fbpx
content marketing baner

Podsumowanie roku 2019: content marketing

Content marketing ma się świetnie. Jaki był rok 2019 dla tej gałęzi marketingu? Przeczytajcie o największych sukcesach i porażkach tego roku w content marketingu.

Agnieszka Gałczyńska

Content Manager
More Bananas

Największy sukces roku 2019

Content marketing się rozwija, więc sukcesów jest sporo. Na uwagę zasługuje kanał „Jak TO robić” tworzony przez Abstrachuje i markę Durex. Duży dystans, poczucie humoru i charakterystyczny luz w połączeniu z badaniami na temat seksu prowadzonymi przez producenta prezerwatyw zaowocowały platformą edukacyjną dedykowaną generacji Z. Można? Można.

IKEA z kampanią „Dźwięki wypoczynku” pokazuje, że do reklamy mebli można podejść nieszablonowo. Choć dźwięki wykorzystane w kampanii do relaksu nadają się…. przeciętne, to plus za wykorzystanie trendu ASMR (potocznie „orgazm mózgu”, przyjemne mrowienia wywołane przez bodźce zewnętrzne np. dotyk, dźwięk, zapach).

Contentowo dobrze radzi sobie ING Bank Śląski. Kampanię „Dobry głos dla firm” znają wszyscy i choć pojawia się tam sporo fake’owych opinii, to w dobie hejtu – bardzo dobry pomysł. Warto zwrócić uwagę na jeden z nowszych projektów wideo marketingowych, czyli „Prosto o finansach”. Playlista została stworzona na podstawie najczęściej zadawanych przez Polaków pytań dotyczących finansów. Proste komunikaty przekazywane przez jednego z najpopularniejszych polskich blogerów finansowych – Marcina Iwucia, sprawdzają się naprawdę dobrze.

Największa porażka roku 2019

Porażką jest to, że dalej niektóre marki nie wdrożyły RODO. Nadal muszę odklinać wszystkie zgody marketingowe, żeby przejść dalej albo zapisać się na newsletter. A w końcu miałam mieć wybór…

Najlepsza kampania roku 2019

Dla mnie wygrał Tymbark z wizualną odsłoną kampanii „Tym, którzy…” Marka zwraca uwagę na osoby, które tworzą naszą codzienność. Zachęca, aby je docenić – nie tylko od święta. Bilbordy (dopasowane do regionu, gwary i okazji) można zobaczyć w całym kraju.

Kasia Witkowska

Social Media Specialist
More Bananas

Największy sukces roku 2019

Wzrost bezpłatnych materiałów edukacyjnych. Branża marketingowa coraz chętniej dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą z innymi. Mam tu na myśli m.in. blogi firmowe, artykuły udostępniane na LinkedInie czy prasówki z sieci publikowane np. przez CRASH Mondays czy Dagmarę Pakulską (Niby-prasówka). Wiążę się to ze wzrostem świadomego budowania swojego wizerunku jako eksperta i z chęcią pomocy innym.

Największa porażka roku 2019

Z jednej strony wzrost fake newsów typu clickbaitowych tekstów nastawionych jedynie na przyciągnięcie czytelnika dla wyników i zysku. Z drugiej strony niestety my sami nadal przyjmujemy wiele treści oraz newsów bezrefleksyjnie i udostępniamy je dalej. To pogłębia dezinformację i sprzyja tworzeniu kolejnych tekstów z naciąganymi informacjami.

Najlepsza kampania roku 2019

Kampania “Ostatni Twój Weekend”. Treści, które znalazły się w magazynie, były sprzeciwem wobec uprzedmiotowieniu kobiet. Całość miała jasny przekaz – w Polsce nie ma obecnie miejsca na seksizm. Projekt został doceniony nie tylko w naszym kraju, ale i na świecie – zgarnął m.in. nagrodę Grand Prix podczas Cannes Lions 2019.

A Wy, co uważacie za sukces i porażkę 2019 w content marketingu? Czekamy na Wasze komentarze na naszym profilu facebookowym!

 

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest