Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Czym jest social media marketing?

Redakcja

Redakcja

Social media to dialog online – taka może być ich najkrótsza definicja. Internetowe społeczności dały Ci możliwość docierania ze swoim przekazem do nieograniczonej liczby odbiorców, a oni mogą Ci bez ograniczeń odpowiadać. 

Wielokierunkowa komunikacja każdego z każdym w czasie rzeczywistym, to ogromna szansa na skuteczny marketing Twojej firmy. Pod warunkiem że korzystasz z pomocy fachowców.

Globalna liczba użytkowników internetowych społeczności wzrosła ponad dwukrotnie od stycznia 2016 r. 

social-media-users

(Digital 2023: Global Overview Report)

Na czym polega ich fenomen?

Media społecznościowe są fenomenem w historii cywilizacji. Niespotykany wcześniej, powszechny dostęp do informacji i łatwość nawiązania kontaktu z drugim człowiekiem to chyba ich najważniejsze cechy. 

Przedstawiciele generacji Z są w 2021 bardziej skłonni do szukania marki w sieciach społecznościowych niż do korzystania z Google.

social-media-search-engines

(Digital 2023: Global Overview Report)

To skuteczne narzędzia pozyskiwania i weryfikacji informacji, a także dzielenia się różnorodnymi treściami. Poprzez social media firmy docierają na bieżąco do  ogromnych liczb odbiorców na każdym etapie lejka sprzedażowego.

Które social media są najbardziej popularne? 

W czołówce platform społecznościowych od dawna dominują ci sami gracze: 

Facebook, YouTube, Instagram, Twitter, LinkedIn oraz Pinterest. Do największych dołączyli nieco później Quora, SnapchatTikTok. Okres pandemii przyniósł wzrost popularności platform głosowych, których czołowym przedstawicielem jest Clubhouse.

Między 2017 a 2023 do łącznej liczby użytkowników dołączyło blisko dwa miliardy nowych. (ibid)

Social media w Polsce

social-media-poland

(Digital 2023: Poland)

Facebook w 2023 Facebook jest najczęściej używaną platformą społecznościową w Polsce. Kolejne trzy pozycję za nim również zajmują social media ze stajni Zuckerberga – odpowiednio Messenger, Instagram i Whatsapp. TOP5 w tym zestawieniu uzupełnia TikTok.

W Polsce w styczniu 2023 r. Było 27,50 mln użytkowników mediów społecznościowych.

Planując działania marketingowe w social mediach, musisz zdecydować się na te kanały, które przyciągną atrakcyjne dla Ciebie grupy docelowe. Nie warto być wszędzie. Wbrew pozorom, marketing w mediach społecznościowych wymaga ciężkiej pracy, sporej wiedzy, doświadczenia i nakładów. 

Badanie „Global Overview Report” od lat pokazuje, że obecność tylko na jednej lub dwóch większych platformach oferuje potencjał dotarcia do prawie wszystkich użytkowników mediów społecznościowych. Jeśli potrzebujesz podpowiedzi, których narzędzi użyć do promowania swojej firmy – możesz na nas liczyć. 

Social media marketing – sprawdź naszą ofertę

Oferta działań marketingowych agencji More Bananas obejmuje praktycznie wszystkie liczące się social media, a wśród klientów znalazło się wiele liczących się międzynarodowych marek. Chętnie zaprezentujemy, jakie sukcesy razem odnieśliśmy.

Obsługujemy profile i strony, realizujemy dziesiątki kampanii reklamowych, przeprowadzamy audyty oraz tworzymy strategie. Te ostatnie są nieodzowne, żeby nasi klienci uzyskali trwałe efekty w postaci długofalowego wzrostu rozpoznawalności marki czy zbudowania jej istotnego zasięgu.

 

Liczba użytkowników mediów społecznościowych w Polsce w styczniu 2023 r. Stanowiła 66,3% całej populacji.

 

Media społecznościowe nie znoszą patosu i oficjalnego stylu. Podobnie jak my w More Bananas. Działamy szybko i stawiamy na szczerość w komunikacji z klientem. Jeśli do tej pory social media marketing w Twojej firmie opierał się na publikowaniu memów z kotkami, nie zawahamy się powiedzieć, że nie tędy droga. Może po audycie nie będzie miło, ale za to na pewno konstruktywnie i konkretnie. To daje nam pewność, że dobrze wykonujemy swoją robotę.

Rola social mediów w marketingu internetowym

Serwisy społecznościowe skupiają w sobie coraz większy procent działań marketingowych także w Polsce.  Facebook ma  w Polsce prawie 18 milionów użytkowników, a liczba ta codziennie rośnie, podobnie jak w przypadku pozostałych platform. Oprócz najbardziej znanych kanałów działamy na Pintereście, Twitterze, LinkedInie, TikToku i wielu innych. Social media to bardzo ważne źródło pozyskiwania wiedzy o użytkownikach, umożliwiające bardzo precyzyjnie targetowanie przekazów reklamowych i informacji o markach. 

Planując marketing w kanałach społecznościowych, zadaj sobie 4 pytania:

  • Jakich użytkowników chcę zaangażować?
  • Dlaczego korzystają z mediów społecznościowych?
  • Które platformy będą najbardziej odpowiednie, żeby ich pozyskać?
  • Jak mogę wykorzystać te kanały, aby osiągnąć zamierzone rezultaty?

Dokładne wyodrębnienie grup potencjalnych klientów na podstawie zainteresowań czy geolokalizacji jest kluczowe, niezależnie czy naszym celem jest sprzedaż, pozyskiwanie leadów, budowanie świadomości marki czy zainteresowanie. W tym też chętnie Ci pomożemy!

Na czym polega marketing w mediach społecznościowych?

Social media marketing to przede wszystkim kontakt z użytkownikami, budowanie wizerunku poprzez utrzymywanie relacji. To budowanie społeczności oraz ciągłe udowadnianie, że marka dba o swoich klientów i jest “blisko człowieka”.

Na całym świecie jest obecnie 4,7 miliarda użytkowników mediów społecznościowych. (Digital 2023: Global Overview Report)

W More Bananas uważamy, że skuteczny marketing w mediach społecznościowych mierzy się nie tyle zasięgami, co przede wszystkim zaangażowaniem. Liczone w tysiącach puste lajki straciły na znaczeniu, ale dialog i interakcje z użytkownikami to podstawa relacji, która ma wpływ na decyzje zakupowe. 

Istotne są zarówno publikacje i wiadomości, jak i również działania płatne, czyli  kampanie reklamowe. Mają różne cele: zwiększenie zasięgu, kierowanie ruchu na stronę internetową, zbieranie leadów i budowanie zaangażowania, jednak na początku zawsze musi być zaangażowanie.

Dlaczego warto reklamować się w mediach społecznościowych?

Social media dynamicznie się rozwijają, przybywa im z roku na rok kolejnych użytkowników, powstają nowe platformy a wraz z nimi nowe możliwości promowania marki. Platformy społecznościowe oferują ponadto niespotykaną dotąd precyzję targetowania, czyli określania grupy docelowej. 

Co ciekawe, social media zapewniają pozytywny odbiór reklam. Banery czy materiały reklamowe wyświetlane w social mediach niewiele różnią się od zwyczajnych postów, więc ich sposób wyświetlania jest mało inwazyjny dla użytkowników. W odróżnieniu od banerów, czy wyskakujących na stronach pop-upów. 

Social media marketing – dlaczego More Bananas?

Posiadamy:

  • 7 lat doświadczeń
  • ponad tysiąc zadowolonych klientów
  • 100 milionów budżetów łącznie
  • 700 wystąpień na konferencjach branżowych
  • ponad 3000 godzin szkoleń

Pamiętaj, że każda marka jest inna, ma inną grupę odbiorców, pozycjonowanie czy UVP. Jeżeli uważasz, że istnieją uniwersalne recepty na social media marketing – chętnie wyprowadzimy Cię z błędu.

Redakcja

Redakcja

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii