Custom publishing to jedno z klasycznych narzędzi content marketingu, czyli działań, mających na celu zainteresowanie odbiorcy treściami tworzonymi i publikowanymi przez (lub na zlecenie) firmy. Najczęściej stykamy się z nim w postaci wydawnictw, ukazujących się cyklicznie bądź okazjonalnie.
Mają one zwykle cztery podstawowe zadania:
- przyciągnąć uwagę klientów,
- wzbudzić jego zainteresowanie,
- wywołać jego pożądanie,
- skłonić go do podjęcia określonych działań.
Służą do zwiększania lojalności klientów, rozpoznawalności marki, a także jako narzędzie komunikacji wewnętrznej z pracownikami lub innymi grupami interesariuszy. Ich najważniejsze cele to:
- informowanie,
- motywowanie,
- integrowanie,
- edukowanie,
- budowanie kultury organizacyjnej.
Custom publishing – sprawdź ofertę
Skoro wiesz, jak custom publishing może pomóc realizować Twoje cele, pora zapytać: „Jak przebiega proces”?
- briefing, czyli poznanie założeń i celów biznesowych,
- research rozwiązań branży i konkurencji,
- przygotowanie koncepcji wydawnictwa – założenia contentowe,
- makietowanie,
- prezentacja koncepcji – przedstawienie założeń, sprawdzian dostosowania do potrzeb grupy docelowej,
- konsultacje z klientem, poprawki/modyfikacje/feedback,
- po akceptacji projektu, przygotowanie plików do produkcji.
Przygotowujemy różnorodne wydawnictwa, magazyny, plakaty, ulotki oraz katalogi. Teksty, dopasowane do potrzeb grupy docelowej, łączymy z dobrze zaprojektowanymi grafikami i zdjęciami. Wszystko po to, aby o Twojej marce mówiło się dużo i dobrze. Tworzymy strony internetowe zgodnie z zasadami UX design, a także wszelkie formy publikacji offline.
Czym jest custom publishing?
Współczesny custom publishing to najczęściej wydawnictwa online, ale w każdej branży powszechne są nadal wydawnictwa tradycyjne – papierowe. Najpopularniejsze obecnie narzędzia custom publishingu to:
- newslettery/mailingi,
- wydawnictwa online,
- katalogi/strony (landingi) produktowe,
- książki/e-booki,
- strony internetowe zgodne z UX design i systemami identyfikacji wizualnej,
oraz tworzenie contentu (artykułów, filmów, nagrań, zdjęć) do ukazujących się już publikacji.
Dla komunikacji marki z otoczeniem tradycyjne formy custom publishingu są cenne ze względu na:
- atrakcyjną postać, zarówno w wersji online jak i offline,
- tradycyjną, budzącą zaufanie formę,
- wartościowe treści i wysokiej jakości grafiki,
- możliwość dystrybucji treści offline (np. podczas wydarzeń zewnętrznych),
- popularność w starszych grupach odbiorców,
- możliwość wspierania komunikacji w kanałach digital.
Jak przygotować się do wydawania czasopisma firmowego?
Planując wydawanie czasopisma firmowego, należy:
- precyzyjnie sformułować oczekiwania względem projektu,
- przedstawić wizję i cele firmy,
- wyznaczyć osoby odpowiedzialne,
- ustalić harmonogram publikacji,
- oraz wskaźniki oceny jej efektywności.
Kolejne kluczowe zagadnienia to:
- częstotliwość wydawania czasopisma i jego objętość,
- koszty redakcji i korekty,
- ewentualne honoraria autorskie,
- koszty produkcji i dystrybucji,
- koszty obsługi graficznej, składu, druku.
…i wielu innych.
A po zebraniu tych informacji, przemyśleć, czy nie warto zlecić wydawania czasopisma agencji, specjalizującej się w tego typu usługach.
Co przemawia za tym rozwiązaniem?
- nasze doświadczenie w custom publishingu,
- umiejętności pisarskie współpracujących z nami dziennikarzy,
- koszty działań wydawniczych (druk, papier, itd.),
- odciążenie zasobów firmy.