fbpx
More Bananas Zostań naszym klientem

Przestrzeń from Facebook, czyli jak Facebook wspiera społeczności [RELACJA]

18 września 2018 |
zdjęcie neonu w Przestrzeni from Facebook; napis: Przestrzeń from Facebook

Przestrzeń from Facebook to miejsce, które Facebook stworzył po to, by wspierać społeczności różnego rodzaju, Organizuje tam bezpłatne szkolenia dla osób rozpoczynających swoją karierę na rynku pracy, przedsiębiorców czy organizacji społecznych. 11 września pojechaliśmy tam i my, aby zaczerpnąć wiedzy o social media u jednego z gigantów.

Facebook dla społeczności

Przestrzeń sama w sobie robi wrażenie. To nie tylko zwykłe sale szkoleniowe, ale także salki, w których można było poćwiczyć robienie boomerangów na specjalnie przygotowanej ściance z logo Instagrama albo pobawić się telefonami z aplikacjami pozwalającymi ulepszyć tworzony przez nas content.

Slajd z prezentacji: Jak prowadzić działalność biznesową na Instagramie

Na każdym kroku czuć było nastawienie na dialog – począwszy od otwartości organizatorów na wszelakie pytania dotyczące prowadzenia kont w systemie Facebooka, skończywszy na kartkach dla każdego uczestnika ułatwiających rozpoczęcie dialogu z innymi podczas networkingu. Po wymianie doświadczeń przeszliśmy do części wykładowej. Czego się dowiedzieliśmy?

1. Facebook to nie tylko Facebook

Mówiąc „Facebook”, musisz mieć w pamięci, że to nie tylko Facebook, ale także Instagram, Audience Network, Messenger i WhatsApp. To pozwoli Ci zrozumieć w pełni możliwości reklamowe na Facebooku.

Warto wykorzystywać tę siatkę powiązań, bo Twoja reklama wypełnia najpierw najtańsze reklamowo miejsca – a te często znajdują się poza samym Facebookiem. Poza tym Twoje grupy docelowe są nie tylko na Facebooku – mogą być obecne tylko w Messengerze lub na Instagramie. Wykorzystaj wszystkie szanse na dotarcie do nich.

2. Reklamy twórz z myślą o smartfonach

Z Facebooka w Polsce miesięcznie korzysta 16 milionów osób, 13 milionów powraca na niego każdego dnia. Aż 94% Polaków na Facebooku, 15 milionów, korzysta z urządzeń mobilnych.

Sprawdzaj kreacje reklamowe, przede wszystkim zwracając uwagę na to, jak wyświetlają się na komórkach. Warto wykorzystywać reklamy wertykalne, tak aby zająć jak największą przestrzeń na ekranie użytkowników.

3. Użytkownik mobile jest szybszy niż desktopowy

Każdego dnia skrolujemy ok. 100 metrów feedu – do długość odpowiadająca wysokości czterech Kolumn Zygmunta. Na post na desktopie poświęcamy ok. 2,5 sekundy, na telefonie – poniżej 2 sekund (skrolowanie jest szybsze ok. 1,7 raza). Masz sekundę na to, żeby zaciekawić użytkownika swoim postem, dlatego wykorzystuj ją mądrze i twórz treści, które go zaintrygują.

4. Przyszłość wideo jest pionowa

IGTV, wszelkie typy stories, Snapchat – to media, w których wideo jest przede wszystkim pionowe. Zdaniem 90% użytkowników wygodniej ogląda się te treści, kiedy nie trzeba obracać telefonu.

Przyszłość wideo jest pionowa, dlatego warto pamiętać o tym już teraz – także w reklamach. Pamiętaj: im więcej ekranu użytkownika zajmujesz swoją treścią, tym lepiej.

5. Korzystaj z Audience Network

Audience Network to system witryn partnerskich Facebooka, w obrębie którego możesz wyświetlać swoje reklamy. Warto z niego korzystać, bo jeszcze niewielu to robi i reklama bywa tam dużo tańsza niż w pozostałych kanałach.

6. Wykorzystuj różne typy grup odbiorców

Korzystaj ze wszystkich typów odbiorców, jakich masz lub możesz stworzyć:

  • odbiorców podstawowych (np. fanów)
  • odbiorców niestandardowych (np. osób, które zrobiły w ciągu ostatnich 60 dni zakupy w Twojej witrynie)
  • grup podobnych odbiorców (Facebook sam dobierze od 1 do 10% odbiorców podobnych do tych, którzy np. dodali coś do koszyka w Twoim sklepie).

Pamiętaj, że niektóre z nich stworzysz, tylko jeśli na stronie poprawnie działa Pixel Facebooka.

7. Dostarczaj rozrywki

Nie korzystamy z mediów społecznościowych po to, by oglądać reklamy. Szukamy w nich informacji lub rozrywki. Staraj się tak kreować kontent, aby przy spełnianiu celów sprzedażowych był jeszcze angażujący i zabawny. Wykorzystuj memy (jak np. Szopi.pl), gry słów czy zaskakujące grafiki, aby przekaz był ciekawy.

8. Testuj

Wykorzystuj np. testy A/B, aby porównać ze sobą kilka czynników, jak obrazki, formaty, grupy docelowe czy miejsca publikacji reklam. O tym, jakie warunki trzeba spełnić, by testy miały w ogóle sens, przeczytasz w tipie od Social Tigers.

Kilka słów o Instagramie

Instagram to czwarty najważniejszy komunikator na świecie, który jest coraz popularniejszy zwłaszcza wśród młodych ludzi. Warto oznaczać produkty na zdjęciach marki i umożliwić przejścia do sklepu – 60% badanych użytkowników potwierdza, że po raz pierwszy o produkcie lub usłudze dowiedziało się właśnie z Instagrama.

Slajd z prezentacji: jak ludzie robią zakupy na mobile w liczbach

Wykorzystuj funkcję Stories, aby zachęcić użytkowników do wysłania Ci wiadomości. Tu także możesz oznaczać swoje produkty na zdjęciach. Dbaj o to, by kreatywnie wyróżniać się spośród innych marek. Potencjał, jaki drzemie w Stories, możesz zobaczyć np. tutaj.

Slajd z prezentacji: jak stworzyć sklep na Instagramie

Zobacz także, co już nie działa na Instagramie.

Korzystaj z aplikacji, które uatrakcyjnią przekaz

Sprawdź aplikacje, które udoskonalą tworzone przez Ciebie treści:

  • Adobe PhotoShop Express –  dodasz w nim m.in. do zdjęć ramki i filtry
  • Adobe Spark Post – umożliwia np. dodanie do zdjęć animowanych szablonów
  • Piclab – dodasz do zdjęcia ramki, naklejki i teksty
  • Plotograph – przerobisz zdjęcie na filmik lub gif
  • Boomerang – do zapętlonych filmów (wbudowany w Instagram)
  • Legend – stworzysz w nim animowane teksty
  • Videoshop – połączysz zdjęcia w filmy oraz zedytujesz gotowe wideo

Kto najbardziej skorzystał ze szkoleń?

W naszym odczuciu najbardziej skorzystały z tych szkoleń osoby średniozaawansowane, które już działają w systemie Facebooka (także reklamowo), mają w nim pewne obycie i doświadczenie. Dla początkujących omawiane kwestie mogły być przedstawione zbyt pobieżnie, dla zaawansowanych raczej nie pojawiło się nic nowego. Mimo wszystko każdy był w stanie znaleźć tam coś dla siebie, dlatego zdecydowanie rekomendujemy wydarzenia organizowane w Przestrzeni from Facebook.

 

INNE ARTYKUŁY W KATEGORII: Inspiracje

Podsumowanie roku 2018: social media

10 grudnia 2018 Inspiracje

8 trendów w content marketingu na 2019 rok

29 listopada 2018 Inspiracje
No tags.

Easter Eggs, czyli marketingowe złoto dla wtajemniczonych

15 listopada 2018 Inspiracje

Fenomen Instagrama

19 października 2018 Inspiracje

4 darmowe narzędzia, które pozwolą urozmaicić Insta Stories

24 września 2018 Inspiracje

Reserved: faux pas naszych czasów czy zwykłe niedopowiedzenie? ...

21 września 2018 Inspiracje

6 rzeczy, które już nie działają
na Instagramie

31 sierpnia 2018 Inspiracje
MAŁO Bananów? Kliknij aby załadować więcej!