Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Na czym polega idea inbound marketingu?

Dagmara Adamczyk

Dagmara Adamczyk

Czy inbound marketing to zupełnie nowe zjawisko? A może korzystasz z niego już od dawna, tylko nie wiesz, że właśnie tak się nazywa? Jakie działania wpisują się w ideę inbound marketingu i jak wykorzystać go w swoim biznesie? Przeczytaj. 

Inbound marketing jest stosunkowo nowym zjawiskiem. W Polsce wyrażenie przetłumaczono jako “aktywny marketing przychodzący”. Ten niecodzienny sposób podejścia do sprzedaży ma około 9 lat. Jego główne założenie opiera się na wabieniu klienta, czyli praktykowaniu takich działań, które przyciągają odbiorców do marki. To też odpowiadanie na potrzeby, pytania i problemy klientów, a przy okazji pokazanie marki. To odwrotność tradycyjnego marketingu, który trochę “na siłę” dostarcza użytkownikom treści, których nie chcą albo agresywnie “atakuje” klientów bilbordami, pop-upami i spotami reklamowymi. 

Wszyscy mamy dosyć reklam

Współcześnie marketerzy mierzą się coraz częściej ze ślepotą banerową – czyli umiejętnością skanowania treści bez zwracania uwagi na tradycyjne reklamy, przez co te są mniej skuteczne – inbound marketing odpowiada na to przemyślaną strategią opartą na wykorzystaniu contentu.

Krzykliwe artykuły sponsorowane coraz częściej zamiast działać odstraszają i zniechęcają (zwłaszcza Milenialsów i młodszych). To, co przyciąga to unikalne, wartościowe treści, wiedza i autentyczność.

Pozwól się znaleźć

Dlatego inwestuj w treści, które pokażą, że znasz odpowiedzi na pytania i rozwiązujesz problemy Twoich odbiorców. Stwórz “ścieżkę użytkownika” – zastanów się – jak za pomocą swoich zasobów możesz zatrzymać na dłużej odbiorcę, który przeczytał artykuł na blogu? Na dole strony udostępnij związane z zagadnieniem inne wpisy albo okno zapisu do newslettera. 

Dlaczego warto?

Celem takiego marketingu jest zbudowanie z odbiorcą dialogu i długotrwałej zaangażowanej relacji. To jednocześnie działania nieinwazyjne: z założenia marketingu przychodzącego klient zachwycony kreacją reklamową albo zaciekawiony danymi treściami sam szuka, która firma odpowiada za te działania. Indbound marketing to zarzucanie sieci i czekanie, aż wpadną w nią klienci.

Najważniejsze techniki:

  • obecność w mediach społecznościowych (webinary, transmisje, czat ze specjalistą, dawkowanie wiedzy, Q&A), 
  • strona www z wysokiej jakości treściami, strukturą i designem przyjaznymi dla użytkownika, 
  • prowadzenie bloga, 
  • optymalizacja SEO pod wyszukiwarki,
  • newsletter,
  • content marketing (artykuły na portalach branżowych, newsletter, e-booki, webinaria, podcasty, filmy),
  • oferty (np. webinar, darmowy kurs, mini audyt),
  • chatboty,
  • marketing automation.

Zarzuć sieć na swoich klientów

Powyższe działania bez kontekstu przypominają zwyczajny marketing, dlatego najważniejsze jest powiązanie między nimi. Klient szukając odpowiedzi na nurtujące go pytanie w Google powinien dzięki optymalizacji SEO trafić na Twój artykuł, po przeczytaniu zaciekawiony tematem – zapisać się do newslettera albo od razu polubić stronę na Facebooku, gdzie znajdzie jeszcze np. nagranie ciekawego wywiadu. 

Inbound marketing to analizowanie zachowań użytkowników, personalizowanie komunikatów i aktywizowanie klientów, wchodzenie w dialog i promowanie wartościowych treści.

 inbound marketing

Podsumowanie

Krzykliwa kampania bannerowa “kup nasz produkt” – NIE
Estetyczna kampania bannerowa “przypominamy o naszym webinarze” – TAK

“Inbound marketing daje potężne możliwości przyciągania nowych klientów za pomocą trafnych treści, które odpowiadają na pytania w odpowiednim momencie podróży kupującego.

Pozwól się znaleźć klientowi. Poznaj go i podsuń mu rozwiązania. Zbuduj pozycję eksperta, zadbaj o relację – pisz, udzielaj się, bądź w kontakcie. Personalizuj komunikat. Spraw by klient ewoluował w przyjaciela Twojej marki, by z czasem mógł być jej ambasadorem albo wręcz promotorem. 

 

Dagmara Adamczyk

Dagmara Adamczyk

W More Bananas… jestem Social Media Specjalistką i zajmuję się komunikacją marek w mediach społecznościowych. Piszę, planuję, wdrażam, monitoruję, moderuję, reaguję, realizuję kampanie, raportuję i dużo się śmieję.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii