marketer desktop dream

Piksel Facebooka: dlaczego warto go implementować?

… bo dzięki poprawnie wdrożonemu pikselowi Facebooka jesteś w stanie zbierać i analizować dane, które pomogą mierzyć skuteczność reklam.

Dzięki pikselowi Facebooka możesz:

  • wyświetlić reklamy grupom niestandardowych odbiorców, czyli np.: takim, które odwiedziły konkretną stronę lub zrobiły coś konkretnego na witrynie, np.: dodały produkt do koszyka, ale nie zrealizowały zakupu,
  • zwiększyć sprzedaż, możesz np: skonfigurować reklamy dynamiczne, które wraz z połączeniem z katalogiem produktów będą wyświetlały spersonalizowane reklamy użytkownikom,
  • lepiej i dokładniej analizować skuteczności reklam.

Poprawnie zaimplementowany piksel Facebooka uruchamia się za każdym razem, gdy użytkownik podejmie działanie w witrynie (od wejścia, poprzez kliknięcie w produkt, czy sam zakup).

Przeczytaj również: Jak sprzedawać produkty na Facebooku i Instagramie?

Piksel Facebooka: zdarzenia

Poniżej zebrane zostały zdarzenia, które monitorujemy na stronie agencji More Bananas:

PageView

Domyślne zdarzenie, które raportuje odwiedzone strony w obrębie witryny.

fbq('track', 'PageView');

ViewContent

To zdarzenie raportuje strony, na których Ci najbardziej zależy, np. strony konkretnych produktów. Dzięki temu wiesz, że użytkownik był na konkretnej podstronie produktu.

Jako parametry możesz podać szczegóły konkretnego produktu.

fbq('track','ViewContent',{
    'contents': [{'id':product_id,
				'group_id':group_id,
				'variant':product_variant,
				'quantity': product_qty,
				'brand': product_brand}],
    'content_name': product_name,
    'content_category': product_category,
    'content_type': 'product',
    'currency': 'PLN',
    'value': product_price,
});

AddToCart

Raportuje kliknięcie użytkownika w przycisk dodanie do koszyka.

Jako parametry podaj szczegóły produktu, który został dodany do koszyka.

fbq('track','AddToCart',{
    'contents': [{'id':product_id,
				'group_id':group_id,
				'variant':product_variant,
				'quantity': product_qty,
				'brand': product_brand}],
    'content_name': product_name,
    'content_category': product_category,
    'content_type': 'product',
    'currency': 'PLN',
    'value': product_price,
});

InitiateCheckout

Raportuje wejście użytkownika na stronę koszyka/kasy.

Jako parametry przekazuje produkty, które chce zakupić. To informacja, że użytkownik rozpoczął proces zakupowy w sklepie.

fbq('track','InitiateCheckout',{
		'contents': [{'id':product_id,
				'group_id':group_id,
				'variant':product_variant,
				'quantity': product_qty,
				'brand': product_brand}],
    'content_name': product_name,
    'content_category': product_category,
    'content_type': 'product',
    'currency': 'PLN',
    'value': product_price,
});

Zainteresuje Cię również: Efekt synergii działań w handlu online z wykorzystaniem mediów społecznościowych

AddPaymentInfo

Raportuje uzupełnienie przez użytkownika danych bilingowych w momencie, gdy użytkownik je zapisuje.

Jako parametry przekazuje produkty, które użytkownik chce kupić. Co ważne, te produkty mogą być różne niż te, które na początku były dodane do koszyka.

fbq('track','AddPaymentInfo',{
		'contents': [{'id':product_id,
				'group_id':group_id,
				'variant':product_variant,
				'quantity': product_qty,
				'brand': product_brand}],
    'content_name': product_name,
    'content_category': product_category,
    'content_type': 'product',
    'currency': 'PLN',
    'value': product_price,
});

Purchase

Raportuje zakup w witrynie. To zdarzenie powinno być wywołane, dopiero w momencie potwierdzenia zakupu, czyli idealnie na Thank You Page.

fbq('track','Purchase',{
		'contents': [{'id':product_id,
				'group_id':group_id,
				'variant':product_variant,
				'quantity': product_qty,
				'brand': product_brand}],
    'content_name': product_name,
    'content_category': product_category,
    'content_type': 'product',
    'currency': 'PLN',
    'value': product_price,
});

Contact

Raportuje w momencie, gdy użytkownik np. wypełnił formularz kontaktowy.

fbq('track', 'Contact');

Oczywiście zdarzeń jest dużo więcej. Można również tworzyć własne.

Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz, co na ten temat pisze sam Facebook:

Reference – Facebook Pixel – Documentation – Facebook for Developers

Autor:
Mariusz Świątkowski
Chief Visionary Officer

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest