Agencja More Bananas odpowiedzialna była za kompleksową obsługę firmy BOLIX SA w mediach społecznościowych. W spójny sposób pokazywaliśmy produkty, rozwiązania i systemy ociepleń.
BOLIX jest wiodącym polskim producentem chemii budowlanej, specjalizującym się w produkcji systemów elewacyjnych. Marka BOLIX istnieje od 1991 roku i jest synonimem wysokiej jakości rozwiązań budowlanych.
W jej ofercie znajdują się profesjonalne materiały elewacyjne, takie jak: tynki (od akrylowych po silikonowe), kleje i preparaty do płytek, farby wewnętrzne i zewnętrzne, preparaty gruntujące czy chroniące przed skażeniem mikrobiologicznym budynków.
NASZ POMYSŁ
Dla marki BOLIX SA wprowadziliśmy kampanię “BO liczy się jakość”, która miała na celu zwrócenie uwagi na wyjątkowość produktów oferowanych przez firmę BOLIX. Odpowiadaliśmy też za realizację kampanii: Kalendarz ocieplenia (skupiającej się na chronologii wykonywanych prac) i Akademia ocieplenia (wyjaśnia zawiłości pojęć i samego procesu ocieplania).
Zainteresowanie powyższymi kampaniami spowodowało, że postanowiliśmy kontynuować działania. Poniżej przedstawiamy efekty najnowszej kampanii – “Wiosenne ocieplenie”.
Cele kampanii “Wiosenne Ocieplenie”:
KOMUNIKACJA
Kampania składała się z trzech części:
– obrandowanej serii postów dotyczących procesu wykonania ocieplenia krok po kroku,
– postów edukacyjnych będących uzupełnieniem pierwszej kampanii,
– konkursu – testu wiedzy dla fanów z obu kampanii.
Pomiędzy postami dotyczącymi kampanii umiejętnie umieszczone zostały posty produktowe, prezentujące ofertę klienta.
Po zakończeniu kampanii, na profilu BOLIX SA na Facebooku został przeprowadzony konkurs, w którym można było wygrać nagrody niezwykle przydatne dla specjalistów budowlanych.
Kampanię oparliśmy na dziesięciu krokach. Poszczególne posty były chętnie komentowane przez specjalistów, na dotarciu do których nam najbardziej zależało.
WYNIKI
Wypowiedzi i kreatywność fanów oraz obserwatorów marki mocno nas zaskoczyły:
Oprócz twardych danych i statystyk, które wygenerowała cała kampania najważniejsze były dla nas trzy rzeczy:
– zwiększenie świadomości marki BOLIX SA w gronie specjalistów z branży budowlanej, będących użytkownikami Facebooka,
– zachęcenie do podzielenia się swoją wiedzą specjalistów na profilu BOLIX SA,
– zbudowanie lojalności do marki i pokazanie, że największą wartością są ludzie i ich wiedza.
Nie ma prawdziwego case study bez twardych danych!
FACEBOOK (06.04 – 26.05.2018 r.)
W okresie kampanii posty z cyklu “Wiosenne Ocieplenie” uzyskały łącznie: 46 komentarzy, 137 udostępnień postów, 976 polubień postów.
W okresie kampanii:
– zwiększyliśmy SII profilu o 89% (pokazuje poziom interakcji użytkowników facebooka ze stroną. Wskaźnik ten bierze pod uwagę posty, komentarze, polubienia, i udostępnienia na stronie, a także wspomnienia o twojej stronie dokonanych przez inne strony lub użytkowników. SII pozwala bezpośrednio porównywać strony o różnej wielkości),
– zwiększyliśmy liczbę interakcji o 63%.
Zobacz też: Strategia content marketingowa krok po kroku
O tym, że kampania odniosła sukces, świadczy również fakt, że wspomniano o niej w wewnętrznym czasopiśmie firmy: Bolix Times, co stanowi wyraz uznania dla obsługujących profil marki specjalistów.
Bolix Times, nr 1. 2018 r. str. 20/21