Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

3 sposoby na posty w kilku językach na Facebooku

Natalia Sikora

Natalia Sikora

Czy odbiorcami Twoich treści na Facebooku są użytkownicy z różnych zakątków świata? Publikując posty w kilku językach na Facebooku, nie musisz rezygnować z komunikacji w konkretnym języku, ani informować “wersja xyz poniżej”. Poznaj proste rozwiązania, które zoptymalizują Twoje działania i wprowadzą porządek na stronie na Facebooku.

W zależności od tego, co oferuje Twoja marka, i kto jest Twoją grupą docelową, możesz wybrać kilka sposobów na publikację postów w różnych językach.

Dużo osób nie jest świadoma możliwych rozwiązań i najczęściej oddzielają polską treść posta linią i daje adnotację “English version below”. To też jest wyjście z sytuacji, ale sam Facebook ma dla Ciebie ułatwienia w tym temacie. Poznaj 4 sposoby na posty w kilku językach na Facebooku i wybierz odpowiednią dla siebie opcję.

W ustawieniach posta

To najczęściej wybierany sposób publikacji treści międzynarodowych. W ustawieniach profilu znajdziesz zakładkę, która umożliwi Ci publikowanie postów w kilku językach. 

Ustawienia różnych języków publikacji postów na Facebooku

Wystarczy, że podczas publikowania treści na Facebooku, wybierzesz odpowiedni język. Godnym uwagi jest fakt, że w zależności od ustawień językowych użytkowników posty będą się im wyświetlać w wybranym języku.


Facebook podkreśla: Osoby, których język podstawowy nie znajduje się wśród języków dodatkowych, zobaczą post w języku domyślnym. Na przykład, jeżeli językiem domyślnym posta jest język angielski, ale został on opublikowany także po hiszpańsku i francusku, osoby, których językiem podstawowym jest niemiecki, zobaczą post po angielsku.

Plusy:

  • treści dopasowane językowo do użytkownika,
  • brak scrollowania do odpowiedniej treści,
  • porządek na profilu

Minusy:

  • niektóre osoby używają Facebooka w innych wersjach językowych niż podpowiadałaby lokalizacja, z pewnością zrozumieją oni komunikat, ale konkretne treści mogą do nich nie pasować (odwołujące się np. do promocji lokalnej)
  • treści posta możesz tworzyć w każdym języku, nie ma tutaj limitu. Pamiętaj jednak, że grafika może być tylko jedna i będziesz musiał dokonać wyboru w jakim języku ją pokazać (najczęściej wybiera się najbardziej uniwersalny, czyli angielski).

Profil globalny

Możesz spróbować utworzyć profil globalny. Niestety, ta opcja nie jest dostępna dla wszystkich, a istniejące już tego typu profile sugerują nam sądzić, że to opcja dla marek globalnych o dużych zasięgach.

Profil globalny charakteryzuje się tym, że pokazuje całkowitą liczbę fanów/obserwujących – jest to liczba łączna kilku międzynarodowych profili. Content publikowany na takim profilu wyświetla się zgodnie z preferencjami, a zazwyczaj jest to ustawiony język Facebooka lub lokalizacja. 

Ciekawostką jest, że możesz podejrzeć, co jest publikowane na kontach zagranicznych. Na co dzień ich nie widzisz, ponieważ profil globalny dostosowuje treści do Twoich preferencji, ale w każdej chwili możesz to zmienić.

Profile globalne marek na Facebooku

Plusy:

  • wszystkie profile zebrane w jedną całość,
  • łączna liczba obserwatorów, 
  • ład i porządek, 
  • każdy kraj ma swój profil obserwując oficjalne konto marki.

Minusy:

  • nie każdy profil ma tę możliwość, sam Facebook informuje, że “Ta funkcja może nie być jeszcze dostępna dla wszystkich.”, 
  • profil musi być mocno zasięgowy, jeżeli prowadzisz lokalną restaurację i Twoimi gośćmi są turyści, to nie jest rozwiązanie dla Ciebie.

A zatem jeżeli nie profil globalny to…

Osobny profil na konkretny kraj

Możesz stworzyć kilka profili dopasowując ich nazwę, a także publikowane posty na Facebooku do konkretnego kraju. Zyskasz tym jasny podział contentu dopasowany do danego rynku. Każdy profil będzie też mieć swoje statystyki, czego np. postom w kilku językach brakuje.

Profile na Facebooku różnych krajów

Plusy:

  • każdy kraj ma swoje statystyki, 
  • możliwość publikacji osobnych postów ze swoją grafiką w tym samym języku.

Minusy:

  • kilka profili do obsługi, co może być trudniejsze do rozeznania się i uniknięcia błędu przy publikacji.

 

Podsumowując powyższe opcje, znając je łatwiej będzie Ci podjąć decyzję o doborze odpowiedniego rozwiązania. 4 sposoby na posty w kilku językach na Facebooku mają więcej możliwości do publikowania niż mogłeś się spodziewać. Wykorzystaj to i zadbaj o ład oraz porządek w tym medium społecznościowym. 

Autor:

Natalia Sikora
Social Media Manager

Natalia Sikora

Natalia Sikora

Pozytywne doświadczenia, zaskakujące kreacje, dzielenie się emocjami i ich wywoływanie to główne założenia przy tworzeniu. Ogarniam nie tylko cudowny zespół profesjonalistów i profesjonalistek, ale także kompleksową obsługę klientów w agencji.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
4 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Anna
Anna
2 lat temu

Czy znowu coś się zmieniło? Wczoraj włączyłam na dwóch swoich fan page’ach “Publikowanie w różnych językach” i dalej nic takiego się nie pojawiło ;/

Artur Ragan
Artur Ragan
2 lat temu
Reply to  Anna

Tak, zmieniło się – do tej pory przy włączeniu opcji od razu widać było tę możliwość przy publikacji posta.
Teraz na wielu profilach możliwość ta zniknęła (mimo że ustawienie jest włączone), ale nie na wszystkich, nadal zdarzają się wyjątki, gdzie ta opcja albo została, albo pojawiła się ponownie.

Kinga
Kinga
2 lat temu
Reply to  Artur Ragan

A czy możliwe jest znalezienie tej funkcji w innym miejscu? Na przykład w Creatorze Studio lub w Business Suite? Również spotkałam się z tym problemem i niestety jak dotąd nigdzie nie znalazłam tej możliwości.

Artur Ragan
Artur Ragan
2 lat temu
Reply to  Kinga

Zapraszam na szkolenie Piotra Siwca ‘Facebook & Instagram Marketing + Ads‘ 🙂 Na pewno odpowie na wszystkie pytania 🙂

Inne artykuły w tej kategorii