Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

3 rzeczy, na które warto zwrócić uwagę przy pisaniu treści pod SEO

Content to od wielu lat jeden z najważniejszych czynników rankingowych stron według Google. Inwestowanie w rozbudowę treści jest więc całkowicie naturalne, kiedy celem jest podniesienie pozycji swojej strony w wyszukiwarce. Jak jednak robić to zgodnie z zasadami SEO, by teksty były skuteczne i przekładały się na zwiększenie ruchu, a co za tym idzie również konwersji?

Należy mieć skrupulatnie rozpisany plan działań, uwzględniający nie tylko tematykę tekstu, ale i jego zakres oraz zakładaną długość. Jest to niezwykle istotne, bowiem każdy copywriter bądź osoba odpowiadająca za napisanie tekstu, ceni sobie rzetelne wskazówki i wytyczne dotyczące treści. Tworzenie wartościowego, ale przede wszystkim unikalnego contentu wymaga wcześniejszego przygotowania, a uwzględnienie w nim zasad SEO może okazać się dodatkowym utrudnieniem.

planowanie wpisu

Poniżej prezentuję 3 najważniejsze, moim zdaniem, rzeczy, którym warto poświęcić więcej uwagi podczas tworzenia tekstów SEO. Dzięki nim Twoje treści staną się nie tylko wartościowe dla robotów, ale i dla czytelników.

Wybór odpowiednich słów kluczowych

Po ustaleniu tematyki tekstu należy przeprowadzić research w sieci, który nie tylko pokaże jak duża jest konkurencja, ale i pomoże dopasować do treści odpowiednie frazy kluczowe.
Czym kierować się przy ich wyborze?

Najlepiej skorzystać z gotowych rozwiązań, jakie oferują dostępne na rynku narzędzia SEO, bowiem będą one bardziej precyzyjne niż wyszukiwanie ręczne i dostarczą więcej informacji.

Podczas szukania słów kluczowych, warto skorzystać z Senuto. Polska aplikacja nie tylko wskaże frazy powiązane z tematem tekstu, ale również ich średnią liczbę wyszukiwań czy pytania pomocnicze, przydatne podczas tworzenia treści. Wystarczy wpisać w bazie słów kluczowych hasło ściśle powiązane z tematem, jak na przykład marketing internetowy, by zobaczyć pełną listę powiązanych fraz.

zrzut ekranu senuto
Baza słów kluczowych – zakładka “słowa zależne” w aplikacji Senuto

Można je sobie dowolnie sortować – w kolejności alfabetycznej, od największej liczby wyszukiwań w miesiącu, itd.. Takie narzędzie daje możliwość researchu dużej ilości wyszukiwanych fraz po wpisaniu tylko jednej. Jest to świetna opcja dla osób, które nie do końca wiedzą jak powinny być skonstruowane słowa kluczowe i czego szukają użytkownicy.

Świetnym dodatkiem jest również możliwość skorzystania z pytań, wyszukiwanych w Google przez użytkowników, powiązanych z wpisaną frazą kluczową. Ułatwi to tworzenie konspektu całego tekstu, a także zasugeruje jaką formę mogłyby przybrać nagłówki między akapitami treści.

baza słów kluczowych senuto
Baza słów kluczowych – zakładka „pytania” w aplikacji Senuto

Z pomocą Senuto można wyeksportować wszystkie słowa kluczowe, związane z tematem, uporządkować je i umieścić w różnych wpisach blogowych. W ten sposób zyskuje się pewność, że w każdym tekście znajdą się poszukiwane frazy, na które dana strona ma szansę stać się widoczna.

Prawidłowa struktura tekstu

Po dobraniu słów kluczowych należy pamiętać o tym, jak powinna być zbudowana treść zgodna z zasadami SEO. Bez względu na to, czy jest to wpis na bloga, czy tekst na podstronę ofertową, zawsze powinien trzymać się on ścisłych ram, określanych przez wiele narzędzi dla specjalistów.

struktura tekstu seo

Głównie chodzi o podział treści na akapity, które będą oddzielone od siebie przy pomocy nagłówków Hx, zawierających frazy kluczowe. Im bardziej rozwinięty tekst, tym czytelnik może mieć większy problem z jego zrozumieniem bądź z całkowitym skupieniem się na tym, co czyta. Dlatego warto dbać o aspekty UX-owe, wpływające na odbiór tekstu przez użytkowników. Są to między innymi: wylistowania/wyliczenia, przerywniki w postaci ciekawych grafik, pogrubienia najważniejszych elementów treści, ale przede wszystkim właśnie struktura budowy tekstu.

Końcowa optymalizacja

Napisanie tekstu wcale nie oznacza, że spełnia on już wszystkie kryteria SEO. Tworząc content na stronę należy pamiętać także o oprawie graficznej, linkowaniu wewnętrznym, a także podpisaniu grafik. Bez tego treść może i jest wartościowa dla użytkownika, jednak niekoniecznie okaże się wystarczająca dla robotów. Warto wykorzystać potencjał nowej podstrony/wpisu właśnie poprzez dodanie zoptymalizowanych zdjęć z altami oraz umieszczenie linków na frazy kierujące do odpowiednich dla nich podstron. Dopiero po dopieszczeniu treści w aspektach technicznych staje się ona zgodna z zasadami SEO.

optymalizacja wpisuTekst idealny – dla czytelnika czy dla robotów?

Jeszcze do niedawna większość tekstów napisanych pod SEO wyglądała jak zlepek przypadkowych zdań, przesyconych ogromną liczbą słów kluczowych. Na szczęście takie treści pojawiają się w sieci już coraz rzadziej, a zastępuje je wartościowy content, oparty o wyżej opisane zasady. Moje wskazówki pozwolą zmienić typowy branżowy tekst w coś, co przyniesie oczekiwane korzyści biznesowe i pozwoli osiągnąć wyznaczone cele. Tylko odpowiednio zaplanowany i zoptymalizowany wpis może przyciągnąć użytkowników, którzy wpisując w wyszukiwarkę frazę kluczową, natrafiają właśnie na Twoją treść! Pamiętaj o tych zasadach podczas kolejnych prac nad swoim contentem, a na pewno zauważysz, że wpisy potrafią lepiej rankować i mieć większą widoczność w wyszukiwarkach.

Autorka:

Marika Kowalska – SEO Specialist w DevaGroup.

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments