Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Co będzie na topie w 2020? Trendy w marketingu

Agnieszka Gałczyńska

Agnieszka Gałczyńska

Marketing nie przestaje się rozwijać. To, co sprawdzało się do tej pory, może stać się zgubnym kierunkiem promocji marki w nowym roku. Jakie trendy będą na topie w 2020 roku? Przeczytaj!

MARKETING

Anna Ledwoń-Blacha

Co-founder & Creative Director
More Bananas

Wśród trendów marketingowych w 2020 roku z pewnością powinny się znaleźć: 

  • Wyszukiwanie głosowe, które zmieni SEO oraz wyszukiwanie obrazem, które zmieni e-commerce. 
  • Sztuczna inteligencja, AR i VR. Wymieniane od kilku lat, w końcu mają szansę stać się technologią codzienności, ze względu na coraz łatwiejszy dostęp, tworzenia jak i konsumpcji. 
  • Profesjonalizacja influencer marketingu, jego zmiana, która jednocześnie będzie odpowiedzią na porażkę tego zjawiska. 
  • Personalizacja, wszystko dzięki wykorzystaniu Big Data. 
  • Podcasty, podcasty i jeszcze raz podcasty, które zmienią wiele. Mówiliśmy o erze video i obrazu, ale przeszliśmy do… głosu. Nic chyba tak mocno w Polsce i na Świecie nie rozwinęło się jak podcasty (czysto subiektywna opinia obserwatora niepoparta liczbami)
  • Martech, o którym również mówimy od kilku lat, staje się rzeczywistością, a decydentami budżetów IT staną się w coraz większej części marketerzy.
  • ŚWIADOMY KLIENT. Ma wiedzę, ma narzędzia, ma wpływ. 
  • Cyfrowa transformacja, która na dobrą sprawę spina większość wyżej opisanych pojęć. To nie rozwój technologii, to coś więcej. To transhumanizm w czystej postaci, stawianie człowieka na pierwszym miejscu, nie zapominając o technologii. To łączenie prosumentów, czy dalej konsumentów nowej ery z markami w zupełnie nowy, partnerski sposób. 

Karolina Kumor

Social Media Manager
More Bananas

W 2020 roku wejdź na wyższy level w pokazaniu swojej marki i pomyśl o marketingu idei.

To działania, które zwrócą się z nawiązką. Dzięki nim wzbudzisz sympatię wśród Twoich konsumentów, a ta jest nieprzeceniona. Gdy staną przed wyborem w sklepie, który produkt wybrać, sięgną właśnie po Twój, bo będą czuć, że oprócz zysku zależy Ci także na wyższych wartościach. Sprzedajesz przez to nie produkt, a zachowania, jakie warto wdrażać w życie.

Zobacz też: Strategia content marketingowa krok po kroku

Co może zrobić Twoja marka?

Połącz biznes z ekologią. Nasza planeta potrzebuje działań zero waste. Robią to indywidualne jednostki, dlatego działanie marki w tym ruchu tylko spotęguje czynione dobro. Zacznij od segregacji śmieci w firmie i wykorzystywania e-papieru – dokumenty wysyłaj drogą elektroniczną. Może warto pomyśleć o ekologicznych opakowaniach, stworzeniu ich z recyklingowanych materiałów, bądź pozbyć się zbędnej folii i plastiku. 

Wspomóż instytucje kulturalne. Bądź partnerem wydarzeń w Twoim mieście. Bycie lokalną marką to atut i duma dla mieszkańców, którzy z własnej woli będą mówić o niej dobrze, jeśli zaangażuje się w życie społeczności. 

Nie bądź obojętny na wszechobecną digitalizacje. Idź z duchem czasu. Na rynek wkracza pokolenie Z, więc w odpowiedni sposób dostarczaj im treści, bez zbędnego “nadęcia”, a w autentyczny i miękki sposób. Postaw na tworzenie szybkich treści, np. za pomocą stories. Nie daj się podsumować przez młodych szybkim “Ok, boomer”. 

Kasia Witkowska

Social Media Specialist
More Bananas

Ludzie coraz chętniej chcą słuchać, niż oglądać. Po wielkiej popularności wideo, przyszedł czas na audio. W 2020 wzrośnie popularność podcastów, np. takich jakie tworzy Joanna Okuniewska, czy rozmów/wywiadów, na jakich oparta jest np. kampania promocyjna  Browaru Namysłów “Z tymi, co się znają” na YouTubie z Marcinem Prokopem w roli prowadzącego. 

Ekologia, zero waste i rychły koniec ery plastiku, W nowym roku na pewno wiele marek również bardziej zaangażuje się w ochronę środowiska. Społeczeństwo docenia coraz bardziej politykę eko, więc wiele firm może na tym zyskać zarówno w oczach starych, jak i nowych klientów.

SOCIAL MEDIA

Anna Ledwoń-Blacha

Co-founder & Creative Director
More Bananas

Trendami na 2020 rok w social media według mnie będą: 

  • Dalszy “rozwój” contentu efemerycznego. Zobaczcie, co się dzieje ze stories na Facebooku – (to już nie tylko Instagram).
  • Z podekscytowaniem podglądam, co Instagram zrobi z appką Reels, która jest kopią Tik Toka (póki co, niestety tylko w Brazylii)
  • AI w szczególności w botach. I profesjonalizacja tych działań. Mieliśmy boom, potem nagłą ciszę, ponownie o botach zaczyna być głośno, ale w bardziej profesjonalnym kontekście. Nie zabiera się za ich robienie każdy, kto ma dostęp do przysłowiowego Chatfuel. Są bardziej przemyślane.
  • AR i VR, 3D w szczególności łatwiejszy dostęp i mniejszy próg wejścia do tych technologii, dzięki postom na Facebooku i funkcjom IG Stories. “Myśl lokalnie, działaj globalnie”. Nie trzeba mieć wielkich budżetów, żeby implementować nowe technologie.
  • Dalszy rozwój LinkedIn.
  • Rozwój contentu video, ale…w inny sposób niż wcześniej zapowiadano. To jeszcze nie ten moment, gdy zdominuje słowo, a w szczególności to mówione, bo…
  • PODCASTY!
  • Personalizacja, szczerość, autentyczność, siła społeczności.

Karolina Kumor

Social Media Manager
More Bananas

Sama obecność w social media już nie wystarczy, to wszyscy wiemy. W nadchodzącym roku należy postawić sobie pytanie, czy oferuję to, czego chcą moi klienci, czy za bardzo nie zapatrzyłem się w swój produkt/usługę.

Słowem – ważna będzie strategia i personalizacja! Bez tego ani rusz. A gdy już odpowiemy sobie na pytania, gdzie się komunikować, na jakie kanały stawiać, które rozwijać, w odpowiedni sposób wdrożymy analitykę w firmie, możemy opracowywać kampanie.

Coraz większe możliwości Instagrama

Bardzo dużo słyszy się o tym, by istnieć na Instagramie. Jednak znasz jego możliwości? To od dawna nie tylko zdjęcia jedzenia z góry, to potężna machina sprzedażowa. Możesz tam oferować zakup bez konieczności wychodzenia z aplikacji (Checkout on Instagram). Tego typu funkcje sprzedażowe będą w przyszłym roku jeszcze bardziej dopracowane i zoptymalizowane.

Skrupulatny dobór influencerów

Chcesz, by Twój produkt pokazali influencerzy? W dobie fake influencerów, skrupulatnie ich dobierz i mierz skuteczność działań, by wyciągnąć wnioski na przyszłość. Może zdecydujesz się na ambasadora swojej marki, by zwiększyć autentyczności Twojej firmy w tym obszarze marketingu? Warto pomyśleć o czymś więcej niż o jednorazowej współpracy, w dodatku za barter. Influencer powinien dowozić wyniki Twojej firmie (sprzedażowe, ale i wizerunkowe), a te zazwyczaj ciężko ocenić po jednej kampanii.

Nowe formaty

Ważną rolę w influencer marketingu odegrają podcasty, co już zaczęło się dziać pod koniec 2019 roku. Warto wspomnieć współpracę Joanny Okuniewskiej z marką Showroom.

Twoją grupą docelową są młodzi? Przyjrzyj się Tik Tokowi, który oferuje możliwości szybkiej realizacji efektownego wideo. 

Kasia Witkowska

Social Media Specialist
More Bananas

Autentyczność i naturalność. Użytkownicy social mediów powoli mają już dość idealnego świata Instagrama czy Facebooka i szukają profili marek, z którymi mogą się utożsamiać. Budowanie prawdziwych relacji, mniej Photoshopa, kampanie z mikro-influencerami czy nawet nano-influencerami oraz pokazywanie realnego świata firmy zza kulis (np. w Insta Stories) będą tym, czego ludzie będą oczekiwać w 2020 roku. 

Młodsze pokolenie nie widzi się już w przestrzeni Facebooka czy YT, więc przenosi lub decyduje się na założenie konta na Tik Toku czy Instagramie. Są to również najszybciej rozwijające się media, więc w kolejnym roku na pewno zobaczymy wiele ciekawych kampanii z ich wykorzystaniem.

 

CONTENT MARKETING

Agnieszka Gałczyńska

Content Manager
More Bananas

Wśród wyzwań content marketingowych w 2020 roku pojawią się:

  • direct answer (pozycja zero). Google wprowadził answer box, w którym użytkownik otrzymuje bezpośrednią odpowiedź na pytanie. Algorytm wyróżnia strony, które są najlepiej wypozycjonowane, jak i te, które najlepiej odpowiadają na pytanie użytkownika. Czy przyniesie to większe zadowolenie użytkowników, czy spadek ruchu na stronach www – przekonamy się.
  • algorytm E-A-T. Google w sierpniu 2019 roku wyznaczył najważniejsze czynniki pozycjonowania witryn. Są wśród nich: wiedza, autorytet i wiarygodność. Google chce, aby użytkownik otrzymywał jakościowe teksty, bez sprawdzania, czy pochodzą z rzetelnego źródła. To krok w walce z fake newsami.
  • customer experience. Treści jak najbardziej dopasowane do użytkownika rządzą i będą rządzić w 2020 roku. Jednym słowem – personalizacja wciąż na topie.
  • green marekting. Ten trend doszedł już do głosu i ma się całkiem nieźle. Popularyzacja trendów eko i tych, z zakresu ochrony środowiska działa na korzyść marek. Warto eko-marketingowi przyjrzeć się z bliska.

 

Co według Ciebie będzie na topie w 2020 roku? Czekamy na Twój komentarz na naszym Facebooku!

 

 

Agnieszka Gałczyńska

Agnieszka Gałczyńska

W pracy ogarnia content i... kilka innych całkiem fajnych rzeczy. Słowo OGARNIA pasuje do niej jak ulał, bo zawsze wie kto, co i gdzie.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii