Co działo się w employer brandingu w 2023 roku? Całkiem sporo! O tym, co ciekawego działo się w 2023, najlepszych kampaniach i największych porażkach piszą pracownicy i przyjaciele More Bananas. Przeczytaj!
Dagmara Adamczyk
Social Media Specjalistka
More Bananas:
Mimo, że trend na dłuższe filmy już do nas zawitał, krótkie formy wideo wciąż rządzą w kwestii budowania zasięgu i niskie ROI. Shortsy, rolki, reelsy i tiktoki – to one królują wśród formatów w mediach społecznościowych. Wreszcie zaczęli się o tym przekonywać pracodawcy, którzy coraz częściej pokazują w ten sposób życie firmy lub udostępniają krótkie Q&A z pracownikami. Oby tak dalej.
Pracodawcy kuszą atrakcjami w biurach i zachęcają do przyjścia do firmy lub wręcz wymagają hybrydowego modelu pracy, jednak praca zdalna wciąż jest ulubioną formą pracy wielu Polaków. Przywykliśmy, a wielu z nas nie wyobraża sobie już powrotu do biura na 8 godzin dziennie. W tym roku co siódmy kandydat odrzucał ofertę pracy, jeśli nie dawała możliwości home office. Co będzie w tym roku? Zobaczymy.
W 2023 poznaliśmy quiet quitting, great resignation czy talent branding. Te zjawiska pokazują, że pracodawcy muszą wykazać się elastycznością i zaufaniem wobec pracowników, a pracowników w wieku produkcyjnym z roku na rok jest na rynku coraz mniej.
Pracodawcy zaczęli dbać o zdrowie psychiczne zespołów. Organizują webinary, szkolenia lub dostępy do platform jak Mindgram. Oby świadczyło to o realnym zainteresowaniu dobrostanem pracowników, a nie tylko o chęci “wpasowania się” w panującą modę na uważność.
Na wyróżnienie zasługuje kampania Power of Humanity Fiverr: “AI zabrało mi pracę… na wyższy poziom”.
Zobacz też: Podsumowanie roku 2023: marketing
Wojtek Żywolt
Social Media Specialist
trener i wykładowca
Największy sukces
Obecnie możemy zaobserwować, że wiele firm realizuje działania employer brandingowe za pomocą mediów społecznościowych. Dzięki takim platformom, jak Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok czy Twitter (X), przedsiębiorstwa mogą tworzyć pozytywny, spójny wizerunek w opinii obecnych, jak i przyszłych pracowników, docierać do klientów oraz potencjalnych partnerów biznesowych, a także udoskonalać procesy rekrutacyjne. Każdego dnia coraz więcej użytkowników tworzy swoje profile, a tym samym marki mogą prowadzić social recruitment (poszukiwać kandydatów do pracy w różnych serwisach społecznościowych).
Fakt wykorzystywania social mediów do projektowania działań employer brandingowych jest niewątpliwym sukcesem 2023 roku (i lat poprzednich 😊). Warto wskazać tutaj takie przykłady, jak cykl wskazówek rekrutacyjnych marki Aon Poland na Instagramie, dzielenie się informacjami o awansach i publikowanie relacji z ofertami pracy na instagramowym profilu Biedronka To My, przedstawianie kultury organizacyjnej, wartości marki oraz pracowników Akamai Poland na Facebooku czy GFT Poland na LinkedInie i Twitterze (X).
Wyświetl ten post na Instagramie
Wyświetl ten post na Instagramie
Najlepsze kampanie EB
Pierwsza kampania EB, która przyciągnęła najbardziej moją uwagę, to „Kaufland – więcej niż myślisz”. Bohaterem jest Pan Benefit, który prezentuje cztery pozapłacowe benefity wskazane przez pracowników sieci jako najbardziej atrakcyjne. W spocie poznajemy Pana Kartę Sportową, Pana Opiekę Medyczną, Pana Bona oraz Pana Wyprawkę dla maluszka. A jaki jest Pan Benefit? „Jest pomocny, wielozadaniowy (…) i jest go więcej, niż myślisz!”, a my możemy zobaczyć go na profilach marki Kaufland Polska na Facebooku, Instagramie, LinkedInie, TikToku oraz YouTube.
Znasz Pana Tadeusza? 🤔 W kwietniu 2023 Biedronka ruszyła z nową odsłoną kampanii employer brandingowej „Biedronka to MY. Codziennie”. Sieć sklepów opowiada o realiach pracy trzynastozgłoskowcem! W filmach występują pracownicy Biedronki, którzy bez względu na porę dnia zajmują się codziennością i dbają o miliony Polek i Polaków, i to właśnie oni są najważniejszymi bohaterami kampanii. Spoty były publikowane w social mediach (m.in. Facebook, Instagram czy YouTube) oraz telewizji. 🐞
Masz swoje najlepsze i najbardziej kreatywne działania w zakresie employer brandingu z roku 2023? Podziel się nimi, dodając komentarz pod artykułem!