fbpx
More Bananas Zostań naszym klientem

Rozmiary grafik social media [FACEBOOK, INSTAGRAM]

Wymiary grafik baner

Kolejny raz wpisujesz w Google „jaki jest rozmiar grafiki na FB” i znów otrzymujesz kilka różnych opcji do wyboru? Spokojnie. Przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie rozmiarów grafik social media. Od dziś nie musisz się zastanawiać, jaki wymiar powinna mieć Twoja grafika.

WYMIARY GRAFIK – FACEBOOK 2019/2020

Specjaliści Facebooka rekomendują optymalne rozmiary grafik na portal społecznościowy, ale nie zawsze sprawdzają się one w praktyce. Jak sobie poradzić? Skorzystaj z naszych podpowiedzi.

Według Facebooka plik wgrywany jako cover photo powinien ważyć do 100 kB i mieć szerokość przynajmniej 720 px. More Bananas rekomenduje plik o wymiarze 1656 x 930 px jako zdjęcie w tle fanpage’a i odpowiednio:

  • 1200 x 628 px cover photo wydarzenia,
  • 1640 x 856 px cover photo grupy dyskusyjnej.

Grafika pionowa według specjalistów Facebooka powinna mieć rozmiar 640 x 960 px. Graficy More Bananas polecają jednak wymiar 768 x 960 px i odpowiednio dla zdjęcia poziomego:

  • 940 x 788 px,
  • 1200 x 1200 px.

Najlepszy rozmiar stories według Facebooka to 900 x 1600 px. Sprawdza się on tylko w filmach wideo. My polecamy tworzyć relacje na portal społecznościowy w wymiarze 1080 x 1920 px.

Jeśli chcesz zmienić zdjęcie profilowe to wybierz plik o rozdzielczości 960 x 960 px, sprawdzi się o wiele lepiej niż rekomendowany przez Facebooka rozmiar 320 x 320 px.

baner

Przygotowujesz grafikę do mediów społecznościowych? Pamiętaj o trzech zasadach:

  • grafiki zapisuj w formacie .png,
  • gotowe grafiki optymalizuj (np. przez Tinypng.com),
  • nadawaj odpowiednie nazwy grafikom – takie, które wskazują na to, co się na nich znajduje (zapomnij o „xyz”, „123”, czy „grafika1”).

 

WYMIARY GRAFIK – INSTAGRAM 2019/2020

Na Instagramie najważniejsze są proporcje. Według rekomendacji specjalistów tej platformy społecznościowej, najlepiej sprawdzą się pliki o szerokości między 320, a 1080 px. Graficy More Bananas rekomendują wymiary:

  • 1080 x 1350 px dla portretu,
  • 1080 x 1080 px – standardowy kwadrat,
  • 1080 x 608 px w przypadku szerokiej grafiki.

Według Instagrama grafiki przeznaczone do relacji powinny mieć proporcje: 9:16, 16:9 i 4:5. My rekomendujemy, żeby do stories używać plików o wymiarze 1080 x 1920 px, a do IGTV 1920 x 1080 px.

baner

Jeśli chcesz tworzyć reklamy na urządzenia mobilne, Twoje zdjęcia lub filmy powinny zajmować, jak największą część ekranu. Tylko w ten sposób przyciągną uwagę widza. Dlatego:

  • w aktualnościach dla obrazu stosuj proporcje 1:1, a dla filmów 4:5,
  • w relacjach wybieraj 9:16,
  • w formacie karuzelowym zastosuj proporcje 1:1.

baner

Autor: Agnieszka Gałczyńska
Content Manager

 

INNE ARTYKUŁY W KATEGORII: Wiedza

Jak dodać lub usunąć managerów YouTube? [PORADNIK]

07 listopada 2019 Wiedza

Darmowe wydarzenia marketingowe w Krakowie

20 września 2019 Inspiracje

7 prostych zasad informacji prasowej

24 czerwca 2019 Wiedza

7 powodów, przez które ludzie nie chcą oglądać Waszego insta...

11 marca 2019 Inspiracje

Sekrety webwritingu: jak pisać, żeby chcieli czytać?

28 lutego 2019 Wiedza

Strategia content marketingowa krok po kroku

21 stycznia 2019 Wiedza

Marketing muzyczny, czyli gdy emocje biorą górę

05 października 2018 Wiedza

6 rzeczy, które już nie działają
na Instagramie

31 sierpnia 2018 Inspiracje

Jak zdobyć najlepszego ambasadora marki? 6 zasad employer brandi...

11 sierpnia 2018 Wiedza

5 sposobów, jak skutecznie zwiększyć open rate newsletterów

20 maja 2018 Wiedza
MAŁO Bananów? Kliknij aby załadować więcej!