Współpraca z influencerami daje możliwość dotarcia do nowych odbiorców oraz zwiększenia świadomości marki. Jednak, aby taka kampania była skuteczna i przyniosła pożądane efekty, niezbędny jest odpowiednio przygotowany
brief dla influencera.
Brief, który wyślesz influencerowi, to dokument, który zawiera wszystkie niezbędne informacje dotyczące kampanii reklamowej którą planujesz. Jest to kluczowy element procesu przygotowania i realizacji kampanii, ponieważ pozwala na precyzyjne określenie celów i oczekiwań firmy, a także daje influencerowi wytyczne dotyczące treści i sposobu ich prezentacji. W niniejszym artykule przedstawię Ci 7 elementów, których nie może zabraknąć w Twoim briefie.
Nazwa i opis promowanej marki
Chcąc by influencer zaproponował indywidualne rozwiązanie dla konkretnej marki warto by wiedział dla kogo tworzy propozycję. Zatem szczegółowo opisane produkty lub usługi, które influencer będzie promował są tu kluczowe. Taka informacja pomoże też twórcy ocenić, czy jest on odpowiednią osobą i widzi przestrzeń w swoich social mediach dla Twojej marki.
Sprawdź: Współpraca z influencerami: jak robić to dobrze?
Grupa docelowa
Dzięki informacji o grupie docelowej Twojej kampanii influencer będzie mógł ocenić czy takie osoby rzeczywiście znajdują się wśród jego odbiorców, a dobór influencera z odpowiednią społecznością to kluczowa kwestia dla sukcesu kampanii.
Cele kampanii i opis współpracy
Jeżeli odpowiednio zaprezentujesz cele swojej kampanii wówczas influencer będzie mógł przygotować odpowiednie materiały dostosowane do Twoich potrzeb. Ta informacja jest kluczowa dla twórcy by zrozumiał czego od niego oczekujesz. Jeśli masz jakieś szczegółowe wytyczne dla Waszej współpracy, warto to zaznaczyć w tym miejscu.
Kanały social media
Wielu twórców prowadzi więcej niż jeden kanał w mediach społecznościowych, dlatego niezwykle istotne jest określenie w których kanałach chcesz prowadzić działania. Ilość formatów wpływa na wycenę jeśli więc dysponujesz niewielkim budżetem, warto zdecydować się na jeden.
Nazwa promowanej marki
Chcąc by influencer zaproponował indywidualne rozwiązanie dla konkretnej marki warto by wiedział dla kogo tworzy propozycję. Zatem szczegółowo opisane produkty lub usługi, które influencer będzie promował są tu kluczowe. Taka informacja pomoże też twórcy ocenić, czy jest on odpowiednią osobą i widzi przestrzeń w swoich social mediach dla Twojej marki.
Osoba do kontaktu
Warto zaznaczyć w briefie z kim influencer powinien kontaktować się w razie pytań lub wątpliwości. Pomoże to szczególnie w sytuacjach, gdy influencer uzna że w briefie brakuje mu dodatkowych informacji niezbędnych w jego przypadku.
Ważne daty
Influencer powinien wiedzieć kiedy ma się spodziewać publikacji i jak dużo ma czasu na przygotowanie materiału. Warto więc zaznaczyć w briefie jaki jest termin realizacji zlecenia oraz jaki jest czas trwania kampanii. Warto też w tym miejscu wspomnieć kiedy następuje dokonanie płatności.
Podsumowanie
Brief powinien być szczegółowy na tyle na ile potrzebne jest to by influencer zrozumiał cele i potrzeby marki. Jednak by influencer mógł skutecznie działać potrzebuje przestrzeni dla swojej kreatywności oraz dopasowania formatów do swojej społeczności. Pamiętaj więc by zostawić twórcy na tyle dużą swobodę by mógł zastosować swoją kreatywność i wnieść coś od siebie do kampanii.