Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter
x

Komunikacja wewnętrzna – dlaczego warto powierzyć ją agencji

Artur Ragan

Artur Ragan

Komunikacja organizacji z otoczeniem wydaje się zrozumiała i łatwa w egzekucji dla każdego, kto zna grupy docelowe i główne cele komunikacyjne. Okazuje się jednak nie lada wyzwaniem, jeśli chcesz prowadzić ją efektywnie bez korzystania z fachowej pomocy. Na etapie planowania komunikacji wewnętrznej również niezbędne jest profesjonalne wsparcie. Przeczytaj, jak pomagamy firmom w planowaniu i egzekucji strategii komunikacji wewnętrznej.

Audyt komunikacji

Nieodzownym fundamentem każdej strategii komunikacji wewnętrznej jest audyt. Jego celem jest pozyskanie wiedzy o bieżącej sytuacji i  dotychczasowych efektach. Jednak to, co jest najważniejszą częścią audytu, to wyciągnięcie wniosków i sformułowanie rekomendacji. Audyt pokaże mocne i słabe strony Twojej komunikacji wewnętrznej, co z kolei pozwoli na zoptymalizowanie dróg dotarcia do odbiorców, aby wprowadzić najefektywniejsze kanały i narzędzia komunikacji. Te ostatnie omówimy w osobnym tekście – stay tuned!

Grupy docelowe

Mądrzejsi o wyniki audytu precyzyjnie wyodrębniamy grupy docelowe, czyli określamy, kto ma być odbiorcą informacji. W tym celu używamy User Person – narzędzia, za pomocą którego tworzymy profil potencjalnego użytkownika, charakteryzującego potrzeby całej grupy odbiorców. Świetne efekty daje ono także w planowaniu komunikacji wewnątrz organizacji.

Taktyki i kanały

W następnych etapach odpowiednio dobieramy i  optymalizujemy taktyki komunikacji wewnętrznej. W tym przypadku również trzeba pamiętać o zdefiniowanych celach biznesowych, np. obniżeniu liczby reklamacji, skróceniu procesu obsługi klienta, podniesieniu wyników sprzedażowych czy zwiększeniu ruchu na stronie. Niezakłócony niczym przepływ informacji w obrębie firmy to warunek konieczny dla ich osiągnięcia. 

Następnie wybieramy kanały komunikacji, które pomogą nam osiągnąć postawione wcześniej cele. Na każdym etapie planowania działań komunikacyjnych, warto pamiętać o spójności przekazu. Jednolity i angażujący styl komunikacji wewnętrznej pomoże zbudować zaufanie do pracodawcy i zwiększy lojalność. Kolejnym krokiem w projektowaniu działań komunikacyjnych będzie wybór kanałów, które będą odpowiednie dla Twojej marki, a co ważniejsze, dla odbiorców. Social media dają ogrom możliwości w kwestii budowania zaangażowania. Dzięki nim poprzez różne kanały możesz efektywnie docierać do każdej z grup docelowych i utrzymywać z nimi dobre, nieformalne relacje.

Zainteresuje Cię również: Prowadzenie komunikacji na Facebooku dla kilku rynków

Harmonogram i planowanie

Bardzo istotną kwestią w komunikacji wewnętrznej jest harmonogram i planowanie działań w sieci. Ważne jest również dbanie o  spójność przekazu. Systematyczne, zaplanowane działania pomogą angażować odbiorców, a także usprawnią budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy w sieci. Regularność jest ważna, ponieważ dzięki niej zdobywasz zaufanieumacniasz renomę rzetelnego eksperta.

Dzięki cykliczności publikacji łatwiej jest także monitorować efektywność komunikacji wewnętrznej. Każdy z wewnętrznych kanałów komunikacji oferuje własne statystyki wejść na stronę, reakcji czy odczytań publikacji. Jednak aby mieć pełny obraz wizerunku pracodawcy m.in. w social mediach, warto skorzystać również z dodatkowych narzędzi, takich jak Sotrender, czy Brand24. 

Obejrzyj koniecznie: Cykl webinarów “Marketing vs biznes” cz.5.: Employer Branding | More Bananas

Korzyści ze sprawnej komunikacji wewnętrznej

Jakie korzyści daje efektywna komunikacja wewnętrzna? Po pierwsze, przekłada się bezpośrednio na realizację celów biznesowych, bo usprawnia przebieg procesów. Nie ma jednej recepty na komunikację idealną, bo każda organizacja jest inna. Trzeba jednak pamiętać o wszystkich jej aspektach, przeprowadzać analizy i prowadzić wśród pracowników badania oczekiwań i potrzeb. Co najważniejsze – komunikacja musi być spójna i czytelna na każdym etapie. 

Po drugie – sprawna komunikacja wewnętrzna to doskonały sposób na obniżenie kosztów rekrutacji dzięki rekomendacjom obecnych pracowników. Niemal każdej firmie potrzebna jest długofalowa strategia kształtowania pozytywnego wizerunku firmy na rynku pracy. Najważniejszymi czynnikami zwiększania atrakcyjności pracodawcy jest prezentowanie pozytywnych opinii aktualnych pracowników o środowisku pracy, kulturze organizacyjnej oraz benefitach.

Ważnym obszarem komunikacji wewnętrznej jest również employer branding. Planowe działania EB nie tylko pomagają zdobywać kandydatów, ale sprawiają, że chcą oni zostać z firmą na długo. Przede wszystkim trzeba skupić się na zachowaniu autentyczności i wiarygodności. Aby efektywnie kreować wizerunek pracodawcy, jak przy każdym działaniu, należy opracować strategię employer brandingu. Pozwoli ona na przygotowanie harmonogramu, zdefiniowanie celów, sposobów ich realizacji oraz pomoże zmierzyć efektywność. I właśnie dlatego warto skorzystać z pomocy profesjonalistów od strategii komunikacji. 

Chcesz poznać szczegóły realizowanych przez nas projektów komunikacji wewnętrznej i działań employer brandingowych? Napisz: halo@morebananas.pl

Artur Ragan

Artur Ragan

Wymyślam ludziom, przebierając w słowach i sieję ferment. A poważniej - używając języka korzyści, tworzę treści, które angażują, pomagają pozyskiwać klientów, zapoznają ich z produktami i prezentują usługi. Słowem - pomagają maksymalizować zyski.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii