Działania na profilu @biedronkatomy przyczyniły się do dwukrotnego przekroczenia wskaźnika aktywności na Instagramie. Osiągnęliśmy założone cele – dotarcie do osób, które pracują w Biedronce, ale również tych, które szukają pracy. Obecnie profil obserwuje prawie 6200 osób.
Profil @biedronkatomy na Instagramie powstał w lutym 2022, równolegle ze startem kampanii rekrutacyjnej do programu menedżerskiego Biedronki – Management Trainee.
@biedronkatomy to kolejny kanał komunikacji, na którym sieć prowadzi działania wizerunkowe, razem z pracownikami. Za pomocą chatbota oraz dedykowanej skrzynki e-mailowej mogą oni przesyłać swoje zdjęcia i video, które dodawane są na profil, w ramach wybranych tematów: pasje pracowników, codzienna praca, historie awansów, młode talenty czy rekrutacja.
WYZWANIA DLA AGENCJI
Współpraca: czerwiec 2021 — obecnie
Naszym zadaniem podczas współpracy z Biedronką jest wsparcie w prowadzeniu działań employer brandingowych marki w mediach społecznościowych (Facebook i Instagram). Główne cele, które chcieliśmy osiągnąć to:
- zwiększenie zasięgu i zaangażowania na profilach (dotarcie organiczne, wzrost liczby obserwujących, sentyment wpisów),
- zaangażowanie pracowników w tworzenie treści na profilach,
- przekierowanie ruchu na stronę karierową Biedronki www.pracawbiedronce.pl.
Za współpracę po stronie More Bananas odpowiada Wojtek Żywolt – Social Media Specialist.
W toku prac i rozwoju kanałów, ustaliliśmy następujące KPI:
- Kierowanie ruchu na www z Facebooka – 100 tys. wejść na stronę karierową w 2022.
- Utrzymanie średniego INI (wskaźnik aktywności) na Facebooku na poziomie 75 (średnie INI za 2022: 110.10, wzrost o 66.24 vs. 2021).
- Osiągnięcie Activity Index na Instagramie na poziomie 15 000 (osiągnięte KPI: 23 390).
ROZWIĄZANIE
Pierwszym kanałem, wspierającym działania rekrutacyjne i wizerunkowe marki była strona na Facebooku: Praca w Biedronce, który powstał w czerwcu 2020 roku. Na profilu publikowane są informacje o rekrutacjach do sklepów, magazynów i biur Biedronki w całej Polsce, ale także wiadomości dotyczące benefitów, wydarzeń w firmie czy historie awansów pracowników sieci. W celu dotarcia do przedstawicieli młodszego pokolenia, w lutym 2022 rozszerzyliśmy działania wizerunkowo-rekrutacyjne też na profil na Instagramie: Biedronka to My. Marka komunikuje się z pracownikami i kandydatami za pośrednictwem obu kanałów.
Aby zrealizować założenia, podjęliśmy szereg działań, m.in. utworzenie profili, bieżące współtworzenie contentu (w tym do kampanii geotargetowanych Meta Ads), kreacje graficzne (np. instrukcja dla pracowników Biedronki, jak tworzyć materiały do publikacji w mediach społecznościowych).
Na stronie na Facebooku skupiliśmy się na treściach, które miały wesprzeć działania rekrutacyjne. Wpisy podzieliliśmy na cykle komunikacyjne:
- posty rekrutacyjne do sklepów, magazynów i biur Biedronki,
- posty dotyczące programów talentowych Biedronki – Management Trainee i Owocne Wakacje, posty informacyjne (z życia pracowników dot. wsparcia czy codziennej pracy),
- posty okolicznościowe (np. świętowanie jubileuszu pracowników, celebrowanie awansów),
- posty benefitowe (o benefitach w Biedronce),
- posty lifestylowe,
- posty o pracownikach – m.in. pokazywanie ich historii czy pasji.
Tematy zmieniają się w zależności od okresu publikacji. Aktualnie najwięcej treści dotyczy tematów rekrutacyjnych i korzyści z pracy w Biedronce. Komunikacja bazuje na materiałach pozyskanych od pracowników, ale także cytatach oraz faktach w postaci big numbers.
W lutym 2022 roku utworzyliśmy profil na Instagramie: Biedronka To My. Tematyka obu profili jest podobna, dopasowana do specyfiki medium i odbiorców. Na Instagramie dominują posty lifestylowe, historie pracowników, ich pasje, codzienna praca w Biedronce oraz informacje o programach talentowych dla młodych. Podczas współpracy utworzyliśmy ramy strategiczne opisujące działania na Instagramie. Obecnie współprowadzimy ten profil: posty na feedzie (grafika i treść) oraz Insta Stories (cykliczne i zapisane).
REZULTATY
Na Instagramie zgromadziliśmy ponad 6 000 obserwujących. Rok 2022 zakończyliśmy ze wskaźnikiem aktywności na poziomie 23 390, czyli o 8 390 większym, niż zakładany.
Na Facebooku zgromadziliśmy ponad 26 000 obserwatorów oraz odnotowaliśmy 23 000 polubień. Całkowity wskaźnik aktywności w 2022 roku wyniósł 40 186 (wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem o 24 177), a średni 110,10 (+66,24).
REKOMENDACJE
Współpracujemy z More Banans od prawie 3 lat w zakresie działań związanych z wizerunkiem i rekrutacją na platformach społecznościowych, takich jak @PracawBiedronce na Facebooku i @BiedronkaToMy na Instagramie. Naszym głównym celem jest autentyczne przedstawienie pracy w Biedronce oczami naszych pracowników. Działamy w ścisłej współpracy z Wojtkiem, naszym opiekunem i konsekwentnie realizujemy ustaloną strategię, dążąc do osiągnięcia wyznaczonych celów. Nasze wyniki są bardzo satysfakcjonujące: dwukrotnie przekroczyliśmy wskaźniki aktywność na Instagramie i zwiększyliśmy liczbę obserwujących do ponad 6000 na Instagramie oraz niemal 30 000 na Facebooku. Wojtek jest niezwykle zaangażowanym i elastycznym partnerem, co ma ogromne znaczenie w branży retail. Jego pozytywna energia i uśmiech są stałym elementem naszych spotkań. Wojtek zawsze podchodzi profesjonalnie i z pełnym zaangażowaniem do wszystkich zadań, niezależnie od liczby poprawek czy ewentualnych zmian w trakcie realizacji projektu.
Weronika Sikora
Specjalista ds. Budowania Wizerunku Pracodawcy