Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Czym jest influencer marketing?

Redakcja

Redakcja

W More Bananas wierzymy, że najskuteczniejszy influencer marketing to wiarygodna rekomendacja. Dlatego od dawna prowadzimy kampanie oparte na współpracy z influencerami: blogerami, i vlogerami, którzy polecają swoim fanom produkty i usługi. Do współpracy zawsze podchodzimy indywidualnie, dopasowując influencerów według ich sfer zainteresowań do obiektu kampanii. 

Influencer marketing – sprawdź ofertę

Zaczynamy od researchu, następnie przychodzi pora na przygotowanie strategii, wybór i kontakt z blogerami oraz prowadzenie działań. Chcesz współpracować z liderami opinii, ale nie wiesz jak zweryfikować ich realną skuteczność? Planujesz długofalowe działania z udziałem mikro- i nanoinfluencerów? Wątpisz w skuteczność influencer marketingu, bo za pierwszym razem nic nie dała? Pomożemy

Influencer marketing to w największym uproszczeniu wykorzystanie zasięgów osób prowadzących kanały w mediach społecznościowych, aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców potencjalnie zainteresowanych produktem lub usługą.

Kim jest influencer? Może to być osoba tworząca atrakcyjny content, mająca setki tysięcy obserwujących, ale niekoniecznie. Mikroinfluencer, czyli osoba mająca poniżej 100 tys. fanów może znacznie skuteczniej budzić ich zainteresowanie Twoją marką i wiązać ich z nią emocjonalnie silniej niż znany internetowy celebryta. Taka społeczność naprawdę interesuje się działalnością mikroinfluencera i angażuje się w komunikację. Dla niego z kolei najważniejsze jest umacnianie relacji z obecnymi fanami i pozyskiwanie kolejnych, równie zaangażowanych.

Kiedy promujemy marki niszowe,  często korzystamy z działań nanoinfluencerów, czyli twórców treści, skupiających mniej niż 5 tysięcy obserwujących. Dlaczego właśnie ich? Mniejsze grupy o ściśle określonych polach zainteresowań są zwykle znacznie bardziej zaangażowane i skupione na komunikacji z influencerem i – co za tym idzie – z marką.

Rozróżniamy dwa główne rodzaje działań w ramach influencer marketingu:

  • ambasadorzy marki, z którymi prowadzona jest stała współpraca,
  • współpraca z influencerami w ramach konkretnej kampanii.

Dlaczego warto skorzystać z influencer marketingu?

  1. Influencer marketing to w istocie przepływ rekomendacji. Współpracując z influencerami generujemy pozytywne opinie, które przekazywane są bezpośrednio do odbiorców naszych komunikatów. Oni z kolei udostępniają je dalej.
  2. Bardzo często decyzje zakupowe podejmowane są właśnie pod wpływem rekomendacji. Kluczem do sukcesu jest ich wiarygodność, dlatego tak ważne jest poznanie profili influencerów i zadbanie, aby vloger specjalizujący się w motoryzacji, nie zabierał głosu w kwestiach mody.
  3. Działania marketingowe w wykonaniu influencerów są w stanie przyciągnąć grono klientów, które sumarycznie zapłaci za Twoje produkty wielokrotnie więcej, niż wynosił budżet na współpracę z wpływowymi twórcami.
  4. Content tworzony przez influencerów to dobry sposób na pokazanie „na żywym przykładzie” Twojego produktu/usługi – jak działa i jakie płyną korzyści z jego używania.
  5. Influencerzy są zwykle pasjonatami lub/i specjalistami w swojej dziedzinie. Wiedzą więc o niej najwięcej i potrafią wygenerować wartościowy content, związany z promowanym produktem czy usługą.
  6. Dzięki jakościowemu, merytorycznemu contentowi masz szansę dotrzeć do dużo większego grona odbiorców (korzystając z zasięgów influencera) niż przy pomocy tradycyjnych narzędzi komunikacji marketingowej.

Jak wygląda współpraca z infuencerami?

Kiedy już wiesz, do jakiej grupy odbiorców chcesz dotrzeć z produktem, rozpoczynamy w agencji ‘casting’. Szukamy influencerów, którzy wśród swoich odbiorców mają grupę mogącą być zainteresowaną produktem.

Wybranym influencerom przedstawiamy Twój produkt. Zwykle tworzymy bardzo ogólny brief. Wspominamy w nim o założeniach kampanii, celach, które chcemy osiągnąć oraz mediach społecznościowych, które chcemy wykorzystać. Co do szczegółów realizacji, zostawiamy influencerowi dużą swobodę działania. 

Robimy tak, ponieważ to on najlepiej zna swoją grupę odbiorców i wie, jak przekazać im treści. Dzięki temu komunikacja wypada bardziej naturalnie. 

Zawsze wysyłamy obszerny brief, w którym zamieszczamy szczegółowy opis współpracy. To bardzo ważny etap, dlatego poświęcamy mu sporo uwagi, żeby możliwie najlepiej opisać założenia kampanii. Kiedy są już są ustalone, podpisujemy umowę. Przed publikacją warto zapoznać się z materiałem przygotowanym przez influencera, aby sprawdzić, czy na pewno jest spójny z wytycznymi co do komunikacji marki, czy w contencie nie ma błędów merytorycznych itp. Ważne, by ewentualne uwagi nie zaburzały naturalności influencera i nie zniekształcały jego stylu komunikacji z odbiorcami. 

Dotyczy to przede wszystkim współpracy w ramach kampanii, w przypadku ambasadorów trudno o sprawdzanie każdej wzmianki na temat marki. Mają one być naturalne, na czasie i publikowane pod wpływem chwili. Przez cały czas trwania kampanii pamiętamy o komunikacji z influencerem. To bardzo ważne, aby promocja była utrzymana w stylu naturalnym, a jednocześnie zgodna z założeniami strategii komunikacji naszego produktu bądź usługi.

Redakcja

Redakcja

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii