marketer w pracy

Narzędzia marketingu internetowego, które pomogą Twojej firmie odnieść sukces

Pracujesz w marketingu, a Twój dzień to ciągła pogoń za deadlinem? Zamiast stresować się kolejnymi terminami, wybierz narzędzia do marketingu internetowego, które pozwolą Ci usprawnić pracę. Wiele z nich dostępnych jest w wersji darmowej i naprawdę warto z nich korzystać.

Poniżej znajdziesz listę narzędzi, które mogą wesprzeć Twoją pracę na wielu płaszczyznach. Poznaj je, przetestuj i wybierz te, które najbardziej Ci się podobają. Nie musisz korzystać ze wszystkich podczas prowadzenia kampanii. Kilka w zupełności wystarczy, aby zoptymalizować Twoje działania.

Zobacz też: 4 darmowe narzędzia, które pozwolą urozmaicić Insta Stories

Jakie narzędzia do marketingu internetowego powinieneś znać?

Zaplanowanie i organizacja pracy marketera i całego zespołu projektowego wymaga nie tylko umiejętności zarządzania, ale również doskonałej organizacji pracy. Jeśli chcesz ją usprawnić poznaj narzędzia do marketingu internetowego, które pomogą Ci zapanować nad chaosem, czyli liczbą obowiązków i wciąż “uciekającym” czasem.

Narzędzia do marketingu internetowego: organizacja pracy

Trello

Proste w obsłudze narzędzie do organizacji pracy. Rozpiszesz w nim projekt z podziałem obowiązków na każdą osobę z zespołu. W ramach tablic wszyscy członkowie mogą komentować to, co dzieje się w projekcie i nawiązywać współpracę z innymi. Możesz również przesyłać i udostępniać pliki z komputera, monitorować postępy prac, a ukończone już projekty archiwizować. W wersji darmowej do wykorzystania masz 10 tablic.

Narzędzia marketingu internetowego

Todoist

W aplikacji Todoist rozpiszesz wszystkie zadania do wykonania, dodasz  termin realizacji i przypiszesz osobę, która ma wykonać dany projekt. Proste rozwiązanie, takie jak listy zadań naprawdę ułatwiają organizację i podnoszą produktywność.

Narzędzia marketingu internetowego

Asana

Bardziej rozbudowane niż Trello narzędzie do zarządzania projektem. Możesz w nim zakładać grupy projektowe w ramach zespołu, rozpisywać i przydzielać taski do wykonania do konkretnych osób i wyznaczać terminy realizacji. Wszyscy korzystający z aplikacji mają możliwość załączania plików i komentowania tego, co zostało wykonane.

Narzędzia marketingu internetowego

Slack

Potrzebujesz przestrzeni do rozmów z zespołem? Możesz skorzystać ze Slacka. Narzędzie umożliwia czaty indywidualne i grupowe oraz dzielenie się dokumentami. Dobrze sprawdza się szczególnie w pracy zdalnej.

Narzędzia marketingu internetowego

Google Drive

Tworzysz treści, dokumentacje, a może projekty? Wirtualny dysk – Google Dive, umożliwi Ci tworzenie i edytowanie dokumentów w zespołach projektowych. Możesz pisać teksty, tworzyć prezentacje czy arkusze kalkulacyjne. Po udostępnieniu ich innym członkom zespołu, mogą oni je przeglądać, komentować i edytować. W zespołach interdyscyplinarnych naprawdę świetnie się sprawdza.

Narzędzia marketingu internetowego

Narzędzia do marketingu internetowego: praca zdalna

W dobie pandemii warto również poznać narzędzia, które ułatwiają pracę zdalną. Nie z każdym członkiem zespołu możesz się spotkać i porozmawiać osobiście, ale dzięki większości z nich zorganizujesz wideokonferencję, na której omówisz najważniejsze kwestie.

Skype

Jedno z najpopularniejszych narzędzi do organizowania spotkań online. Skype mimo, że jest znany od lat – nadal świetnie sprawdza się w biznesie. Jest darmowy i możesz z niego korzystać do woli. Narzędzie pozwala Ci prowadzić wideo czaty, udostępniać ekran i uzyskać dedykowany numer telefonu.

Narzędzia marketingu internetowego

Zoom

To rozbudowane narzędzie do wideo rozmów pozwoli Ci organizować meetingi na kilka lub kilkadziesiąt osób. Ważne jest to, że bezpłatnie można z niego korzystać do 100 użytkowników. Dzięki aplikacji możesz organizować webinary, a nawet przygotowywać ankiety, quizy i głosowania.

Narzędzia marketingu internetowego

Teams

Narzędzie jest dostępne w pakiecie Office 365. Dzięki temu integruje się z innymi aplikacjami, co sprawia, że możesz pracować z zespołem na jednym dokumencie Worda czy PowerPointa podczas wideokonferencji. Aplikacja jest dostępna w wersji bezpłatnej lub w abonamencie rocznym (4 euro za użytkownika za miesiąc).

Narzędzia marketingu internetowego

Google Meet

Jeśli pracujesz w środowisku Google, do organizacji spotkań online możesz wykorzystać Google Meet. To narzędzie pozwala Ci organizować wideokonferencje, udostępniać ekran, prowadzić webinary. Masz również możliwość nagrania spotkania – oczywiście, jeśli zgodzą się na to jego uczestnicy.

Narzędzia marketingu internetowego

Najbardziej przydatne narzędzia marketingu internetowego

Które narzędzia marketingu internetowego przydadzą Ci się na co dzień? Bez wątpienia te, dzięki którym będziesz mógł pozycjonować swoją stronę, tworzyć wartościowe treści, planować komunikację i śledzić dyskusję o Twojej marce w internecie.

Narzędzia do marketingu internetowego: pozycjonowanie

Zanim zaczniesz tworzyć treści, sprawdzasz czego szukają użytkownicy internetu, aby jak najlepiej wypozycjonować stronę lub bloga? Świetnie. Jest kilka narzędzi, które Ci w tym pomogą.

Answer the Public

Darmowe narzędzie, które możesz wykorzystać do wyszukiwania tematów artykułów. Wpisz frazę kluczową powiązaną ze swoją branżą, a algorytmy podpowiedzą Ci, jakie najczęstsze zapytania z nią związane pojawiają się w Google. Możesz skorzystać z trzech darmowych wyszukiwań dziennie.

Narzędzia marketingu internetowego

Google Trends

To narzędzie, dzięki któremu zbadasz popularność danych fraz kluczowych. Sprawdzisz, które z nich są najpopularniejsze, czym w danym kraju lub jego regionie szczególnie interesują się mieszkańcy i jak wygląda krzywa zachowań dla danej frazy kluczowej. Narzędzie jest w pełni darmowe.

Narzędzia marketingu internetowego

Keyword Tool

Keyword Tool pozwoli Ci wyszukać słowa kluczowe dla różnych języków. Narzędzie jest oparte o to, co użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę Google, Bing czy YouTube. Jest dostępne w opcji darmowej i płatnej, ale dla działań związanych np. z blogiem wersja bezpłatna powinna być wystarczająca.

Narzędzia marketingu internetowego

Ubersuggest

To kolejne narzędzie do analizy słów kluczowych. Po wpisaniu frazy, na której szczególnie Ci zależy w okno wyszukiwarki aplikacji poznasz jej potencjał wyszukiwań, konkurencyjność, stawki za reklamę. Narzędzie jest darmowe, dostępne bez lub po rejestracji. Warto jednak zostawić swój adres e-mail w bazie, bo dzięki temu zyskasz kilka dodatkowych opcji.

Narzędzia marketingu internetowego

Narzędzia do marketingu internetowego: content marketing

Tworzysz treści i szukasz narzędzi, które pomogą Ci w ich redakcji i korekcie? Poznaj darmowe aplikacji dla każdego contentowca – dostępne online i całkowicie za darmo.

Zecerka

To narzędzie do retuszu treści. Sprawi, że Twój tekst będzie zgodny z zasadami interpunkcji i typografii. Wystarczy, że wkleisz treść w odpowiednie miejsce, a po chwili dostaniesz wersję po redakcji. Warto, prawda?

Narzędzia marketingu internetowego

Jasnopis

Jasnopis to narzędzie, które zweryfikuje, czy Twój tekst jest zrozumiały dla przeciętnego odbiorcy internetu. Dodaj treść we wskazane okno i wybierz opcję analizuj. Po chwili uzyskasz ocenę tekstu. Ważne! W Jasnopisie możesz sprawdzić tekst do 3600 znaków.

Narzędzia marketingu internetowego

Ortograf

To narzędzie sprawdzi Twój tekst pod kątem błędów ortograficznych, stylistycznych, gramatycznych i typograficznych. Treść jest sprawdzana według 1000 reguł obowiązujących w języku polskim, więc szansa na to, że w Twoim artykule po analizie pojawią się błędy – jest naprawdę mała.

Narzędzia marketingu internetowego

Wordcounter

Bez względu na to, w jakim narzędziu tworzysz treści – ich objętość szybko policzy WordCounter. Po wklejeniu tekstu w odpowiednie okno – otrzymasz liczbę znaków i słów. Jeśli zależy Ci na treści z określoną minimalną lub maksymalną objętością, Wordcounter na pewno Ci się przyda.

Narzędzia marketingu internetowego

Narzędzia do marketingu internetowego: social media

Buffer

To narzędzie pozwoli Ci efektywnie zarządzać kontami z różnych portali społecznościowych. Nie ważne czy prowadzisz profil na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie. Wszystkie posty zaplanujesz z poziomu aplikacji Buffer. Podstawowe funkcje narzędzia są dostępne za darmo. W wersji bezpłatnej możesz podpiąć maksymalnie trzy konta społecznościowe.

Narzędzia marketingu internetowego

Later

Later to narzędzie, które jest oficjalnym partnerem Instagrama, więc jeśli skupiasz działania w tym medium społecznościowym, to warto, żebyś używał aplikacji Later do planowania postów. Dzięki niej możesz zobaczyć, jak będzie wyglądać Twoja siatka zdjęć i czy na pewno grafiki do siebie pasują. Do Twojej dyspozycji jest również moduł analityczny. Za pomocą Later zaplanujesz również wpisy na Facebooku, Twitterze i Pintereście.

Narzędzia marketingu internetowego

Hootsuite

To jedno z popularnych narzędzi do monitorowania marki w social media i planowania działań na portalach społecznościowych. Narzędzie umożliwia zarządzania kilkoma profilami naraz. Jest też jedną z najbardziej zaawansowanych aplikacji, jednak opcje dodatkowe są płatne. Czy warto wziąć je pod uwagę? Jeśli chcesz zarządzać wiadomościami, współpracować z klientami i zespołem w ramach jednego narzędzia to z pewnością tak.

Narzędzia marketingu internetowego

Narzędzia do marketingu internetowego: monitoring sieci

Niestety, większość narzędzi do monitoringu sieci jest płatna. Co możesz zrobić, aby nie narażać się na koszty? Przeszukiwać internet ręcznie. Czy masz na tyle czasu? Zdecyduj sam.

Brand24

To najpopularniejsze narzędzie do wyszukiwania informacji o marce w sieci. Dzięki niemu dowiesz się, gdzie w internecie użytkownicy rozmawiają o Twojej marce. Poznasz zaangażowanych ambasadorów w social mediach, na forach, czy w grupach dyskusyjnych. W ich rozmowy warto się angażować, bo to może przynieść Twojej marce wiele pożytku.

Narzędzia marketingu internetowego

Newspoint

Dzięki temu narzędziu będziesz wiedział, co o Twojej marce opublikowano w internecie, prasie, radiu czy telewizji. Publikacje możesz śledzić i udostępniać w swoich social mediach – to dobry pomysł na tzw. recykling treści. Frazy kluczowe są wyszukiwane w 75 językach i 170 krajach na świecie.

Narzędzia marketingu internetowego

SentiOne   

SentiOne dostarczy Ci informacji na temat Twojej marki, produktów lub usług, które pojawiają się w sieci. Wystarczy, że wrzucisz do narzędzia interesującą Cię frazę kluczową i po chwili zobaczysz publikacje, w których się ona pojawia. Korzystanie z narzędzia do monitoringu sieci to naprawdę spora oszczędność czasu.

Narzędzia marketingu internetowego

Jak dobrać odpowiednie narzędzie do planowanej komunikacji?

Wybór narzędzi zależy od Twoich potrzeb i oczekiwań. Oczywiście, jeśli prowadzisz działania wyłącznie w social mediach – skup się na aplikacjach i programach, które ułatwią Ci pracę w mediach społecznościowych. Jeżeli zajmujesz się całym marketingiem i do Twoich obowiązków należy również tworzenie treści wizualnych – zapoznaj się z poniższymi narzędziami do projektowania grafik.

To może Cię zainteresować: 6 aplikacji do tworzenia filmów wertykalnych

Koniecznie weź pod uwagę budżet swojej firmy i zastanów się, czy będziesz korzystał jedynie z bezpłatnych narzędzi, czy możesz sobie pozwolić na wykupienie abonamentu.

Narzędzia do marketingu internetowego: treści wizualne

Jeśli w zespole nie masz grafika, to pewnie jesteś odpowiedzialny nie tylko za treści pisane, ale również wizualne. Dobra wiadomość jest taka, że nie musisz być mistrzem grafiki komputerowej, żeby stworzyć reprezentatywne treści wizualne. Są narzędzia, które zrobią to za Ciebie.

Canva

To najpopularniejsze narzędzie do tworzenia grafik dla marketerów. Wystarczy, że się zalogujesz i będziesz mógł tworzyć grafiki do social mediów, prezentacje, projekty ulotek czy plakatów. Darmowych szablonów, które możesz wykorzystać do swoich potrzeb jest całe mnóstwo. A obsługa tego narzędzia naprawdę nie sprawia trudności.

Narzędzia marketingu internetowego

Crello

Bardzo podobne w obsłudze narzędzie do Canvy. Dzięki niemu w prosty i przyjemny sposób zaprojektujesz grafiki do social mediów, ale również animację czy wideo. Narzędzie jest dostępne w wersji darmowej i płatnej. W zależności od Twoich potrzeb – wybierz tą, która spełni Twoje oczekiwania.

Narzędzia marketingu internetowego

Poznaj swoich klientów i swoje cele

Narzędzi do marketingu internetowego jest naprawdę wiele. W tym zestawieniu znalazłeś najbardziej popularne i najczęściej wykorzystywane przez polskich marketerów. Pamiętaj, że te najnowsze i najpopularniejsze rozwiązania wcale nie muszą być dla Twojej marki najlepsze. Wybierz narzędzia, które są dostosowane do Twoich potrzeb, spełnią cele Twojej marki i sprawią, że komunikacja z Twoimi klientami będzie lepsza!

Autor:
Agnieszka Gałczyńska
Content Manager

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest