Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Najlepsze kampanie społeczne 2023

Agnieszka Gałczyńska

Agnieszka Gałczyńska

Mówią o tym, co ważne. Nie boją się stereotypów, tematów tabu, porównań. Chcą, żeby o nich było głośno. Nic dziwnego, dzięki temu zrealizują swoje cele. Kampanie społeczne. Mam dla Ciebie subiektywne zestawienie najlepszych kampanii społecznych roku 2023. Sprawdź!

Inextricable Patient-Donor Bond

Ta kampania to minimalizm w doskonałej formie. Inextricable Patient-Donor Bond to czarno-biały przekaz wideo, oparty o koncepcję fontu. Na filmie widać słowa, które na pierwszy rzut oka nic nie znaczą. Tymczasem – znaczą bardzo dużo. Są połączonymi imionami dawcy i biorcy szpiku kostnego. Nowym życiem. 

W świecie kolorowych, “krzyczących” przekazów reklamowych, które prześcigają się w dostarczeniu odbiorcy coraz to lepszych efektów – ta prosta wizualnie  kampania zasługuje na wielkie brawa! 

 

saferhighs

saferhighs to inicjatywa zajmująca się drug checkingiem – chemiczną analizą nielegalnych używek. Co ciekawe, jej założyciele nie próbują zniechęcać imprezowiczów do zażywania narkotyków, ale ostrzegają przed sięganiem po używki z niewiadomego źródła. W ramach inicjatywy powstała również aplikacja Know Drugs App.

 

The Body Bag For Her

25 listopada 2023, w Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy wobec Kobiet, miała premierę kampania The Body Bag For Her. Jej celem było uzmysłowienie odbiorcom różnicy między zabójstwem, a kobietobójstwem. Kampania opiera się na skojarzeniach designerskiej torebki i worka do transportu zwłok, za który (tylko) kobiety dałyby się zabić…

 

The Last Survivors

Ostatni ocaleńcy Holokaustu mieszkający w Brazylii mieli opowiedzieć o nienawiści, której doświadczyli podczas II wojny światowej. Wszystko w ramach kampanii The Last Survivors. Zamiast wojennych wspomnień – film stał się lekcją tolerancji. Przekaz dla wszystkich, którzy żyją w XXI wieku, a nadal są świadkami ataków agresji ze względu na poglądy, orientację, płeć…

 

Kampania Silver Pride

Stowarzyszenie Les Audacieuses et les Audacieux razem z firmą  Misterb&b, zadbało o komfortowe warunki uczestnictwa w jednym z największych i najpopularniejszych wydarzeń dla osób ze środowisk LGBT+, czyli Parady Równości. To dzięki ich działaniom (wynajęcie apartamentów na trasie marszu) seniorzy mogli w bezpiecznych i komfortowych warunkach świętować swoją odrębność. 

 

Powered by People

Portugalski oddział Amnesty International stworzył kampanię społeczną, w której pokazuje, że AI nie zastąpi człowieka. Odważnie? Trafnie! Fotografie rodem z World Press Photo, screeny generowanych odpowiedzi przez ChatGPT, świetne wykorzystanie skrótu AI (Amnesty International). Wszystko po to, by walczyć o prawa człowieka.

 

Spektrum kobiet. Chcemy być autentyczne!

Ta kampania to mini wywiady z trzema Polkami (Ida Tymina, Klaudia Lewandowska, Dorota Bartosiak) w spektrum autyzmu. Oszczędność słów i efektów wizualnych. Biało-czarny koncept, który doskonale odzwierciedla problem.  Doskonała gra warstwy słownej z warstwą wizualną, podkreślająca odmienność – zarówno dosłownie, jak i w przenośni. Brawo!

 

Zrób coś za nic 

Fundacja DKMS stworzyła kampanię “Zrób coś za nic”, która pokazuje, że czasem nawet mały gest w kierunku drugiej osoby, może pomóc w trudnej sytuacji. Zwyczajna sytuacja z miejskiego autobusu zachęca do pomocy bez oczekiwania gratyfikacji i rozgłosu. Tak samo “po cichu” możesz uratować komuś życie – zostając dawcą szpiku. 

Za scenariusz i realizację spotu odpowiadał Marcin Pucyk, a wystąpili w nim Anna Romantowska, Maciek Bisiorek, Robert Czebotar i Wojciech Bocianowski.

 

 

A Ty masz swoje ulubione kampanie społeczne roku 2023? Podziel się nimi w komentarzu pod artykułem.

Agnieszka Gałczyńska

Agnieszka Gałczyńska

W pracy ogarnia content i... kilka innych całkiem fajnych rzeczy. Słowo OGARNIA pasuje do niej jak ulał, bo zawsze wie kto, co i gdzie.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii