Elon Musk “żegna logo niebieskiego ptaszka”! Twitter decyzją przedsiębiorcy zmienia nazwę na x.com. Dobrze znane wszystkim logo odchodzi w niepamięć, a zastępuje je tajemniczy X.
Koniec ery ćwierkania
Stało się. Twitter to od teraz 𝕏.
Stare i nowe logo Twittera, a właściwie teraz już X
Zmiana logo “Twittera na przestrzeni lat”
Dla niektórych zmiana była nieunikniona i oczywista (patrz post na Linkedinie Wojtka Kardysia albo obserwatora z Make Life Harder:)
Jedni świetnie się bawią:
nie mogłem tak tego zostawić, jeśli korzystacie z Chrome’a lub pochodnych przeglądarek “X” od teraz może stać się “XD”#TwitterXhttps://t.co/OhrgPoM378 pic.twitter.com/QIdV8dqt7C
— michał 💙💛 (@michalpazur) July 24, 2023
Inni są oburzeni, załamani albo zbulwersowani. Nie obyło się bez ironicznych memów i komentarzy, że to tylko kolejna medialna zagrywka.
źródło: @a_hrechorowicz
Czy od teraz zamiast ‘Tweetów’ będziemy publikować ‘Iksy’? Zamiast ‘tweetować’… ‘skreślać’? Czym będzie nowa superaplikacja?
Od paru dni trendują hasztagi #GoodbyeTwitter oraz #TwitterX. Sam właściciel portalu, Elon Musk, napisał: “Wkrótce pożegnamy się z marką Twitter i stopniowo ze wszystkimi ptakami“. Logo z 2012 roku idzie w zapomnienie. Nowa domena już działa. Nim jednak zaczniemy rozważać, jak obsesja Muska na punkcie jednej litery wpłynie na konsumentów i użytkowników portalu, zobaczmy, jak na tę nowość zareagował Internet.
Dajcie RTMy!
Wszyscy oczekiwaliśmy reakcji polskiego x-komu (sklepu komputerowego znanego z licznych RTMów, którego nazwa jest teraz homofonem “nowego twittera”), ale była jakaś taka… bez szału:
[OŚWIADCZENIE] #TwitterX pic.twitter.com/rKdMcoEkmL
— x-kom.pl (@xkom_pl) July 24, 2023
O wiele śmieszniej zareagowała mała firma informatyczna z Sosnowca o tej samej nazwie:
źródło: post xcom’u na fb
Just Join IT nawiązało do sytuacji proponując hipotetycznie taką samą zmianę u siebie:
Skoro Elon może… to może my też byśmy sobie zmienili nazwę i logo? 🤔 Jakieś sugestie?
PS. @piotrek_nowy co sądzisz?#TwitterX #TwitterLogo pic.twitter.com/pNSOe2gcJo
— Just Join IT (@Just_Join_IT) July 24, 2023
O wiele bardziej popisały się zagraniczne marki, które zareagowały mieszanymi emocjami. Czyżby Polaków nie obchodziły pomysły wizjonera?
Co na to świat?
Na pierwszy ogień niezastąpiony Ryanair – czy na świecie wydarzyło się cokolwiek, czego ta marka w zabawny sposób nie skomentowała? Na grafice znajdziemy dodatkowo odniesienie do filmów Barbie i Oppenheimer. Marketingowe złoto:
źródło: post Ryanair na fb
Duolingo nieskromnie zostaje ptakiem alfa:
does this make me the alpha bird? pic.twitter.com/OHXmwFTFfT
— Duolingo (@duolingo) July 24, 2023
Producent telefonów odnosi się do iksów w copy i na grafice:
źródło: post Umdigi na fb
A dostawca opon wykorzystuje sprytnie odwrócone logo w nazwach konkretnych modeli:
źródło: post CEAT Tyres na fb
Opera GX – ulubiona przeglądarka graczy wykorzystała grę słów, a właściwie zabawę literami:
WHO TOOK OUR X pic.twitter.com/MpIg8lQeet
— Opera GX (@operagxofficial) July 24, 2023
Wiele zabawnych memów wykorzystało słowotwórczy potencjał wyglądu aplikacji na ekranach smartfonów, jak na przykład ta platforma do zamawiania jedzenia:
we’re ready for the logo change 👀 pic.twitter.com/eLjahqAFEL
— Swiggy (@Swiggy) July 24, 2023
Albo ten użytkownik, który ułożył z liter z logo dość niestandardowe hasło:
źródło: Know Your Meme
Internet stawia nam też jedno bardzo ważne pytanie: czy tak naprawdę Simpsonowie już dawno to wszystko przewidzieli?
źródło: post TODAY na fb
Elon Musk nie przewidział też jednego, za to Internauci widzieli to od razu:
źródło: hyperallergic
Wiele pytań pozostaje bez odpowiedzi. To z pewnością nie koniec rewolucji.
Co jeszcze zaserwuje nam milioner i z jakim skutkiem? Jak sam twierdzi: „Nie kupiłem Twittera, żeby zarobić więcej pieniędzy, ale by spróbować pomóc ludzkości, którą kocham” – Marketing przy kawie: Elon Musk zmienia Twittera w X. W planie superaplikacja.
Ludzkość wydaje się mieć dosyć tych przewrotowych pomysłów, oby nie skończyło się tak, że superaplikacja nie zrobi na nikim wrażenia…