Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Jak założyć konto firmowe na Facebooku?

Olek Czerniewicz

Olek Czerniewicz

Planujesz rozpoczęcie działalności biznesowej? Chcesz promować swoją markę na Facebook’u, prowadzić bez niczyjej pomocy działania reklamowe i zwiększyć zasięg informacji o swoich produktach? Zastanawiasz się, jak oddzielić profil prywatny od prowadzonej przez Ciebie działalności? Firmowe konto na Facebooku wzniesie jej marketing online na wyższy poziom!

Fanpage, a właściwie – zgodnie z określeniem samego Facebooka – strona firmowa na platformie Facebook, pozwala na zaprezentowanie Twojego biznesu oraz produktów i usług, z którymi pragniesz docierać do nowych Klientów. Przed jej uruchomieniem warto zadbać o parę szczegółów.

Jak zmienić konto prywatne na firmowe?

W wielu artykułach obecnych w sieci przeczytacie, że taka możliwość istnieje. To jednak już nieaktualne. Niegdyś istniała możliwość migracji danych z profilu prywatnego do strony firmowej, czyli przekształcenia profilu w stronę firmową. Obecnie nie jest to już możliwe, a strona: https://www.facebook.com/pages/create/migrate ukazuje nam odpowiedni komunikat o braku dostępności wskazanego narzędzia migracji. 

Facebook te materiały ni są teraz dostępne

Czego potrzebujemy do założenia strony firmowej w platformie Facebook?

Jedyną rzeczą, która jest nam niezbędna, jest posiadanie profilu prywatnego w platformie. Służy on przede wszystkim do weryfikacji naszej tożsamości i dania innym użytkownikom komfortu poprzez zapewnienie w ten sposób gwarancji autentyczności naszego firmowego fanpage’a. Najlepiej przed podjęciem działań opisanych poniżej, upewnij się, że podane przez Ciebie dane w profilu prywatnym są prawdziwe! 

Jak założyć konto firmowe bez posiadania konta prywatnego?

Jeśli nie posiadasz swojego konta prywatnego, Facebook nie będzie w stanie zweryfikować Twojej tożsamości i nie pozwoli Ci założyć strony firmowej. Planując stworzenie strony dla Twojej firmy bądź marki, a nie posiadając konta prywatnego, odwiedź tę stronę i stwórz swój prywatny profil, podając adres e-mail. Dzięki niemu otrzymasz możliwość stworzenia miejsca na Facebooku w celu promowania prowadzonej przez Ciebie działalności: https://pl-pl.facebook.com/

Jak oddzielić konto firmowe od konta prywatnego?

Nie musisz wykonywać żadnych czynności. Twoje konto prywatne pozostanie kontem prywatnym, jednak uzyskasz dostęp do panelu zarządzania stronami firmowymi, które będą połączone z Twoim profilem prywatnym. Brzmi dobrze, prawda? W ramach swojego prywatnego konta otrzymasz uprawnienia administratora strony firmowej. Dostęp do panelu otrzymasz z poziomu swojego konta prywatnego w sekcji „Zarządzania stronami”. Trafisz do niej bezpośrednio poprzez ten adres: https://www.facebook.com/pages/?category=your_pages 

Zakładając stronę firmową i podając dane swojego konta prywatnego, od początku jesteś administratorem dla tworzonego przez Ciebie konta firmowego. Nie martw się – Facebook nie udostępni innym użytkownikom informacji, że to Ty jesteś właścicielem strony. Jeśli sam nie poinformujesz o tym poprzez swój profil prywatny, Twoje dane osobowe i powiązanie konta prywatnego ze stroną firmową, nie zostaną przez Facebook ujawnione! Będą widoczne jedynie dla Ciebie, jako zalogowanego użytkownika.

Proces zakładania konta firmowego:

Omówimy teraz krok po kroku proces zakładania strony firmowej, zakładając, że posiadasz już konto prywatne i zdecydowałeś się na stworzenie fanpage’a swojej firmy/marki.

  1. Zaloguj się na swoim koncie prywatnym w przeglądarce.
  2. Następnie otwórz nową kartę i udaj się pod adres: https://www.facebook.com/pages/create/?ref_type=pages_you_admin
  3. Powinieneś zobaczyć przygotowany do tworzenia strony firmowej ekran w takiej postaci:

Facebook okno tworzenia strony firmowej

  1. W menu po lewej zobaczysz kilka pól: na wpisanie nazwy dla Twojej strony firmowej, miejsce na wybór kategorii najbliżej odpowiadającej charakterowi Twojej działalności oraz opis przedstawiający Twoją firmę/markę. Wypełnij je starannie, bo to podstawy jej wizerunku.
  1. Po ich wypełnieniu i kliknięciu przycisku „utwórz stronę”, pojawią się kolejne możliwości administracji, tym razem związane ze zdjęciem profilowym oraz zdjęciem w tle. Jeśli je posiadasz, dodaj od razu. Masz też opcję odłożenia tego na później.
  2. Jeśli jeszcze nie posiadasz materiałów do zdjęcia profilowego (może to być logo Twojej firmy) i cover photo – nie martw się. Możesz je dodać później, a teraz kliknij przycisk „zapisz”.
  3. Gotowe. Twoja strona firmowa jest już stworzona!

Facebook strona utworzona wersja czarna

Prowadzenie strony firmowej – nie zapominaj o tych ważnych kwestiach:

Oprócz uzupełnienia brakujących zdjęć: profilowego oraz w tle, powinieneś udać się do karty „Ustawienia”. Następnie przejść do zakładki „Informacje o stronie” i uzupełnić wszystkie pola związane np. z adresem Twojej strony internetowej, opisem, kontaktem, adresem e-mail, czy zindywidualizowaną nazwą użytkownika. Pamiętaj, aby zrobić to niezwłocznie.

Dzięki temu Twoja strona firmowa nabierze wiarygodności w oczach użytkowników odwiedzających fanpage. Uzupełnienie pól kontaktowych pozwoli użytkownikom na nawiązanie z Tobą komunikacji w zakresie Twojej oferty. W karcie informacyjnej możesz również administrować danymi związanymi z udostępnieniem lokalizacji Twojej firmy.

Korzyści płynące z posiadania strony firmowej:

Założenie konta firmowego oznacza, że zyskujesz dostęp do całego szeregu narzędzi. Pozwalają one na dotarcie z informacją o Twoich produktach/usługach oraz marce/firmie do całej rzeszy nowych osób i reagowania na ich polubienia, wiadomości i komentarze. Możesz teraz założyć swoją grupę dyskusyjną, w której udzielisz możliwości podejmowania dyskusji pomiędzy użytkownikami (i przyszłymi klientami) na tematy związane z Twoją działalnością. Uzyskujesz możliwość konfiguracji narzędzi reklamowych i biznesowych (Menadżer Reklam Facebook – Facebook Ads i Facebook Business Manager) oraz możliwość stworzenia sklepu powiązanego z Twoją stroną firmową. Jeśli planujesz działalność na platformie Instagram, możesz połączyć swoje konto Instagram ze stroną firmową w FB, którą właśnie stworzyłeś!

Masz nieograniczone możliwości, ale przede wszystkim, stajesz się administratorem treści i aktywności biznesowych, dzięki którym zwiększysz zasięgi i pozyskasz nowych klientów. Publikując interesujące posty, zdobędziesz zainteresowanie i ciekawość nowych użytkowników, a także będziesz mógł dzielić się wartościowymi produktami i usługami z ogromną społecznością Facebooka! Dodatkowo skonfigurujesz reklamę w wielu różnych formatach, posegmentujesz grupy odbiorców, czy będziesz mógł wykorzystać potencjał narzędzia o nazwie „piksel Facebooka”. 

Teraz sky is the limit! Powodzenia!

Autor:

Olek Czerniewicz

Marketing Manager

Olek Czerniewicz

Olek Czerniewicz

Zajmuję się organizacją działań reklamowych w digitalu. Tworzę treści, strategie komunikacji, koncepcje obecności marek w sieci. Analizuję dane i optymalizuję działania. Planuję budżety, rozpisuję mediaplany, a oprócz tego pm-uję niektóre projekty. Zarządzam Działem Marketingu z dwiema świetnymi Juniorkami na pokładzie. Z marketingiem jestem związany od blisko dekady, wcześniej jako: specjalista promocji, następnie manager zespołów projektowych i marketingowych, a także rzecznik prasowy w służbie publicznej.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
6 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Katarzyna
Katarzyna
1 rok temu

Dzień dobry,
a czy po założeniu takiego konta, logowanie następuję po podaniu danych do logowania do konta prywatnego? Jeśli tak to co mogę zrobić jeśli chcę aby ktoś inny zajmował się aktualizacją funpage’a mojej firmy ale nie miał dostępu do mojego prywatnego konta?

Agnieszka Gałczyńska
Agnieszka Gałczyńska
1 rok temu
Reply to  Katarzyna

Najlepiej, abyś utworzyła Menedżera firmy, pod którego wepniesz stronę, którą zarządzasz na Facebooku. Jeżeli będziesz chciała, aby ktoś inny zajmował się publikacją treści i moderacją – wystarczy wybrać opcję “Dostęp pracownika”. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj: https://www.facebook.com/business/help/442345745885606?id=180505742745347

Małgorzata
Małgorzata
1 rok temu

A co należy zrobić jeśli profil ma należeć do dwóch współwłaścicieli firmy. Jak druga osoba ma zarządzać wspólnie stroną skoro profil jest na jedną osobę?

Agnieszka Gałczyńska
Agnieszka Gałczyńska
1 rok temu
Reply to  Małgorzata

Jeżeli strona (profil) na Facebooku jest wpięta do Menedżera firmowego, administrator może nadać dostęp kolejnym osobom. W przypadku, w którym obie osoby są współwłaścicielami – mogą być wspólnie administratorami i zarządzać Menedżerem firmy oraz stroną. Co ważne: administrator może dodawać w taki sposób również pracowników firmy, którzy mogą publikować treści na stronie lub odpowiadać na komentarze i wiadomości.
Więcej informacji na temat dodawania osób do Menedżera firmy są dostępne tutaj: https://www.facebook.com/business/help/2169003770027706?id=2190812977867143

Ja ME
Ja ME
1 rok temu

Dlaczego nazwa artykułu brzmi:
“Jak założyć konto firmowe na Facebooku?”
skoro opisywany jest proces zakładania Strony firmowej na facebook’u

Artur Ragan
Artur Ragan
1 rok temu
Reply to  Ja ME

Bez konta nie ma strony, stąd taki skrót myślowy 🙂

Inne artykuły w tej kategorii