Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

More Bananas osładza życie z kawiarnią Nakielny [CASE STUDY]

Karolina Kumor

Karolina Kumor

Agencja More Bananas współpracowała z kawiarnią Nakielny równe dwa lata. Był to czas przepełniony słodkimi chwilami z masą marketingowych wyzwań. 

Kawiarnia Nakielny działa na krakowskim rynku od 2016 roku i prężnie się rozwija. Pierwszy lokal został otwarty w Galerii Bonarka. Dziś Nakielny to już pięć kawiarni w Krakowie, znanych i cenionych za aromatyczną kawę i oryginalne słodkości. Pracownicy kawiarni kierują się zasadą “przez żołądek do serca”, dzięki czemu markę pokochało liczne grono mieszkańców stolicy Małopolski.

LICZBY I FAKTY

Na zlecenie kawiarni Nakielny zajmowaliśmy się obsługą social media: kanałów na Facebooku i Instagramie, realizacją kampanii Facebook ADS, ale też wychodziliśmy poza digital marketing. Zorganizowaliśmy szereg wydarzeń w kawiarniach. Nasz zespół odpowiedzialny był za sesje zdjęciowe: zarówno w studio, jak i we wnętrzu kawiarni.

Współpracę z marką rozpoczęliśmy 1 stycznia 2017 roku, kiedy wystartowała druga kawiarnia przy  ul. Basztowej. Liczba fanów na tamten dzień to 2 033. Dwa lata później, 1 stycznia 2019 liczba lokali wzrosła do sześciu, a liczba fanów na Facebooku do 7 815. Warto zaznaczyć, że fani pozyskiwani byli głównie organicznie i dzięki promocji postów. Dedykowana kampania na polubienia przeprowadzona była dwukrotnie, trwała krótko, a budżet na nią nie był wysoki.

baner

CELE

Naszym najważniejszym celem było “rozkochanie klienta w lokalnej kawiarni”. To Kraków był kolebką marki i to lokalsów chcieliśmy do niej przekonać.

 

NASZ POMYSŁ

Claim marki to “Przystań i odpocznij”. Te dwa słowa wykorzystywaliśmy różnorodnie w copy postów na grafikach.

cover photo

        grafika fb    grafika FB

Oprócz grania hasłem marki, przyciągaliśmy uwagę grami słownymi.

        grafika FB     grafika FB

KOMUNIKACJA

Komunikację marki prowadziliśmy na kilka sposobów. 

Gdy ktoś oznaczył kawiarnię Nakielny na Instagramie, pytaliśmy fanów, czy możemy dodać ich zdjęcie na fanpage’u w specjalnym albumie. W 99% przypadków wyrażali oni na to zgodę. Mogli uznać to za nobilitację, ponieważ znaleźli się na stronie krakowskiej marki.

grafika

grafika

grafika

Organizowaliśmy również konkursy, w których prosiliśmy o zdjęcia z kawiarni. Najlepsze fotografie nagrodziliśmy słodkościami od kawiarni Nakielny. Element grywalizacji sprawił, że content od fanów był naprawdę wysokiej jakości.

grafika instagram

Przeprowadziliśmy kampanię z lokalnymi influencerami. Wrzucając zdjęcia z kawiarni na social media, zachęcali oni  fanów do zwrócenia uwagi na nowe miejsce na gastronomicznej mapie Krakowa. Obserwatorzy influencerów równie chętnie robili sobie tam zdjęcia.

grafika instagram

grafika instagram

Przez dwa lata działalności na Instagramie udało się nam wygenerować 2 349 oznaczeń #Nakielny (oprócz naszych zdjęć z kawiarni) były to w dużej mierze fotografie fanów ze słodkościami i kawą.

grafika

Najbardziej aktywnych fanów na Instagramie obdarowaliśmy voucherami na desery z Nakielnego. Dzięki temu zyskaliśmy jeszcze więcej zdjęć z kawiarni. 

Zobacz też: Strategia content marketingowa krok po kroku

Jakie jeszcze działania robiliśmy dla kawiarni Nakielny, by zbudować jej rozpoznawalność w Krakowie?

Walentynki czy święta to dobry czas, by obdarować drugą osobę prezentami. My postawiliśmy na słodkie upominki od Nakielnego. Zorganizowaliśmy również konkurs, w którym można było zgłaszać (w tajemnicy) mieszkańców Krakowa, których mielibyśmy odwiedzić ze słodkościami. Całość akcji możecie zobaczyć na filmach:

Jedną z większych realizacji dla Nakielnego był film wizerunkowy na podstawie autorskiego scenariusza, zrealizowany we współpracy z agencją filmową CreAdd. Zdjęcia z udziałem aktorów wykonaliśmy w Galerii Bronowice. Głównym celem było zbudowanie świadomości marki wśród mieszkańców Krakowa i promowanie ruchu slow life.

BRAND HERO 

Wielkanoc była dobrym okresem, by wprowadzić brand hero marki, czyli Kawcia. Święta upłynęły na  szukaniu dla niego imienia. Zrobiliśmy też film, aby zachęcić innych do odwiedzenia Nakielnego.  Podczas kolejnej Wielkanocy stworzyliśmy dla niego partnerkę, dla której imię mieli wybrać fani (wygrała Bezunia na cześć kultowego ciasta Nakielnego, czyli bezy). Całość akcji została pozytywnie przyjęta, a niektórzy mieszkańcy Krakowa zapragnęli mieć Kawcia we własnym domu.

grafika instagram

Oprócz akcji konkursowej stworzyliśmy także film promujący ofertę wielkanocną z maskotką kawiarni w roli głównej.

STRONA WWW

More Bananas było również odpowiedzialne za wykonanie strony internetowej kawiarni. Szata graficzna utrzymana została w minimalistycznym stylu. Strona została dostosowana do potrzeb użytkownika, który znajdzie na niej ofertę lokali, porozmawia na czacie i pozna całą historię firmy, która została opisana chronologicznie, zgodnie z rozwojem sieci kawiarni.

WYNIKI

Wyniki dwuletniej współpracy z kawiarnią Nakielny okazały się satysfakcjonujące. Opinie o nowym lokalu na mapie gastronomicznej Krakowa były pozytywne i wyrażały zadowolenie, że w mieście pojawiło się miejsce z pysznymi, artystycznymi deserami. Łącznie w mediach społecznościowych opublikowaliśmy 809 postów, na które zareagowało 58122 osób. Liczba fanów natomiast wzrosła do 7782. Przez te dwa lata udało nam się rozbudzić u tysięcy Krakowian sympatię do marki, wyłonić spośród nich ambasadorów, którzy stawali murem za produktami oferowanymi przez kawiarnię, obsługą czy nawet cenami. 

* SII pokazuje poziom interakcji użytkowników Facebooka ze stroną. Wskaźnik ten bierze pod uwagę posty, komentarze, polubienia i udostępnienia na stronie, a także wspomnienia o twojej stronie dokonane przez inne strony lub użytkowników. SII pozwala bezpośrednio porównywać strony o różnej wielkości.

Karolina Kumor

Karolina Kumor

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii