Wpisz sw贸j adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyra偶am zgod臋 na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za po艣rednictwem adresu e-mail. Informacje b臋d膮 wysy艂ane w formie newslettera zawieraj膮cego wy艂膮cznie warto艣ciowe tre艣ci.

Potwierdzam, 偶e jestem 艣wiadomy, 偶e administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzib膮 w Krakowie i 偶e administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapozna艂em si臋 z informacj膮 o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatno艣ci.

#KARMIMYWIEDZ膭

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pe艂en niespodzianek

Ka偶dego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawd藕!
x

Branding

Redakcja

Redakcja

Branding to budowanie 艣wiadomo艣ci marki i tworzenie jej to偶samo艣ci, kt贸ra pozwoli utrzyma膰 i pozyskiwa膰 klient贸w. Pocz膮tkiem tego procesu jest stworzenie strategii marki. Aby ta mog艂a powsta膰, musisz zna膰 podstawowe za艂o偶enia jej funkcjonowania, a tak偶e wiedzie膰, jakie maj膮 by膰 pierwsze skojarzenia z ni膮 oraz jakich element贸w nale偶y u偶y膰, aby wywo艂a膰 w klientach okre艣lone emocje. To one s膮 najwa偶niejsze鈥

呕adna decyzja zakupowa nie jest dzie艂em przypadku, ale w znacznym stopniu efektem pracy specjalist贸w od strategii, contentu i identyfikacji wizualnej. Dobry branding zapewni Twojej marce d艂ugotrwa艂膮 obecno艣膰 w umys艂ach konsument贸w, umo偶liwi jej sta艂y rozw贸j i generowanie regularnych zysk贸w.聽

Celem brandingu jest zbudowanie rozpoznawalnego wizerunku marki, ale by wyr贸偶nia艂a si臋 ona na rynku, musi posiada膰 unikalne cechy i warto艣ci, z kt贸rymi b臋d膮 mogli identyfikowa膰 si臋 odbiorcy. Wszystkie, ju偶 na samym pocz膮tku procesu planowania, powinny zosta膰 zapisane w kluczowym dokumencie, jakim jest strategia marki. Opisuje ona, czym marka jest teraz i jaka powinna by膰 w przysz艂o艣ci, a tak偶e okre艣la kierunki jej rozwoju. Zawiera r贸wnie偶 odpowiedzi na pytania:聽

鈥濶a co zwr贸ci膰 szczeg贸ln膮 uwag臋 podczas tworzenia systemu identyfikacji wizualnej鈥?聽

oraz聽

鈥濳to, gdzie, po co i w jaki spos贸b b臋dzie wdra偶a膰 i stosowa膰 identyfikacj臋 wizualn膮鈥?

Na tym etapie trzeba tak偶e ustali膰, czy cz臋艣ci systemu maj膮 powsta膰 od zera (np. dla nowej marki), czy dla ju偶 istniej膮cej. W pierwszym przypadku grafik ma szerokie pole do popisu. Mo偶e ka偶dy element zaprojektowa膰 tak, aby uzupe艂nia艂 si臋 z innymi sk艂adowymi. W drugim przypadku nast臋puje rebranding. Przy u偶yciu r贸偶norodnych narz臋dzi ujednolica si臋 powsta艂e do tej pory materia艂y graficzne oraz dodaje nowe, tworz膮c sp贸jny i efektowny przekaz wizualny.

Co mo偶emy stworzy膰 dla Twojej firmy?

  • nazw臋, logo i slogan, czyli oznaczenie marki;
  • ksi臋g臋 znaku, zawieraj膮c膮 wszystkie potrzebne materia艂y i parametry identyfikacji graficznej;
  • zestaw barw (np. materia艂贸w, oznacze艅, siedziby, itp.);聽
  • elementy dekoracyjne;
  • kroje pisma (tak, wiemy, niekt贸rzy nadal pisz膮 鈥瀔roje czcionki”);
  • piecz膮tki firmowe (tak, nadal s膮 w u偶yciu);
  • materia艂y marketingowe (ulotki, gad偶ety, wizyt贸wki);
  • design i aran偶acj臋 siedziby firmy oraz jej otoczenia;
  • projekty stoisk targowych i witryn sklepowych;
  • wygl膮d opakowa艅, sposobu i miejsc ekspozycji produkt贸w;
  • stron臋 internetow膮 i design profili w social mediach;
  • 鈥 a nawet dress code dla pracownik贸w.

Kiedy zako艅czymy prace, otrzymasz gotowy do wdro偶enia system element贸w, kt贸re stanowi膮 o rozpoznawalno艣ci Twojej marki. Zapewne za jaki艣 czas trzeba b臋dzie nada膰 mu bardziej nowoczesnego wyrazu, zgodnego z aktualnymi kierunkami. Pami臋taj, 偶e on te偶 podlega ewolucji, a trendy w designie zmieniaj膮 si臋 szybciej ni偶 upodobania konsument贸w.聽

Co jest potrzebne, 偶eby stworzy膰 system identyfikacji wizualnej?

Zobacz, jak wygl膮daj膮 poszczeg贸lne etapy projektu brandingowego, realizowanego z More Bananas:

  1. Briefowanie, poznanie za艂o偶e艅, cel贸w biznesowych klienta.聽
  2. Research bran偶y i konkurencji.
  3. Praca koncepcyjna 鈥 szkice, pierwsze propozycje, pomys艂y.
  4. Przygotowanie koncepcji brandingu 鈥 za艂o偶enia projektowe, dobranie kolorystyki, typografii.
  5. Prezentacja koncepcji 鈥 przedstawienie za艂o偶e艅, argumentacja, pokazanie przyk艂ad贸w egzekucji (funkcjonowania znaku) np. na kubkach lub w innych materia艂ach promocyjnych.聽
  6. Konsultacje z klientem, ewentualne poprawki/modyfikacje/feedback.
  7. Po akceptacji przygotowanie ksi臋gi znaku z podstawowym opisem brandu, kolorystyki, typografii, moodboard贸w i przyk艂ad贸w egzekucji znaku (np. na koszulkach, materia艂ach reklamowych).

Wiemy, 偶e wsp贸艂praca przy brandingu wymaga od obu stron ca艂kowitej szczero艣ci, 艣wietnej komunikacji i atmosfery zaufania. Potrafimy o to zadba膰. Nasi graficy nie mog膮 si臋 Ciebie doczeka膰.

Identyfikacja wizualna firmy 鈥 dlaczego jest tak wa偶na?

Fundamentalna zasada marketingu g艂osi: 鈥瀢yr贸偶niaj si臋 albo gi艅鈥. I w艂a艣nie o to wyr贸偶nienie chodzi przede wszystkim. Identyfikacja graficzna firmy, zwana te偶 identyfikacj膮 wizualn膮, tworzy to偶samo艣膰 marki. To ustalony zesp贸艂 cech i pomys艂贸w, kt贸ry da jej w efekcie rozpoznawalno艣膰. A ta pozwala, mi臋dzy innymi:聽

  • szybko odnale藕膰 produkt na sklepowej p贸艂ce;
  • b艂yskawicznie wyszuka膰 w e-sklepie interesuj膮cy nas artyku艂;
  • w jednej chwili wybra膰 firm臋 ubezpieczeniow膮, rozpoznawan膮 jako rzetelna (czy s艂usznie, to osobna kwestia);
  • wyr贸偶ni膰 w komunikacji lokaln膮 restauracj臋 na tle sieciowej konkurencji;
  • szybciej i taniej wprowadza膰 kolejne produkty danej marki do dystrybucji;
  • …i uzyska膰 wiele innych wymiernych korzy艣ci.

Najwa偶niejsze elementy brandingu

Najwa偶niejszym etapem brandingu jest wybranie nazwy marki, stworzenie claimu (sloganu) i zaprojektowanie logo. Uwa偶a si臋 te elementy za najwa偶niejsze, poniewa偶 stale powtarzaj膮 si臋 w komunikacji i najlepiej zapadaj膮 w pami臋膰 odbiorcom.

Kolejny etap tworzenia wizerunku marki to system identyfikacji wizualnej, a wi臋c dob贸r element贸w, regularnie powracaj膮cych w rozmaitych materia艂ach i kana艂ach komunikacji. Mowa tu o drukach akcydensowych聽 jak np. wizyt贸wki, listowniki czy szablony zaprosze艅, ale tak偶e o katalogach i pozosta艂ych materia艂ach wsparcia sprzeda偶y. W nast臋pnej kolejno艣ci projektuje si臋 materia艂y wizerunkowe, formaty reklam i gad偶ety. Po zamkni臋ciu tego procesu powinno nast膮pi膰 zaprojektowanie komunikacji marki w digitalu, czyli m.in. wygl膮du strony internetowej, profili w social mediach oraz mailing贸w i newsletter贸w.聽

Dokument, w kt贸rym zebrane s膮 efekty powy偶szych etap贸w, to brandbook.聽

Musz膮 si臋 w nim znale藕膰:

  • znak i jego zastosowanie;
  • kolorystyka firmowa;
  • siatka modu艂owa;
  • pole ochronne znaku;
  • niedozwolone wersje znaku;
  • najmniejszy dopuszczalny rozmiar znaku;
  • typografia;
  • ikony i ilustracje;
  • regu艂y i przyk艂ady stosowania element贸w identyfikacji wizualnej w postach w mediach spo艂eczno艣ciowych, w prezentacjach, na papierze firmowym, wizyt贸wkach, w druku oraz na innych materia艂ach i gad偶etach firmowych.

Promuj swoj膮 mark臋

Przekonali艣my Ci臋, 偶e warto powierzy膰 nam branding Twojej marki?聽

Inwestycja w identyfikacj臋 wizualn膮 firmy przynosi szybki zwrot. R贸wnie偶 dlatego, 偶e rozpoznawalna marka pozwala kszta艂towa膰 ceny na znacznie wy偶szym poziomie.聽

Rozpoznawalna marka to:

  • wi臋ksze zyski;聽
  • 艂atwiejsze wprowadzanie na rynek nowych wzor贸w i produkt贸w;
  • lepsze relacje z partnerami handlowymi;
  • wy偶sza odporno艣膰 w sytuacjach kryzysowych.聽

Cele brandingu to:

  • kszta艂towanie marki w 艣wiadomo艣ci odbiorc贸w;聽
  • tworzenie jej pozytywnego wizerunku;聽
  • wzbudzenie pozytywnych skojarze艅 z mark膮;
  • wyr贸偶nienie marki na tle konkurencji.聽

Jak widzisz, sp贸jny i konsekwentnie wdra偶any system identyfikacji wizualnej to pot臋偶ne narz臋dzie marketingowe. Mo偶e ono pom贸c Twojej firmie pozyskiwa膰 nowych klient贸w i lokalizowa膰 dotychczasowych. Paleta zastosowa艅 element贸w tego systemu jest imponuj膮ca i pozwala dociera膰 do odbiorc贸w w wielu r贸偶nych miejscach i sytuacjach.聽

Dzi臋ki sta艂emu i konsekwentnemu stosowaniu zwi臋ksza si臋 rozpoznawalno艣膰 i zapami臋tywalno艣膰 marki. A to bezpo艣rednio przek艂ada si臋 na przychody firmy.

I jak? Przekonali艣my Ci臋? Napisz na halo@morebananas.pl, jak mo偶emy pom贸c Twojej firmie. 馃檪

Redakcja

Redakcja

Udost臋pnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artyku艂y w tej kategorii