Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Marketingowe inspiracje na Dzień Kobiet. Felieton na 15 głosów

Agnieszka Gałczyńska

Agnieszka Gałczyńska

     Rusza Marketingowy Miesiąc Kobiet w More Bananas. Z tej okazji, ale również dla poszerzenia horyzontów, przygotowaliśmy ankietę, w której zapytaliśmy specjalistki z branży o inspirujące kobiety, wydarzenia i motywujące przesłania dla kobiet (i nie tylko). Przeczytaj artykuł i zobacz jakie były ich odpowiedzi.

    Anna Ledwoń-Blacha
    Co-Founder & Creative Owner
    More Bananas

    Która kobieta biznesu Cię inspiruje i dlaczego?
    Agnieszka Łaszek za stworzenie świetnego biznesu. Etyczna, dobrej jakości (w dobrej cenie!) moda alternatywna. A do tego Aga to wydaje się po prostu fajna, uzdolniona kobieta, która idealnie znalazła się na swoim miejscu. Jest człowiekiem orkiestrą: szycie, projektowanie, zakupy, research, marketing, administracja i księgowość – w małym biznesie nie ma lekko.

    Twoje biznesowe motto to:
    Ledwo ledwo, ale z wdziękiem i do przodu. A ostatnio: pracuję po godzinach życia.

    Najlepsza kampania dla kobiet/o kobietach to:
    “Cicho już byłyśmy” – zachęcająca kobiety do głosowania. Dobre kampanie to takie, które przynoszą efekty a nie tylko fajnie wyglądają. Przyniosła ona rezultat! Ruszyłyśmy do urn.

    Najlepsza decyzja biznesowa/marketingowa, jaką podjęłaś w życiu?
    Zgodzenie się współzałożenie i zarządzanie More Bananas.

    Najgorsza rada biznesowa, którą dostałaś w życiu?
    “Na rozmowach biznesowych musisz być pomalowana.”

    Angelika Dąbek
    Head of content
    Niebieski Lis

    Która kobieta biznesu Cię inspiruje i dlaczego?
    Trudno ograniczyć się do jednej, mam ogromną przyjemność śledzić wiele wspaniałych i inspirujących kobiet! Wymieniam kilka (ale zaznaczam, że to zdecydowanie tylko wierzchołek listy!): Marianna Kupść, ekspertka w dziedzinie zachowań konsumenckich. Miałam przyjemność gościć Mariannę podczas eventu FASHION_PL Conference ’23 – mogłabym jej słuchać godzinami! Mam też ogromną nadzieję doczekać się kiedyś książki.

    Aktualnie mocno inspirują mnie również:
    Joanna Banaszewska, twórczyni, założycielka marki Bubabanana oraz Good Spirits Co. – śledziłam ją od dawna, natomiast wiele po drodze się u Asi zmieniło i teraz ten miks motywującego contentu kobiety biznesu z naturalnością i autentycznością (tematy wokół swojego ciała etc) bardzo do mnie trafia.

    Karolina Sobańska – niezmiennie, od wielu lat, w każdy poniedziałek o 7 rano. Nowe odcinki podcastu zawsze trafiają w punkt pod kątem tematów i doboru gości, a sama Karolina świetnie potrafi poprowadzić każdą rozmowę. Ogromny plus za kierunek, w jakim Sobańska rozwija swój wizerunek. Z jednej strony osiągnęła już bardzo dużo jak na młody wiek. Z drugiej, idzie do przodu bez spięcia, wyścigu i na swoich zasadach. Jej naturalność jest dla mnie ogromną inspiracją.

    Kasia Piersa – influencer managerka, założycelka agencji The oyster club, która od jakiegoś czasu coraz mocniej stawia na wzmacnianie swojej marki osobistej. Na koniec Malwina Regina, założycielka platformy kursowej Pret-a-Create, która zajmuje się również swoim drugim projektem, czyli podcastem Błyskotki. Obie dziewczyny uwielbiam, z ich ścieżką rozwoju utożsamiam się w ostatnim czasie najmocniej.

    Twoje biznesowe motto to:
    “Ceń swój czas.” Uczę się tego nieustannie, więc czasem wychodzi, a czasem jeszcze nie. 🙂

    Najlepsza kampania dla kobiet/o kobietach to:
    Nawiążę do kampanii, które zrobiły na mnie wrażenie w ubiegłym roku:
    “Portret kobiecy” – kampania biżuterii Yes. Jedna z najładniejszych w ubiegłym roku – marka konsekwentnie porusza tematy ważne, ujmując je tym razem w ramy wiersza Wisławy Szymborskiej. Piękna sprawa.

    Spot “Cicho już byłyśmy”, czyli profrekwencyjne video fundacji Wschód. Najważniejsze tematy i ogromny ładunek emocji zamknięty w jednym spotcie – to trzeba znać.

    A z tych ponadczasowych – nie będę ani trochę oryginalna, dla mnie kampanie Dove to niezmiennie przykład doskonałej komunikacji o kobietach dla kobiet. Kampania Real Beauty Sketches zdecydowanie wzbudza emocje.

    Najlepsza decyzja biznesowa/marketingowa, jaką podjęłaś w życiu?
    Trudne pytanie, nie mam takiego momentu przełomu! Generalnie podoba mi się droga, jaką podążam, ale czuję, że te największe i najfajniejsze rzeczy jeszcze przede mną. 😉

    Najgorsza rada biznesowa, którą dostałaś w życiu?
    Mam chyba szczęście do ludzi, którzy złe rady zostawiają dla siebie. Nie przypominam sobie. 😉

    Dominique Pliszka
    Social Media&Influencer
    DP Media

    Która kobieta biznesu Cię inspiruje i dlaczego?
    Dorota Goldpoint, z którą miałam okazję współpracować i obserwować podczas pracy. Jej energia i pomysły to prawdziwa petarda! 

    Twoje biznesowe motto to:
    Sukces to efekt ciężkiej pracy, wytrwałości i nieustannej nauki. 

    Najlepsza kampania dla kobiet/o kobietach to:
    Najlepszą kampanią o kobietach jest dla mnie The Inner Power – kampania z wielkimi gwiazdami jak Irena Santor, Grażyna Szapołowska czy Katarzyna Grochola. Ma ona na celu aktywizację kobiet po 50 roku życia i pokazaniu, że po 50 kobiety są pełne doświadczenia i nie są niewidzialne. 

    Najlepsza decyzja biznesowa/marketingowa, jaką podjęłaś w życiu?
    Najlepszą biznesową decyzją, jaką podjęłam, było otworzenie własnego biznesu, czyli butikowej agencji specjalizującej się w digital marketingu.

    Najgorsza rada biznesowa, którą dostałaś w życiu?
    Zdanie: Pracuj na etacie, bo to bezpieczniejsze niż prowadzenie własnego biznesu. 

     

    Klaudia Raczek
    Marketing Manager
    CSHARK

    Która kobieta biznesu Cię inspiruje i dlaczego?
    Ostatnio zainspirowała mnie Mellody Hobson, amerykańska businesswoman, która jest co-CEO Ariel Investments, piastowała najwyższe stanowiska w DreamWorks Animation czy Starbucks. Jako Afroamerykanka, miała trudny start w karierze, w Ariel pięła się do roli co-CEO od najniższych pozycji. Podczas kryzysu ekonomicznego 2007-2008, kiedy jej firma traciła z dnia na dzień wartość, strategicznie podeszła do zwolnień, oszczędności, ale też ogromny nacisk położyła na liderskie zaopiekowanie osób, które zostały, a także osób, które odeszły. Etyczna, strategicznie myśląca CEO warta uwagi. 

    Twoje biznesowe motto to:
    Słowa Marka Aureliusza: “Masz władzę nad swoim umysłem – nie nad wydarzeniami zewnętrznymi. Uświadom to sobie, a znajdziesz siłę”. Szczególnie w świecie VUCA istotne, żeby myśleć o strategii elastycznie i reagować na zmiany szybko. 

    Najlepsza kampania dla kobiet/o kobietach to:
    Lubię wracać do kampanii Dove. Ta ma w tym roku 11 lat! A ciągle (albo coraz bardziej?) jest aktualna, w obliczu ciągłych ocen naszego wyglądu, i standardów narzucanych przez social media. 

    Najlepsza decyzja biznesowa/marketingowa, jaką podjęłaś w życiu?
    Przejście z agencji marketingowej do świata B2B i branży technologicznej. Odkryłam wtedy, że dużo bardziej interesują mnie procesy biznesowe, świat usług i próba budowania przewagi długofalowo, zamiast walki cenowej i dużo większego tempa, które jest w B2C. Do tego, chciałam wybrać organizację, z którą łączą mnie kluczowe dla mnie wartości i tak w pierwszej firmie technologicznej odpowiadałam za kampanie dotyczące Female Technology. 

    Najgorsza rada biznesowa, którą dostałaś w życiu?
    Żeby zyskać mocną pozycję w organizacji, nie można przyznawać się do błędów i swoich słabości, bo nie będą cię traktować poważnie.

     

    Agata Chmielewska
    Senior Customer Experience Specialist
    InPost

    Która kobieta biznesu Cię inspiruje i dlaczego?
    Niezmiennie inspiruje mnie Joanna Borucka, która nie tylko potrafi w liczby i biznes, ale także w budowanie zespołów, które kochają swoją pracę i firmę, tworząc dream team, który chce robić rzeczy niemożliwe. 

    Twoje biznesowe motto to:
    Coś się kończy, coś się zaczyna. 

    Najlepsza kampania dla kobiet/o kobietach to:
    Dla mnie najlepsza kampania o kobietach to wciąż Dove “Real for beuty”, bo jako jedna z pierwszych tak mocno i odważnie zaczęła mówić i pokazywać, że kobiety są różne i każda na swój sposób jest piękna, a piękno to nie tylko wygląd, płaski brzuch czy gładkie czoło. 20 lat od startu kampanii nie jest to już dla nas takie szokujące, gdy w reklamach pokazywane są kobiety np. o bardziej okrągłych kształtach, wtedy otwierało to oczy. 

    Najlepsza decyzja biznesowa/marketingowa, jaką podjęłaś w życiu?
    Najlepszą podjętą przeze mnie decyzją biznesową była sprzedaż bloga prowadzone przez 13 lat, który był dla mnie ważny i był źródłem dochodów, ale miałam na niego coraz mniej czasu i stawał się coraz większą kulą u nogi. 

    Najgorsza rada biznesowa, którą dostałaś w życiu?
    Dostałam kiedyś taką radę: Nie próbuj przechodzić na działalność, bo ja miałem same problemy i zbankrutowałem. Szybko przeanalizowałam w głowie, jak ta osoba nienawidzi swojej pracy i utwierdziłam się w przekonaniu, że idę na freelance, bo rada od tej osoby, nie jest dla mnie dobrą radą. To była świetna decyzja.

     

    Karolina Kociołek
    Digital Marketing Lead
    Socjomania

    Która kobieta biznesu Cię inspiruje i dlaczego?
    Inspirację czerpię przede wszystkim od kobiet, które znam i z którymi pracuję lub pracowałam w przeszłości. Wymienić tu mogę Agatę Patołę, Martynę Żądło, Miriam Baran, Kasię Surówkę, czy Kasię Ziębę. Od każdej z nich biorę coś innego i cieszę się, że spotkałam je na swojej zawodowej drodze. 

    Twoje biznesowe motto to:
    Myl się szybko! 

    Najlepsza kampania dla kobiet/o kobietach to:
    W zeszłym roku widoczne były kampanie edukacyjne, zachęcające kobiety do aktywnego udziału w wyborach parlamentarnych. Wymienić tu można m.in. kampanię “Kobiety na wybory”, w którą angażowało się sporo kobiet ze świata biznesu. Każda osoba zainteresowana wsparciem mogła na stronie kampanii wygenerować grafikę ze swoim zdjęciem i  udostępnić ją w swoich mediach społecznościowych, by zachęcić kobiety do głosowania w wyborach. Równolegle prowadzone były inne kampanie profrekwencyjne, tak jak “To Twój wybór”, czy “Cicho już byłyśmy”

    Najlepsza decyzja biznesowa/marketingowa, jaką podjęłaś w życiu?
    Może nie jest to decyzja biznesowa, ale jest to coś, co wpływa na jakość całego życia – w tym pracy. Regularna joga i trening siłowy to coś, co pozwala złapać mi równowagę nawet w najbardziej intensywne dni, kiedy prowadzę szkolenia, facylituję warsztaty i staram się dowieźć wszystko na czas.

    Najgorsza rada biznesowa, którą dostałaś w życiu?
    Jeśli chodzi o najgorszą radę biznesową, to mam pustkę w głowie, prawdopodobnie dlatego, że staram się jej nie zaśmiecać pamiętaniem o kiepskich wskazówkach. 😉

     

    Martyna Tarnawska
    Digital Innovation Lead
    Socjomania

    Która kobieta biznesu Cię inspiruje i dlaczego?
    Moją inspiracją biznesową jest moja Mama – mimo ogromnego doświadczenia i skillsetu, który posiada, to cały czas czuje niedosyt, jest cały czas ciekawa tego, co nowe, chce się uczyć, rozwijać, nie chce się zatrzymywać. To mnie w niej inspiruje. 

    Twoje biznesowe motto to:
    Charlie Munger powiedział: The best thing a human can do is to help another human being know more. (Najlepszą rzeczą, jaką może zrobić człowiek, jest pomoc innemu człowiekowi w pozyskiwaniu większej wiedzy). 

    Najlepsza kampania dla kobiet/o kobietach to:
    Najlepsza dla mnie kampania dla kobiet i o kobietach to Portret kobiecy, marki YES. Absolutnie magiczne wykorzystanie tekstu Szymborskiej z piękną muzyką i świetnymi ilustracjami. Pokazanie kruchości kobiet, hipokryzji świata, wyzwań. Smutna, piękna, emocjonalna. 


    Najlepsza decyzja biznesowa/marketingowa, jaką podjęłaś w życiu?
    Najlepszą podjętą w życiu decyzją biznesową było inwestowanie w siebie samą – swój własny personal branding, swoją edukację, nowe projekty, ale też przyjemności dla siebie.

    Najgorsza rada biznesowa, którą dostałaś w życiu?
    Przeczekaj, poczekaj, po co chcieć więcej.

     

    Monika Dębowska-Kiec
    Social Media Manager
    Freelancerka

    Która kobieta biznesu Cię inspiruje i dlaczego?
    Inspirują mnie pracujące mamy, które mimo wyzwań związanych z łączeniem ról i samochodzikiem w kawie znajdują siłę, by realizować siebie. Mam przyjemność spotykać takie kobiety w pracy i poza nią, a ich doświadczenia pomagają mi w chwilach zwątpienia. Pamiętam, jak przełomowy był dla mnie wywiad z Dagmarą Pakulską, która bez koloryzowania opowiedziała o tym, jak sobie poradziła z firmą i macierzyństwem – to był mój prywatny “game changer”.

    Twoje biznesowe motto to:
    Wszystko dzieje się po coś, dlatego nie warto się poddawać.

    Najlepsza kampania dla kobiet/o kobietach to:
    Najlepszą kampanią, która odnosi się do kobiet i która była dla mnie osobiście ważna, to zdecydowanie kampania TUUGETHER. Razem przeciwko rakowi – dotycząca profilaktyki, diagnostyki, terapii i istotności bycia razem. Kampania powstała we współpracy Fundacji Rak’n’Roll i marki Tatuum z okazji Miesiąca Świadomości Raka Piersi. 


    Najlepsza decyzja biznesowa/marketingowa, jaką podjęłaś w życiu?
    Wykorzystanie przerwy od pracy etatowej, aby postawić pierwsze kroki we własnym biznesie. 

    Najgorsza rada biznesowa, którą dostałaś w życiu?
    Sformułowanie: “Musisz być świetna we wszystkim”.

     

    Michaela Fuchs
    Marketing Manager
    tapicerzypolscy.pl

    Która kobieta biznesu Cię inspiruje i dlaczego?
    Inspiruje mnie kilka kobiet. Wśród są m.in.: Monika Skrodzka, Anna Ledwoń-Blacha, Ola Gościniak i Ewelina Salwuk-Marko. Monika inspiruje mnie do działania. Pokazuje, że można realizować swoje marzenia, prowadzić firmę zgodnie ze swoimi wartościami, dbając jednocześnie o rodzinę oraz relacje ze znajomymi czy klientami.

    Anna Ledwoń-Blacha zdobyła moje serce za swoją  otwartość, dzielenie się wiedzą oraz wspieranie kobiet. Podziwiam ją za to, że prowadzi liczne kursy, jest wykładowcą i kieruje agencją.

    Ola Gościniak to dla mnie wzór osoby, która ostatnio bardzo prężnie rozwija biznes, ma wielkie serce i do tego staje na głowie, żeby pogodzić macierzyństwo z pracą. Jej ostatni projekt Girlbosskie bardzo przypadł mi do gustu.

    Ewelina Salwuk-Marko to kolejna osoba, która zwróciła moją uwagę. Dlaczego? Jest ekspertką od PR, wykładowczynią i redaktorką. Jest właścicielką kilku portali. To moje ciche marzenie, dlatego z ciekawością podpatruję, jak sobie radzi w biznesie. Po konsultacji z nią wdrażam w życie cenne wskazówki.

    Twoje biznesowe motto to:
    Słowa Madam C.J. Walker: „Nie siedź czekając, aż szansa do ciebie przyjdzie. Wstań i stwórz ją”.

    Najlepsza kampania dla kobiet/o kobietach to:
    Bardzo podobała mi się kampania “Daughter” – Audi. Zwraca ona uwagę na równouprawnienie kobiet i mężczyzn. Twórcy podkreślają, że kobieta i mężczyzna powinni otrzymać takie samo wynagrodzenie, jeśli wykonują tę samą pracę. Takie postrzeganie świata jest spójne z moimi wartościami. Powinniśmy traktować się z szacunkiem niezależnie od płci, pochodzenia, statusu, wieku… Traktujmy się jako partnerzy, bądźmy sobie równi, nie dyskryminujmy. 

    Najlepsza decyzja biznesowa/marketingowa, jaką podjęłaś w życiu?
    Ukończenie kursów z copywritingu i marketingu online, zdobycie doświadczenia, założenie firmy oraz budowanie marki osobistej. 

    Najgorsza rada biznesowa, którą dostałaś w życiu?
    “Odpuść pracę, zajmij się rodziną, wychowaniem dzieci. Na pracę przyjdzie czas.” Takie podejście nie jest ze mną zgodne. Chcę pogodzić macierzyństwo z pracą i konsekwentnie realizuję mój cel.

     

    Magdalena Urbaniak
    Marketing Strategist
    MaxTractor

    Która kobieta biznesu Cię inspiruje i dlaczego?
    Ann Handley. Jest nieustannym źródłem wiedzy na temat marketingu cyfrowego. Od lat utrzymuje najwyższy poziom pracy i dostarcza świetne wsparcie w naszej branży. Jest profesjonalistką w każdym calu, a do tego przesympatyczną osobą. Inspiruje poprzez to, co nieustannie robi.

    Twoje biznesowe motto to:
    Przysłowie: “When the going gets tough, the tough get going(Kiedy zaczynają się poważne problemy, silni ludzie zaczynają działać).

    Najlepsza kampania dla kobiet/o kobietach to:
    Bardzo podoba mi się komunikacja marki Your Kaya. Jest odważna, choć wciąż w dobrym guście i nie szokująca (chyba, że kogoś szokuje widok podpaski). Marka pokazuje, że rozumie kobiety i potrafi nie tylko biznesowo promować się, ale także realnie pomagać.

    Najlepsza decyzja biznesowa/marketingowa, jaką podjęłaś w życiu?
    Zorganizowanie wydarzenia, którego w Polsce nie było, a okazało się bardzo potrzebne – konferencji AGROCON.

    Najgorsza rada biznesowa, którą dostałaś w życiu?
    “Siedź cicho, nie wychylaj się”. To nie była de facto rada, a raczej coś, co miało udawać radę i mnie zniechęcać.

     

    Joanna Kramarz
    Specjalistka ds. contentu i social mediów
    LOFTMILL

    Która kobieta biznesu Cię inspiruje i dlaczego?
    Nie mam jednej kobiety, która mnie inspiruje, bo wszystkie kobiety dążące do sukcesu i pnące się na szczyt są dla mnie inspirujące. Każda z nich walczy o coś wyjątkowego i ważnego, o to, by każda z nas przestała być postrzegana jako słabsza płeć.

    Twoje biznesowe motto to:
    Uwierz w siebie i zacznij działać, samo się nie zrobi!

    Najlepsza kampania dla kobiet/o kobietach to:
    Kampanie YESJestem kobietą (z 2021 roku) i Jestem kobietą. Jestem przyszłością (z 2022 roku). Doceniam je za ich mocno feministyczny wydźwięk. Bliska jest mi także kampania “To Twój wybór”, nakłaniająca kobiety do pójścia na wybory 2023, gdyż osobiście temat polityki i zaangażowania w nią kobiet jest dla mnie istotny, a ten przekaz mnie bardzo przekonał. Prosty, ale dosadny i dający efekty.

    Najlepsza decyzja biznesowa/marketingowa, jaką podjęłaś w życiu?
    Kursy rozwojowe, a także podjęcie decyzji, i pomimo początkowych trudności, znalezienie pracy w wymarzonej branży. 

    Najgorsza rada biznesowa, którą dostałaś w życiu?
    Nie pamiętam, żebym dostała jakąś najgorszą radę biznesową, ale usłyszałam kiedyś, że udało mi się i jestem farciarą, a to nie fart, tylko moja ciężka praca. Wówczas było mi przykro.

     

    Klaudia Gruszkowska
    Senior Account Manager
    More Bananas

    Która kobieta biznesu Cię inspiruje i dlaczego?
    Kobietą, która mnie inspiruje jest  Dominika Żak, założycielka DeeZee. Jako nastolatka kupowałam na DeeZee, bo buty były na tamte czasy wyjątkowe. Od tego czasu minęło już 17 lat, a sklep rośnie w siłę. Najbardziej inspiruje mnie to, że wykorzystała swoją szansę, rzuciła pracę, która miała być stabilna, pożyczyła 3k od mamy i ruszyła z własnym biznesem. I nie zwalnia tempa!

    Twoje biznesowe motto to:
    Największym kłamstwem jest “to nie takie proste”.

    Najlepsza kampania dla kobiet/o kobietach to:
    Always #LikeAGirl. Nie jest to zwykła reklama produktu, ale coś znacznie większego. Zaczyna się całkiem niewinnie – różni ludzie są proszeni o wykonanie czynności “jak dziewczyna”. Dzieci, szczególnie młode dziewczyny, podchodzą do tego z entuzjazmem i pewnością siebie. A potem są dorośli, którzy… no cóż, ich próby wyglądają na dość karykaturalne. Ich ruchy podczas rzucania czy biegania, wykonywane “jak dziewczyna”, są pełne stereotypów.

    Właśnie w tym momencie dociera do nas przesłanie kampanii. Chodzi o coś więcej niż tylko zmianę znaczenia frazy; to próba pokazania, jak głęboko zakorzenione stereotypy wpływają na nasze postrzeganie siebie i swoich możliwości – niezależnie od płci. Always walczy tutaj o zmianę tych spostrzeżeń, pokazując, że bycie dziewczyną, czy robienie czegoś “jak dziewczyna”, nie jest i nie powinno być postrzegane jako coś negatywnego.

    To, co najbardziej mnie poruszyło, to sposób, w jaki kampania mówi młodym dziewczynom i kobietom, że mogą być silne i pewne siebie. Że działanie “jak dziewczyna” nie jest synonimem słabości. To ważne przesłanie w dzisiejszym świecie, pełnym wyzwań dla młodych kobiet walczących z niską samooceną.

    Najlepsza decyzja biznesowa/marketingowa, jaką podjęłaś w życiu?
    Przebranżowienie się po 10 latach… i nie odpuszczenie w nabywaniu wiedzy.

    Najgorsza rada biznesowa, którą dostałaś w życiu?
    “Nie wychylaj się”.

     

    Natalia Sikora
    Head of Marketing
    More Bananas

    Która kobieta biznesu Cię inspiruje i dlaczego?
    Kama Kotowska i Ania Ledwoń-Blacha. Obie to wulkany energii i ogromna wiedza. Do tego łatwość przekazywania wiedzy. Mają w sobie to coś, że chce się ich słuchać.

    Twoje biznesowe motto to:
    Bądź wzorcem jakości.

    Najlepsza kampania dla kobiet/o kobietach to:
    YES “Jestem kobietą. Jestem przyszłością.” Bardzo trafny pomysł na pokazanie, jak biżuteria funkcjonuje w rodzinach z pokolenia na pokolenie, osadzony we wciągającej historii. Kampania jest zaangażowana społecznie, dotykająca tematu wsparcia dla marginalizowanych grup. Pięknie zrealizowana, może nieco idealistyczna, ale trafiająca w serducho.

    Najlepsza decyzja biznesowa/marketingowa, jaką podjęłaś w życiu?
    Zdecydowanie się na prowadzenie zespołu. Nie sądziłam, że tak dobrze będę się w tym odnajdywać i przyniesie mi to tyle satysfakcji.

    Najgorsza rada biznesowa, którą dostałaś w życiu?
    Praca, praca i jeszcze raz praca.

     

    Agnieszka Gałczyńska
    Marketing Manager
    More Bananas

    Która kobieta biznesu Cię inspiruje i dlaczego?
    Każda kobieta, która w biznesie (życiu zawodowym) pozostaje sobą.

    Twoje biznesowe motto to:
    Praktyka czyni mistrza. Praktykuj.

    Najlepsza kampania dla kobiet/o kobietach to:
    Jest ich naprawdę dużo! The Guilty Clothes Collection – Fashion Week London, I’m a Boxer – Everlast, #WeSeeEqual – P&G, Projekt Dream Gap – Barbie, Hilaree Moves Mountains – The North Face, She’s a Lady – H&M, Daughter – Audi, Made Beauty – Sally Hansen Self i… wszystkie, które zostały już wymienione.

    Najlepsza decyzja biznesowa/marketingowa, jaką podjęłaś w życiu?
    Ostatnia. 🙂

    Najgorsza rada biznesowa, którą dostałaś w życiu?
    Najważniejsza jest sprzedaż. Musimy to sprzedać – dla mnie marketing powinien być oparty na szczerej relacji – na zaufaniu. Mam alergię na tzw. „wciskanie kitu” tylko po to, by sprzedać. Nie tędy droga.

    Asia Bitowt
    Marketing Manager
    More Bananas

    Która kobieta biznesu Cię inspiruje i dlaczego?
    Ala Urwał – performerka i drag queen. Podziwiam ją za odwagę do bycia sobą i zawsze poruszające występy, które łączą artystyczną pasję z głębokim zaangażowaniem społecznym.

    Twoje biznesowe motto to:
    “Better done than perfect” i “Zawsze z szacunkiem”.

    Najlepsza kampania dla kobiet/o kobietach to:

    Maybelline NY / Through Their Eyes. O tej kampanii pisałam w podsumowaniu roku, ale być może ktoś z Was nie zdążył jeszcze przeczytać wpisu na bananowym blogu. Kampania ważna i odważna, że tak to ujmę. Marka Maybelline podjęła trudny temat seksizmu w grach sieciowych, szczególnie dotykającego kobiet. Nie wiem, czy wiecie, ale prawie wszystkie gamerki używają modulatora głosu (zmieniającego na męski), żeby uniknąć hejtu w grach online. Częścią kampanii był event gamingowy z udziałem influencerów i influencerek, podczas którego przeprowadzono eksperyment społeczny. Podsumuję to jednym słowem: mocne. Więcej nie zdradzę, to trzeba obejrzeć 🙂

    Najlepsza decyzja biznesowa/marketingowa, jaką podjęłaś w życiu?
    Wyjście ze strefy komfortu i… rekrutacja do More Bananas! Złożyłam wtedy reelsa, zamiast klasycznie napisać o sobie. Nauczyłam się też, że warto słuchać swojej intuicji – zarówno w pracy, jak i w życiu.

    Najgorsza rada biznesowa, którą dostałaś w życiu?
    “Klient nasz pan – rób jak on chce i nie drąż zbyt mocno”

     

    Adriana Jureczko
    Junior Social Media Specialist
    More Bananas

    Która kobieta biznesu Cię inspiruje i dlaczego?
    Inspiruje mnie moja szefowa, Ania Ledwoń-Blacha, oraz wszystkie moje współpracowniczki w More Bananas. Są to bardzo silne, ambitne i wspaniałe kobiety – cieszę się, że mogę się otaczać nimi na co dzień, czerpać inspiracje i sporo się uczyć.

    Twoje biznesowe motto to:
    Stojący w porcie statek jest bezpieczny, ale statków nie buduje się po to, aby stały w portach” oraz “Każdy ma to, na co się odważy.

    Najlepsza kampania dla kobiet/o kobietach to:
    Na myśl w pierwszej kolejności przychodzą mi kampanie społeczne z ubiegłego roku:

    • Renesans Nadziei – bardzo podoba mi się pomysł na wykorzystanie klasycznych dzieł sztuki celem promocji i budowania świadomości na temat istoty regularnego wykonywania badań profilaktycznych;
    • Najmodniejsza torebka (na zwłoki) – kampania z pewnym przymrużeniem oka zwraca uwagę na przemoc wobec kobiet i mocno podkreśla różnicę między zabójstwem, a kobietobójstwem;
    • Numerek – ta kampania z kolei fokusuje się na problemie handlu ludźmi związanego z wykorzystywaniem seksualnym. Prezentowane wizytówki mocno wpływają na wyobraźnię, podczas gdy o samym handlu ludźmi mówi się, mam wrażenie, ciągle zbyt mało.

    Najlepsza decyzja biznesowa/marketingowa, jaką podjęłaś w życiu?
    Rezygnacja ze studiów dziennych i podjęcie pracy w More Bananas. Każdego dnia jestem wdzięczna za to, że mogę hasać w tej dżungli razem z innymi Małpkami i realizować się w sposób, o jakim zawsze marzyłam.

    Najgorsza rada biznesowa, którą dostałaś w życiu?
    Nie było takiej.

    Chcesz podzielić się z nami swoimi przemyśleniami? Czekamy na Twoją wiadomość w komentarzu pod artykułem!

    Agnieszka Gałczyńska

    Agnieszka Gałczyńska

    W pracy ogarnia content i... kilka innych całkiem fajnych rzeczy. Słowo OGARNIA pasuje do niej jak ulał, bo zawsze wie kto, co i gdzie.

    Udostępnij

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Inne artykuły w tej kategorii