Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

5 głównych korzyści, jakie przynosi pozycjonowanie sklepów internetowych

Redakcja

Redakcja

Łatwość, mobilność, większa różnorodność produktów oraz ich cen, oszczędność czasu i energii – to tylko nieliczne zalety robienia zakupów online, które od momentu pandemii COVID-19 nabrały rozpędu. Współcześni klienci są dużo bardziej świadomi swoich decyzji, dlatego też pozycjonowanie sklepów stało się jedną z najprężniej rozwijających się gałęzi marketingowo-promocyjnych.

SEO, czyli Search Engine Optimization, to długofalowy proces pozwalający zdobyć stronie internetowej lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania, a także wyższą pozycję rankingową. Na skutek zwiększenia zapotrzebowania – liczba sklepów online przekroczyła ponad 20 milionów, a co za tym idzie – wzrosła konkurencja. Jak optymalizacja i pozycjonowanie mogą przygotować Cię na ten wyścig?

1. Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych?

Jako właściciel witryny e-commerce liczysz na wzrost zysków oraz zwiększenie liczby potencjalnych klientów? W takim razie musisz zagłębić się w pozycjonowanie stron internetowych. Proces ten opiera się na wytycznych Google (z racji, że jest to pionier wśród wyszukiwarek na świecie), do których należy się dostosować, aby uzyskać lepszą widoczność.

Dlaczego ma to takie znaczenie? Otóż jedynie 25% użytkowników sieci zagląda do dalszych wyników. Im dalej jesteś w rankingu, tym mniejszy ruch generowany jest na Twojej stronie. Pozycjonowanie sklepów opiera na strategii SXO, która łączy w sobie elementy tradycyjnego SEO oraz UX, aby z jednej strony spełnić wymagania algorytmów i robotów sieciowych, a z drugiej dotrzeć do klientów, zatrzymać ich oraz nakłonić do konwersji. Technika ta pozwala znaleźć balans między celami marki a potrzebami odbiorców.

2. Jakie korzyści możesz zyskać, pozycjonując sklep online?

Pieniądze szczęścia nie dają, dopiero zakupy – mawiała Marilyn Monroe. Jak jednak wygląda to po drugiej stronie, czyli z pozycji właściciela sklepu? Branża e-commerce stanowi dziś nie lada wyzwanie, ale można mu sprostać. Pomocne okaże się pozycjonowanie. Co możesz dzięki niemu zyskać?

3. Wzrost ruchu i poprawa konwersji

Sprawa jest bardzo prosta – im więcej osób odwiedza Twoją stronę, tym większa szansa na zysk. Ruch definiuje potencjał witryny w oczach Google. Naturalną konsekwencją jest również poprawa konwersji, czyli procesu, w którym odbiorcy dokonują na stronie akcji pożądanych przez jej właściciela, np.: zakładają konto, zapisują się do newslettera, pobierają plik czy też dokonują transakcji.

4. Optymalizacja jako najkorzystniejsza forma reklamy

Dzięki działaniom SEO możliwe jest zbudowanie długofalowej, stabilnej strategii zwiększania widoczności w SERP-ach, z kolei SEM wykorzystuje przede wszystkim płatne reklamy, które przyspieszają ten proces i generują natychmiastowe, choć często krótkotrwałe efekty. Optymalizacja składająca się z tych dwóch elementów jest najkorzystniejszą “reklamą”, która wcale nie musi pochłaniać znacznej części kapitału.

5. Pozyskanie nowych klientów

Pozycjonowanie pozwala również pozyskiwać nowych klientów, zwłaszcza jeśli odpowiednio wykonasz audyt konkurencji, research słów kluczowych oraz stworzysz profil konsumentów oparty na czynnikach behawioralnych.

6. Rozwiązanie problemu porzuconych koszyków zakupowych

Czy wiesz, że 70% sklepów internetowych musi mierzyć się z problemem porzuconych koszyków zakupowych? Klient spędza na stronie sporo czasu, a nagle, kiedy ma dojść do finalizacji zamówienia, rezygnuje z całego procesu zakupowego. Pozycjonowanie pozwala rozwiązać ten problem.

7. Zwiększenie sprzedaży

Konsekwencją powyższych korzyści jest poprawa sprzedaży. Zoptymalizowana, atrakcyjna strona WWW zachęci odbiorców do zakupów, a przede wszystkim do ponownych odwiedzin. Poprzez stosowanie właściwych metod zbudujesz sieć stałych klientów – to właśnie oni są dziś na wagę złota.

Optymalizacja krok po kroku

Teorię masz już w małym palcu, czas przejść zatem do praktyki. Dowiesz się, na jakie elementy należy zwrócić szczególną uwagę, rozpoczynając optymalizację sklepu oraz jego pozycjonowanie w Google.

Audyt SEO

Wielu właścicieli stron pomija ten krok, co skutkuje szeregiem niechcianych problemów. Audyt powinien składać się z analizy rynku i trendów, badania konkurencji, a także oceny własnej strony internetowej. Należy zebrać jak najwięcej danych, aby w szerokiej perspektywie zaplanować krótko- i długofalowe cele.

Opracowanie indywidualnej strategii

Mając zebrane dane, można przejść do ich przetwarzania w celu stworzenia profili konsumenckich opartych na czynnikach behawioralnych. Chodzi o zachowania odbiorców oraz stopień dopasowania witryny do ich potrzeb.

Optymalizacja on-site

Optymalizacja on-site opiera się na przygotowaniu strony internetowej w taki sposób, aby była przyjazna w odbiorze przez klientów. Mowa o: adresie URL, meta tagach, tytułach, nagłówkach, linkowaniu wewnętrznym, opisach produktów, multimediach. W przypadku sklepów online należy dodatkowo zwrócić uwagę na responsywność oraz prędkość ładowania witryny. Warto też rozważyć założenie dedykowanej aplikacji.

Zaimplementowanie elementów UX

Kiedy zaplecze techniczne strony jest już przygotowane, czas zaplanować strukturę sklepu, jego nawigację oraz układ. Przygotuj odpowiednie menu (najlepiej menu okruszkowe), kategorie oraz filtry, które pozwolą klientowi skrócić czas podejmowania decyzji. Nie możesz zapomnieć o atrakcyjnym interfejsie – strona to przecież wizytówka Twojej firmy.

Content

Treść w sklepie internetowym to przede wszystkim opisy produktów oraz materiały graficzne. Oba te elementy muszą być jak najwyższej jakości, zarówno pod względem wizualnym, jak i merytorycznym. Posługuj się językiem korzyści, aby potencjalni odbiorcy stali się rzeczywistymi klientami. W tym celu połącz siły, prowadząc bloga oraz będąc aktywnym w mediach społecznościowych.

Optymalizacja off-site

Aby cieszyć się pozytywnymi efektami, Twoja marka musi stać się rozpoznawalna w Internecie. W tym celu konieczne jest zaplanowanie naturalnego profilu linkowego, a co za tym idzie – pozyskanie wartościowych backlinków. Są one również ważnym czynnikiem rankingowym dla Google, dlatego lepiej ich nie zaniedbywać.

Analiza i monitoring

Pamiętaj, że Twoja praca nigdy się nie kończy. Z uwagi na aktualizacje algorytmów oraz zmieniające się trendy musisz cały czas monitorować ruch na swojej stronie. Możesz to zrobić za pomocą takich narzędzi, jak: Google Search Console czy Google Analytics.

Słowo na koniec

Bez pozycjonowania sklepu nie będziesz mieć szans na rozwój, a tym samym nie będziesz mógł liczyć na zyski. Nie uciekaj od technologii, podążaj za trendami i rozwijaj się jako zaufany sprzedawca w sieci. Wdrażając SEO w poprawny sposób do swojej strategii, możesz jedynie zyskać!

Autor:
Jakub Słabolepszy
Junior Linkbuilder
Grupa Icea

Redakcja

Redakcja

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii