Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter
komunikacja wewnętrzna

Komunikacja wewnętrzna – dlaczego warto powierzyć ją agencji

Komunikacja organizacji z otoczeniem wydaje się zrozumiała i łatwa w egzekucji dla każdego, kto zna grupy docelowe i główne cele komunikacyjne.  Okazuje się nie lada wyzwaniem, jeśli chcesz prowadzić ją maksymalnie efektywnie bez korzystania z fachowej pomocy. A może już wiesz, że profesjonalne wsparcie na etapie tworzenia strategii działań komunikacyjnych jest niezbędne, żeby później móc skoncentrować się na rozwoju marki?

Grupy docelowe, taktyki i kanały

Tworzenie strategii i projektowanie działań komunikacyjnych, w tym komunikacji wewnętrznej, to obszary, w których pomagamy najchętniej i najdłużej. Jak działamy? Na początku wyodrębniamy grupy docelowe, czyli określamy, kto ma być odbiorcą Twoich informacji. W tym celu używamy User Persony – narzędzia, za pomocą którego tworzymy profil potencjalnego użytkownika, charakteryzującego potrzeby całej grupy odbiorców.

Poprzez określenie konkretnych grup odbiorców, odpowiednio dobieramy i  optymalizujemy taktyki komunikacji, którymi będziemy operować. Należy również pamiętać o zdefiniowaniu celów, które chcemy osiągnąć np. podniesienie wyników sprzedażowych, zwiększenie ruchu na stronie etc.

Następnie dobierzemy najlepsze dla naszych celów i grup docelowych kanały komunikacji, które pomogą nam osiągnąć postawione wcześniej cele. Na każdym etapie planowania działań komunikacyjnych, warto pamiętać o spójności przekazu, który jest kluczem do sukcesu. Pomoże to zbudować zaufanie do marki i zwiększy lojalność wobec niej. Kolejnym krokiem w projektowaniu działań komunikacyjnych będzie wybór  kanałów w social mediach, które będą odpowiednie dla Twojej marki, a co ważniejsze, dla odbiorcy. 

Social media dają ogrom możliwości w kwestii budowania zaangażowania. Dzięki temu, poprzez różne kanały, możesz efektywnie docierać do każdej z grup docelowych i budować z nimi pozytywne relacje.

Zainteresuje Cię również: Prowadzenie komunikacji na Facebooku dla kilku rynków

Harmonogram i planowanie

Bardzo istotną kwestią w komunikacji jest harmonogram i planowanie działań w sieci. Jest to również ważna część budowania spójności przekazu. Systematyczne, zaplanowane działania pomogą nam w zdobywaniu regularnych odbiorców naszych treści. Wpłyną także na budowanie pozytywnego wizerunku marki w sieci. Regularność jest ważna, ponieważ dzięki niej zyskujesz renomę eksperta, co pozwala realizować założenia i plany.

Dzięki określonej cykliczności publikacji możesz monitorować skuteczność dotarcia do grup docelowych. Każde z mediów społecznościowych oferuje własne statystyki wejść na stronę, reakcji czy wzmianek i publikacji, ale aby ujrzeć pełny obraz zaangażowania, możesz korzystać również z dodatkowych narzędzi, takich jak Sotrender, czy Brand24. 

Warto również zapoznać się z założeniami inbound marketingu, czyli tzw. marketingu przychodzącego. To trend, który odchodzi od znanych technik pozyskiwania leadów, a skupia się na zdobyciu zainteresowania klienta poprzez publikowane treści. Widząc brak nachalnych reklam i jakościowe treści, odbiorca chętniej Ci zaufa i będzie chciał zbudować relację. 

Employer branding

Wszystkie te działania, mają na celu budowanie pozytywnego wizerunku marki i pozyskiwanie klientów. Ma to jednak zastosowanie nie tylko w kontekście firma-klient. Ważnym czynnikiem jest również budowanie wizerunku marki jako pracodawcy. Employer branding jest długofalową strategią, której głównym celem jest kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy na rynku pracy. Jest to również doskonały sposób na zwiększenie jego atrakcyjności pracodawcy. Najważniejszymi faktorami dla odbiorcy, czyli potencjalnego pracownika, jest przedstawienie pozytywnego środowiska pracy, wszelkich benefitów, ale również opinii aktualnych pracowników, które potwierdzą przedstawiany obraz.

Ważnym aspektem jest również marketing rekrutacyjny, który nie tylko pomoże zdobyć kandydata, ale sprawi, że będzie chciał on zostać z firmą na długo. Przede wszystkim trzeba skupić się na zachowaniu szczerości i wiarygodności w swojej komunikacji z kandydatami. Aby efektywnie kreować wizerunek pracodawcy, jak przy każdym działaniu, należy opracować strategię employer brandingu. Pozwoli ona na przygotowanie harmonogramu, zdefiniowanie celów, sposobów ich realizacji oraz pomoże zmierzyć efektywność naszych metod.

W działaniach employer brandingowych liczy się jednak nie tylko to, co na zewnątrz, ale również to, co dzieje się w środku organizacji. Podstawą jest komunikacja wewnętrzna, która stanowi punkt obszaru public relations. Dzięki dbałości o nią możemy mieć pewność, że pracownicy będą reprezentowali wysoki poziom zadowolenia, co z kolei przekłada się na efektywną realizację celów employer brandingu. Nie ma jednej recepty na poprawianie komunikacji wewnętrznej, trzeba jednak pamiętać o wszystkich jej aspektach, przeprowadzać analizy, prowadzić badania wśród pracowników dotyczące ich oczekiwań i potrzeb, a co najważniejsze komunikacja musi być spójna i czytelna na każdym etapie.

Obejrzyj koniecznie: Cykl webinarów “Marketing vs biznes” cz.5.: Employer Branding | More Bananas

Audyt komunikacji

Od czego zacząć projekt komunikacyjny? Nieodzownym fundamentem strategii marketingowej jest audyt, co nie znaczy, że nie warto ponawiać go podczas jej realizacji. Celem audytu jest dokonanie dogłębnej analizy bieżącej sytuacji firmy oraz efektów podejmowanych działań. Jednak to, co jest najbardziej istotną częścią audytu, to wyciągnięcie z niego wniosków i w odniesieniu do wyników – kontynuowanie lub zmiana działań. Audyt pokaże również mocne i słabe strony w komunikacji z odbiorcami, co z kolei pozwoli Ci na zoptymalizowanie dróg dotarcia do konsumentów, aby wprowadzić najefektywniejsze sposoby i kanały komunikacji. 

W każdym momencie rozwoju marki warto pogłębiać swoje kompetencje z obszaru marketingu. Świat digital’u błyskawicznie się zmienia i trzeba być na bieżąco z najnowszymi trendami i strategiami. Domeną XXI wieku i ery internetu jest nieograniczony dostęp do wiedzy. Dzięki temu mamy możliwość korzystania z najróżniejszych szkoleń. Potencjalne finansowe przeszkody, już nie są takie trudnego pokonania, ponieważ na rynku znajdziesz zarówno szkolenia płatne, jak i te darmowe. 

Budowanie strategii marki stanowi kluczową rolę w działaniach marketingowych. Jednak najważniejszym ich elementem jest przemyślana, efektywna komunikacja z odbiorcami. Tworząc treści, musisz pamiętać o  adresatach i ich potrzebach. Ważnym jest odpowiadanie na feedback i wdrażanie zmian według sugestii Twoich konsumentów. Im bardziej zaangażujesz się w słuchanie odbiorców, tym większe zaangażowanie uzyskasz.

Chcesz poznać szczegóły realizowanych przez nas projektów komunikacji wewnętrznej i działań employer brandingowych? Napisz: halo@morebananas.pl

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
< Poprzedni wpis Następny wpis >