Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Content marketing w More Bananas

Redakcja

Redakcja

Jak zwrócić na siebie uwagę klientów, nawiązać z nimi relacje i wzbudzić ich zaufanie? Jak budować pozycję eksperta w branży i przedstawić im zalety produktów lub usług? Te pytania zna każdy, kto miał do czynienia ze sprzedażą, promocją lub prowadzeniem biznesu. Odpowiedź da się zamknąć w słowach content marketing. 

Content marketing – sprawdź ofertę

Ktokolwiek zajmował się sprzedażą wie, że najbardziej liczą się w niej trzy umiejętności:

  • rozpoznawania potrzeb, 
  • mówienia językiem korzyści 
  • odpowiedniego „prowadzenia rozmowy”.

Wiesz przecież, że treści zapadają nam w pamięć tylko pod warunkiem, że są mądre, przydatne lub zabawne. Oczywiście najlepiej, jeśli połączymy te trzy wartości.

Dlatego w More Bananas za najlepszą promocję, uważamy bycie doradcą klienta. Nienachalnym, pomocnym i wprowadzającym go w dobry nastrój.

Jak działa nasza “bananowa filozofia”?

„Bananowa filozofia” działań content marketingowych, które Ci oferujemy opiera się na kilku prostych elementach:

  • Dawać trwałą wartość Twoim klientom
  • …pomagać im rozwiązywać realne problemy
  • …a tym samym budzić ich zaufanie
  • …permanentnie angażować w komunikację,
  • …i nie tworzyć niepotrzebnej presji.

Stworzymy treści, które pozwolą budować zaangażowanie Twoich odbiorców, łączyć ich w społeczności i wzmacniać przywiązanie do marki. To ich opinie i potrzeby są najważniejsze, niezależnie, czy chcesz tworzyć serię tekstów eksperckich na bloga, nagrać podcast albo wideo, czy realizować transmisje.

Czym jest content marketing?

Content marketing to, w największym skrócie, tworzenie i rozpowszechniania treści wartościowych i atrakcyjnych dla Twojej grupy docelowej. Mają one, między innymi: 

  • pozyskiwać uwagę,
  • komunikować markę,
  • zapoznawać z produktem lub usługą,
  • objaśniać jego działanie,
  • angażować w konwersację z marką
  • …i w konsekwencji skłaniać do podjęcia decyzji zakupowej.

Marketing treści ma jednak jeszcze inne zadania – może być elementem obsługi pozakupowej, a także narzędziem do sprzedaży. 

Storytelling pozwoli Ci: 

  • nawiązać z klientem partnerską relację,
  • budować jego lojalność, 
  • uczynić z niego promotora Twojej marki. 

Aby jednak działania contentowe były skuteczne, jesteśmy zmuszeni kierować się w doborze tematów wyłącznie tym, co zainteresuje odbiorcę.

Sprawdź też: Content marketing – co to jest i dlaczego warto? Podstawy content marketingu

Inbound, a outbound marketing

Skuteczność marketingu treści wynika z usytuowania go po stronie ‘inbound’ czyli „marketingu przychodzącego”, pozbawionego natarczywości tradycyjnych działań, mających na celu pozyskanie klienta i nakłonienie go do zakupu. 

Inbound marketing, czyli marketing przychodzący, opiera się na tym, że to użytkownicy wyszukują i odnajdują interesujące ich treści, podczas gdy w przypadku outbound marketingu, czyli marketingu wychodzącego, treści są rozpowszechniane z zamiarem trafienia do właściwego odbiorcy.

Główna rola treści w outbound marketingu to wsparcie sprzedaży, natomiast w przypadku inbound marketingu odpowiadają one na potrzeby użytkowników.

Oba rodzaje marketingu wykorzystują różne systemy komunikacji pomiędzy nadawcą a odbiorcą. W inbound marketingu komunikacja jest dwustronna, w przeciwieństwie do outbound marketingu, gdzie zazwyczaj występuje komunikacja jednostronna.

Podejście użytkowników do konsumowania treści również się różnią. W inbound marketingu użytkownicy stają się potencjalnymi klientami w miarę konsumowania treści, podczas gdy w outbound marketingu jest to postrzegane przez użytkowników jako obarczone nachalnym przekazem sprzedażowym.

Jeśli chodzi o kanały komunikacji, inbound marketing korzysta z własnych stron internetowych, blogów, e-booków i mediów społecznościowych. Natomiast outbound marketing prowadzony jest na szerszą skalę i wykorzystuje między innymi reklamy w radiu, telewizji i czasopismach. Telemarketing również jest częstą praktyką w marketingu wychodzącym, podobnie jak banery reklamowe.

Rola content marketingu

W strukturze lejka sprzedażowego, content marketing odgrywa kluczową rolę. „Zimne” leady, czyli odbiorcy nie wykazujący zainteresowania marką ani tym bardziej zakupem są zapoznawani z marką i edukowani. „Ciepłe” leady, czyli osoby zaznajomione z brandem i produktem, ale jeszcze przed decyzją zakupową, otrzymują szczegółowe informacje na ich temat i porównują je z ofertą konkurencji. „Gorące” leady, a więc ludzie przekonani do zakupu, potrzebują obsługi posprzedażowej, bo ich zaangażowanie może pozyskać dla Ciebie kolejnych klientów. Na każdym poziomie lejka sprzedażowego możemy dostarczać im wartościoweużyteczne treści.

Podczas gdy tradycyjny marketing wysyła ogólne komunikaty do szerokiej (i często niezainteresowanej) grupy odbiorców, content marketing tworzy i oferuje treści opracowane specjalnie dla różnych odbiorców, istotne dla nich na każdym z etapów „customer journey”.

W działaniach contentowych, które oferujemy naszym klientom, użyteczność tego, co tworzymy i publikujemy: 

  • przyciąga zainteresowanych, 
  • angażuje ich w zapoznawanie się z treścią lub wejście w konwersacje z firmą,
  • doprowadza do zmiany postaw, 
  • pomaga podjąć decyzje zakupowe,
  • skłania do upublicznienia swoich wyborów,
  • motywuje użytkowników do tworzenia i publikowania własnych treści (User Generated Content) związanych z marką.

Formaty treści w content marketingu:

  • treści w social media (poza blogiem),
  • infografika,
  • e-book,
  • newsletter,
  • webinar,
  • poradniki i artykuły na stronie www,
  • case study,
  • wideo,
  • podcast,
  • prezentacje online,
  • white paper.

Strategia content marketingu

Krok 1. research

Jak każdy rodzaj działań marketingowych, tworzenie i rozpowszechnianie contentu, powinno być poprzedzone analizą rynku, badaniem potrzeb odbiorców i zidentyfikowaniem konkurencji. Już na tym etapie gromadzimy inspiracje i tematy do późniejszego tworzenia treści dla Twoich klientów. 

Krok 2. cele

Kiedy zgromadzimy niezbędne dane, przeanalizujemy je i zbierzemy wnioski, wspólnie wybierzemy cele, czyli odpowiemy na pytanie, jakie długotrwałe efekty mają przynieść działania content marketingowe. Przykładowe cele to sprzedaż kursu lub usługi w internecie, pozyskanie osób do uczestnictwa w webinarze czy instalacja aplikacji. W strategii uwzględnimy persony, czyli opisy sylwetek potencjalnych klientów – odbiorców treści.

Krok 3. odbiorcy

To szczególnie ważne, ponieważ najczęściej  grupa docelowa nie jest jednorodna i dla przedstawicieli każdego z segmentów trzeba będzie przygotowywać nieco inne przekazy. Na tym etapie warto też zacząć sporządzać listę tematów wartościowych dla potencjalnych nabywców naszego produktu bądź usługi, a także wspierających działania SEO.

Krok 4. taktyki, kanały i narzędzia

Po zdefiniowaniu celów, należy ustalić taktyki, dokonać wyboru kanałów dystrybucji naszych treści i określić rodzaje contentu oraz proporcje, w jakich będzie publikowany. 

Krok 5. harmonogram, budżet i wskaźniki ewaluacji

Powyższe informacje powinny znaleźć się w drugim najważniejszym po strategii dokumencie, jakim jest harmonogram działań contentowych. Jako, że wartościowy content zwykle wymaga nakładów, strategia musi również zawierać ustalenia budżetowe. Wśród elementów obowiązkowych są także wskaźniki efektywności, dzięki którym będziemy wiedzieć, czy Twoja kampania przynosi założone rezultaty.

Przeczytaj: Jak przeprowadzić korektę tekstu?

Przykłady działań content marketingowych

Po audycie treści i przygotowaniu szczegółowej strategii content marketingowej oraz po uzyskaniu Twojej akceptacji, przystępujemy do dzieła: 

  • tworzymy artykuły i grafiki, 
  • realizujemy filmy i livestreamy,
  • prowadzimy serwisy contentowe i blogi, 
  • projektujemy plakaty, ulotki, e-booki, infografiki, katalogi i foldery informacyjne,
  • organizujemy konkursy i akcje niestandardowe,
  • koordynujemy współpracę z influencerami.

Przygotowany dla Ciebie content opublikujemy na stronach, blogach i w podcastach i we wszystkich innych kanałach, których używają Twoi przyszli klienci.

Oprócz najbardziej znanych mediów, jak 

  • Facebook,
  • Instagram,
  • YouTube

działamy także na: 

  • Pintereście
  • Twitterze
  • LinkedInie
  • Clubhousie
  • TikToku 
  • …i wielu innych.

Podsumowanie

Mechanizm działania content marketingu jest w większości przypadków podobny:
klient zaufa Ci, jeśli będzie miał dowody na Twoje doświadczenie i znajomość tematu

Pierwszy tekst lub wideo, które rozwiąże jego problem lub po prostu nauczy czegoś nowego, przekona go do zakupu właśnie u Ciebie.

Umocni go to w przekonaniu do Twojej marki, jeśli będzie mu towarzyszyła należyta „obsługa contentowa”

Niewykluczone, że kiedy klient wejdzie z Tobą w konwersację sam stanie się promotorem Twojej marki, polecając ją w swojej sieci kontaktów. 

 

Zadbamy o to!

Redakcja

Redakcja

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii