Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Raport z działań w social mediach: czego oczekuje Twój szef lub klient

Artur Ragan

Artur Ragan

Kiedy prowadzisz komunikację firmy w mediach społecznościowych, raporty są jednym z najważniejszych narzędzi pracy. Czego oczekujesz od aplikacji do monitorowania, agregowania danych i raportowania? Szybkości i niezawodności generowania raportów, możliwości wyboru rodzaju pliku i różnorodnych opcji eksportowania. A może czegoś jeszcze?

Równie dobrze możemy zapytać „czego jeszcze oczekują szefowie i klienci”? W More Bananas na co dzień tworzymy wiele zestawień danych, jak również prowadzimy własne analizy, korzystając z Sotrendera. Lata doświadczeń pozwoliły nam wypracować własne formuły raportów z działań w social mediach, dostosowywane indywidualnie do oczekiwań każdego z klientów. 

– Kluczowa jest dla mnie przejrzystość raportu i jego minimalizm. Minimum danych, maksimum wniosków i rekomendacji. A w kontekście raportów, które wychodzą z naszej agencji odpowiednie dostosowanie ich do osoby, która jest ich odbiorcą. Innego raportu oczekuje marketing specialist, innego CFO, a innego właściciel / prezes. Dlatego możliwości personalizowania raportów, dokonywania szybkich zmian i łatwych do wdrożenia procesów w tym kontekście są dla mnie kluczowe. Jak i narzędzia, które to ułatwiają – mówi Anna Ledwoń-Blacha, creative owner More Bananas.

Przeczytaj także: Święty Graal mediów społecznościowych, czyli o pomiarze zaangażowania

„Ma być czytelnie i na temat”

Dzięki przejrzystym wykresom, jakie otrzymasz, generując raport z działań w social mediach w Sotrenderze, możesz na bieżąco analizować, które działania dają najlepsze skutki, co pozwala na szybkie korygowanie strategii i jej stałe doskonalenie. Aplikacja agreguje dane z Facebooka, Twittera, Instagrama i YouTube’a. Daje to pełny przegląd możliwości, a jeśli widzisz, że któryś kanał bądź taktyka dają zauważalnie lepsze efekty, sprawdź, czy da się je zaadaptować w innym.

„Chcę mieć ten raport za pięć minut!”

Korzystając z Sotrendera, dosłownie w parę minut możesz stworzyć i pobrać raport z działań w social mediach z gotowym opisem. Wystarczy, że wybierzesz zakres danych, format pliku i dodasz logo. Co ważne, teraz możesz wygenerować raport z podsumowaniem działań organicznych oraz płatnych.

„A jak te wskaźniki wyglądały rok temu?”

Z pewnością niezbędny jest dostęp do danych historycznych. Możliwość analizowania zmian najważniejszych wskaźników w ostatnich miesiącach to warunek konieczny wyciągania wniosków z własnych błędów, czyli najcenniejszej nauki, jaka jest możliwa. Dostępne od niedawna w Sotrenderze raportowanie zarówno działań organicznych, jak i płatnych sprawia, że masz do dyspozycji „deskę rozdzielczą” social media marketingu Twojej firmy.

Być może zainteresuje Cię również: Monitoring social media – jak robić to skutecznie i niczego nie przeoczyć

„Musimy wiedzieć, co robi konkurencja”

Śledzenie konkurencji, a ściślej, jej profili, to kolejny ‘must have’ Twojej codziennej pracy w sieci. Dzięki takiemu „podglądaniu” możesz uczyć się na cudzych błędach (bo zawsze dają więcej i cieszą bardziej niż własne) i formułować wnioski oraz zalecenia, jak optymalizować realizację strategii. Ponadto, masz dostęp do informacji na temat grup docelowych Twojej konkurencji. Wiesz, jakie są ich reakcje i który rodzaj contentu wywołuje ich najwięcej. A to prosta droga do zbudowania przewagi rynkowej.

„Chcę znać zasięgi, zaangażowanie i reaktywność”

Z pomocą Sotrendera masz dostęp do najbardziej zaawansowanych wskaźników: zasięgu, zaangażowania, reaktywności oraz bieżącej aktywności najbardziej zaangażowanych odbiorców. Automatyczna analiza sentymentu komentarzy pozwala Ci błyskawicznie dostrzec oznaki zbliżającego się kryzysu i w porę mu zapobiec. Swoją pracę możesz ułatwić sobie za pomocą tagów, filtrów oraz automatycznym raportom z moderacji.

Artur Ragan

Artur Ragan

Wymyślam ludziom, przebierając w słowach i sieję ferment. A poważniej - używając języka korzyści, tworzę treści, które angażują, pomagają pozyskiwać klientów, zapoznają ich z produktami i prezentują usługi. Słowem - pomagają maksymalizować zyski.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii