Czy media społecznościowe sprzedają, czy nie? Oto jest pytanie! Z całą pewnością nie będą sprzedawać, jeśli o to nie zadbamy. Przedstawiam Wam sklep na Facebooku. Wcale nie tak nowe narzędzie, które nadal nie jest wykorzystywane przez większość prowadzących strony firmowe. Sprawdź, czy to coś dla Ciebie!
Sklep na Facebooku – czym jest i dlaczego go potrzebujesz?
Sklep na Facebooku jest bardzo przydatnym rozwiązaniem. Dzięki niemu firmy mogą zaprezentować oraz sprzedawać swoje produkty osobom, które przeglądają ich strony. Jeżeli oferujesz więcej niż 2 produkty bądź usługi, a Twoja oferta nie zmienia się z dnia na dzień, to sklep może być dla Ciebie wzbogaceniem już istniejącej strony na Facebooku. Twoja komunikacja w tym medium jest spójna, a treści atrakcyjne? To świetnie! Zaimplementowanie na stronie modułu ze sklepem może być drogą na skróty dla użytkowników znających Twoją markę i zastanawiających się nad kupnem produktu. Podobnie, jeżeli jest to pierwszy kontakt odbiorcy z marką. Jest mu wtedy o wiele łatwiej poznać Twoją ofertę, zainteresować się nią, a w konsekwencji – skorzystać z niej. Zadbaj więc o wizualne aspekty nie tylko swojego fanpage, ale także o spójne zaprezentowanie swoich produktów wewnątrz sklepu oraz o dokładny opis oferty, dbając o przekazanie wszystkich ważnych informacji.
Zainteresuje Cię również: Relacje na Facebooku – wszystko, co powinieneś o tym wiedzieć, a boisz się zapytać
Podgląd widoku sklepu na Facebooku
Niedawno Facebook wprowadził kolejną funkcjonalność, rozbudowując Instagram o zakładkę ze sklepem. Obecnie, wdrażając produkty do katalogu produktów w Menedżerze sprzedaży, możesz jednocześnie wyświetlać produkty w obu aplikacjach.
Podgląd widoku sklepu na Instagramie
Jak założyć sklep na Facebooku?
Aby założyć sklep na Facebooku, musisz zwrócić szczególną uwagę na kwestie dostępów oraz własności poszczególnych zasobów. Najprostszą drogą jest założenie sklepu dla firmy, gdzie Ty sam tworzyłeś wszystkie konta – dzięki temu możesz mieć pewność, że nie zatrzyma Cię żaden brak uprawnień. Jeżeli jednak zakładasz sklep dla kogoś, kto jedynie przyznał Ci dostępy do strony i konta reklamowego – zacznij od uzyskania uprawnień do całego konta biznesowego w roli administratora. Poproś właściciela konta o dostęp w miejscu zaznaczonym poniżej:
Upewnij się także, że zakładka „Informacje o firmie” jest wypełniona. Sprawdź też czy firma przeszła przez weryfikację. To także może być czynnik, który zablokuje Ci możliwość utworzenia sklepu.
Zakładanie sklepu – krok po kroku
Aby założyć sklep, wejdź do swojego Business Managera, a następnie w zakładkę Menedżer sprzedaży.
Następnie kliknij przycisk „Dodaj sklep”. Jeśli już go kiedyś założyłeś, to także możesz go tu znaleźć.
W kolejnych krokach przeklikasz się przez opcje wyboru metody płatności oraz strony, z którą chcesz powiązać sklep. Jeżeli zależy Ci, aby Twoje produkty wyświetlały się także w Facebook Marketplace, wybierz finalizację transakcji na Faceboooku za pomocą Shopify. Na tym etapie tworzenia sklepu może także okazać się, że chociaż widzisz swoją stronę, to jednak nie masz odpowiednich uprawnień, by pójść dalej. Dlatego tak ważne jest, aby zacząć proces zakładania sklepu od sprawdzenia wszystkich swoich dostępów, o czym wspomniałam powyżej.
Udało się Ci założyć sklep bez problemów? To świetnie! Prześlemy teraz Twoje produkty do sklepu. Możesz wybrać jedną z trzech możliwości:
- ręcznie – gdy Twój asortyment nie jest zbyt szeroki, oraz zmienia się stosunkowo rzadko – tutaj dodasz swoje pliki jeden po drugim,
- zestawienie danych – gdy Twój asortyment jest zebrany w pliku, lub gdy taki plik możesz wyeksportować ze swojego sklepu internetowego,
- piksel – automatycznie dodawane przedmioty.
Przesłane przedmioty możesz teraz zbierać w zestawy, dzięki czemu będziesz mógł łatwiej manewrować produktami, jakie wyświetlasz w swoim sklepie. Możesz je podzielić np względem pory roku.
Przeczytaj także: Jak założyć konto firmowe na Facebooku?
I gotowe – Twój sklep już działa! Jeżeli nie widzisz go jeszcze na swojej stronie, odczekaj jakiś czas – powinien się pojawić po przeprocesowaniu wszystkich danych.
Efektywne wykorzystanie sklepu Facebooka w sprzedaży swoich produktów
Zastanawiasz się jakie dodatkowe benefity osiągniesz za pomocą sklepu? Jedną z możliwości jest oznaczanie swoich produktów w postach, które dodajesz, dzięki czemu Twój produkt pokaże się pod Twoim copy. Jeśli publikowane przez Ciebie grafiki są ciekawe i ukazują Twoje produkty w zachęcający sposób, możesz liczyć na częstsze odwiedziny w Twoim Facebookowym sklepie, a w konsekwencji na zakup.
Dodatkowo, katalogi, które posiadasz w swoim sklepie, mogą być promowane. Aby to zrobić, utwórz nową kampanię z celem „Sprzedaż z katalogu”.
W tej kampanii możesz zdecydować czy chcesz promować swoje produkty potencjalnym klientom, nawet jeżeli wcześniej nie podejmowali interakcji z Twoją firmą, lub – co wydaje się o wiele bardziej interesującą opcją – retargetować reklamy z produktami osobom, które podjęły interakcje z nimi na Facebooku lub poza nim. W skrócie – każda osoba, która oglądała dowolny przedmiot na Twojej strone internetowej, zobaczy następnie odpowiednio dopasowaną reklamę produktu na Facebooku. Aby włączyć te reklamy, musisz jednak mieć odpowiednio skonfigurowany piksel Facebooka.
Jeśli chcesz dowiedzieć się jak tworzyć efektywne kampanie – skorzystaj z naszych szkoleń z reklam na Facebooku!
Autorka: Zuzanna Frydel
Junior Performance Marketing
More Bananas
Cześć,
Czy można opublikować sklep na Facebooku nie posiadając strony internetowej? Czy jest to warunek konieczny? Utworzyłam sklep dla profilu firmowego, jednak facebook nie zgadza się na jego publikacje.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Cześć, w tym momencie: nie. Zapewne kiedy pojawi się checkout, czyli płatność bezpośrednio na FB będzie taka opcja. Ale to jeszcze nie ten moment. 🙂 Póki co posiadanie strony www (sklep) jest niezbędne.