Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Co zrobić, aby zwiększyć skuteczność działań marketingowych w branży transportowo-spedycyjnej?

Klaudia Gruszkowska

Chcesz, aby firma transportowo-spedycyjna stała się konkurencyjna na rynku? Dziś nie wystarczy już tylko oferowanie wysokiej jakości usług, trzeba również umiejętnie komunikować się z klientami. Jak to zrobić? Przeczytaj. 


Branża transportowo-spedycyjna jest coraz bardziej konkurencyjna. “Jak grzyby po deszczu” powstają kolejne firmy, które próbują walczyć ceną, a powiedzmy sobie szczerze, nie zawsze idzie ona w parze z jakością. Jeżeli taka firma rozpoczyna działania z agencją marketingową, to zaczyna budować swoją widoczność w wyszukiwarkach. Może to powodować frustrację, ponieważ jesteś już lata na rynku, a to ktoś nowy w branży zajmuje miejsce na pierwszych stronach wyszukiwarki. Klienci dzwonią rzadziej, a obecni szukają alternatyw, bo kryzys i każdy oszczędza.

Brzmi znajomo? 

Podpowiem Ci, jakie kroki należy podjąć, by nie dać się zepchnąć z toru! 🙂

Przede wszystkim powinniśmy pamiętać o kilku ważnych aspektach, które pozwolą nam zwiększyć sprzedaż, zasięgi i przede wszystkim rozpoznawalność.

Jak zwiększyć skuteczność działań marketingowych?

Po pierwsze, kiedy ostatni raz robiłeś przegląd swojej oferty? Co obecnie oferuje konkurencja, jakie są trendy? Jeżeli tego nie wiesz, zawsze możesz zapytać  klientów o zdanie. Nie bój się pytać o ich oczekiwania i preferencje. Jest to bardzo ważne.

Po drugie, jak tam Twoja wizytówka Google? 🙂 Praca nad opiniami jest bardzo ważna, ponieważ nikt nie chce współpracować z kimś, kto ma przewagę negatywnych opinii czy też w ogóle ich nie ma. Przyznam się szczerze, że sama omijam firmy, które nie mają zoptymalizowanej wizytówki. Wiesz, to jest trochę tak, jakbyś nie istniał.

Kolejnym punktem jest zadbanie o wizerunek firmy. Nie chodzi tu tylko o to, aby logo wyglądało ładnie (choć dobry branding to podstawa!). Chodzi o stworzenie spójnej i profesjonalnej wizualnej tożsamości firmy. Dlatego nie zapominaj o designie strony internetowej czy materiałach reklamowych. Im bardziej estetycznie i schludnie, tym lepiej.

Zacznij od strony www. Posiadasz? Super! Nie posiadasz? Załatwimy. 😉 W każdym razie – strona musi być. Jeśli już ją masz, odpowiedz sobie na kilka pytań:

  • Czy Twoja strona szybko się ładuje?
  • Czy strona jest intuicyjna w nawigacji? Czy klienci mogą łatwo znaleźć potrzebne informacje?
  • Czy treści na stronie są wartościowe, unikalne i czytelne?
  • Czy strona jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek? Czy zawiera odpowiednie słowa kluczowe?
  • Czy strona jest dostosowana do różnych urządzeń, takich jak komputery, telefony komórkowe czy tablety?
  • Czy korzystasz z narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics, aby zbadać ruch na Twojej stronie?
  • Czy na Twojej stronie znajduje się certyfikat SSL, a wszelkie dane przekazywane przez użytkowników są szyfrowane?

Jeśli nie jesteś w stanie odpowiedzieć na większość pytań, bo to nie jest Twój konik, to nie jest jeszcze zmartwienie. Są specjaliści, którzy mówiąc kolokwialnie, “odpicują stronę” w taki sposób, żeby nie tylko roboty Googla “hasały jak zające po wiosennej łące”, ale i klienci z przyjemnością spędzali tam czas. Jeśli nie chcesz korzystać z usług specjalisty, możesz zawsze skorzystać ze szkoleń, aby zwiększyć wiedzę w tym zakresie. Niemniej, ja osobiście wolę zlecać obce mi tematy osobom, które “zjadły na tym zęby”, a sama zająć się tym, w czym jestem najlepsza – tak to działa. 🙂

Co z reklamą?

Bez reklamy ani rusz! Umówmy się istnieje wiele sposobów na dotarcie do potencjalnych klientów i Twoja konkurencja już z nich korzysta. Zatem, co możemy zrobić? Opcji jest tak wiele, że najpierw trzeba zrobić porządny audyt konkurencji. Zweryfikujmy, co robią inni – najczęściej lepsi od nas – i zacznijmy robić to samo, tylko lepiej. 😉 Dodajmy do tego dodatkowe działania, których konkurencja nie ma i voilà – efekty będą widoczne bardzo szybko! Kampanie reklamowe mają to do siebie, że działają doraźnie i w zasadzie od ręki. Są “zającem”. Działania organiczne są “żółwiem – dojdą do celu, ale wolniej”. A żeby nazwać operację sukcesem, należy zastosować jedno i drugie. Dlaczego? Jak będziesz miał doinwestowane i świetnie prosperujące kampanie reklamowe, ale strona www będzie w opłakanym stanie lub usługi, które świadczysz, nie będą na zbyt wysokim poziomie (a opinie będą to potwierdzać), wykresy będą się pięły w górę, ale finalizacji jak nie było, tak nie będzie.

Zatem kiedy już będziesz pewien, że Twoje usługi transportowo-spedycyjne są najlepsze na rynku, musisz pokazać się potencjalnym klientom. Możesz działać z kampaniami reklamowymi i w między czasie pracować nad swoimi profilami w social mediach i pozycji w wyszukiwarce Google. Im wyżej znajduje się Twoja strona internetowa w wynikach wyszukiwania, tym większe szanse na zdobycie nowych klientów. Dlatego warto zadbać o optymalizację strony pod kątem fraz kluczowych.

Jak pokazać firmę transportowo-spedycyjną w social mediach?

  • Dobierz odpowiednią platformę komunikacji – zadaj sobie pytanie, do kogo chcesz trafić. Do klientów? Partnerów? Może pracowników? Platformy takie jak Facebook i LinkedIn są często wykorzystywane w branży B2B lub w komunikacji employer brandingowej, podczas gdy Instagram i TikTok są bardziej popularne w branży B2C. W tym wypadku również możesz prowadzić komunikację do potencjalnych pracowników.
  • Zaplanuj publikację i harmonogram – regularne publikowanie wartościowych i interesujących treści to klucz do angażowania użytkowników. Postaraj się publikować co najmniej raz lub dwa razy w tygodniu, aby utrzymać zainteresowanie. Dobrze jest stworzyć harmonogram i zaplanować, o czym chciałbyś pisać.
  • Zwróć uwagę na jakość wizualną – staraj się stosować zdjęcia, grafiki i filmy, które są atrakcyjne wizualnie i odzwierciedlają markę Twojej firmy. Stosuj odpowiednie formaty, bo nic bardziej nie zniechęca, niż niechlujna grafika. 😉 Możesz śmiało nagrywać wideo czy też krótką formę wywiadów ze swoimi partnerami. To bardzo pomaga w budowaniu zaufania.
  • Współpracuj z innymi firmami i influencerami – takie współprace mogą pomóc w zwiększeniu zasięgu Twoich postów i dotarciu do nowych klientów. Współpracuj z osobami i firmami, które są związane z Twoją branżą i z którymi możesz tworzyć wartościowy, angażujący content.
  • Zwracaj uwagę na komentarze i reakcje – reaguj na komentarze i reakcje na swoje posty, aby pokazać, że Twoja firma jest aktywna i zainteresowana interakcją z użytkownikami. To również pozwoli Ci na poznanie potrzeb i oczekiwań Twoich klientów. Nie zapomnij o moderacji, bo niekiedy może się zrobić gorąco. 🙂
  • Organizuj konkursy i inne ciekawe akcje – organizacja konkursów i angażujących akcji to dobry sposób na zwiększenie zainteresowania Twoją firmą. Upewnij się, że Twoje konkursy i akcje są zgodne z regulaminami danej platformy społecznościowej. 😉 Nie działaj bez regulaminu!
  • Pamiętaj, że social media dziś to potęga. Możesz nawiązywać relacje dosłownie “tu i teraz”, być najbliżej potencjalnych klientów. Pokaż firmę od kuchni, zainteresuj działalnością, pokaż coś nieoczywistego. 🙂
  • “Poranny kierowca” – na początku każdego dnia możesz opublikować krótki filmik lub zdjęcie z kierowcą, który właśnie wyrusza w trasę. W opisie posta możesz umieścić krótkie wywiady z kierowcami, w których będą dzielić się  doświadczeniami związanych z pracą w transporcie.

“Gdzie jest przesyłka?” – to ciekawa forma angażowania użytkowników i pokazywania, jak działa Twoja firma. Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, który nie przebierał nogami czekając na kuriera. Nie każdy z nas wie, jak ta praca naprawdę wygląda i jakie sytuacje mogą mieć wpływ na to, że paczucha do nas nie dojedzie na czas.

“Transportowe wyzwania” – to zabawa, która pozwoli użytkownikom sprawdzić wiedzę, związaną z transportem i spedycją. Publikuj pytania związane z transportem, a użytkownicy muszą udzielić poprawnych odpowiedzi w komentarzach. Ileż to razy ciągnik siodłowy z naczepą był skracany do nazwy międzynarodowej konwencji celnej z 1975 r. TIR. 😉

“Historie z drogi” – to ciekawa forma angażowania użytkowników i pokazywania, jak wiele ciekawych historii zdarza się w transporcie i spedycji. Możesz prosić kierowców, aby podzielili się najciekawszymi historiami związanymi z pracą w transporcie, a następnie opublikować je na profilu. To może być zarówno zabawne, jak i pouczające dla użytkowników. W szczególności tych, którzy nie rozumieją, jak ciężko jest wyhamować zestawem. 🙂

“Zakulisowe kulisy” – to ciekawa forma pokazywania, jak działa Twoja firma od kuchni. Możesz opublikować zdjęcia i krótkie filmy z magazynów, gdzie przechowywane są przesyłki, czy też z biur, gdzie pracują Twoi pracownicy. To pozwoli użytkownikom zobaczyć, jak wiele pracy i wysiłku kosztuje wykonanie perfekcyjnie Waszych usług. 

Podsumowując, aby firma transportowo-spedycyjna stała się konkurencyjna i zwiększyła sprzedaż, trzeba “wyjść frontem” do klienta. Być otwartym na techniczne aspekty funkcjonowania w Internecie, ale również pokazywać ludzką twarz w social mediach. Pamiętaj, że również potencjalni pracownicy sprawdzają jakość firmy, do której rekrutują. Dzięki temu możesz przyciągnąć naprawdę świetnych specjalistów!\

Trzymamy za Ciebie kciuki! 🙂 

 

Klaudia Gruszkowska

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii