dodatkowego obrandowania – według naszej analizy, było to najlepsze rozwiązanie. Korzystaliśmy ze zdjęć, które przedstawiały przestrzenie coworkingowe Solutions.Rent.
W komunikacji stawialiśmy na zalety coworkingu oraz pokazywanie, jak dokładnie wyglądają przestrzenie marki. Informowaliśmy również o różnego rodzaju eventach, które dzieją się w biurach. To wpływało na zwiększenie User Generated Content i poszerzenie zasięgu. Tworzyliśmy również stories.
Content marketing
W ramach działań content marketingowych tworzyliśmy i publikowaliśmy 4 wpisy blogowe w miesiącu. Były one głównie inspiracyjne i edukacyjne, związane tematycznie z biznesem, zaletami coworkingu oraz branżami określonych grup docelowych. Zdecydowaliśmy się na lifestylowy charakter wpisów, dbając również o SEO. Istotne było linkowanie wewnętrzne do innych artykułów oraz przekierowanie do strony głównej z zachętą najmu.
Artykuły przygotowywaliśmy w dwóch językach – polskim i angielskim. Według danych, lepiej czytały się artykuły w języku polskim.
Nowa strona www
W 2023 roku zaprojektowaliśmy nową stroną www dla marki. Naszym zadaniem było odświeżenie szaty graficznej, zaprogramowanie strony oraz napisanie nowych tekstów pod SEO, które będą pokazywać zalety coworkingu i przedstawiać dwie lokalizacje przestrzeni Solutions.Rent.
Stworzyliśmy 4 główne podstrony:
- lokalizacje,
- udogodnienia,
- blog,
- kontakt.
REZULTATY
Wszystkie działania miały na celu budowanie świadomości marki i pokazywanie, że przestrzenie Solutions.Rent są najlepszym wyborem pod względem coworkingu w Warszawie. Na Facebooku zgromadziliśmy 1111 osób obserwujących stronę, a na LinkedInie 340. Na Instagramie aktualnie obserwuje profil 1011 osób.