Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Najważniejsze zmiany na LinkedIn w 2019 roku

Ania Ledwoń

Ania Ledwoń

LinkedIn w ostatnim roku postawił na mocny rozwój platformy i zaskoczył nas sporą ilością nowości wprowadzonych na platformie tak i w przypadku profili prywatnych jak i profili osobistych. Poniżej znajdziesz listę tych najważniejszych, wprowadzonych przez portal zmian.

Co ważne, musisz pamiętać o tym, że zmiany wprowadzane są stopniowo i nie wszystkie w tym samym momencie pojawią się na wszystkich kontach. Nie zdziw się zatem, że nie otrzymałeś jakiejś nowości.

Profile osobowe

Tworzenie wydarzeń

Jedną z ważniejszych nowości, zdecydowanie była możliwość stworzenia wydarzenia na swoim profilu osobowym, a jednocześnie jeszcze jednak okazja, do przeniesienia swoich kontaktów biznesowych do offline’u. Podobnie jak  na Facebooku możemy publikować posty oraz zapraszać innych do dołączenia do wydarzenia.

Moment drużynowy

Świetna opcja, po kudosach, na powitanie czy też docenienie swojego pracownika. Tego typu post dodamy w bardzo prosty sposób, właśnie z poziomu publikacji posta:

  • kliknij w opcję “Rozpocznij post”,
  • następnie “Doceń członka zespołu”,
  • tutaj masz dwie opcje: “Udziel pochwały”(to właśnie kudosy) bądź “Przywitaj członka zespołu”(to nowa opcja),
  • Po kliknięciu “Przywitaj członka zespołu”,
  • dodaj zdjęcie i opis (maks 64 znaki),
  • poprzez @możesz wspomnieć daną osobę,
  • klikasz “Opublikuj”,
  • możesz dodać jeszcze opis jak do normalnego posta.

 

Zapisywanie na później

To również pomysł poniekąd zaczerpnięty z Facebooka, ale bardzo przydatny, w szczególności jeżeli na LinkedIn przychodzimy po case studies czy ciekawe treści edukacyjne. Post z linkiem (a także video, infografiką czy dokumentem) możemy zapisać na później, a następnie znaleźć go w menu swojego profilu.

Wiadomości grupowe

Tutaj również podobnie jak na Facebooku od jakiegoś czasu możemy tworzyć wiadomości grupowe. W zaznaczonym strzałką miejscu dodajemy nową osobę. Możemy również dodać ją do konwersacji poprzez @.

Daj się odkryć dzięki świadczonym usługom || Pokaż rekruterom, że jesteś otwarty na propozycje pracy.

To jedne z najnowszych opcji na profilu osobowym. Jeżeli świadczysz usługi: pierwsza będzie idealna, jeżeli szukasz pracy: druga. Oczywiście opcje te nie muszą wzajemnie się wykluczać. W przypadku usług masz ograniczone pole manewru i są one odgórnie narzucone przez LinkedIn.

Zobacz też: Rozmiary reklam social media [Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube, Pinterest, TikTok]

Jeżeli jesteś otwarty na oferty pracy, możesz wybrać, kto zobaczy tę opcję.

Reakcje

Ponowne “fejsbuczenie LinkedIna”, czyli wprowadzenie reakcji znanych nam poniekąd z Facebooka.

Profile firmowe

Nowe cele reklamowe

W tym roku zyskaliśmy nowe cele, m.in. budowanie świadomości marki. Podział ten idealnie pokrywa się z możliwością budowania lejków sprzedażowych w social media.

Publikowanie do pracowników

LinkedIn wprowadził świetną opcję dla osób, które zajmują się Employee Advocacy, czyli innymi słowy bycie ambasadorami marki, w której pracujemy. Od paru miesięcy możemy wysłać powiadomienie o publikacji posta na stronie firmowej do swoich pracowników.

Zapraszanie do polubienia strony

Funkcja pojawiła się w maju, mocno nadużywana zniknęła, by ponownie pojawić się kilka tygodni temu. Do zaproszenia strony możemy zaprosić tylko swoje kontakty (prywatne) jako administrator strony.

Sugestie treści

Nie wiesz co opublikować na profilu na LinkedIn? W tym roku sam LinkedIn przyszedł z pomocą tworząc podstronę “sugestie treści”.

A na koniec: w czerwcu tego roku LinkedIn poniekąd ujawnił, jak działa jego algorytm wyświetlania treści. Całość możecie przeczytać tutaj: KLIK.

Jakie jeszcze nowości i zmiany powinniśmy zawrzeć w zestawieniu?

Ania Ledwoń

Ania Ledwoń

W More Bananas... ogarniam nieogarnięte. Jestem dyrektorem kreatywnym i zarządzam bananową dżunglą. Rozwijam produkty i usługi, buduję strategie dla klientów, a przy okazji organicznie i u podstaw zajmuje się komunikacją czy Facebook ADSami. Dbam o to, jak More Bananas jest postrzegane na zewnątrz firmy. Podobno całkiem nieźle #KarmięWiedzą podczas szkoleń, konferencji i webinarów. Zdarza mi się napisać coś mądrego. 

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii