Dziewczyna sprawdza media społecznościowe

4 sposoby na posty w kilku językach na Facebooku

Czy odbiorcami Twoich treści na Facebooku są użytkownicy z różnych zakątków świata? Publikując posty w kilku językach na Facebooku, nie musisz rezygnować z komunikacji w konkretnym języku, ani informować “wersja xyz poniżej”. Poznaj proste rozwiązania, które zoptymalizują Twoje działania i wprowadzą porządek na stronie na Facebooku.

W zależności od tego, co oferuje Twoja marka, i kto jest Twoją grupą docelową, możesz wybrać kilka sposobów na publikację postów w różnych językach.

Dużo osób nie jest świadoma możliwych rozwiązań i najczęściej oddzielają polską treść posta linią i daje adnotację “English version below”. To też jest wyjście z sytuacji, ale sam Facebook ma dla Ciebie ułatwienia w tym temacie. Poznaj 4 sposoby na posty w kilku językach na Facebooku i wybierz odpowiednią dla siebie opcję.

W ustawieniach posta

To najczęściej wybierany sposób publikacji treści międzynarodowych. W ustawieniach profilu znajdziesz zakładkę, która umożliwi Ci publikowanie postów w kilku językach. 

Ustawienia różnych języków publikacji postów na Facebooku

Wystarczy, że podczas publikowania treści na Facebooku, wybierzesz odpowiedni język. Godnym uwagi jest fakt, że w zależności od ustawień językowych użytkowników posty będą się im wyświetlać w wybranym języku.

Posty na Facebooku w różnych językach

Facebook podkreśla: Osoby, których język podstawowy nie znajduje się wśród języków dodatkowych, zobaczą post w języku domyślnym. Na przykład, jeżeli językiem domyślnym posta jest język angielski, ale został on opublikowany także po hiszpańsku i francusku, osoby, których językiem podstawowym jest niemiecki, zobaczą post po angielsku.

Plusy:

  • treści dopasowane językowo do użytkownika,
  • brak scrollowania do odpowiedniej treści,
  • porządek na profilu

Minusy:

  • niektóre osoby używają Facebooka w innych wersjach językowych niż podpowiadałaby lokalizacja, z pewnością zrozumieją oni komunikat, ale konkretne treści mogą do nich nie pasować (odwołujące się np. do promocji lokalnej)
  • treści posta możesz tworzyć w każdym języku, nie ma tutaj limitu. Pamiętaj jednak, że grafika może być tylko jedna i będziesz musiał dokonać wyboru w jakim języku ją pokazać (najczęściej wybiera się najbardziej uniwersalny, czyli angielski).

Targetowanie organiczne

Przy publikacji posta w języku angielskim lub każdym innym, możesz wybrać komu ma on się wyświetlać. To podobne, ale uproszczone ustawienia, jak w przypadku puszczania reklam i płatnego targetowania.

Sposoby wyświetlania postów na Facebooku odbiorcom

Oprócz zainteresowań czy wieku, możesz wybrać także język. Posty na Facebooku pokażą się w aktualnościach tylko tym wybranym osobom, nikt inny nie będzie odbiorcą tych treści.

Opcja bezpłatnego targetowania postów na Facebooku

Plusy:

  • treści trafiają do konkretnego języka, 
  • każdy post może mieć grafikę w wybranym języku.

Minusy:

  • nie każdy profil ma tę możliwość, 
  • każdy post musisz tworzyć osobno.

Profil globalny

Możesz spróbować utworzyć profil globalny. Niestety, ta opcja nie jest dostępna dla wszystkich, a istniejące już tego typu profile sugerują nam sądzić, że to opcja dla marek globalnych o dużych zasięgach.

Profil globalny charakteryzuje się tym, że pokazuje całkowitą liczbę fanów/obserwujących – jest to liczba łączna kilku międzynarodowych profili. Content publikowany na takim profilu wyświetla się zgodnie z preferencjami, a zazwyczaj jest to ustawiony język Facebooka lub lokalizacja. 

Ciekawostką jest, że możesz podejrzeć, co jest publikowane na kontach zagranicznych. Na co dzień ich nie widzisz, ponieważ profil globalny dostosowuje treści do Twoich preferencji, ale w każdej chwili możesz to zmienić.

Profile globalne marek na Facebooku

Plusy:

  • wszystkie profile zebrane w jedną całość,
  • łączna liczba obserwatorów, 
  • ład i porządek, 
  • każdy kraj ma swój profil obserwując oficjalne konto marki.

Minusy:

  • nie każdy profil ma tę możliwość, sam Facebook informuje, że “Ta funkcja może nie być jeszcze dostępna dla wszystkich.”, 
  • profil musi być mocno zasięgowy, jeżeli prowadzisz lokalną restaurację i Twoimi gośćmi są turyści, to nie jest rozwiązanie dla Ciebie.

A zatem jeżeli nie profil globalny to…

Osobny profil na konkretny kraj

Możesz stworzyć kilka profili dopasowując ich nazwę, a także publikowane posty na Facebooku do konkretnego kraju. Zyskasz tym jasny podział contentu dopasowany do danego rynku. Każdy profil będzie też mieć swoje statystyki, czego np. postom w kilku językach brakuje.

Profile na Facebooku różnych krajów

Plusy:

  • każdy kraj ma swoje statystyki, 
  • możliwość publikacji osobnych postów ze swoją grafiką w tym samym języku.

Minusy:

  • kilka profili do obsługi, co może być trudniejsze do rozeznania się i uniknięcia błędu przy publikacji.

 

Podsumowując powyższe opcje, znając je łatwiej będzie Ci podjąć decyzję o doborze odpowiedniego rozwiązania. 4 sposoby na posty w kilku językach na Facebooku mają więcej możliwości do publikowania niż mogłeś się spodziewać. Wykorzystaj to i zadbaj o ład oraz porządek w tym medium społecznościowym. 

Autor:

Natalia Sikora
Social Media Manager

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest