Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Magia Podróżowania z More Bananas [CASE STUDY]

Maciek Sowa

Maciek Sowa

Agencja More Bananas była odpowiedzialna za powstanie fanpage’a Magia Podróżowania oraz wypromowanie zaimplementowanego na tym profilu Bota – BOTrożka. Dzięki treściom podróżniczym udało nam się zbudować bardzo zaangażowaną społeczność, która chętnie podejmowała interakcje z botem.

Nasz pomysł

Po poznaniu celów profilu, wyszliśmy z pomysłem na jego nazwę “Magia podróżowania” oraz powołaliśmy do życia brand hero. Chcieliśmy, aby nazwa budziła pozytywne emocje, a brand hero wpisywał się w aktualne trendy.

Po wielu dyskusjach i kilku propozycjach, zdecydowaliśmy się na postać jednorożca, którego nazwaliśmy BOTrożek. Było to rozwiązanie, które bardzo dobrze łączyło w sobie nazwę fanpage’a ze stworzeniem, kojarzącym się z magią.

W całości zrealizowaliśmy projekt graficzny jednorożca. Skupiliśmy się na podstawowym wizerunku oraz kilku podróżniczych wariacjach. Nie chcieliśmy, żeby nasz brand hero był zbyt dziecinny, a trafiał przede wszystkim do młodzieży i dorosłych.

Naszym założeniem było stworzenie na Facebooku miejsca przyjaznego, radosnego, pełnego ciekawostek podróżniczych, gdzie każdy mógłby dzielić się przemyśleniami, a także pamiątkowymi zdjęciami z okolicznościowych wypadów.

Komunikacja

Postawiliśmy na luźny i radosny styl komunikacji. Naszą grupą docelową były osoby w przedziale wiekowym 20-40, które uwielbiają podróżować, poznawać świat, a taka tematyka jest bliska ich sercu.

Zobacz też: Strategia content marketingowa krok po kroku

Z fanami rozmawialiśmy jako BOTrożek. Często korzystaliśmy z emoji serduszek i jednorożca. Odpowiadając na komentarze, zadawaliśmy dalsze pytania, które skłaniały do dyskusji. Proponowaliśmy także, aby dzielić się własnymi zdjęciami z lotów samolotem czy zachodów słońca.

Posty skupiały się na pięknych miejscach, które przyciągają wzrok, ale także na ogólnych ciekawostkach ze świata, dotyczących m.in. kuchni danego regionu.

Oprócz zbudowania zaangażowanej społeczności, naszym celem było zachęcanie osób do wysyłania wiadomości w messengerze, gdzie został zainstalowany bot. Pomagał on w wyborze miejsca podróży i wysyłał ciekawostki na temat danego kraju czy miasta.

Przeprowadziliśmy także konkurs, w którym nagrodą był materac w kształcie jednorożca, a zadanie konkursowe było połączone bezpośrednio z interakcją z botem.

Wyniki

Działania na profilu Magia Podróżowania prowadziliśmy od momentu jego powstania (połowa maja 2018) do końca września 2018 roku. 

W tym czasie zgromadziliśmy na fanpage’u ponad 8 tys. zaangażowanych fanów. Najlepsze posty docierały do ponad 800 tysięcy osób, a pod nimi pojawiało się nawet do 500 komentarzy.

Miesięcznie liczba aktywnych użytkowników wynosiła od tysiąca do nawet czterech tysięcy. Reakcji na posty było od 2 do ponad 6 tysięcy, a pozostawianych komentarzy od 200 do 500.

Dzięki reklamom, przez 3 miesiące, zachęciliśmy ponad 1 000 osób do porozmawiania z botem w messengerze, a dzięki temu pozyskaliśmy pokaźną bazę odbiorców. 

Maciek Sowa

Maciek Sowa

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii