Mówią o tym, co ważne. Nie boją się stereotypów, tematów tabu, porównań. Chcą, żeby o nich było głośno. Nic dziwnego, dzięki temu zrealizują swoje cele. Kampanie społeczne. Mam dla Ciebie subiektywne zestawienie najlepszych kampanii społecznych roku 2023. Sprawdź!
Inextricable Patient-Donor Bond
Ta kampania to minimalizm w doskonałej formie. Inextricable Patient-Donor Bond to czarno-biały przekaz wideo, oparty o koncepcję fontu. Na filmie widać słowa, które na pierwszy rzut oka nic nie znaczą. Tymczasem – znaczą bardzo dużo. Są połączonymi imionami dawcy i biorcy szpiku kostnego. Nowym życiem.
W świecie kolorowych, “krzyczących” przekazów reklamowych, które prześcigają się w dostarczeniu odbiorcy coraz to lepszych efektów – ta prosta wizualnie kampania zasługuje na wielkie brawa!
saferhighs
saferhighs to inicjatywa zajmująca się drug checkingiem – chemiczną analizą nielegalnych używek. Co ciekawe, jej założyciele nie próbują zniechęcać imprezowiczów do zażywania narkotyków, ale ostrzegają przed sięganiem po używki z niewiadomego źródła. W ramach inicjatywy powstała również aplikacja Know Drugs App.
The Body Bag For Her
25 listopada 2023, w Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy wobec Kobiet, miała premierę kampania The Body Bag For Her. Jej celem było uzmysłowienie odbiorcom różnicy między zabójstwem, a kobietobójstwem. Kampania opiera się na skojarzeniach designerskiej torebki i worka do transportu zwłok, za który (tylko) kobiety dałyby się zabić…
The Last Survivors
Ostatni ocaleńcy Holokaustu mieszkający w Brazylii mieli opowiedzieć o nienawiści, której doświadczyli podczas II wojny światowej. Wszystko w ramach kampanii The Last Survivors. Zamiast wojennych wspomnień – film stał się lekcją tolerancji. Przekaz dla wszystkich, którzy żyją w XXI wieku, a nadal są świadkami ataków agresji ze względu na poglądy, orientację, płeć…
Kampania Silver Pride
Stowarzyszenie Les Audacieuses et les Audacieux razem z firmą Misterb&b, zadbało o komfortowe warunki uczestnictwa w jednym z największych i najpopularniejszych wydarzeń dla osób ze środowisk LGBT+, czyli Parady Równości. To dzięki ich działaniom (wynajęcie apartamentów na trasie marszu) seniorzy mogli w bezpiecznych i komfortowych warunkach świętować swoją odrębność.
Powered by People
Portugalski oddział Amnesty International stworzył kampanię społeczną, w której pokazuje, że AI nie zastąpi człowieka. Odważnie? Trafnie! Fotografie rodem z World Press Photo, screeny generowanych odpowiedzi przez ChatGPT, świetne wykorzystanie skrótu AI (Amnesty International). Wszystko po to, by walczyć o prawa człowieka.
Spektrum kobiet. Chcemy być autentyczne!
Ta kampania to mini wywiady z trzema Polkami (Ida Tymina, Klaudia Lewandowska, Dorota Bartosiak) w spektrum autyzmu. Oszczędność słów i efektów wizualnych. Biało-czarny koncept, który doskonale odzwierciedla problem. Doskonała gra warstwy słownej z warstwą wizualną, podkreślająca odmienność – zarówno dosłownie, jak i w przenośni. Brawo!
Zrób coś za nic
Fundacja DKMS stworzyła kampanię “Zrób coś za nic”, która pokazuje, że czasem nawet mały gest w kierunku drugiej osoby, może pomóc w trudnej sytuacji. Zwyczajna sytuacja z miejskiego autobusu zachęca do pomocy bez oczekiwania gratyfikacji i rozgłosu. Tak samo “po cichu” możesz uratować komuś życie – zostając dawcą szpiku.
Za scenariusz i realizację spotu odpowiadał Marcin Pucyk, a wystąpili w nim Anna Romantowska, Maciek Bisiorek, Robert Czebotar i Wojciech Bocianowski.
A Ty masz swoje ulubione kampanie społeczne roku 2023? Podziel się nimi w komentarzu pod artykułem.