Wpisz sw贸j adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyra偶am zgod臋 na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za po艣rednictwem adresu e-mail. Informacje b臋d膮 wysy艂ane w formie newslettera zawieraj膮cego wy艂膮cznie warto艣ciowe tre艣ci.

Potwierdzam, 偶e jestem 艣wiadomy, 偶e administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzib膮 w Krakowie i 偶e administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapozna艂em si臋 z informacj膮 o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatno艣ci.

#KARMIMYWIEDZ膭

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pe艂en niespodzianek

Ka偶dego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawd藕!
x

Podsumowanie roku 2022: content marketing

Redakcja

Redakcja

    Jaki by艂 content marketing w roku 2022? Przeczytaj o najlepszych kampaniach contentowych oraz najwi臋kszych sukcesach i pora偶kach tej ga艂臋zi marketingu w minionym roku.

    Anna Ledwo艅-Blacha
    Creative Owner
    More Bananas

    Najwi臋kszy sukces roku 2022

    Coraz wi臋kszy nacisk na dost臋pno艣膰 cyfrow膮 i inkluzywno艣膰 w dzia艂aniach content marketingowych. Tak du偶ych, jak i ma艂ych firm. Ciesz臋 si臋, 偶e z idei copywritera przechodzimy do zawodu UX-writera.

    Rozw贸j AI jako narz臋dzia wspieraj膮cego prac臋 copywriter贸w i content marketer贸w. Aplikacje i narz臋dzia do generowania grafik czy tekst贸w, odpowiednio wykorzystywane nie s膮 jak dla mnie w tym momencie zagro偶eniem, a odci膮偶eniem.

    Najwi臋ksza pora偶ka roku 2022

    Ci膮g艂y brak przygotowania wi臋kszo艣ci firm na dzia艂ania zwi膮zane ze 艣wiatem 鈥減ost-cookies鈥. Dodatkowo brak implementacji Google Analytics 4 w firmach, kiedy wiemy, 偶e kres GA Universal nadchodzi.

    Uwa偶am, 偶e strach przed AI jest normalny, jednocze艣nie w biznesie i marketingu powinni艣my ten strach oswaja膰, edukowa膰, a nie pot臋gowa膰.

    Najlepsza kampania roku 2022

    • Kampania o feminatywach by pracuj.pl
    • Kampania o pokoleniu Z na rynku pracy by Rocket Jobs
    • Trackvertising w kampanii Jaguara z muzyk膮 Vito Bambino

    Agnieszka Ga艂czy艅ska
    Marketing Manager
    More Bananas

    Najwi臋kszy sukces roku 2022

    Wiesz, jak wygl膮da macierzy艅stwo? Obserwuj膮c kolorowe i pe艂ne zachwytu nad dzieckiem zdj臋cia influencerek mo偶na stwierdzi膰, 偶e… to pi臋kna przygoda. Tymczasem, jak pokazuj膮 badania a偶 7 na 10 kobiet po porodzie do艣wiadcza tzw. baby bluesa lub depresji poporodowej.聽 Marka Dove postanowi艂a pokaza膰 prawdziwe oblicze macierzy艅stwa w kampanii “Under Pressure”. W klipie pojawi艂y si臋 matki, kt贸re realnie borykaj膮 si臋 z problemami pierwszych tygodni bycia mam膮. Piosenk臋 do teledysku wykona艂a Claudia Gomes, r贸wnie偶 mama – zmagaj膮ca si臋 z depresj膮 poporodow膮. Brawa za prze艂amanie stereotyp贸w, brak idealizacji i m贸wienie prawdy wprost.

    Na wyr贸偶nienie zas艂uguje te偶 kampania employer brandingowa marki Accenture “Togheter, we change the world for better”. Kr贸tki klip wideo pokazuje, 偶e technologia jest dla wszystkich, bez wzgl臋du na p艂e膰, wiek czy pochodzenie. Podkre艣lenie r贸偶norodno艣ci pracownik贸w i tego, 偶e wszyscy s膮 mile widziani – w obliczu tego, co od kilku lat dzieje si臋 w kraju, to trafiony przekaz.

    Najwi臋ksza pora偶ka roku 2022

    Niezmiennie kampania 鈥淕dzie s膮 te dzieci鈥 Fundacji Kornice.

    Najlepsza kampania roku 2022

    Kampania spo艂eczna “Look harder” zwraca uwag臋 na komunikacje dzieci. Komunikacja, kt贸ra nie zawsze jest wprost, nie zawsze jest precyzyjna, nie zawsze ma sens, ale zawsze jest szczera. Warto zwr贸ci膰 na ni膮 uwag臋 i ws艂ucha膰 si臋 w to, co ma do powiedzenia dziecko, bo cz臋sto to, co istotne jest ukryte mi臋dzy s艂owami. Kampania wykorzystuj膮ca tylko i wy艂膮cznie s艂owa pokazuje, jak膮 si艂臋 przekazu ma content pisany. Wystarczy go tylko w odpowiedni spos贸b zaprezentowa膰.

    Asia Bitowt
    Marketing Manager
    More Bananas

    Najwi臋kszy sukces roku 2022

    Kiedy zach艂ysn臋li艣my si臋 wspania艂ymi umiej臋tno艣ciami sztucznej inteligencji, pojawi艂a si臋 nowa idea human-first content, stawiaj膮ca na pierwszym miejscu cz艂owieka. Nikt z nas nie lubi czyta膰 automatycznie generowanych maili czy rozmawia膰 na chacie z botem, kt贸ry w 90 przypadkach na 100 gada totalnie od rzeczy. No i o to w艂a艣nie chodzi. Algorytmy, mo偶e i potrafi膮 wiele, ale na pewno brakuje im jednego – emocji (przynajmniej na razie). W ko艅cu 偶adna maszyna nie zast膮pi kontaktu z prawdziwym cz艂owiekiem.

    Najwi臋ksza pora偶ka roku 2022

    Audio – format, w kt贸rym pok艂adano wielkie nadzieje – nie zdoby艂 a偶 takiej popularno艣ci, jak si臋 spodziewano. Po pandemicznej rzeczywisto艣ci u偶ytkownicy stracili nim zainteresowanie na rzecz kr贸tkich, pionowych format贸w wideo, kt贸re zdominowa艂y wi臋kszo艣膰 platform w social mediach.

    Najlepsza kampania roku 2022

    Muzyka i marketing mog膮 i艣膰 ze sob膮 w parze! Trackadvertising, a konkretniej wsp贸艂praca mi臋dzy markami i artystami, to trend, kt贸ry zyska艂 jeszcze wi臋ksz膮 popularno艣膰 w 2022 roku. Moim ulubionym przyk艂adem jest kampania Durex 鈥淏ez Wym贸wek鈥 – 艣wietnie sprofilowana pod grup臋 docelow膮, z wa偶nym przes艂aniem, no i wpadaj膮ca w ucho!

    Dagmara Adamczyk
    Social Media Specialist
    More Bananas

    Najwi臋kszy sukces roku 2022

    Dzia艂ania na rzecz dost臋pu do kultury dla wszystkich, tak偶e os贸b z niepe艂nosprawno艣ciami. Trend ten zapocz膮tkowa艂 influencer i spo艂ecznik @lifeonwhlz (wsp贸艂autor kampanii Durexa prze艂amuj膮cej tabu seksualno艣ci os贸b z niepe艂nosprawno艣ciami). Ciesz臋 si臋, swoj膮 dzia艂alno艣ci膮 zwraca uwag臋 na potrzeby innych.

     

    Wy艣wietl ten post na Instagramie

     

    Post udost臋pniony przez Life On Wheelz (@lifeonwhlz)

    Z dobrych rzeczy – Muzeum 艢l膮skie w Katowicach stworzy艂o przy okazji remontu specjaln膮 stref臋 dla os贸b niewidz膮cych i/lub autystycznych. Przygotowali oni tak偶e plan dzia艂ania na rzecz dost臋pno艣ci oferty kulturalnej muzeum.

    Na uwag臋 zas艂uguje tak偶e przet艂umaczenie podcastu Moje przyjaci贸艂ki idiotki 聽Asi Okuniewskiej na j臋zyk migowy – to wspania艂e, 偶e kto艣 o tym pomy艣la艂, a p贸藕niej zrealizowa艂 ten pomys艂! Teraz osoby nies艂ysz膮ce tak偶e mog膮 prze偶ywa膰 przygody i emocje tytu艂owych 鈥渋diotek鈥. Jak m贸wi sama autorka: 鈥淧rzecie偶 te偶 si臋 zakochuj膮, te偶 maj膮 potrzeb臋 blisko艣ci, a ca艂y w膮tek je omija tylko dlatego, 偶e s膮 g艂uche鈥. Dodatkowo podcasterka edukuje spo艂ecze艅stwo (np. dlaczego piszemy g/G艂usi) Projekt wspar艂a Fundacja Kultura Bez Granic. Nie mog臋 doczeka膰 si臋 kolejnych rozwi膮za艅 zwi臋kszaj膮cych dost臋pno艣膰 do kultury osobom z niepe艂nosprawno艣ciami.

    Najwi臋ksza pora偶ka roku 2022

    Influencerzy reklamuj膮cy alkohol (Klaudia El Dursi, Maffashion, Natalia Szroeder, Brodka, Jessica Mercedes, Sok贸艂, Kara艣).

    Najlepsza kampania roku 2022

    Noizz i akcja Kryzys m臋sko艣ci. To portal i cykl reporta偶y skupiaj膮cych tematy zwi膮zane z m臋sko艣ci膮 i szeroko poj臋tym byciem m臋偶czyzn膮. Obalanie stereotyp贸w, zwracanie uwagi na emocje, na kt贸re by膰 mo偶e nie pozwalano im w domu i seria reporta偶y – wywiad贸w z ciekawymi przedstawicielami p艂ci m臋skiej. Noizz po raz kolejny porusza trudne i wa偶ne tematy – i chwa艂a im za to!

    Anna Boenish
    Copywriterka
    More Bananas聽

    Najwi臋kszy sukces roku 2022:聽

    Dyskusje na temat sztuki. Po pierwsze, 艣wietnie dzia艂ania Muzeum Narodowego w Warszawie w r贸偶nych obszarach (TikTok 鉂わ笍) ale r贸wnie偶 dzia艂ania promocyjne z filtrem Witkacego na Instagramie.

    Do tego ca艂e zamieszanie zwi膮zane z tworzeniem obraz贸w, tekst贸w, grafik i ilustracji przez sztuczn膮 inteligencj臋, kt贸ra ma swoich zwolennik贸w i zdecydowanych przeciwnik贸w. Mam wra偶enie, 偶e sztuka, r贸wnie偶 ta uwa偶ana za wysok膮, przebija si臋 do mainstreamu i zaczynamy o niej dyskutowa膰. To dobrze!

    Najwi臋ksza pora偶ka roku 2022:聽

    TikTok radzi sobie 艣wietnie, ale jego m艂odsza siostra pod postaci膮 Reels贸w ju偶 niekoniecznie. Trendy docieraj膮 z du偶ym op贸藕nieniem i nie do ko艅ca wiadomo, co powinni艣my tam robi膰. Powiela膰 tre艣ci? Tworzy膰 estetyczne vlogi? Wrzuca膰 filmy promuj膮ce biznes? Rolki na pewno s膮 sposobem na zwi臋kszenie zasi臋g贸w, ale nie 艂udzi艂abym si臋, 偶e zajm膮 miejsce TikToka.

    Najlepsza kampania roku 2022:

    Bardzo podoba mi si臋 ca艂a kampania i dzia艂alno艣膰 SEXEDPL. Zaproszenie influencer贸w i innych znanych twarzy na TikToka, kampania o edukacji seksualnej ze 艣wietnymi spotami. Po艂膮czenie humoru, edukacji i temat贸w tabu przedstawionych w przyst臋pny spos贸b to doskona艂e po艂膮czenie, kt贸re SEXED robi dobrze.

    @sexed.pl @Aga Szu艣cik jak zawsze w punkt! 馃檲鉂わ笍 #edukacjaseksualna #ciaza 鈾 d藕wi臋k oryginalny – SEXEDPL

     

    Justyna Bakalarska-Stankiewicz
    specjalistka ds. content marketingu
    trenerka i autorka tre艣ci justynabakalarska.pl

    Najwi臋kszy sukces roku 2022

    To, 偶e coraz wi臋cej dzia艂a艅 z zakresu content marketingu dotyczy wa偶nych spo艂ecznie problem贸w i prze艂amywania tabu. Powsta艂o wiele takich kampanii. Pierwsze, kt贸re przychodz膮 mi do g艂owy to chocia偶by wsp贸艂praca Yope i Sexed.pl, w ramach kt贸rej powsta艂y tre艣ci edukacyjne wok贸艂 tematu dotyku – tego chcianego i niechcianego, wraz z mo偶liwo艣ci膮 anonimowej rozmowy z psychologiem. Czy te偶 kampania Centrum Praw Kobiet i L鈥橭real na temat 艣wiadomego reagowania na molestowanie w miejscach publicznych. Oby wi臋cej i oby cz臋艣ciej powstawa艂y tego typu kampanie.

    Najwi臋ksza pora偶ka roku 2022

    To 偶e niekt贸rzy nadal uwa偶aj膮, 偶e content marketing to strony zapleczowe, mn贸stwo s艂贸w kluczowych i tre艣ci mocno sprzeda偶owe. Zauwa偶am podczas swoich szkole艅, 偶e wci膮偶 jeszcze 艣wiadomo艣膰 tego, czym dok艂adnie content marketing jest i jakie dzia艂ania w jego ramach warto podejmowa膰, a z kt贸rych zrezygnowa膰, nie jest powszechna.

    Najlepsza kampania roku 2022

    Bardzo podoba艂a mi si臋 ostatnia kampania Muzeum Narodowego, kt贸re stworzy艂o filtr 鈥渨itkacyzuj膮cy鈥 zdj臋cia na Instagramie. Content interaktywny to jeden z wa偶niejszych trend贸w, cieszy wi臋c, 偶e r贸偶ne bran偶e potrafi膮 z niego m膮drze korzysta膰.

    Agnieszka Zagrobelna
    za艂o偶ycielka CRASH Mondays Wroc艂aw

    Najwi臋kszy sukces roku 2022

    Pomys艂owo艣膰 i spos贸b wykorzystania Tik Toka przez Muzeum Narodowe w Warszawie. Jestem wielk膮 fank膮 ich profilu i k艂aniam si臋 nisko osobie, kt贸ra odpowiada za ten content. Sztuka przez wielkie S!

    @nationalmuseuminwarsaw Zenit, Cora czy Moda Polska? #blackfriday #fashionhistory #historiamody #moda #plakaty #posters #oldposters 鈾 Made You Look – Meghan Trainor

    Najwi臋ksza pora偶ka roku 2022

    Instagramowe Reelsy, kt贸re przez leniwych tw贸rc贸w s膮 nieciekaw膮 kopi膮 Tik Toka. Chyba nie musz臋 wi臋cej w tym temacie dodawa膰, bo nawet Kardashianki maj膮 t臋 sam膮 opini臋, co ja. 馃槈

    Najlepsza kampania roku 2022

    Dla mnie zdecydowanie Gucci 鈥淗ouse of Kubrick鈥. 艢wietne zdj臋cia i fantastycznie oddane kadry kubrickowych film贸w, kt贸rych jestem wielk膮 fank膮 (by膰 mo偶e dlatego ta kampania tak bardzo zapad艂a mi w pami臋膰).

    Marta Idczak
    Kapitan Statku St-38聽

    Najwi臋kszy sukces roku 2022

    Komunikacja Ryanair, Rossman i Duolingo na Tik Toku. To jest naprawd臋 艣wietna robota contentowa.

    @ryanair Hard work pays off 馃拝 #ryanair #riseandgrind #hardwork 鈾 Imagine how tired we are – Mo

    Najwi臋ksza pora偶ka roku 2022

    Ma艂o wyr贸偶niaj膮ca si臋 to偶samo艣膰 Instagram Reels z powodu kopiowania Tik Toka.

    Najlepsza kampania roku 2022

    W艣r贸d wielu projekt贸w najbardziej podobaj膮 mi si臋 kampanie contentowe Canvy promuj膮cej Canva design scholl oraz Shoper promuj膮cy sw贸j Uniwersytet online dla sprzedawc贸w.

    A Wy, co uwa偶acie za sukces i pora偶k臋 2022 w content marketingu? Czekamy na Wasze komentarze.

     

    Redakcja

    Redakcja

    Udost臋pnij

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Inne artyku艂y w tej kategorii