Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Brief dla influencera: 7 rzeczy, których nie może w nim zabraknąć

Anna Boczar

Anna Boczar

Współpraca z influencerami daje możliwość dotarcia do nowych odbiorców oraz zwiększenia świadomości marki. Jednak, aby taka kampania była skuteczna i przyniosła pożądane efekty, niezbędny jest odpowiednio przygotowany
brief dla influencera.

Brief, który wyślesz influencerowi, to dokument, który zawiera wszystkie niezbędne informacje dotyczące kampanii reklamowej którą planujesz. Jest to kluczowy element procesu przygotowania i realizacji kampanii, ponieważ pozwala na precyzyjne określenie celów i oczekiwań firmy, a także daje influencerowi wytyczne dotyczące treści i sposobu ich prezentacji. W niniejszym artykule przedstawię Ci 7 elementów, których nie może zabraknąć w Twoim briefie.

Nazwa i opis promowanej marki

Chcąc by influencer zaproponował indywidualne rozwiązanie dla konkretnej marki warto by wiedział dla kogo tworzy propozycję. Zatem szczegółowo opisane produkty lub usługi, które influencer będzie promował są tu kluczowe. Taka informacja pomoże też twórcy ocenić, czy jest on odpowiednią osobą i widzi przestrzeń w swoich social mediach dla Twojej marki.

Sprawdź: Współpraca z influencerami: jak robić to dobrze?

Grupa docelowa

Dzięki informacji o grupie docelowej Twojej kampanii influencer będzie mógł ocenić czy takie osoby rzeczywiście znajdują się wśród jego odbiorców, a dobór influencera z odpowiednią społecznością to kluczowa kwestia dla sukcesu kampanii.

Cele kampanii i opis współpracy

Jeżeli odpowiednio zaprezentujesz cele swojej kampanii wówczas influencer będzie mógł przygotować odpowiednie materiały dostosowane do Twoich potrzeb. Ta informacja jest kluczowa dla twórcy by zrozumiał czego od niego oczekujesz. Jeśli masz jakieś szczegółowe wytyczne dla Waszej współpracy, warto to zaznaczyć w tym miejscu.

Kanały social media

Wielu twórców prowadzi więcej niż jeden kanał w mediach społecznościowych, dlatego niezwykle istotne jest określenie w których kanałach chcesz prowadzić działania. Ilość formatów wpływa na wycenę jeśli więc dysponujesz niewielkim budżetem, warto zdecydować się na jeden.

Nazwa promowanej marki

Chcąc by influencer zaproponował indywidualne rozwiązanie dla konkretnej marki warto by wiedział dla kogo tworzy propozycję. Zatem szczegółowo opisane produkty lub usługi, które influencer będzie promował są tu kluczowe. Taka informacja pomoże też twórcy ocenić, czy jest on odpowiednią osobą i widzi przestrzeń w swoich social mediach dla Twojej marki.

Osoba do kontaktu

Warto zaznaczyć w briefie z kim influencer powinien kontaktować się w razie pytań lub wątpliwości. Pomoże to szczególnie w sytuacjach, gdy influencer uzna że w briefie brakuje mu dodatkowych informacji niezbędnych w jego przypadku.

Ważne daty

Influencer powinien wiedzieć kiedy ma się spodziewać publikacji i jak dużo ma czasu na przygotowanie materiału. Warto więc zaznaczyć w briefie jaki jest termin realizacji zlecenia oraz jaki jest czas trwania kampanii. Warto też w tym miejscu wspomnieć kiedy następuje dokonanie płatności.

Podsumowanie

Brief powinien być szczegółowy na tyle na ile potrzebne jest to by influencer zrozumiał cele i potrzeby marki. Jednak by influencer mógł skutecznie działać potrzebuje przestrzeni dla swojej kreatywności oraz dopasowania formatów do swojej społeczności. Pamiętaj więc by zostawić twórcy na tyle dużą swobodę by mógł zastosować swoją kreatywność i wnieść coś od siebie do kampanii.

Anna Boczar

Anna Boczar

Specjalistka do spraw influencer marketingu w More Bananas. Swoją pracę łączy z podróżowaniem. W ciągu 2 ostatnich lat miała okazję pracować zdalnie z 5 różnych kontynentów. Współautorka bloga Takeyourway oraz książki "Z biletem w jedną stronę.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii