Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Jak budować markę za pomocą wpisów blogowych? 

Anna Boenish

Anna Boenish

Niezależnie od tego, czy prowadzisz markę osobistą, czy rozwijasz firmę, budowanie marki to jeden z podstawowych elementów, który będzie świadczył o jej rozwoju. Dobrze zbudowana świadomość to nie tylko lepsze zasięgi, ale również zwiększenie sprzedaży. Jak robić to za pomocą content marketingu? Przeczytaj wpis. 

Czy w 2023 warto prowadzić bloga?

Blogi kojarzą nam się raczej z latami 2010, kiedy był to jeden z głównych (i pierwszych) sposobów na tworzenie contentu przez dzisiejszych influencerów. Aktualnie wiele osób przerzuciło się na treści wideo, króluje TikTok, a profile w mediach społecznościowych stały się głównym medium komunikacji z odbiorcami_czyniami.

Mimo tego każda firma powinna mieć swojego bloga – to świetny sposób na budowanie wizerunku ekspertka_ki, dotarcie do nowych użytkowników_czek, reklamowanie usług i przedstawienie oferty w nienachalny sposób.

Strategia content marketingowa – wpisy blogowe 

Zanim zaczniesz pisać, warto przygotować plan działania. Wpisy blogowe powinny znaleźć się w strategii komunikacji, jako jeden z elementów, dzięki któremu będziesz docierać do odbiorców_czyń. Zastanów się:

  • Kto jest Twoją grupą docelową? Kim są Twoi klienci? Czy możesz określić konkretne persony? Do kogo kierujesz usługi/produkty?
  • Czego Twoi potencjalni klienci szukają w sieci? Możesz skorzystać z wyszukiwarek fraz kluczowych, np. AnswerThePublic.

W późniejszym etapie podziel wpisy na kategorie, w zależności od etapu lejka marketingowego. Inne treści tworzysz dla osób, które dopiero szukają jakichś rozwiązań (np. jakie gryzaki wybrać dla szczeniaka?), a inne dla osób, które są już zorientowane w temacie i szukają konkretnego dostawcy (gryzaki naturalne – wybór w zależności od rasy). Weź pod uwagę osoby na wszystkich etapach:

  • świadomość – przyciągnij uwagę nowych osób. Możesz to zrobić, sprawdzając, jakich treści szukają potencjalni klienci. Przekieruj również osoby z mediów społecznościowych na bloga.
  • zainteresowanie – kieruj te wpisy do osób, które już kojarzą Twoją markę. To świetne miejsce do budowania wizerunku eksperta_ki i dzielenia się wiedzą.
  • rozważanie i zakup – teksty dotyczące konkretnych rozwiązań, dla użytkowników_czek mających świadomość w danym temacie. To miejsce, aby przekonać ich, że wybór Ciebie jest zdecydowanie najlepszy. Możesz również publikować case studies.

Pozyskiwanie nowych odbiorców_czyń 

Wpisy blogowe to dobre narzędzie do zwiększenia liczby odsłon strony internetowej. Oprócz samego pisania tekstów należy zadbać o to, aby docierały one do nowych użytkowników_czek. W jaki sposób to zrobić?

  • SEO – zadbaj o SEO, bo to jedno z głównych narzędzi do pozyskiwania nowych osób. Sprawdź, jakie słowa kluczowe pasują do konkretnego tekstu (możesz to zrobić np. za pomocą Semstorm czy Senuto). Jednocześnie pamiętaj, że najważniejszą kwestią jest łatwy i przyjemny w odbiorze tekst, a nie naładowanie go frazami po brzegi.
  • Dystrybucja treści – promuj wpisy blogowe w mediach społecznościowych. Dodawaj posty na Facebooka, linkuj do nich na Instastory i zachęcaj do odwiedzenia w opisie pod Reelsami.
  • Płatna promocja – jeśli nie masz jeszcze dużego grona obserwujących, możesz wesprzeć się płatną promocją postów, np. w Meta lub Google.
  • Wpisy gościnne – zapraszaj innych ekspertów_ki do wypowiadania się na Twoim blogu. Mogą to być osoby związane z branżą lub specjaliści_ki z Twojej firmy.

Jak budować wizerunek eksperta_ki? 

Ludzie chcą ufać marce. Dobrze zbudowany wizerunek ekspertka_ki sprawia, że sprzedaż rośnie – potencjalni klienci_ki uważają Twoją firmę za autentyczną, godną zaufania, profesjonalną i doświadczoną. Pokaż im, że tak właśnie jest!

  • Dziel się case studies – pokaż efekty swojej pracy, zaprezentuj konkretne wyniki, wskaż rozwiązania.
  • Dziel się wiedzą – to, w jaki sposób uczymy innych, pokazuje, czy dobrze rozumiemy temat i jak duże mamy doświadczenie. Treści edukacyjne powinny być wysunięte na pierwszy plan. Zadbaj o to, żeby były zrozumiałe i unikatowe.
  • Pokazuj swoich klientów_ki – jeśli współpracujesz z fajnymi markami, dlaczego się tym nie pochwalić? Umieszczaj wzmianki o współpracach w tekstach i pokaż, że inni Ci ufają.
  • Mów o swoim doświadczeniu zawodowym – ukończone kursy, szkoły, szkolenia, lata praktyki, staże i doświadczenie zawodowe to coś, co podkreśli Twój profesjonalizm. Pokaż, że nie jesteś przypadkową osobą – naprawdę znasz się na rzeczy.
  • Odpowiadaj na pytania – odpisuj na komentarze, twórz teksty w oparciu o najczęściej pojawiające się pytania i zagadnienia, rozpisuj poradniki i buduj społeczność wokół swojej marki.
  • Odsyłaj do innych publikacji – jeden tekst eksperta_ki nie czyni. Linkuj do podobnych tematycznie wpisów blogowych, przekierowuj do podcastów, wywiadów, artykułów w prasie i wszędzie tam, gdzie się udzielasz.

Tekst to nie wszystko 

Budowa marki nie odbywa się tylko za pomocą tego, co znajduje się we wpisie blogowym. Oczywiście, merytoryka powinna wybijać się na pierwszy plan i być najważniejsza, ale oprócz tego warto zadbać o inne elementy.

  • Czas ładowania się strony – jeśli do Twojego wpisu nie będzie można się szybko dostać, prawdopodobnie część użytkowników_czek po prostu zrezygnuje.
  • Zdjęcia i grafiki – w budowaniu marki branding jest również istotny. Dobrej jakości zdjęcia, estetyczne grafiki i spójne kolorystycznie elementy na pewno polepszą odbiór.
  • Formatowanie – nawet najlepszy tekst nie zostanie dobrze przyjęty, jeśli będzie trudny w odbiorze. Chwytliwy tytuł i lead, akapity, nagłówki, wypunktowania i cytaty uatrakcyjnią treść.

Jeśli zadbasz o dobrej jakości treści, spójność, dystrybucję wpisów i SEO to blog może okazać się idealnym narzędziem do budowania marki i przyspieszenia jej wzrostu.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź nasz e-book Pisanie artykułów od A do Zsklepie More Bananas lub zapisz się na szkolenia: content marketing w praktyce oraz copywriting sprzedażowy.

Anna Boenish

Anna Boenish

Marketerka, copywriterka i content managerka specjalizująca się w storytellingu i etycznym marketingu. Z wykształcenia sztukmistrzyni pisania, z zamiłowania pisarka prozy – na co dzień zajmuje się głównie składaniem słów w historie.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii