fbpx
More Bananas Zostań naszym klientem

Fenomen TikToka: czy warto na nim zaistnieć?

12 lutego 2020 | Tagi: , , ,
Tik Tok

Od początku swojej działalności, TikTok szybko zyskuje na popularności. Zastanawiasz się czy warto na nim zaistnieć? Pewnie! Coraz to młodsze pokolenia rezygnują z Facebooka na rzecz najnowszych aplikacji. A co najważniejsze, nie ma tam jeszcze Twojej konkurencji!

Czym jest TikTok?

TikTok to jedna z najpopularniejszych aplikacji mobilnych, dzięki której użytkownicy mogą udostępniać krótkie humorystyczne pliki wideo do wybranej przez siebie muzyki. Sama apka została uruchomiona na początku 2017 roku przez chińskiego przedsiębiorcę branży IT ByteDance i zastąpiła popularną platformę społecznościową Musical.ly. W wyniku przejęcia, obie aplikacje w sierpniu 2018 roku zostały połączone w jedną.

Musical.ly była najczęściej używana do nagrywania filmików, w których użytkownicy dopasowywali ruch ust i mimikę twarzy do wcześniej wybranej ścieżki dźwiękowej (pot. lip-sync). Obecnie TikTok oferuje różnego rodzaju filtry, efekty oraz, co najważniejsze, bazę utworów muzycznych. Pod nagraniami można zostawiać reakcje, ale także udostępniać je na innych platformach społecznościowych.

Użytkownicy TikToka w Polsce

Obecnie największą grupą korzystającą z aplikacji jest Pokolenie Z (13-21 lat), które urodziło się ze smartfonem w ręku i nie wyobraża sobie życia bez dostępu do sieci i mediów społecznościowych. Dzięki TikTokowi mają oni możliwość wyrażania siebie, interakcji z użytkownikami całego świata lub po prostu mogą spędzać wolny czas i scrollować treści.

Długość filmów na TikToku

Pojedyncze filmiki udostępniane za pośrednictwem aplikacji mogą trwać od 5 do 60 sekund, jednak najbardziej rekomendowane są te, które trwają nie więcej niż 15 sekund. Jeżeli planujesz stworzyć dłuższą opowieść – zawsze możesz utworzyć relacje, w których pojawi się kilka krótszych filmów.

Zobacz też: Efekt synergii działań w handlu 

Warto wspomnieć, że konta, które przekroczą ponad 1000 obserwatorów, mają możliwość publikowania dłuższych filmów.

Czy warto reklamować się na TikToku?

Zdecydowanie tak! Dlaczego? Dzięki aplikacji możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, nie tylko w Polsce, ale także zagranicą. Możesz zrobić to przy pomocy dwóch sposobów. Po pierwsze, współpracując z TikTokerami na zasadach lokowania produktów lub zakładając konto dla swojej marki. Jeśli zdecydujesz się na drugi wariant, musisz pamiętać, że publikowany przez Ciebie content powinien być pomysłowy, angażujący, a przy tym “nośny” i dobrej jakości.

Konto TikTok Pro

Każdy z użytkowników aplikacji może przejść na konto Pro, które jest dostępne za darmo. Jak skorzystać z tej funkcji? W ustawieniach kliknij w zarządzanie kontem, następnie “Przełącz się na konto Pro”, wybierz kategorię danych analitycznych i… gotowe! Od tego momentu masz dostęp do statystyk.

Dane analityczne zostały podzielone na zakładki: Przegląd, Treść i Obserwujących.

Przegląd – sprawdzisz łączną liczbę wyświetleń filmów, profilu oraz obserwujących osób.

Treści – potrzebujesz cennych informacji dotyczących poszczególnych filmów? To tutaj znajduje się łączny czas odtwarzania, suma wyświetleń, średni czas oglądania i rodzaje źródeł ruchu (czyli miejsca, z których wyświetlane są Twoje filmy).

Obserwujący – warto poznać swoich odbiorców. Przeglądając dane demograficzne i ich gusta, będziesz wiedzieć kiedy są najbardziej aktywni, co oglądali i czego słuchali.

 

 

Typy reklam na TikToku

TikTok oferuje swoim użytkownikom obecnie sześć typów reklam: TopView, Brand Takeover, One Day Max, In-Feed Video, Hashtag Challenge i Branded Effects.

TopView – pełnoekranowe wideo trwające od 5 do 60 sekund, które wyświetla się tuż po uruchomieniu aplikacji, pozwala na rozszerzanie zasięgu, dając przy tym gwarancję minimalnego czasu odtwarzania.

Brand Takeover – kreacja trwająca 3-5 sekund, wyświetla się wszystkim użytkownikom otwierającym TikToka w danym dniu. Z formatu może korzystać tylko jeden reklamodawca dziennie.

One Day Max – wideo wyświetlające się na głównej stronie “Dla Ciebie”, trwające do 60 sekund. Zawiera także wezwanie do działania aby skłonić użytkownika do bezpośredniej interakcji.

In-Feed Video – dzięki nim możesz stworzyć 60 sekundowe pełnoekranowe wideo, a przy tym reklamy odtworzą się automatycznie. Znajdą się na głównej stronie “Dla Ciebie”. Pozwolą Ci na połączenie reklam z profilem Twojej marki.

Hashtag Challenge – użytkownicy lubią dzielić się i tworzyć nowe treści. Marki, dzięki tej reklamie, mogą stworzyć własny hashtag challenge, który będzie promowany na liście popularnych hashtagów.

Branded Effects – dzięki tej funkcji marki mogą stworzyć wyjątkowe filtry 2D i 3D, które będą później wykorzystywane przez ich fanów.

Teraz, znając już specyfikę nowego medium oraz oferowane warianty reklam, będzie Ci łatwiej zaistnieć na TikToku. Ale pamiętaj! Masz tylko kilka sekund na to, aby potencjalni odbiorcy zainteresowali się produktami Twojej marki. Niech publikowane klipy będą pełne energii, kolorów i pozytywnych emocji!

Autor: Wojciech Żywolt

INNE ARTYKUŁY W KATEGORII: Trendy w SM

Tik, tok, tik, tok… Czy Instagram wprowadzi na stałe format Re...

05 lutego 2020 Trendy w SM

Spójność na Instagramie. Jak sprawić, żeby profil wizualnie ...

02 sierpnia 2019 Inspiracje

Jakie zdjęcia umieszczać na Instagramie? Trendy, którymi może...

08 maja 2019 Inspiracje

Nowy rok – nowe trendy! Co będzie na topie w 2019?

27 grudnia 2018 Inspiracje

4 darmowe narzędzia, które pozwolą urozmaicić Insta Stories

24 września 2018 Inspiracje

6 rzeczy, które już nie działają
na Instagramie

31 sierpnia 2018 Inspiracje
MAŁO Bananów? Kliknij aby załadować więcej!