Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Branding

Redakcja

Redakcja

Branding to budowanie świadomości marki i tworzenie jej tożsamości, która pozwoli utrzymać i pozyskiwać klientów. Początkiem tego procesu jest stworzenie strategii marki. Aby ta mogła powstać, musisz znać podstawowe założenia jej funkcjonowania, a także wiedzieć, jakie mają być pierwsze skojarzenia z nią oraz jakich elementów należy użyć, aby wywołać w klientach określone emocje. To one są najważniejsze…

Żadna decyzja zakupowa nie jest dziełem przypadku, ale w znacznym stopniu efektem pracy specjalistów od strategii, contentu i identyfikacji wizualnej. Dobry branding zapewni Twojej marce długotrwałą obecność w umysłach konsumentów, umożliwi jej stały rozwój i generowanie regularnych zysków. 

Celem brandingu jest zbudowanie rozpoznawalnego wizerunku marki, ale by wyróżniała się ona na rynku, musi posiadać unikalne cechy i wartości, z którymi będą mogli identyfikować się odbiorcy. Wszystkie, już na samym początku procesu planowania, powinny zostać zapisane w kluczowym dokumencie, jakim jest strategia marki. Opisuje ona, czym marka jest teraz i jaka powinna być w przyszłości, a także określa kierunki jej rozwoju. Zawiera również odpowiedzi na pytania: 

„Na co zwrócić szczególną uwagę podczas tworzenia systemu identyfikacji wizualnej”

oraz 

„Kto, gdzie, po co i w jaki sposób będzie wdrażać i stosować identyfikację wizualną”? 

Na tym etapie trzeba także ustalić, czy części systemu mają powstać od zera (np. dla nowej marki), czy dla już istniejącej. W pierwszym przypadku grafik ma szerokie pole do popisu. Może każdy element zaprojektować tak, aby uzupełniał się z innymi składowymi. W drugim przypadku następuje rebranding. Przy użyciu różnorodnych narzędzi ujednolica się powstałe do tej pory materiały graficzne oraz dodaje nowe, tworząc spójny i efektowny przekaz wizualny.

Co możemy stworzyć dla Twojej firmy? 

  • nazwę, logo i slogan, czyli oznaczenie marki;
  • księgę znaku, zawierającą wszystkie potrzebne materiały i parametry identyfikacji graficznej;
  • zestaw barw (np. materiałów, oznaczeń, siedziby, itp.); 
  • elementy dekoracyjne;
  • kroje pisma (tak, wiemy, niektórzy nadal piszą „kroje czcionki”);
  • pieczątki firmowe (tak, nadal są w użyciu);
  • materiały marketingowe (ulotki, gadżety, wizytówki);
  • design i aranżację siedziby firmy oraz jej otoczenia;
  • projekty stoisk targowych i witryn sklepowych;
  • wygląd opakowań, sposobu i miejsc ekspozycji produktów;
  • stronę internetową i design profili w social mediach;
  • … a nawet dress code dla pracowników.

Kiedy zakończymy prace, otrzymasz gotowy do wdrożenia system elementów, które stanowią o rozpoznawalności Twojej marki. Zapewne za jakiś czas trzeba będzie nadać mu bardziej nowoczesnego wyrazu, zgodnego z aktualnymi kierunkami. Pamiętaj, że on też podlega ewolucji, a trendy w designie zmieniają się szybciej niż upodobania konsumentów. 

Co jest potrzebne, żeby stworzyć system identyfikacji wizualnej?

Zobacz, jak wyglądają poszczególne etapy projektu brandingowego, realizowanego z More Bananas:

  1. Briefowanie, poznanie założeń, celów biznesowych klienta. 
  2. Research branży i konkurencji.
  3. Praca koncepcyjna – szkice, pierwsze propozycje, pomysły.
  4. Przygotowanie koncepcji brandingu – założenia projektowe, dobranie kolorystyki, typografii.
  5. Prezentacja koncepcji – przedstawienie założeń, argumentacja, pokazanie przykładów egzekucji (funkcjonowania znaku) np. na kubkach lub w innych materiałach promocyjnych. 
  6. Konsultacje z klientem, ewentualne poprawki/modyfikacje/feedback.
  7. Po akceptacji przygotowanie księgi znaku z podstawowym opisem brandu, kolorystyki, typografii, moodboardów i przykładów egzekucji znaku (np. na koszulkach, materiałach reklamowych).

Wiemy, że współpraca przy brandingu wymaga od obu stron całkowitej szczerości, świetnej komunikacji i atmosfery zaufania. Potrafimy o to zadbać. Nasi graficy nie mogą się Ciebie doczekać.

Identyfikacja wizualna firmy – dlaczego jest tak ważna?

Fundamentalna zasada marketingu głosi: „wyróżniaj się albo giń”. I właśnie o to wyróżnienie chodzi przede wszystkim. Identyfikacja graficzna firmy, zwana też identyfikacją wizualną, tworzy tożsamość marki. To ustalony zespół cech i pomysłów, który da jej w efekcie rozpoznawalność. A ta pozwala, między innymi: 

  • szybko odnaleźć produkt na sklepowej półce;
  • błyskawicznie wyszukać w e-sklepie interesujący nas artykuł;
  • w jednej chwili wybrać firmę ubezpieczeniową, rozpoznawaną jako rzetelna (czy słusznie, to osobna kwestia);
  • wyróżnić w komunikacji lokalną restaurację na tle sieciowej konkurencji;
  • szybciej i taniej wprowadzać kolejne produkty danej marki do dystrybucji;
  • …i uzyskać wiele innych wymiernych korzyści. 

Najważniejsze elementy brandingu

Najważniejszym etapem brandingu jest wybranie nazwy marki, stworzenie claimu (sloganu) i zaprojektowanie logo. Uważa się te elementy za najważniejsze, ponieważ stale powtarzają się w komunikacji i najlepiej zapadają w pamięć odbiorcom.

Kolejny etap tworzenia wizerunku marki to system identyfikacji wizualnej, a więc dobór elementów, regularnie powracających w rozmaitych materiałach i kanałach komunikacji. Mowa tu o drukach akcydensowych  jak np. wizytówki, listowniki czy szablony zaproszeń, ale także o katalogach i pozostałych materiałach wsparcia sprzedaży. W następnej kolejności projektuje się materiały wizerunkowe, formaty reklam i gadżety. Po zamknięciu tego procesu powinno nastąpić zaprojektowanie komunikacji marki w digitalu, czyli m.in. wyglądu strony internetowej, profili w social mediach oraz mailingów i newsletterów. 

Dokument, w którym zebrane są efekty powyższych etapów, to brandbook

Muszą się w nim znaleźć:

  • znak i jego zastosowanie;
  • kolorystyka firmowa;
  • siatka modułowa;
  • pole ochronne znaku;
  • niedozwolone wersje znaku;
  • najmniejszy dopuszczalny rozmiar znaku;
  • typografia;
  • ikony i ilustracje;
  • reguły i przykłady stosowania elementów identyfikacji wizualnej w postach w mediach społecznościowych, w prezentacjach, na papierze firmowym, wizytówkach, w druku oraz na innych materiałach i gadżetach firmowych.

Promuj swoją markę

Przekonaliśmy Cię, że warto powierzyć nam branding Twojej marki? 

Inwestycja w identyfikację wizualną firmy przynosi szybki zwrot. Również dlatego, że rozpoznawalna marka pozwala kształtować ceny na znacznie wyższym poziomie. 

Rozpoznawalna marka to:

  • większe zyski; 
  • łatwiejsze wprowadzanie na rynek nowych wzorów i produktów;
  • lepsze relacje z partnerami handlowymi;
  • wyższa odporność w sytuacjach kryzysowych. 

Cele brandingu to:

  • kształtowanie marki w świadomości odbiorców; 
  • tworzenie jej pozytywnego wizerunku; 
  • wzbudzenie pozytywnych skojarzeń z marką;
  • wyróżnienie marki na tle konkurencji. 

Jak widzisz, spójny i konsekwentnie wdrażany system identyfikacji wizualnej to potężne narzędzie marketingowe. Może ono pomóc Twojej firmie pozyskiwać nowych klientów i lokalizować dotychczasowych. Paleta zastosowań elementów tego systemu jest imponująca i pozwala docierać do odbiorców w wielu różnych miejscach i sytuacjach. 

Dzięki stałemu i konsekwentnemu stosowaniu zwiększa się rozpoznawalność i zapamiętywalność marki. A to bezpośrednio przekłada się na przychody firmy.

I jak? Przekonaliśmy Cię? Napisz na halo@morebananas.pl, jak możemy pomóc Twojej firmie. 🙂

Redakcja

Redakcja

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii