fbpx
More Bananas Zostań naszym klientem

Walentynki – jak rozkochać w sobie fanów?

29 marca 2018 |

Case study kawiarni Nakielny

Nakielny to sieć kawiarni, która powstała w Krakowie w 2016 roku. Znajdziemy tam oryginalne słodkości i wyrafinowane desery, klasyki smaku, a także śniadania na słodko jak i na słono. Tym, co zdecydowanie wyróżnia kawiarnię od innych w Krakowie, to kilka rodzajów kawy, wypalanych specjalnie na zamówienie oraz wyszkoleni bariści. Przytulne wnętrza zachęcają do tego, aby “przystanąć i odpocząć”, a opakowania na wynos, aby zabrać ze sobą na później trochę przyjemności i smaku.

Do tej pory w Krakowie otworzyły się trzy kawiarni: w Galerii Bronowice, w Galerii Bonarka oraz na Basztowej 15, do końca roku 2017 planowane jest otwarcie kolejnych 7 kawiarnii oraz w dalszym etapie pojawienie się w innych polskich miastach.

Agencja More Bananas odpowiedzialna jest za kompleksową obsługę sieci kawiarni w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram), kampanie z blogerami, Public Relationes, a także kampanie i akcje dodatkowe, jak np. ostatnia związana z Walentynkami.

Cele kampanii walentynkowej

  • zwiększenie zaangażowania na profilu na Facebooku oraz Instagramie,
  • zwiększenie świadomości marki Nakielny w Krakowie,
  • zwiększenie liczby Klientów oraz rezerwacji stolików w lokalu,
  • wywołanie uśmiechu na twarzach fanów.

Przebieg kampanii

Kampania walentynkowa Nakielny składała się z kilku części:

konkursu na Facebooku,
konkursu na Instagramie,
postów pełnych miłości na obu kanałach,
odwiedzenia zwycięzców konkursu i nagrania filmu reportażowego.

Fani zachęcani byli do odwiedzenia lokalu (i wcześniejszej rezerwacji) bądź wzięcia smakołyków z kawiarni na wynos jako wspaniały deser po wspólnej kolacji we dwoje.

Nie wszystkie posty były bezpośrednio związane z walentynkami

Konkurs na Facebooku i Instagramie

Najważniejszym punktem programu był konkurs na Facebooku, w którym można było wygrać nagrody nie dla siebie – a dla swojej Walentynki.

Nie zapomnieliśmy o Instagramowiczach, którzy nie zawsze są aktywnymi użytkownikami Facebooka. Dla nich także przygotowaliśmy dedykowany konkurs – tym razem można było wygrać kawę dla dwojga.

Konkursy wspieraliśmy postami na obu kanałach, wzajemnie je promując.

Efekty i podsumowanie działań

Wypowiedzi i kreatywność fanów oraz obserwatorów marki zaskoczyły nas i urzekły.

Oprócz twardych danych i statystyk, które wygenerowała cała kampania najważniejszy był dla nas:


Zadowolony Klient oraz randkowicze

Wszystkie stoliki zostały zarezerwowane na kilka dni przed Walentynkami, a my musieliśmy zakończyć promocję postów o tym informujących, ze względu na wzmożoną aktywność Klientów kawiarni i wykonywanych przez nich telefonów.

Uśmiech i zaskoczenie na twarzach, a także zbudowanie lojalności do marki i pokazanie, że największą wartością są ludzie.

INNE ARTYKUŁY W KATEGORII: Case Study

6 rzeczy, które już nie działają
na Instagramie

31 sierpnia 2018 Inspiracje

Wielkie otwarcie Nakielnego
w sercu Krakowa

13 czerwca 2018 Case Study