Wpisz sw贸j adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyra偶am zgod臋 na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za po艣rednictwem adresu e-mail. Informacje b臋d膮 wysy艂ane w formie newslettera zawieraj膮cego wy艂膮cznie warto艣ciowe tre艣ci.

Potwierdzam, 偶e jestem 艣wiadomy, 偶e administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzib膮 w Krakowie i 偶e administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapozna艂em si臋 z informacj膮 o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatno艣ci.

#KARMIMYWIEDZ膭

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pe艂en niespodzianek

Ka偶dego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawd藕!
x

Brief jako przewodnik po kampanii z influencerami

Karolina Kumor

Karolina Kumor

Od kilku lat influencer marketing jest ju偶 osobn膮, pr臋偶nie dzia艂aj膮c膮 ga艂臋zi膮 strategii niejednej firmy, na kt贸r膮 przeznacza si臋 specjalnie wydzielony bud偶et, podczas planowania dzia艂a艅 promocyjnych.聽W jaki spos贸b przeprowadzi膰 kampani臋 tak, by marka na niej zyska艂a – dos艂ownie i w przeno艣ni?

Zacznij od stworzenia briefu, czyli przejrzystego dokumentu, w kt贸rym znajd膮 si臋 wszelkie potrzebne informacje o kampanii. Ma by膰 pewnego rodzaju przewodnikiem dla influencera. Ta w艂a艣nie metafora pos艂u偶y艂a mi do stworzenia tego artyku艂u.聽

CELE聽

Zanim jednak o zawarto艣ci przewodnika, zacznijmy od samej potrzeby jego zakupu. Kupujesz go w konkretnym celu. Ma Ci pom贸c w odnalezieniu si臋 w nowym miejscu. Tak samo brief – ma by膰 odpowiedzi膮 na nowe – dla influencera.聽

W briefie powinny znale藕膰 si臋 cele, jakie chcesz zrealizowa膰 dzi臋ki kampanii: wizerunkowe, b膮d藕 sprzeda偶owe.Tw贸rca musi wiedzie膰, co ma robi膰, co mo偶e zaoferowa膰 swojej spo艂eczno艣ci. Je艣li twoim celem jest sprzeda偶, mierz efekty – na przyk艂ad przej艣cia na stron臋 sklepu za pomoc膮 spersonalizowanego linku czy kodu dla obserwator贸w osoby, z kt贸r膮 zdecydujesz si臋 wsp贸艂pracowa膰.

NAZWA KAMPANII聽

Co znajduje si臋 na ok艂adce przewodnika? Bingo! Nazwa miejsca, do kt贸rego chcesz podr贸偶owa膰. Tak samo na pocz膮tku napisz鈥 nazw臋 marki, jak i samej kampanii, kt贸r膮 planujesz. Mo偶e by膰 robocza, opisowa, jednak najlepiej je艣li b臋dzie ju偶 finaln膮 nazw膮 realizowanego projektu. Je艣li jeste艣 mark膮 oferuj膮c膮 kosmetyki do w艂os贸w i planujesz promowa膰 swoje od偶ywki od wrze艣nia, mo偶esz stworzy膰 kampani臋 o nazwie: 鈥淎kcja-regeneracja! W艂osy po wakacjach鈥.

B臋dzie to znak dla tw贸rcy, 偶e cenisz sobie kreatywno艣膰 i oczekujesz od niego pomys艂owo艣ci w przedstawieniu produktu. Dodatkowo podpowiadasz mu, jak dzia艂a膰. Mo偶e wykorzysta膰 zdj臋cie z wakacji, czy zaproponowa膰 swoim followersom konkurs tematyczny.聽

AUTOR

Zgadza si臋, ten kto napisa艂 przewodnik jest cz臋sto pomijany, jednak w przypadku briefa nies艂ychanie wa偶ne jest, by znalaz艂y si臋 tam informacje o Twojej marce: jej misji, warto艣ciach.

Zobacz te偶: Strategia content marketingowa krok po kroku

Przedstaw si臋! Niech tw贸rca wie, z kim b臋dzie wsp贸艂pracowa膰. Najlepiej je艣li b臋dzie podziela艂 Twoje warto艣ci, wtedy przekaz kampanii b臋dzie autentyczny, a na tym powinno zale偶e膰 Ci najbardziej.聽

ZAKRES DZIA艁A艃

W briefie mo偶esz zawrze膰 sw贸j gotowy pomys艂 na przebieg kampanii, spos贸b, w jaki widzisz wykonane przez influencera zadanie, pomys艂 na konkurs i inne. Jednak zastan贸w si臋, czy nie lepiej zostawi膰 wi臋cej swobody tw贸rcy? Zapozna si臋 z Twoim briefem, wy艣le to co wykona艂 do akceptacji, wi臋c nic nie zostanie opublikowane bez Twojej zgody, a przekaz kt贸ry stworzy b臋dzie w stu procentach autentyczny. To on zna najlepiej swoj膮 spo艂eczno艣膰, wie w jaki spos贸b przedstawi膰 produkt, by by艂 dla nich u偶yteczny, bez 艣ciemy. Dodatkowo zyskasz w oczach influencera, zostawiaj膮c mu pole do popisu i ch臋tnie we藕mie udzia艂 w kampanii. Wbrew pozorom, warto艣ciowi influencerzy skrupulatnie wybieraj膮 firmy, z kt贸rymi wsp贸艂pracuj膮, poniewa偶 bardzo zale偶y im na budowanej przez siebie spo艂eczno艣ci, ich zaufaniu.聽

Ty chyba te偶 ostatecznie cenisz sobie to, 偶e nic co w przewodniku nie jest Ci narzucane jako obligatoryjne? 馃槈聽

MIEJSCA聽

To g艂贸wne sk艂adowe przewodnika. Ty r贸wnie偶 musisz okre艣li膰 miejsca, gdzie odbywa膰 si臋 b臋dzie kampania. Na Instagramie, YouTubie, a mo偶e chcesz zaanga偶owa膰 bloger贸w. Wszystko zale偶y od tego, co chcesz osi膮gn膮膰. Pierwsze z wymienionych medi贸w charakteryzuje si臋 pi臋knymi zdj臋ciami, wi臋c zaanga偶uj Instagramerki, je艣li chcesz wypromowa膰 now膮 kolekcj臋 swojego sklepu z ubraniami. Jest ca艂a rzesza YouTuberek, kt贸re mog膮 godzinami opowiada膰 o kosmetykach. Masz tak膮 mark臋? Wiesz, gdzie celowa膰!

Zale偶y Ci na rzeczowych tekstach? Wybierz odpowiednich bloger贸w, kt贸rzy w odpowiedni spos贸b poka偶膮 i opisz膮 w艂a艣nie Tw贸j produkt tak, by w spos贸b autentyczny dotrze膰 do Twojej grupy docelowej.

KIM S膭 TWOI KLIENCI

Tak jak w przewodniku nie brakuje informacji o mentalno艣ci mieszka艅c贸w kraju, do kt贸rego zmierzasz, tak musisz poinformowa膰 tw贸rc臋 internetowego, kim jest Twoja grupa docelowa. Ten etap r贸wnie偶 Tobie pomo偶e wybra膰 w艂a艣ciwych influencer贸w. Sprzedajesz ubrania dla dzieci? Postaw na tw贸rc贸w parentingowych. S膮 to ciuchy dla dzieci w wieku do 5 lat? Pami臋taj, by prze艣wietli膰 osoby, z kt贸rymi chcesz wsp贸艂pracowa膰! Popularna mama pierwszoklasisty nie b臋dzie dobrym wyborem. Twoje ubrania cechuje wysoka jako艣膰, a co za tym idzie wysoka cena? Sprawd藕, czy wybrane przez Ciebie osoby polecaj膮 produkty luksusowe i jak reaguje na to ich spo艂eczno艣膰.

POKA呕 TO!

Co to za przewodnik bez zdj臋膰?! Przed podr贸偶膮 chcemy poczu膰 przedsmak tego, co nas czeka i co mo偶emy zobaczy膰. W briefie zamie艣膰 wszelkie materia艂y wizualne, kt贸re mog膮 si臋 przyda膰: jak wygl膮d produktu, zdj臋cia z sesji itp. Ewentualnie dodaj linki: do strony www, do fanpejd偶a na Facebooka. Przydatna b臋dzie oczywi艣cie nazwa konta na Instagramie czy kana艂u na Youtubie.聽

CENY

W briefie mo偶esz zawrze膰 planowany bud偶et na kampani臋 i poprosi膰, by tw贸rca internetowy zaproponowa艂, co w jego ramach jest w stanie zrobi膰 lub po prostu zapyta膰 o standardow膮 wycen臋 jego dzia艂a艅.聽

Je艣li ustalisz na samym pocz膮tku, ile chcesz przeznaczy膰 na kampani臋 z influencerami i zdecydujesz si臋 zleci膰 jej przeprowadzenie agencji, to w jej gestii b臋dzie pozyskanie wycen od odpowiednich tw贸rc贸w.

Powodzenia! I pami臋taj: im wi臋cej informacji w briefie tym lepiej, jednak postaw na jego skondensowan膮 form臋: niech zdania b臋d膮 kr贸tkie, rzeczowe, wystrzegaj si臋 pisania elaborat贸w na temat Twojej marki. Je艣li influencer b臋dzie zainteresowany na powa偶nie wsp贸艂prac膮, sam wejdzie g艂臋biej w temat. Dodatkowo, najzwyczajniej nie ma on czasu, lub nie chce go traci膰 na czytanie 艣ciany tekstu, co mo偶e okaza膰 si臋 dla niego bezzasadne. Niech b臋dzie kr贸tko i na temat, z najwa偶niejszymi sprawami i datami.聽

Autor:

Karolina Kumor
Social media manager

Karolina Kumor

Karolina Kumor

Udost臋pnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artyku艂y w tej kategorii