Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

8 kampanii na Dzień Kobiet

Agnieszka Gałczyńska

Agnieszka Gałczyńska

8 marca (Dzień Kobiet) można świętować goździkami, czekoladkami czy wieczorem w gronie przyjaciółek. My świętujemy oglądając najlepsze kampanie z kobietami w roli głównej.

The Guilty Clothes Collection – Fashion Week London

Na Fashion Week London w 2017 roku zaprezentowano kolekcję ubrań, która łamie tabu i sprzeciwia się stereotypom. Pokaz był promowany jako „najbardziej erotyczna i wyzywająca kolekcja, jaka kiedykolwiek powstała”. Kolekcja rzeczywiście zszokowała wszystkich. Modelki prezentowały skromne stroje, w których kobiety… zostały zgwałcone. Prawdziwym zaskoczeniem były historie, które kryły się pod ubraniami.

Ta kampania społeczna miała uświadomić, jak często za gwałt obwinia się same kobiety. Dlaczego? Według wielu są zbyt wyzywająco ubrane. Czy rzeczywiście? Kolekcja “The Guilty Clothes” pokazała, jak stroje miały na sobie kobiety w momencie aktu przemocy, a każdy z nich został opisany historią właścicielki. Czy więc to ubrania są winne za gwałt?

I’m a Boxer – Everlast

Spot marki Everlast pokazuje młodą bokserkę, która nie chce być postrzegana przez pryzmat płci. Chce być traktowana równo tak na ringu, jak i w życiu – co nie zawsze jest możliwe. Kampania “I’m a Boxer” zachęca młode kobiety do uprawiania sportu, ale też chce walczyć z seksizmem.

#WeSeeEqual – P&G

Marka Procter&Gamble sprzeciwia się stereotypowemu myśleniu i zwraca uwagę na równość wobec płci. W spocie słyszymy m.in., że nie ma znaczenia, kto zmienia pieluchę czy kopie w tyłek. Nie ma znaczenia, czy to kobieta czy mężczyzna radzi sobie ze stresem, czy wyznaje miłość.

Kampania obiegła 180 krajów na całym świecie, miała miliony odsłon i została uznana za Stowarzyszenie Krajowych Reklamodawców w USA za jedną z najbardziej inkluzywnych reklam 2017 r.

Projekt Dream Gap – Barbie

Dream Gap to zjawisko określane jako uprzedzenia i nierówności związane z płcią. Prowadzi ono do utraty pewności siebie u małych dziewczynek. Skutkuje to tym, że nie wierzą one we własne siły i to, że w przyszłości mogą zostać tym, kim chcą.

Kampania marki Barbie walczy z uprzedzeniami i inspiruje dziewczynki do budowania takiej przyszłości, jaką sobie wymarzyły. Wszystko pod hasłami: #CloseTheDreamGap #MożeszByćKimChcesz.

Hilaree Moves Mountains – The North Face

Na całym świecie jest mnóstwo kobiet, które codziennie robią niesamowite rzeczy, ale też rzadko zdają sobie z tego sprawę i chwalą się tym innym. Kampania “She moves Mountains” oddaje głos kobietom, które przekraczają granice. Marka The North Face chce mobilizować, inspirować i dawać siłę kolejnym pokoleniom kobiet. Kampania pokazuje również kobiece autorytety, które warto naśladować.

She’s a Lady – H&M

H&M w swojej kampanii reklamowej pokazało naturalnie piękne dziewczyny. Twarzami kampanii są kobiety, które wyróżnia pewność siebie i duma z tego, kim są. Bez względu na to, czy mają burzę loków na głowie, czy nie, czy mają umięśnione ramion, czy krągłą sylwetkę, czy jedzą frytki na łóżku, czy jadają w restauracjach. Kobiety, które po prostu są sobą – mają niesamowitą energię i obdarzają nią innych.

H&M w kampanii “She’s a Lady” zrywa ze stereotypami dotyczącymi kobiet. Warto zwrócić uwagę, że w spocie występuje transpłciowa modelka Hari Nef, 72-letnia modelka i aktorka Lauren Hutton oraz feministka Adwoa Aboah.

Daughter – Audi

Czy powiesz córce, że dziadek jest więcej wart niż babcia, albo tata niż mama. Czy powiesz jej, że zarobi mniej niż każdy mężczyzna, którego spotka na swojej drodze? Audi spotem reklamowym “Daughter” nie tylko pokazało nowe auto, ale również zabrało głos w ważnej sprawie – równouprawnienia. Reklama łamie wszechobecne stereotypy i pokazuje, jak ważną rolę w wychowaniu i rozwoju odgrywa otoczenie.

Made Beauty – Sally Hansen Self

Shetopia to alternatywny świat, w którym kobiety przejmują role mężczyzn. To one decydują o sobie, zarządzają, zwyciężają. Są aktywistkami, liderkami czy dyrektorami wielkich firm. Tu mężczyźni walczą o swoje prawa czy równe płace. Spot marki Sally Hansen “Made beauty” ma sprzeciwiać się męskiemu spojrzeniu na życie i zwracać uwagę na stereotypy, z którymi kobiety muszą radzić sobie każdego dnia.

Jakie są Twoje ulubione reklamy z udziałem kobiet? Daj znać w komentarzu na naszej stronie na Facebooku.

Autorka: 
Agnieszka Gałczyńska 
Content manager More Bananas

Agnieszka Gałczyńska

Agnieszka Gałczyńska

W pracy ogarnia content i... kilka innych całkiem fajnych rzeczy. Słowo OGARNIA pasuje do niej jak ulał, bo zawsze wie kto, co i gdzie.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii