Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Podsumowanie roku 2018: social media

Agnieszka Gałczyńska

Agnieszka Gałczyńska

Rok 2018 w kategorii social media podsumowują eksperci z More Bananas i zaprzyjaźnionych krakowskich agencji. Przeczytajcie, co według nich było największą porażką i największym sukcesem mijającego roku.

Anna Ledwoń-Blacha

Co-founder & Creative Director
More Bananas

Największy sukces roku 2018

Rok 2018 to wiele dobrych zmian w social mediach. Zaczynając od nowego algorytmu wyświetlania treści na Facebooku – Meaningful Interactions, przez zmiany na LinkedIn, po możliwość promowania postów na Instagramie z menadżera reklam. Za niewątpliwy sukces możemy uznać też wpływ trendu #ZeroWaste na realne działanie restauracji, kawiarni i pubów oraz #Instapolowanie na boty. Nie możemy też zapomnieć o otwarciu Facebook for Przestrzeń w Warszawie.

Największa porażka roku 2018

Porażek w 2018 roku było równie wiele, co sukcesów. Nadal obserwuję, że firmy nie rozumieją mediów społecznościowych i na wielu profilach tworzą czysto sprzedażowy content, bez żadnej strategii. To jednak nie wszystko. Marketerzy sugerują, że RTM da się zaplanować?! Chciałoby się zapytać: quo vadis marketingu? Za jedną z największych porażek mijającego roku uznaję też “kreatywną” wysyłkę Legii Warszawa do polskiego rapera Tede.

BARDZO FAJNY PREZENT, DZIEKI. ROZUMIEM ZE MIALO BYC ZABAWNIE I ZE TO TAKA PARALELA DO "HOT16CHALLENGE" ALE JEDNAK PO…

Opublikowany przez TEDE Poniedziałek, 26 listopada 2018

Najlepsza kampania roku 2018

Mam kilku faworytów do tytułu kampanii roku 2018. Po pierwsze polskie “Black Mirror”, czyli Czarne Lusterko”. A jak jesteśmy już w temacie Netflixa, to zdecydowania kampania promocyjna “BoJack Horseman”. To jeszcze nie wszystko, jeśli chodzi o kulturę. Kampania promocyjna “Deadpool 2” jak i kampania związana z najnowszą płytą Behemotha “I love you at your darkest” powiązana z szeregiem towarzyszących wydarzeń, wystaw, działań w mediach społecznościowych i wychodzeniem ze strefy komfortu.

Zobacz też: Bezpłatne bazy zdjęć. 22. darmowe stocki

Brawa należą się również kampanii crowdsourcingowej Zew Cthulu, która zebrała rekordowy milion złotych. Na polskim rynku należy zwrócić uwagę na kampanię “Podlaskie. Zasil się naturą” i działania promocyjne na fanpage’u marki Krakus.

Ty. Puls. Podlaskie. W harmonii. 120/80 💚 Zażywaj do woli.

Opublikowany przez Podlaskie Travel Środa, 6 czerwca 2018

Karolina Kumor

Social Media Manager
More Bananas

Największy sukces roku 2018

Sukces roku 2018 to bez wątpienia coraz mocniejsza pozycja Instagrama. Aplikacja od miejsca do kolekcjonowania zdjęć stała się potężnym narzędziem dla marek. Gdy wydawało się, że wszystko już tam jest, na Instagramie pojawiła się funkcja sklepu: możliwość oznaczania produktów z opcją przejścia do witryny i dokonania zakupu. Instagram to też coraz mocniejsza platforma do komunikowania się z fanami. Stories wciąż rośnie w siłę: można tu poznać ich opinię dzięki emoji sliderowi, udostępniać posty czy zadawać pytania… Zainteresowanie nimi wyparło śledzenie samego profilu. Jakby tego było mało, nowością w tym roku jest również IG TV, na którym można publikować dłuższe wideo.

Największa porażka roku 2018

Wyciek danych użytkowników Facebooka w aferze Cambridge Analytica. W dobie, gdy tak dużo mówi się o ochronie danych osobowych to ogromna porażka największego serwisu społecznościowego. Ten rok obfitował w masę wpadek portalu: problemy z samym logowaniem czy awarie Messengera.

Najlepsza kampania roku 2018

Promocja płyty i całej trasy Dawida Podsiadło “Małomiasteczkowy”. Ekipa piosenkarza postawiła na mocną synchronizację przekazu online z offline. Artysta z własnej woli usunął prywatnego Instagrama, jednak nowy profil nastawiony stricte na promowanie jego działalności muzycznej, świetnie oddaje jego usposobienie: skromnego i inteligentnego artysty. Przekazywany content jest spójny, a kampanie offline zachwycają kreatywnością. Warto chociażby wspomnieć ogromny warszawski mural z krzyżówką, do której hasła znajdują się w różnych miastach Polski.

To jest zdjęcie muralu, który możecie znaleźć w centrum Warszawy. Do rozwiązania przedstawionej na nim krzyżówki,…

Opublikowany przez Dawid Podsiadło Poniedziałek, 26 listopada 2018

Karolina Kociołek

Social Media Specialist
Social Media Now

Największy sukces roku 2018

Kolekcja “Przyda się” od IKEA to najlepsza akcja na Black Friday. Marka na przekór wszechobecnym wyprzedażom, zwróciła uwagę na kwestie nadmiernego konsumpcjonizmu, zachęcając do bardziej przemyślanych zakupów i recyklingu posiadanych przedmiotów.

Z okazji #BlackFriday przedstawiamy najnowszą kolekcję "PRZYDA SIĘ". Składa się z kreacji, które… już masz. Opłaca się poznać ją bliżej 😀♻️😀 Dlaczego?Dowiedz się na: http://tak.to/przydasie #przydasie

Opublikowany przez IKEA Piątek, 23 listopada 2018

Największa porażka roku 2018

Reklama energetyka “Devil” ze zdjęciem klęczącej przed mężczyzną kobiety i hasłem “ona już wie, co za chwilę będzie miała w ustach”.

Najlepsza kampania roku 2018

“Szef Internetów” dla OLX, czyli sentymentalna podróż do końca lat 90-tych, z gwiazdami filmu: Michałem Milowiczem, Bohdanem Łazuką i Andrzejem Zielińskim w rolach głównych. Nie tylko bawi, ale też edukuje konsumentów w kwestii zakupów online.

OLX.pl prezentuje: Szef Internetów odc. 3 – Dowód tożsamości

Szef Internetów kontraatakuje i rusza wraz z synem na robotę, w której pokażą starej konkurencji, że nie warto zadzierać z prawdziwymi kocurami.

Opublikowany przez OLX Polska Piątek, 23 czerwca 2017

Natalia Sikora

Social Media Specialist
More Bananas

Największy sukces roku 2018

Największy sukces mijającego roku to zakupy na Instagramie w Stories i sekcji Eksploruj. Zakupy przedmiotów i rzeczy bezpośrednio ze zdjęcia, na którym jest dany produkt, były do niedawna tylko odległym marzeniem. Teraz zakup będzie łatwiejszy niż kiedykolwiek.

Największa porażka roku 2018

Facebook, czyli kolos na glinianych nogach. Najpierw afera z Cambridge Analytica, potem wyciek danych z niemal 50 milionów kont, walka z fake kontami, która przynosi coraz częstsze kradzieże realnych kont np. na Instagramie. Do tego wysyłanie wiadomości od… zmarłych i masowe kasowanie profili. Czy to równia pochyła?

Najlepsza kampania roku 2018

Comedy Central i live streaming na FB. Kampania promocyjna połączona z konkursem dla serialu “Przyjaciele”, przy okazji wspieranie także hasła kanału “home of Friends”. Transmisja na żywo, która miała formę quizu, odniosła spektakularny sukces: 260 tys. odpowiedzi w formie komentarzy na postawione pytania. Skutek? Ogromny wzrost zaangażowania i ponad 5 tys. nowych fanów na fanpage’u Comedy Central.

Kasia Witkowska

Social Media Specialist
More Bananas

Największy sukces roku 2018

Sukces 2018 należy do Instagrama. Rozbudowane Stories, IG TV, dodanie funkcji sklep. To tylko niektóre elementy, które spowodowały, że to medium zyskuje na popularności, wypierając powoli króla mediów społecznościowych, czyli Facebooka.

Największa porażka roku 2018

RTM-y inspirowane niszczeniem obrazu Banksy’ego. Na początku robiło to duże wrażenie na odbiorcach, ale później… zdecydowany przesyt w internecie.

View this post on Instagram

Going, going, gone…

A post shared by  Banksy (@banksy) on

Najlepsza kampania roku 2018

Koniec roku przyniósł najlepszą kampanię banku ING na Facebooku – “Dobry głos dla firm”, w której Mela Koteluk i Paweł Domagała rozśpiewują pozytywne opinie pisane przez internautów na temat różnych firm. Jest to przyjemna dla ucha odskocznia od wszechobecnego hejtu.

Piotr feat. Paweł Domagała dla firmy Kawiarnia 2. piętro | Dobry Głos Dla Firm | ING Bank Śląski

Posłuchaj opinii Piotra dla firmy Kawiarnia 2 piętro i Ty także podziel się dobrą opinią o swojej ulubionej firmie na https://glosdlafirm.pl, a Mela Koteluk i Paweł Domagała zamienią ją w piosenkę!Dzielmy się dobrymi opiniami, bo dzięki temu firmy mają więcej klientów i robią jeszcze lepsze rzeczy dla nas. Niech dobre opinie niosą się jak dobra muzyka!

Opublikowany przez ING Bank Śląski Wtorek, 27 listopada 2018

Ilona Sieradzka

Social Media Specialist
More Bananas

Największy sukces roku 2018

Sukces roku 2018 t0 akcja Tu pijesz bez słomki”. Bardzo mnie cieszy, że to dzięki mediom społecznościowym nabrała takiego rozmachu. W tym roku coraz częściej patrzyliśmy poza czubek własnego nosa, czego dowodem jest także Black Friday w wykonaniu IKEA i zachęta do rozsądnej konsumpcji. To duży sukces, bo akcja z social mediów przeniosła się natychmiast do rzeczywistości.

Największa porażka roku 2018

TVN. Po pierwsze: za walkę z Vogule Poland, w której TVN nie miał żadnej (poza usuwaniem komentarzy) strategii kryzysowej do działań w social media i nie potrafił z twarzą bronić swoich racji. To, czy Vogule miało prawa do materiałów, to rzecz na osobną dyskusję – ważne, że bastiony ich fanów pod flagą z #freevogulepoland narobiły wokół stacji niezłego szumu.

Po drugie: akcja z Rynn Rysuje. Filip Chajzer wykorzystał jej rysunek bez oznaczenia autorki (co później naprawił), a następnie stworzył na jego podstawie materiał w DDTVN. Dwa miesiące po tym, jak Rynn udostępniła na swoim fanpage’u amatorski film będący nagraniem fragmentu programu, w którym pojawił się jej rysunek, TVN zgłosił Facebookowi post z filmem jako… naruszający prawa autorskie. Hipokryzja.

Dzień Dobry TVN i Filip Chajzer skontaktowali się ze mną prywatnie (i publicznie) i zaproponowali, że w ramach…

Opublikowany przez Rynn rysuje Poniedziałek, 3 grudnia 2018

Najlepsza kampania roku 2018

Kampania “Stół społecznościowy” Wyborowej, która przypomina nam o tym, że prawdziwe social media dzieją się w rzeczywistości realnej, nie wirtualnej. W czasach gdy większość z nas żyje z komórkami przyklejonymi do dłoni, to ważne, żeby przypominać o budowaniu i podtrzymywaniu więzi z najbliższymi.

Zachwyciła mnie też współpraca Netflixa z Magdą Gessler przy promocji nowego sezonu serialu “Orange is the new black” – błyskawicznie stała się wirusem i obiegła cały Internet. Tak powinno się robić współpracę z Magdą Gessler, Gellwe…

Agata Patoła

Social Media Specialist
Social Media Now

Największy sukces roku 2018

Największym sukcesem tego roku bezapelacyjnie można nazwać rozwój aplikacji Instagram – zarówno pod kątem sprzedażowym, jak i wizerunkowym. Facebook bardzo szybko zareagował na potencjał, jaki niesie ze sobą ta apka. To ogromne pole do popisu dla marketerów! Dodatkowo… chatboty i to tym razem z naszym polskim projektem: Chatbotize, czyli platformą, gdzie możecie je tworzyć w bardzo prosty sposób!

Największa porażka roku 2018

TVN i uświadomienie użytkowników sieci, że dalej nie rozumiemy, czym dokładnie są prawa autorskie, czyli afera związana z Rynn Rysuje i wykorzystaniem jej ilustracji przez Filipa Chajzera. Do tego można dorzucić też Vogule Poland, które rozpoczęło wojnę z TVN-em, w związku z komentowaniem przez nich programów należących do stacji. Zostali później oskarżeni o bezprawne wykorzystywanie wizerunku Krzysztofa Krawczyka w celach komercyjnych…

Najlepsza kampania roku 2018

2018 rok obfitował w wiele dobrych kampanii, z których te najlepsze nie skupiały się tylko w obszarze social mediów, ale doskonale łączyły świat digitalu z outdoorem. Bezapelacyjnie tytuł mistrza w tej dziedzinie trafia do Dawida Podsiadło, który angażował fanów przy pomocy social mediów do działań w świecie rzeczywistym, promując tym samym album “Małomiasteczkowy”. To doskonały przykład na to, że działania marketingowe powinny być spójne!

A Wy, co uważacie za sukces i porażkę 2018 w kategorii social media? Czekamy na Wasze komentarze pod artykułem!

Agnieszka Gałczyńska

Agnieszka Gałczyńska

W pracy ogarnia content i... kilka innych całkiem fajnych rzeczy. Słowo OGARNIA pasuje do niej jak ulał, bo zawsze wie kto, co i gdzie.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii