Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Custom publishing

Redakcja

Redakcja

Custom publishing to jedno z klasycznych narzędzi content marketingu, czyli działań, mających na celu zainteresowanie odbiorcy treściami tworzonymi i publikowanymi przez (lub na zlecenie) firmy. Najczęściej stykamy się z nim w postaci wydawnictw, ukazujących się cyklicznie bądź okazjonalnie.

Mają one zwykle cztery podstawowe zadania: 

  1. przyciągnąć uwagę klientów,
  2. wzbudzić jego zainteresowanie, 
  3. wywołać jego pożądanie, 
  4. skłonić go do podjęcia określonych działań.

Służą do zwiększania lojalności klientów, rozpoznawalności marki, a także jako narzędzie komunikacji wewnętrznej z pracownikami lub innymi grupami interesariuszy. Ich najważniejsze cele to: 

  • informowanie, 
  • motywowanie, 
  • integrowanie, 
  • edukowanie, 
  • budowanie kultury organizacyjnej. 

Custom publishing – sprawdź ofertę

Skoro wiesz, jak custom publishing może pomóc realizować Twoje cele, pora zapytać: „Jak przebiega proces”?

  1. briefing, czyli poznanie założeń i celów biznesowych, 
  2. research rozwiązań branży i konkurencji,
  3. przygotowanie koncepcji wydawnictwa – założenia contentowe,
  4. makietowanie,
  5. prezentacja koncepcji – przedstawienie założeń, sprawdzian dostosowania do potrzeb grupy docelowej,
  6. konsultacje z klientem, poprawki/modyfikacje/feedback,
  7. po akceptacji projektu, przygotowanie plików do produkcji.

Przygotowujemy różnorodne wydawnictwa, magazyny, plakaty, ulotki oraz katalogi. Teksty, dopasowane do potrzeb grupy docelowej, łączymy z dobrze zaprojektowanymi  grafikami i zdjęciami. Wszystko po to, aby o Twojej marce mówiło się dużo i dobrze. Tworzymy strony internetowe zgodnie z zasadami UX design, a także wszelkie formy publikacji offline. 

Czym jest custom publishing?

Współczesny custom publishing to najczęściej wydawnictwa online, ale w każdej branży powszechne są nadal wydawnictwa tradycyjne – papierowe. Najpopularniejsze obecnie narzędzia custom publishingu to:

  • newslettery/mailingi,
  • wydawnictwa online,
  • katalogi/strony (landingi) produktowe,
  • książki/e-booki,
  • strony internetowe zgodne z UX design i systemami identyfikacji wizualnej,

oraz tworzenie contentu (artykułów, filmów, nagrań, zdjęć) do ukazujących się już publikacji.

Dla komunikacji marki z otoczeniem tradycyjne formy custom publishingu są cenne ze względu na:

  • atrakcyjną postać, zarówno w wersji online jak i offline,
  • tradycyjną, budzącą zaufanie formę, 
  • wartościowe treści i wysokiej jakości grafiki,
  • możliwość dystrybucji treści offline (np. podczas wydarzeń zewnętrznych),
  • popularność w starszych grupach odbiorców,
  • możliwość wspierania komunikacji w kanałach digital.

Jak przygotować się do wydawania czasopisma firmowego?

Planując wydawanie czasopisma firmowego, należy: 

  • precyzyjnie sformułować oczekiwania względem projektu, 
  • przedstawić wizję i cele firmy, 
  • wyznaczyć osoby odpowiedzialne,
  • ustalić harmonogram publikacji, 
  • oraz wskaźniki oceny jej efektywności. 

Kolejne kluczowe zagadnienia to: 

  • częstotliwość wydawania czasopisma i jego objętość,
  • koszty redakcji i korekty, 
  • ewentualne honoraria autorskie, 
  • koszty produkcji i dystrybucji, 
  • koszty obsługi graficznej, składu, druku.

…i wielu innych.

A po zebraniu tych informacji, przemyśleć, czy nie warto zlecić wydawania czasopisma agencji, specjalizującej się w tego typu usługach

Co przemawia za tym rozwiązaniem? 

  • nasze doświadczenie w custom publishingu, 
  • umiejętności pisarskie współpracujących z nami dziennikarzy, 
  • koszty działań wydawniczych (druk, papier, itd.), 
  • odciążenie zasobów firmy.

 

Redakcja

Redakcja

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii