Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter
x

Twitter: aktualne wymiary grafik 2022 

Artur Ragan

Artur Ragan

Jeśli uważasz, że Twitter traktuje content graficzny jak „kwiatek do kożucha” – jesteś w błędzie. Jest ważniejszy niż myślisz. Łap kolejną małpią ściągawkę i przeczytaj, dlaczego nieliczne formy wizualne w tym serwisie powinny być perfekcyjnie dopracowane. Zwłaszcza że w 2022 jest o nim głośno, a użytkowników stale przybywa.

Twitter jest fenomenem mediów społecznościowych od samego początku istnienia (2006!). Niewielka różnorodność form contentu i stosunkowo niski limit znaków sprawiły, że upodobali go sobie ci, którzy chcą treściwie i często komunikować rzeczy istotne. Wśród nich czołowe miejsca zajmują politycy, eksperci i pracownicy mediów. Content tekstowy jest uzupełniany wizualnym dość oszczędnie, co nie oznacza, że autorzy mogą traktować ten ostatni po macoszemu.

Aktualne rozmiary grafik na Twittera

„Ćwierkacz” oferuje nam trzy elementy graficzne:

  • avatar, czyli zdjęcie profilowe – 400 × 400 px
  • cover, czyli zdjęcie w tle – 1500 × 500 px
  • grafika w tweecie – 800 × 800 i 800 × 418, max. 5 MB

Koniecznie przeczytaj także: 14 błędów, najczęściej popełnianych w social media marketingu. Część 1.

Jakie powinno być zdjęcie profilowe?

Dlaczego warto zadbać o avatar? Ponieważ znacząco podnosi atrakcyjność Twojego profilu. Będzie widniał przy każdym Twoim tweecie i zachęcał (lub nie) do odwiedzenia profilu. To on buduje pierwsze wrażenie, a ono – jak wiadomo – musi być najwyższej jakości. Twitter rekomenduje rozmiary 400×400 pikseli.

Pole ochronne avatara

Wybierając lub przycinając swoje zdjęcie, zadbaj o należyte rozmiary „pola ochronnego”. Najprościej rzecz ujmując – wokół Twojego oblicza powinno być trochę pustego miejsca. Ile? To zależy od samego zdjęcia, ale przyjmuje się, że przy zdjęciu en face, wokół twarzy musisz zostawić miejsce o szerokości… ¼ twarzy. Pamiętaj, że w większości przypadków „profilówka” będzie oglądana na ekranach o przekątnej 5 cali, więc ogólne wrażenie liczy się bardziej niż kształt podbródka. Całość musi być estetycznie skomponowana i dobrze oświetlona.

Zainteresuje Cię również: Audyty komunikacji w Social Mediach? A po co to komu?

Zdjęcie w tle 1500 × 500 px

wymiary_twitter

Jeżeli Twój avatar kogoś olśnił, z pewnością wpadnie na Twój profil. Nie zawiedź go! Pierwsze, co zobaczy to zdjęcie w tle. Jakie powinno być? Jego wymiary powinny wynosić 1500×500 pikseli. Jak dobierać grafiki tła? Najprościej rzecz ujmując – masz do dyspozycji swój osobisty „billboard reklamowy”. Właśnie w cover foto możesz objawić światu, jaką inicjatywę wspierasz albo co jest dla Ciebie ważne. Mądrze wykorzystaj powierzchnię, bo… tylko tę masz do dyspozycji. 

Grafika w tweecie 800 × 800 i 800 × 418

wymiary_twitter

Wprawdzie na Twitterze najbardziej liczą się lapidarne i celne wypowiedzi, jednak warto opatrzyć je przyciągającą wzrok grafiką. Może mieć ona format poziomy bądź kwadratowy, rozmiary: 800 × 800 i 800 × 418. Co ważne, od niedawna możesz łączyć ze sobą GIFy, video i grafiki w jednym tweecie. Bez względu na to, jakiej formy użyjesz, może ona „ważyć” najwyżej 5 MB. 

Chcesz więcej użytecznych wskazówek na temat Twittera i nie tylko? Sięgnij po kurs Twitter & Pinterest bez tajemnic.  Masz pytanie? Chętnie odpowiemy. Napisz na: halo@morebananas.pl

Autor: Artur Ragan, Content Marketing Manager

Artur Ragan

Artur Ragan

Wymyślam ludziom, przebierając w słowach i sieję ferment. A poważniej - używając języka korzyści, tworzę treści, które angażują, pomagają pozyskiwać klientów, zapoznają ich z produktami i prezentują usługi. Słowem - pomagają maksymalizować zyski.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii