Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter
Jak założyć firmowe konto na Facebooku

Jak założyć konto firmowe na Facebooku?

Planujesz rozpoczęcie działalności biznesowej? Chcesz promować swoją markę na Facebook’u, prowadzić bez niczyjej pomocy działania reklamowe i zwiększyć zasięg informacji o swoich produktach? Zastanawiasz się, jak oddzielić profil prywatny od prowadzonej przez Ciebie działalności? Firmowe konto na Facebooku wzniesie jej marketing online na wyższy poziom!

Fanpage, a właściwie – zgodnie z określeniem samego Facebooka – strona firmowa na platformie Facebook, pozwala na zaprezentowanie Twojego biznesu oraz produktów i usług, z którymi pragniesz docierać do nowych Klientów. Przed jej uruchomieniem warto zadbać o parę szczegółów.

Jak zmienić konto prywatne na firmowe?

W wielu artykułach obecnych w sieci przeczytacie, że taka możliwość istnieje. To jednak już nieaktualne. Niegdyś istniała możliwość migracji danych z profilu prywatnego do strony firmowej, czyli przekształcenia profilu w stronę firmową. Obecnie nie jest to już możliwe, a strona: https://www.facebook.com/pages/create/migrate ukazuje nam odpowiedni komunikat o braku dostępności wskazanego narzędzia migracji. 

Facebook te materiały ni są teraz dostępne

Czego potrzebujemy do założenia strony firmowej w platformie Facebook?

Jedyną rzeczą, która jest nam niezbędna, jest posiadanie profilu prywatnego w platformie. Służy on przede wszystkim do weryfikacji naszej tożsamości i dania innym użytkownikom komfortu poprzez zapewnienie w ten sposób gwarancji autentyczności naszego firmowego fanpage’a. Najlepiej przed podjęciem działań opisanych poniżej, upewnij się, że podane przez Ciebie dane w profilu prywatnym są prawdziwe! 

Jak założyć konto firmowe bez posiadania konta prywatnego?

Jeśli nie posiadasz swojego konta prywatnego, Facebook nie będzie w stanie zweryfikować Twojej tożsamości i nie pozwoli Ci założyć strony firmowej. Planując stworzenie strony dla Twojej firmy bądź marki, a nie posiadając konta prywatnego, odwiedź tę stronę i stwórz swój prywatny profil, podając adres e-mail. Dzięki niemu otrzymasz możliwość stworzenia miejsca na Facebooku w celu promowania prowadzonej przez Ciebie działalności: https://pl-pl.facebook.com/

Jak oddzielić konto firmowe od konta prywatnego?

Nie musisz wykonywać żadnych czynności. Twoje konto prywatne pozostanie kontem prywatnym, jednak uzyskasz dostęp do panelu zarządzania stronami firmowymi, które będą połączone z Twoim profilem prywatnym. Brzmi dobrze, prawda? W ramach swojego prywatnego konta otrzymasz uprawnienia administratora strony firmowej. Dostęp do panelu otrzymasz z poziomu swojego konta prywatnego w sekcji „Zarządzania stronami”. Trafisz do niej bezpośrednio poprzez ten adres: https://www.facebook.com/pages/?category=your_pages 

Zakładając stronę firmową i podając dane swojego konta prywatnego, od początku jesteś administratorem dla tworzonego przez Ciebie konta firmowego. Nie martw się – Facebook nie udostępni innym użytkownikom informacji, że to Ty jesteś właścicielem strony. Jeśli sam nie poinformujesz o tym poprzez swój profil prywatny, Twoje dane osobowe i powiązanie konta prywatnego ze stroną firmową, nie zostaną przez Facebook ujawnione! Będą widoczne jedynie dla Ciebie, jako zalogowanego użytkownika.

Proces zakładania konta firmowego:

Omówimy teraz krok po kroku proces zakładania strony firmowej, zakładając, że posiadasz już konto prywatne i zdecydowałeś się na stworzenie fanpage’a swojej firmy/marki.

  1. Zaloguj się na swoim koncie prywatnym w przeglądarce.
  2. Następnie otwórz nową kartę i udaj się pod adres: https://www.facebook.com/pages/create/?ref_type=pages_you_admin
  3. Powinieneś zobaczyć przygotowany do tworzenia strony firmowej ekran w takiej postaci:

Facebook okno tworzenia strony firmowej

  1. W menu po lewej zobaczysz kilka pól: na wpisanie nazwy dla Twojej strony firmowej, miejsce na wybór kategorii najbliżej odpowiadającej charakterowi Twojej działalności oraz opis przedstawiający Twoją firmę/markę. Wypełnij je starannie, bo to podstawy jej wizerunku.
  1. Po ich wypełnieniu i kliknięciu przycisku „utwórz stronę”, pojawią się kolejne możliwości administracji, tym razem związane ze zdjęciem profilowym oraz zdjęciem w tle. Jeśli je posiadasz, dodaj od razu. Masz też opcję odłożenia tego na później.
  2. Jeśli jeszcze nie posiadasz materiałów do zdjęcia profilowego (może to być logo Twojej firmy) i cover photo – nie martw się. Możesz je dodać później, a teraz kliknij przycisk „zapisz”.
  3. Gotowe. Twoja strona firmowa jest już stworzona!

Facebook strona utworzona wersja czarna

Prowadzenie strony firmowej – nie zapominaj o tych ważnych kwestiach:

Oprócz uzupełnienia brakujących zdjęć: profilowego oraz w tle, powinieneś udać się do karty „Ustawienia”. Następnie przejść do zakładki „Informacje o stronie” i uzupełnić wszystkie pola związane np. z adresem Twojej strony internetowej, opisem, kontaktem, adresem e-mail, czy zindywidualizowaną nazwą użytkownika. Pamiętaj, aby zrobić to niezwłocznie.

Dzięki temu Twoja strona firmowa nabierze wiarygodności w oczach użytkowników odwiedzających fanpage. Uzupełnienie pól kontaktowych pozwoli użytkownikom na nawiązanie z Tobą komunikacji w zakresie Twojej oferty. W karcie informacyjnej możesz również administrować danymi związanymi z udostępnieniem lokalizacji Twojej firmy.

Korzyści płynące z posiadania strony firmowej:

Założenie konta firmowego oznacza, że zyskujesz dostęp do całego szeregu narzędzi. Pozwalają one na dotarcie z informacją o Twoich produktach/usługach oraz marce/firmie do całej rzeszy nowych osób i reagowania na ich polubienia, wiadomości i komentarze. Możesz teraz założyć swoją grupę dyskusyjną, w której udzielisz możliwości podejmowania dyskusji pomiędzy użytkownikami (i przyszłymi klientami) na tematy związane z Twoją działalnością. Uzyskujesz możliwość konfiguracji narzędzi reklamowych i biznesowych (Menadżer Reklam Facebook – Facebook Ads i Facebook Business Manager) oraz możliwość stworzenia sklepu powiązanego z Twoją stroną firmową. Jeśli planujesz działalność na platformie Instagram, możesz połączyć swoje konto Instagram ze stroną firmową w FB, którą właśnie stworzyłeś!

Masz nieograniczone możliwości, ale przede wszystkim, stajesz się administratorem treści i aktywności biznesowych, dzięki którym zwiększysz zasięgi i pozyskasz nowych klientów. Publikując interesujące posty, zdobędziesz zainteresowanie i ciekawość nowych użytkowników, a także będziesz mógł dzielić się wartościowymi produktami i usługami z ogromną społecznością Facebooka! Dodatkowo skonfigurujesz reklamę w wielu różnych formatach, posegmentujesz grupy odbiorców, czy będziesz mógł wykorzystać potencjał narzędzia o nazwie „piksel Facebooka”. 

Teraz sky is the limit! Powodzenia!

Autor:

Olek Czerniewicz

Marketing Manager

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments