Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Twitter oficjalnie zmienia nazwę na x.com

Dagmara Adamczyk

Dagmara Adamczyk

Elon Musk “żegna logo niebieskiego ptaszka”! Twitter decyzją przedsiębiorcy zmienia nazwę na x.com. Dobrze znane wszystkim logo odchodzi w niepamięć, a zastępuje je tajemniczy X. 

Koniec ery ćwierkania

Stało się. Twitter to od teraz 𝕏.

stare-nowe-logo-twitter

Stare i nowe logo Twittera, a właściwie teraz już X

logo-twittera-ewolucja

Zmiana logo “Twittera na przestrzeni lat”

Dla niektórych zmiana była nieunikniona i oczywista (patrz post na Linkedinie Wojtka Kardysia albo obserwatora z Make Life Harder:)

insta-rozmowa

Jedni świetnie się bawią:

Inni są oburzeni, załamani albo zbulwersowani. Nie obyło się bez ironicznych memów i komentarzy, że to tylko kolejna medialna zagrywka.

tweetujesz-iksujesz

źródło: @a_hrechorowicz

Czy od teraz zamiast ‘Tweetów’ będziemy publikować ‘Iksy’? Zamiast ‘tweetować’… ‘skreślać’? Czym będzie nowa superaplikacja? 

this-is-fine-meme

Od paru dni trendują hasztagi #GoodbyeTwitter oraz #TwitterX. Sam właściciel portalu, Elon Musk, napisał: “Wkrótce pożegnamy się z marką Twitter i stopniowo ze wszystkimi ptakami“. Logo z 2012 roku idzie w zapomnienie. Nowa domena już działa. Nim jednak zaczniemy rozważać, jak obsesja Muska na punkcie jednej litery wpłynie na konsumentów i użytkowników portalu, zobaczmy, jak na tę nowość zareagował Internet.

Dajcie RTMy!

Wszyscy oczekiwaliśmy reakcji polskiego x-komu (sklepu komputerowego znanego z licznych RTMów, którego nazwa jest teraz homofonem “nowego twittera”), ale była jakaś taka… bez szału:

O wiele śmieszniej zareagowała mała firma informatyczna z Sosnowca o tej samej nazwie:

xcom-sosnowiec

źródło: post xcom’u na fb

Just Join IT nawiązało do sytuacji proponując hipotetycznie taką samą zmianę u siebie:

O wiele bardziej popisały się zagraniczne marki, które zareagowały mieszanymi emocjami. Czyżby Polaków nie obchodziły pomysły wizjonera?

Co na to świat?

Na pierwszy ogień niezastąpiony Ryanair – czy na świecie wydarzyło się cokolwiek, czego ta marka w zabawny sposób nie skomentowała? Na grafice znajdziemy dodatkowo odniesienie do filmów Barbie i Oppenheimer. Marketingowe złoto: 

ryanair-reakcja

źródło: post Ryanair na fb

Duolingo nieskromnie zostaje ptakiem alfa:

Producent telefonów odnosi się do iksów w copy i na grafice: 

umdigi-rtm

źródło: post Umdigi na fb

A dostawca opon wykorzystuje sprytnie odwrócone logo w nazwach konkretnych modeli:

ceat-tyres-rtm

źródło: post CEAT Tyres na fb

Opera GX – ulubiona przeglądarka graczy wykorzystała grę słów, a właściwie zabawę literami: 

Wiele zabawnych memów wykorzystało słowotwórczy potencjał wyglądu aplikacji na ekranach smartfonów, jak na przykład ta platforma do zamawiania jedzenia: 

Albo ten użytkownik, który ułożył z liter z logo dość niestandardowe hasło:

mem-logo-x

źródło: Know Your Meme

Internet stawia nam też jedno bardzo ważne pytanie: czy tak naprawdę Simpsonowie już dawno to wszystko przewidzieli? 

simpsonowie-wiedza-wszystko

źródło: post TODAY na fb

Elon Musk nie przewidział też jednego, za to Internauci widzieli to od razu:

za-duzo-x

źródło: hyperallergic

Wiele pytań pozostaje bez odpowiedzi. To z pewnością nie koniec rewolucji.
Co jeszcze zaserwuje nam milioner i z jakim skutkiem? Jak sam twierdzi: „Nie kupiłem Twittera, żeby zarobić więcej pieniędzy, ale by spróbować pomóc ludzkości, którą kocham” – Marketing przy kawie: Elon Musk zmienia Twittera w X. W planie superaplikacja.

Ludzkość wydaje się mieć dosyć tych przewrotowych pomysłów, oby nie skończyło się tak, że superaplikacja nie zrobi na nikim wrażenia…

musk-meme

Dagmara Adamczyk

Dagmara Adamczyk

W More Bananas… jestem Social Media Specjalistką i zajmuję się komunikacją marek w mediach społecznościowych. Piszę, planuję, wdrażam, monitoruję, moderuję, reaguję, realizuję kampanie, raportuję i dużo się śmieję.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii